![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-10-2020
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 5
|
Alıntı:
Mütemadi temel altına xps basınç nedeniyle mi uygun olmaz diyorsunuz sevgili Meyvelitepe? Hem zemin hem beton sarfiyatı hem de bütçe dolayısı ile temel çözümümüz mütemadi yapıldı. Aynı radye temel gibi grobeton üzerine kenarlara tuğla döşenerek su yalıtımı için membran uygulaması yapılacak. Sonrasında xps ile ısı yalıtımı yapmak istioyurz ama sadece radye temele uygun olur diye okuyunca sormak istedim. Teşekkürler! |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
|
Alıntı:
Mütemadi temel bir tabla gibi değil. Bu durumda binanın ağırlığı temelin toprak ile temas ettiği kadar bir alana bölünür, bu durumda da santimetrekareye düşen ağırlık miktarı radya temele göre defalarca kez (temel alanının farkına göre) daha yüksek olur. Bu da xps'in basma dayananımını büyük ihtimal geçer. İkincisi, mütemadi temel dışında binanın toprak ile temaslı zemininden de toprağa ısı kayıpları olur. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-10-2020
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 5
|
Alıntı:
Ancak biraz daha araştırınca mütemadi temele alttan ısı yalıtımı yapılmamasının asıl sebebine vardık:don sorunu. Mütemadi temel radye gibi geniş bir yüzeyde olmadığı için pabuçların çevresindeki toprağın donması pabuçları çok etkiliyor. Bu nedenle yurt dışı yönetmeliklerinde mütemadi temel pabuçlarının altı ve yanlara ısı izolasyonu uygulanması yasak. Buralardan ısı geçişinin olması pabuç çevresindeki toprağı ısıtarak don seviyesine gelme riskini düşürüyormuş. İzole edilen pabucun çevresindeki toprak ile ısı farkı çok yüksek olduğundan yapısal sorunlar çıkabiliyormuş. Biz de sonuçta kolonlardan ısı kaçışına boyun eğerek izolasyonumuzu bodrum döşemesi altına taşıma kararı aldık. Bu sayede xps yerine eps kullanabileceğiz gibi de gözüküyor. Şu son birkaç ayda mimariden statiğe proje okumayı, ucuz malzeme teminini, izolasyon ve deprem yönetmeliklerini, ustalarla anlaşmalarda dikkat edilmesi gerekenleri (2 defa ekip değiştirdik, 3.cüde mutluyuz ) , sabrı, bütçe hesabını, hataların derslerini, kepçelerin özelliklerini, toprak yapısını, haritacı kazıklarından işaret almayı ve aklıma gelmeyen ne kadar çok şeyi öğretti bu yuva inşaatı bize. Dahası da yolda eminim. Hepimize kolaylıklar olsun! |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-10-2020
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 5
|
Alıntı:
Yarın mütemadi boşlukları toprak doldurulacak, üzerine çakıl ve sonrasında eps yalıtımı ve onun üzerine de hasır demir ve döşeme betonu atılacak ertesi güne. En iyi yalıtım sistemi olmadı, kolonlardan kaçaklar olacak ama mütemadi temelin sağlığı için bu şekilde ilerlemeye karar verdik önceki mesajlarda yazdığım durumlardan dolayı. Bir de bulabilirseniz sakince, keyifle, dingin çalışan, proje okuyabilen ve fikirlerinizi paylaşabileceğiniz ustalar bulun, biz ancak 3. seferde kendimize uygun bir ekiple çalışmaya başladık. Gerçekten çok fark yaratıyor, dilerim sonuna dek böyle gider, dilerim sizin yolunuza da güzel ustalar çıkar ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|