agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Daha İyi Bir Yaşam İçin
(https)




Beğeni Düzeni217Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 24-01-2007, 10:58   #1
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 13-04-2006
Şehir: Ankara
Mesajlar: 9,099
Galeri: 25
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi mehmetaliozkara09 Mesajı Göster
İyi günler.

Ninelerimiz veya annelerimiz eskiden küllü su ile çamaşır yıkamışlar. Evet bildiğimiz odun külünü bir gün önceden ılık suda bekletip ertesi gün bunu çamaşır yıkamada kullanırlarmış. Şimdi bazı yerlerde doğal sabun yapımına önem veriliyor.Bizler de zeytinci olarak zeytinyağının dipte biriken posalarını sabun yapıyoruz. (ihtiyacımız kadar).

Doğal sabun yapımını, özellikle odun külü ile yapmasını bilen var mı? Bizim ölçülerimize uyuyor mu? Bilgilerimizi paylaşalım.

Sizin yaptığınız da doğal sabun...ancak zeytinyağından sabun yapanlar ikiye ayrılıyor.

1-Yemeklik yağdan yani kaliteli yağdan sabun yapanlar (pahalı yöntem)

2-Asiti çok fazla olan yağdan yapılan sabunlar (ucuz sabun)

Asıl beni düşündüren sabuna katılan kostik...Kostik için aslında sağlığa zararlı diyorlar ama bu konu hakkında bir şey bilmiyorum.


.

denizakvaryumu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-01-2007, 11:23   #2
Ağaç Dostu
 
Müjgan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 02-08-2004
Şehir: Ankara
Mesajlar: 4,544
Galeri: 30
Bu tarifi bana annem vermişti. Ege'de çok zeytinyağı tüketilir ve büyük damacananın dibinde kalan yağlardan her yıl sabun yapılır.
Bu kostik kullanılarak yapılan tarif. Diğer tarifi yazan olursa ben de onu anneme vereyim

6 litre zeytinyağ ,
6 litre su
1 kg.kostik
ve metal olmayan kap kacak...
Bu malzeme ile 2 tip sabun yapmak mümkün.

1.yöntem soğuk su sabunu tabir edilen sabun ki, yapımı şöyle :

6 litre suyun içinde, 1 kg. kostik tamamen eritilir. Bu eriyik zeytinyağı üzerine damla damla akıtılarak, tahta bir kaşıkla sürekli karıştırılır. İşlem bittiğinde sabun işlemi de bitmiştir. Oluşan sabun uygun ortamda sertleşmeye bırakılır ve sonra bıçakla kesilerek
kalıplanır.

2.yöntem sıcak su sabunu :

Aynı ölçüler kullanılır ve bunda tek fark işlemi kaynatarak tekrarlamaktır. Bu yöntemde su altta kalır ve sabun üstte toplanır.
Aynı şekilde bu sabun da uygun düz bir zemine dökülüp katılaşınca kesilir. Alttaki suyu dökebilirsiniz

Geçen gün doğal ürünler fuarından çok ilginç sabunlar aldım. Transparan görünümdelerdi ve ısırgandan yapılan sabunun içinde minik bitki parçaları vardı ve son derece dekoratif görünüyorlardı. Yine safranlı sabunun içinde de safranın kendi parçaları vardı. Teknoloji bu kadar ilerlemişken evde sabun yapmak yorucu.
Ama bunu denemek ve sabunu elde etmenin keyfini yaşamak da ayrı bir güzellik.

tener beğendi.
Müjgan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-12-2010, 11:40   #3
Ağaç Dostu
 
kuyrukk's Avatar
 
Giriş Tarihi: 26-08-2009
Şehir: Aydın / Kuşadası
Mesajlar: 152
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Müjgan Mesajı Göster
Bu tarifi bana annem vermişti. Ege'de çok zeytinyağı tüketilir ve büyük damacananın dibinde kalan yağlardan her yıl sabun yapılır.
Bu kostik kullanılarak yapılan tarif. Diğer tarifi yazan olursa ben de onu anneme vereyim

6 litre zeytinyağ ,
6 litre su
1 kg.kostik
ve metal olmayan kap kacak...
Bu malzeme ile 2 tip sabun yapmak mümkün.

1.yöntem soğuk su sabunu tabir edilen sabun ki, yapımı şöyle :

6 litre suyun içinde, 1 kg. kostik tamamen eritilir. Bu eriyik zeytinyağı üzerine damla damla akıtılarak, tahta bir kaşıkla sürekli karıştırılır. İşlem bittiğinde sabun işlemi de bitmiştir. Oluşan sabun uygun ortamda soğumaya bırakılır ve sonra bıçakla kesilerek
kalıplanır.

2.yöntem sıcak su sabunu :

Aynı ölçüler kullanılır ve bunda tek fark işlemi kaynatarak tekrarlamaktır. Bu yöntemde su altta kalır ve sabun üstte toplanır.
Aynı şekilde bu sabun da uygun düz bir zemine dökülüp katılaşınca kesilir. Alttaki suyu dökebilirsiniz

Geçen gün doğal ürünler fuarından çok ilginç sabunlar aldım. Transparan görünümdelerdi ve ısırgandan yapılan sabunun içinde minik bitki parçaları vardı ve son derece dekoratif görünüyorlardı. Yine safranlı sabunun içinde de safranın kendi parçaları vardı. Teknoloji bu kadar ilerlemişken evde sabun yapmak yorucu.
Ama bunu denemek ve sabunu elde etmenin keyfini yaşamak da ayrı bir güzellik.
Merhaba Müjgan Hanım.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Bu verdiğiniz tarif sonucunda kaç kalıp sabun üretildiği hakkında bilginiz varsa paylaşırmısınız ? Çok teşekkürler. Yurdanur

kuyrukk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-01-2013, 13:19   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 29-01-2013
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 1
Kostik miktarı

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Müjgan Mesajı Göster
Bu tarifi bana annem vermişti. Ege'de çok zeytinyağı tüketilir ve büyük damacananın dibinde kalan yağlardan her yıl sabun yapılır.
Bu kostik kullanılarak yapılan tarif. Diğer tarifi yazan olursa ben de onu anneme vereyim

6 litre zeytinyağ ,
6 litre su
1 kg.kostik
ve metal olmayan kap kacak...
Bu malzeme ile 2 tip sabun yapmak mümkün.

1.yöntem soğuk su sabunu tabir edilen sabun ki, yapımı şöyle :

6 litre suyun içinde, 1 kg. kostik tamamen eritilir. Bu eriyik zeytinyağı üzerine damla damla akıtılarak, tahta bir kaşıkla sürekli karıştırılır. İşlem bittiğinde sabun işlemi de bitmiştir. Oluşan sabun uygun ortamda sertleşmeye bırakılır ve sonra bıçakla kesilerek
kalıplanır.

2.yöntem sıcak su sabunu :

Aynı ölçüler kullanılır ve bunda tek fark işlemi kaynatarak tekrarlamaktır. Bu yöntemde su altta kalır ve sabun üstte toplanır.
Aynı şekilde bu sabun da uygun düz bir zemine dökülüp katılaşınca kesilir. Alttaki suyu dökebilirsiniz

Geçen gün doğal ürünler fuarından çok ilginç sabunlar aldım. Transparan görünümdelerdi ve ısırgandan yapılan sabunun içinde minik bitki parçaları vardı ve son derece dekoratif görünüyorlardı. Yine safranlı sabunun içinde de safranın kendi parçaları vardı. Teknoloji bu kadar ilerlemişken evde sabun yapmak yorucu.
Ama bunu denemek ve sabunu elde etmenin keyfini yaşamak da ayrı bir güzellik.
Merhaba,
Konu başlayalı uzun zaman olmuş ama internet aramasıyla buraya gelecek olanları uyarma gereksinimi duydum.

Evde amatörce sabun yapmaktan başka uzun bir süredir de sabun üretimi konusunu derinlemesine araştırıyorum. 10'larca kitap, 100'lerce reçete okudum. Ve denemeye bile gerek duymadan şunu kesinlikle söyleyebilirim ki, eğer yukarıdaki reçetede "kostik" denilen şey %98 Sodyum Hidroksit ise, üretilen sabun cildinizi fena halde yakıp kavuracaktır.

6 litre zeytinyağa -sabunlaşma (Saponification) hesabına göre fazla 772gr kostik girer. Bu miktardan fazla eklenecek olan kostiğin her molekülü, reaksiyona girecek yağ asidi bulamayacağı için serbest kalacaktır. Reaksiyona girmeden serbest kalan kostiğin canlı dokuya vereceği tahribatı öğrenmek için basit bir internet taraması yeterli.

Ayrıca zeytinyağı sabunu kalıba döküldükten sonra en az 6 hafta reaksiyon devam eder - yani 6 haftadan önce sabunlaşma tamamlanamaz ve onu kullanmamalısınız.Her yağ için sabunlaşma değerleri (kostik tolerasyonu, reaksiyon süresi vs.) farklıdır.

İnternette binlerce sabun reçetesi bulacaksınız - çalışmaya başlamadan önce bunların yağ/kostik oranlarını mutlaka doğrulamanız gerekir.

Sodyum hidroksit son derece tehlikeli bir kimyasaldır. Sabun yapımına yeni başlayanların ilk yapması gereken şey, kostikle ilgili güvenlik yönergelerini çok dikkatlice çalışmalarıdır. Kostik hangi metallerle tepkimeye girer, üzerinize sıçrarsa ne yapmalısınız, ne tip eldivenler ve maskeler güvenli vs.

Sabun yapımının 10'da 9'u araştırma, 10'da 1'i mutfaktır.

Teşekkür ederim.

ozaboza Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-01-2013, 14:17   #5
Ağaç Dostu
 
Müjgan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 02-08-2004
Şehir: Ankara
Mesajlar: 4,544
Galeri: 30
Aramıza hoş geldiniz ozaboza. Sabun konusuna olan ilginiz nedeniyle ağaçlar.netteki bu bölüme ulaşmışsınız sanırım

Bu başlıkta sabun yapımı ile ilgili deneyimlerinizi, araştırmalarınızı yazmanız bizi memnun eder.
Biz kadimden gördüğümüzü, duyduğumuzu yazdık. Yenilerde durum nasıldır, bilgi verirseniz seviniriz.

Yücel Özlem beğendi.
Müjgan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 25-01-2007, 13:58   #6
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 25-01-2007
Şehir: Almanya
Mesajlar: 18
Biz denizliliyiz..cocuklugumda eskiden köyde annem ve diger bayanlar,özel bir ot toplarlar ve onu yakarlardi.geride kalan külü her camasir yikama günü geldiginde suyla kaynatir sonra onu cöktürür(suyu dinlenmeye birakmak,kül altta kalir suyu üstte)isde o suyla camasir yikardi ve saclarimizida..ama öyle güzel parlardiki saclarimiz..sanki o su sabunluymus gibi kayardi parmaklarimizin arasindan...eskileri cok özlüyorum..ha o özel otun ismi köy dilinde ÜZERLIK idi....hani baz yerlerde tohumlarindan duvar süsleri yapiliyorya dizilerek...nazardan koruduguda söyleniyor ne derece bilmiyorum ama isde o ot...bilmissinizdir herhalde...saygilar

tener beğendi.
dogaya asigim Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 20:40.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026