![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-10-2020
Şehir: iZMİR
Mesajlar: 29
|
Hemen mimar arayışına girdik. Kafamızdaki istekleri projeye aktarabilecek bir mimarla anlaştık. Bu arada proje çizilebilmesi için gerekli olan LİHKAB Aplikasyon Krokisi(750 tl), kot krokisi(300 tl) ve belediyeden imar çapını(700 tl) aldım. Evimizi sınırlı bir bütçeyle yapacağımız için geçici müteahhitlik belgesini(1000 tl) de kendi adıma aldım. Aynı zamanda zemin etüdü(3750 tl) için de sondaj yapılması gerekiyordu, onu yaptırdım. zemin sonuçları geldikten sonra projelerimiz(7500 tl) de son halini aldı ve belediyeye inşaat ruhsatı(3354 tl) için başvurdum. İnşaat ruhsatını aldıktan sonra şantiye suyu için başvurumu da yaptım. Sonunda inşaata başlamak için her şey hazır. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-10-2020
Şehir: iZMİR
Mesajlar: 29
|
Biraz planımızdan bahsedeyim. aslında ilk olarak bodrum kat istiyorduk fakat hem maliyetlerin artması hem de arsanın düze yakın olmasından dolayı istediğimiz gibi bir bodrum olmayacağından dolayı bodrum kat yapmaktan vazgeçtik. zemin katta bir salon, büyük bir mutfak, büyük bir veranda ve yatak odası; birinci katta da ebeveyn yatak odası ve iki çocuk odası planladık. Yapı denetim süreci çok uzatacağından ve bizim isteklerimize daha fazlası gerekmediğinden dolayı toplam inşaat alanımız 199,5 m2 oldu. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-10-2020
Şehir: iZMİR
Mesajlar: 29
|
İnşaat ruhsatını beklediğimiz dönemde demir, beton,usta, elektrik ve sıhhi tesisat işleri için anlaşmalarımı yaptım. projemizde 12,5 ton demir çıktı. ben tonu 6750 tl den 12 ton demir aldım. 115 m3 beton çıktı. 285 tl'den c30 betonu 115 m3 aldım. ayrıca pompa için her sefer için 300 tl ve grobeton vb. ekstralar için iş bitiminde hesaplaşmak üzere anlaştık. Kaba inşaat için usta ile kalıp, demir, beton, duvar ve çatı olmak üzere anlaştım. kalıp m2 80 tl, çatı 30 tl olarak anlaştık. kalıp m2 içinde tableler yanında yükseltme perdeleri tek yüzü ve kolonların 1 metreyi geçenler hesaba katılacak şekilde anlaştık. ayrıca temel su izolasyonu için bohçalama işlemini de kendisi yapacak fiyat içinde. Çalışanların sigortaları yapılabilmesi için muhasebeci ile 1500 tl'ye anlaştım. Şantiye şefi ile de aylık 500 tl olarak anlaştım. Elektrik tesisatı için sıva altı ve beton için yapılacak işler için bir anlaşma yaptım. temel topraklama, borulama, kablolama, kasalar ve sigorta kutuları işçilik dahil 8600 tl. anahtar, priz,sigortalar ve aydınlatma malzemelerini daha sonra kendimiz alacağız. Sıhhi tesisat için de temiz su, pis su, yerden ısıtma tesisatı, doğalgaz boru tesisatı ve tuvalet rezervuarları işçilik dahil 25000 tl olarak anlaştım. sıhhi tesisat için de bize su armatürleri, klozetler, lavabolar ve kombi kalıyor. elektrik ve sıhhi tesisatta bu şekilde anlaşmamızın sebebi beton ve sıva altında kalan tesisatı kaliteli malzeme kullanarak yapıp, seçime dayalı, zevkleri ilgilendiren malzemeleri kendimiz seçmek istememizdir. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-10-2020
Şehir: iZMİR
Mesajlar: 29
|
Geçtiğimiz hafta inşaat kazıklarımız çakıldı. ustam temel hafriyatını aldırdı. çıkan toprağı bahçe içine sereceğim. önce biraz ince dolgu malzemesi serdirip üzerine grobeton döküldü. daha sonra yine bu forumdan görüp beğendiğim şekilde temel kenarına tuğla duvar ördürüp, içine membran ile bohçalama yapıldı. tekrar üzerine koruma betonu döküldü. 3 saat kepçe çalıştı.250*3=750 tl 2 kamyon dolgu malzemesi 500*2=1000 tl. tuğla, çimento, membran, kum, el arabası vb.=2745 tl. arsamız yeni yapılaşmanın olduğu bir yer olduğu için belediye daha şantiye suyunu bağlamadı. temel atmak için suyun bağlanmasını bekliyoruz. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-10-2020
Şehir: istanbul
Mesajlar: 3
|
Alıntı:
Bende Yalova'da 480m2 arsa içerisinde 100m2 taban oturumu olan bodrum+2 kat bir projenin arifesindeyim. Bir mimar ile ön görüşme yaptım, gelen proje teklifi: mimari prj.+statik prj. +makina prj. +elektrik prj. +harita ve zemin etüdü dahil 50.000 TL Youtube kanallarındaki proje adımları videolarınıda izlediğimde proje maliyetleri ortalama 10-15 bin TL aralığında, zira sizin proje maliyetinizde çok uygun. Bu konuda yönlendirmeye ihtiyacım var, şimdiden teşekkürler... |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-10-2020
Şehir: iZMİR
Mesajlar: 29
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 19-10-2020
Şehir: istanbul
Mesajlar: 3
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-10-2020
Şehir: iZMİR
Mesajlar: 29
|
çoktandır yazamadım, bu arada evin beton işi bitti. duvarlar örülmeye başladı. duvarları 13,5 luk tuğlayı yatay kullanarak ördürüyorum. dışına 5 cm taşyünü mantolama yapmayı düşünüyorum. bir haftalık tatilde gidip görme imkanımız oldu, veranda çatısı için demir direklerini yaptırdım. çatı için kereste ve kiremit tedariğini yaptım. kiremit olarak perlitli beton kiremit aldık. hafta içinde çatıya başlanacak. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-10-2020
Şehir: iZMİR
Mesajlar: 29
|
Çatımız da bitti. tesisat döşemesi ve bir taraftan da dış kaba sıva işleri başladı. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-12-2019
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 193
|
İyi günlerde kullanmanızı dilerim. Üst katta balkon/teras yok galiba, bu tercihinizin özel bir sebebi var mı acaba? |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|