agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Daha İyi Bir Yaşam İçin
(https)




Beğeni Düzeni6Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 21-03-2011, 13:25   #1
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 08-01-2010
Şehir: Ankara
Mesajlar: 3
Red face Biodizel

Merhaba ;

Biodizel ile ilgili bilgi ve tecrübelerimi paylaşmak istedim...

-Ham madde olarak alacağınız yağın rafineri yağ olması çıkacal ürün kalitesi açısından çok önemlidir. Piyasada nötralize edilmiş yağlar mevcut ancak bunları tavsiye etmem.
-Reaksiyon ısısı ne kadar yüksek ve sabit olursa tepkimeye giren yağ miktarı da o kadar fazla olur.
-Yağın reaksiyona girmeyen kısmı biodizelin içerisinde kalacağından motorumuza zarar verecektir.
-Gliserini ayırmak için genellikle dinlendirme yöntemi kullanılır ve tavsiye edilir. Ancak bu şekilde gliserini tam olarak ayırmanız mümkün değildir.
-En etkili yöntem olarak separatör kullanmanızı tavsiye ederim.
-Ayırma işleminden sonra sulu yıkama işlemi görünürde işe yarar olsada aslında biodizeli daha kötü yapar.
-Çünkü su ile yıkamadan sonra suyu tam olarak ayırmak için yine dinlendirme yöntemi yeterli olmayacak bunun yerine yağı 100 dereceye kadar ısıtmak gerekecektir. Buda ek bir masraf demektir.
-Ayrıca sulu yıkama sonrasında ortaya çıkan atık su doğaya zarar vermektedir.
-Sulu yıkama yerine kuru yıkama sistemini öneririm.
-Ülkemizde her üründe olduğu gibi biodizelde de kişiler ticari kazançlarını ana hedef olarak gördükleri için biodizelin gerçeklerini asla söylemezler.
-Reaksiyon sonrasında biodizelin içerisinde kalacak katalizör maddeler ve gliserin motorunuza ciddi zararlar verir.
-Yakıt aksamında kullanılan kaçuk malzemeler çok çabuk deforme olacaktır.
-Biodizelin içerisinde az miktarda gliserin kalsa bile bu,piston kafalarında birikme sonucu erimeye,segman kanallarında dolgu sonucu kilitlenmelere neden olacaktır.
-Avrupa ülkeleri biodizele çok uzun yıllar önce geçiş yapmışlar. Ancak ürettikleri biodizel gerçekten kullanışlı.

-Biodizel,biogaz üretimi ve makine imalatı hakkında bilgi ve tecrübelerimi severek paylaşabilirim.

Saygılarımla.....

Rtanyel beğendi.
vokkos Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-06-2015, 08:59   #2
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 16-11-2008
Şehir: Düzce
Mesajlar: 1
Kullananlardan en son bilgiler lütfen...

Merhabalar... Konuya yapılan yorumları başından beri titizlikle okudum. Mutlu ve Selahatin Beylerin verdiği bilgiler çok doyurucu. Yalnız aşağıda verdiğim linkteki https://www.youtube.com/watch?v=vtavdRFgLBY yapım ve kullanım ne derece doğru? Sanayi faciası ile sonuçlanır mı? Kimisi diyor ki sanayideyim kimisi diyor ki gayet sorunsuz kullanıyorum. Mazot fiyatları malum... Bir de okuduğum bir makalede ABD'deki otobüslerde yapılan testlerde B100 kullanımı ile tam 4 yıldır otobüsler sorunsuz bir şekilde çalışıyor ve motordaki yıpranma dizele göre daha az. Yani ömrünü uzatıyor şeklinde bir bilgi var. Bunun için de yorum alabilir miyim? Saygılar...

Gurtulus Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 23:54.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026