![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Sizin yaptığınız da doğal sabun...ancak zeytinyağından sabun yapanlar ikiye ayrılıyor. 1-Yemeklik yağdan yani kaliteli yağdan sabun yapanlar (pahalı yöntem) 2-Asiti çok fazla olan yağdan yapılan sabunlar (ucuz sabun) Asıl beni düşündüren sabuna katılan kostik...Kostik için aslında sağlığa zararlı diyorlar ama bu konu hakkında bir şey bilmiyorum. . |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Bu tarifi bana annem vermişti. Ege'de çok zeytinyağı tüketilir ve büyük damacananın dibinde kalan yağlardan her yıl sabun yapılır. Bu kostik kullanılarak yapılan tarif. Diğer tarifi yazan olursa ben de onu anneme vereyim ![]() 6 litre zeytinyağ , 6 litre su 1 kg.kostik ve metal olmayan kap kacak... Bu malzeme ile 2 tip sabun yapmak mümkün. 1.yöntem soğuk su sabunu tabir edilen sabun ki, yapımı şöyle : 6 litre suyun içinde, 1 kg. kostik tamamen eritilir. Bu eriyik zeytinyağı üzerine damla damla akıtılarak, tahta bir kaşıkla sürekli karıştırılır. İşlem bittiğinde sabun işlemi de bitmiştir. Oluşan sabun uygun ortamda sertleşmeye bırakılır ve sonra bıçakla kesilerek kalıplanır. 2.yöntem sıcak su sabunu : Aynı ölçüler kullanılır ve bunda tek fark işlemi kaynatarak tekrarlamaktır. Bu yöntemde su altta kalır ve sabun üstte toplanır. Aynı şekilde bu sabun da uygun düz bir zemine dökülüp katılaşınca kesilir. Alttaki suyu dökebilirsiniz ![]() Geçen gün doğal ürünler fuarından çok ilginç sabunlar aldım. Transparan görünümdelerdi ve ısırgandan yapılan sabunun içinde minik bitki parçaları vardı ve son derece dekoratif görünüyorlardı. Yine safranlı sabunun içinde de safranın kendi parçaları vardı. Teknoloji bu kadar ilerlemişken evde sabun yapmak yorucu. Ama bunu denemek ve sabunu elde etmenin keyfini yaşamak da ayrı bir güzellik. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-08-2009
Şehir: Aydın / Kuşadası
Mesajlar: 152
|
Alıntı:
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Bu verdiğiniz tarif sonucunda kaç kalıp sabun üretildiği hakkında bilginiz varsa paylaşırmısınız ? Çok teşekkürler. Yurdanur |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 29-01-2013
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 1
|
Kostik miktarı
Alıntı:
Konu başlayalı uzun zaman olmuş ama internet aramasıyla buraya gelecek olanları uyarma gereksinimi duydum. Evde amatörce sabun yapmaktan başka uzun bir süredir de sabun üretimi konusunu derinlemesine araştırıyorum. 10'larca kitap, 100'lerce reçete okudum. Ve denemeye bile gerek duymadan şunu kesinlikle söyleyebilirim ki, eğer yukarıdaki reçetede "kostik" denilen şey %98 Sodyum Hidroksit ise, üretilen sabun cildinizi fena halde yakıp kavuracaktır. 6 litre zeytinyağa -sabunlaşma (Saponification) hesabına göre fazla 772gr kostik girer. Bu miktardan fazla eklenecek olan kostiğin her molekülü, reaksiyona girecek yağ asidi bulamayacağı için serbest kalacaktır. Reaksiyona girmeden serbest kalan kostiğin canlı dokuya vereceği tahribatı öğrenmek için basit bir internet taraması yeterli. Ayrıca zeytinyağı sabunu kalıba döküldükten sonra en az 6 hafta reaksiyon devam eder - yani 6 haftadan önce sabunlaşma tamamlanamaz ve onu kullanmamalısınız.Her yağ için sabunlaşma değerleri (kostik tolerasyonu, reaksiyon süresi vs.) farklıdır. İnternette binlerce sabun reçetesi bulacaksınız - çalışmaya başlamadan önce bunların yağ/kostik oranlarını mutlaka doğrulamanız gerekir. Sodyum hidroksit son derece tehlikeli bir kimyasaldır. Sabun yapımına yeni başlayanların ilk yapması gereken şey, kostikle ilgili güvenlik yönergelerini çok dikkatlice çalışmalarıdır. Kostik hangi metallerle tepkimeye girer, üzerinize sıçrarsa ne yapmalısınız, ne tip eldivenler ve maskeler güvenli vs. Sabun yapımının 10'da 9'u araştırma, 10'da 1'i mutfaktır. Teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
|
Aramıza hoş geldiniz ozaboza. Sabun konusuna olan ilginiz nedeniyle ağaçlar.netteki bu bölüme ulaşmışsınız sanırım ![]() Bu başlıkta sabun yapımı ile ilgili deneyimlerinizi, araştırmalarınızı yazmanız bizi memnun eder. Biz kadimden gördüğümüzü, duyduğumuzu yazdık. Yenilerde durum nasıldır, bilgi verirseniz seviniriz. ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 25-01-2007
Şehir: Almanya
Mesajlar: 18
|
Biz denizliliyiz..cocuklugumda eskiden köyde annem ve diger bayanlar,özel bir ot toplarlar ve onu yakarlardi.geride kalan külü her camasir yikama günü geldiginde suyla kaynatir sonra onu cöktürür(suyu dinlenmeye birakmak,kül altta kalir suyu üstte)isde o suyla camasir yikardi ve saclarimizida..ama öyle güzel parlardiki saclarimiz..sanki o su sabunluymus gibi kayardi parmaklarimizin arasindan...eskileri cok özlüyorum..ha o özel otun ismi köy dilinde ÜZERLIK idi....hani baz yerlerde tohumlarindan duvar süsleri yapiliyorya dizilerek...nazardan koruduguda söyleniyor ne derece bilmiyorum ama isde o ot...bilmissinizdir herhalde...saygilar |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|