agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Buralardan Çekip Gitmek (Ev yapımları)
(https)




Beğeni Düzeni68Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 12-08-2020, 21:16   #1
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi MeyveliTepe Mesajı Göster
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?M...evzuatTertip=5

Madde 21 ve 22'yi inceleyin.

Siz bodrumu oturulabilir bağımsız bölüm olarak planlamıyorsanız metrekare hesabına girmez. Meyil sebebiyle bodrum yapmak zorunda kalmışsınız. Giriş kapısı da arkada, zemin kattan giriliyor. Aldığı koda göre çatı yüksekliği de 6,5 mt içindeyse sizin bu bodrumun tam kat sayılması saçmalık. Bu şekilde devam etmeyip projeyi ve ruhsatı düzelttirmeniz daha doğru olur sanki.

Ustad bu sefer de otopark sıkıntı olmaz mı? Benim bodrumda otopark + 1 wc + 1 su deposu görünüyor, mimar arkadas belediyeye meyilden dolayi zorunlu bodrum cikiyor diye itiraz etti ama asansör konusuna birsey yapamayız dediler, dediğim gibi buyuksehire itiraz ettik ama sonuç uzadığı için ben de inşaata başladım, bu aşamaya kadar bile hep bizim yönlendirmemizle is yaptırdık, düşün zemin kat seviyesi yol seviyesinin altındaydı, itiraz sonucu 1 metre yükselttik, proje de bims yaziyor, ruhsatta tuğla yazıyor şaka gibi

+ 22. Madede soyle bir detay var "Katlara dahil olmayan yerler bölümünde: Bütün cepheleri tamamen toprağın altında kalan bodrum katlar"

Benim bodrum kat neredeyse zaman kat gibi olacak, 2 tarafi tamamen toprağa gömülü, belki de bu yüzden belediyedekiler cok diretti

+olarak asansör koymak mecburi değil (4 katta zorunlu) ben sadece asansor boşluğu bırakacağım

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-08-2020, 22:51   #2
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
Mimarınız ile konuşun, proje tadilatı diye bir şey var. Yapı denetimden kurtaracak şekilde değişiklik yapılabilir. Para bir yana, bir şey bilmeyen adamların ağız kokusundan kurtulursunuz.

cemilsisik beğendi.
MeyveliTepe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-08-2020, 07:09   #3
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi MeyveliTepe Mesajı Göster
Mimarınız ile konuşun, proje tadilatı diye bir şey var. Yapı denetimden kurtaracak şekilde değişiklik yapılabilir. Para bir yana, bir şey bilmeyen adamların ağız kokusundan kurtulursunuz.
Ne kadar teşekkür etsem az kalır ustad.
Simdi belediyeye gidip durumu mimara da izah edeceğim. Bana böyle bir durumdan bahsetse zaten bodrumda wc falan istemem. Projede tadilat yapmasını isteyeceğim, çünkü şu asama da oldu,oldu yoksa tadilat olsa da isime yaramaz.

Belediyenin ilk baştaki itirazı evin on cephesinden bakınca 3 kat gibi gorunuyormus, on cephe toprak üstünde olduğundan dolayı. Bakalim simdi ne diyecekler

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-08-2020, 10:09   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 13-08-2020
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1
Sayın brf840 ben de sizin gibi aynı sorunla karşılaştım. 2 katlı müstakil bir ev yaptırmak istiyordum. Kot farkından dolayı ya dolgu yapacaksınız ya da bodrum kat çıkacaksınız dediler. Mimarla görüştüm ve o da bodrum yaparsak 30 bin tl fark eder dedi. Bende orayı dolgu alanı olarak gösterelim dedim ve planı öyle çizdik ancak inşaata başladığımda ustalar bu zemin sorunlu burayı biraz da kazıyıp bodrum kat yapalım her tarafını da gizleriz daha sonra buraya iskan aldıktan sonra açıp kullanırsın dediler. Dedikleri gibi yaptık. Bizim iki katlı ev oldu 3 kat. bodrum katı da komple kapatmadık bir kapı bıraktık. Ve sonra yan parseldeki vatandaş ev yaptırmak istiyor ve asıl film bundan sonra başlıyor. Bizim proje zemin kat 72 m2+ 1 kat 97 m2. Yan taraf belediyeye gidiyor orada tartışıyor , belediye personeli geliyor inşaata bakıyor bizim inşaat 3 kat olmuş altta bir kapı var. Biz yapı denetim olmadığı için kafamıza göre yaptık binayı proje harici dış merdiven yaptık. Bina mühürleniyor hemen . Yapı denetime giriyoruz mecburen. Yeniden ruhsat almak için tekrardan plan proje çizdiriyoruz. Yapı denetim geliyor bakıyor bu bina olmamış diyor projedeki beton demir oranı tutmuyor.Bir sürü uğraşıyoruz.( yaklaşık 3 ay ) projede kolonlarda 16 lık demir varmış.Biz 14 lük kullandık.Beton oranı fazla çıkıyormuş. 60*30 kolon yaptık 50*30 olsa demir oranı tutuyormuş. Yapı denetime soruyorum bu binayı yaparken bu kolonlar 6 katlı binayı taşır dediler ben de ustanın dediğine göre yaptırdım. Şimdi bu sağlam olmamış mı diyorum. Yapı denetim bu binaya hiç birşey olmaz gayet sağlam diyor AMAAAA ben bu projeye imza atmam diyor. Yapı denetim bizi kabul etmiyor. Yeniden sisteme giriyoruz kader ağlarını örüyor ve yine aynı yapı denetim çıkıyor. Şöyleydi böyleydi bir sürü gürültü patırtı en son projeyi onlar çiziyor ve ruhsatı çıkarıyoruz.Tabi bu arada bizim hesap kitap şaşıyor. Ben 2 katlı eve 200 bin tl nakit parayla başladım. 30-40 bin kredi çeker bitiririm hesabı yapmıştım ama evdeki hesap çarşıya uymadı. Hesabınızı iyi yapın milletin ağzıyla asla iş yapmayın.Ustanın lafıyla şunun bunun önerisiyle asla bir iş yapmayın size tavsiyem budur. Allahım kolaylık versin.

memur136 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-08-2020, 16:52   #5
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi memur136 Mesajı Göster
Sayın brf840 ben de sizin gibi aynı sorunla karşılaştım. 2 katlı müstakil bir ev yaptırmak istiyordum. Kot farkından dolayı ya dolgu yapacaksınız ya da bodrum kat çıkacaksınız dediler. Mimarla görüştüm ve o da bodrum yaparsak 30 bin tl fark eder dedi. Bende orayı dolgu alanı olarak gösterelim dedim ve planı öyle çizdik ancak inşaata başladığımda ustalar bu zemin sorunlu burayı biraz da kazıyıp bodrum kat yapalım her tarafını da gizleriz daha sonra buraya iskan aldıktan sonra açıp kullanırsın dediler. Dedikleri gibi yaptık. Bizim iki katlı ev oldu 3 kat. bodrum katı da komple kapatmadık bir kapı bıraktık. Ve sonra yan parseldeki vatandaş ev yaptırmak istiyor ve asıl film bundan sonra başlıyor. Bizim proje zemin kat 72 m2+ 1 kat 97 m2. Yan taraf belediyeye gidiyor orada tartışıyor , belediye personeli geliyor inşaata bakıyor bizim inşaat 3 kat olmuş altta bir kapı var. Biz yapı denetim olmadığı için kafamıza göre yaptık binayı proje harici dış merdiven yaptık. Bina mühürleniyor hemen . Yapı denetime giriyoruz mecburen. Yeniden ruhsat almak için tekrardan plan proje çizdiriyoruz. Yapı denetim geliyor bakıyor bu bina olmamış diyor projedeki beton demir oranı tutmuyor.Bir sürü uğraşıyoruz.( yaklaşık 3 ay ) projede kolonlarda 16 lık demir varmış.Biz 14 lük kullandık.Beton oranı fazla çıkıyormuş. 60*30 kolon yaptık 50*30 olsa demir oranı tutuyormuş. Yapı denetime soruyorum bu binayı yaparken bu kolonlar 6 katlı binayı taşır dediler ben de ustanın dediğine göre yaptırdım. Şimdi bu sağlam olmamış mı diyorum. Yapı denetim bu binaya hiç birşey olmaz gayet sağlam diyor AMAAAA ben bu projeye imza atmam diyor. Yapı denetim bizi kabul etmiyor. Yeniden sisteme giriyoruz kader ağlarını örüyor ve yine aynı yapı denetim çıkıyor. Şöyleydi böyleydi bir sürü gürültü patırtı en son projeyi onlar çiziyor ve ruhsatı çıkarıyoruz.Tabi bu arada bizim hesap kitap şaşıyor. Ben 2 katlı eve 200 bin tl nakit parayla başladım. 30-40 bin kredi çeker bitiririm hesabı yapmıştım ama evdeki hesap çarşıya uymadı. Hesabınızı iyi yapın milletin ağzıyla asla iş yapmayın.Ustanın lafıyla şunun bunun önerisiyle asla bir iş yapmayın size tavsiyem budur. Allahım kolaylık versin.

Gecmis olsun mu desem hayirli olsun mu desem bilmededim ustad, aslinda insaat yapmak da birsey yok ama insanlarla uğraşmak, heleki yonetmelige goz gore gore uymayan insanlari gorunce insani bezdiriyor, bende kesinlikle asansor kat olmamasi gerekiyor, benim arsa 2 kat imarlı, belediye bodrum+2 kat olarak projeyi onayliyor ve bana diyor ki senin ev 3 katli asansor boslugu birakman gerekiyor diyor, aslinda kendi imar planiyla çelişiyor, kaldi ki benim evim villa imarlı, tek kullanimli yapi, 1 kapi numarasi var

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-08-2020, 11:39   #6
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
MADDE 22 - (1) 5 inci maddenin sekizinci fıkrasında belirtilen esaslar dâhilinde;

a) Taban alanına dâhil edilmeyen kullanımlar,

e) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Ortak alan niteliğindeki mescit ve müştemilat,

g) Bina için gerekli minimum sığınak alanı,

ğ) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Ticari amaç içermeyen, ortak alan niteliğindeki çocuk oyun alanları ve çocuk bakım üniteleri,

h) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Otopark alanları,

ı) Yapı yüksekliği 60.50 metreden fazla olan binalar ile özelliği gereği tesisat katı oluşturulması zorunlu binalarda sadece tesisat için oluşturulan tesisat katları,

i) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Bina veya tesise ait olan ısıtma, soğutma, tesisat alanı, su sarnıcı, havalandırma sistemleri ve enerji verimliliği sistemlerinin bulunduğu alanlar, arıtma tesisi, gri su toplama havuzu, yakıt ve su depoları, silolar, trafolar, jeneratör, ısı merkezi, enerji odası, kömürlük, eşanjör ve hidrofor bölümleri,

j) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bütün cepheleri tamamen toprağın altında kalan bodrum katlar ile kısmen açığa çıkan yol cephesi haricindeki bodrum katlarda yer alan, tek başına bağımsız bölüm oluşturmayan, bir bağımsız bölümün eklentisi olmayan, ticari amaç içermeyen, sadece binada oturanların kullanımına yönelik, toplamda emsal hesabına konu alanın % 5’ini ve 1000 m2’yi geçmeyen ortak alan niteliğindeki yönetim ve toplantı odaları ile spor ve sosyal mekânlar,

k) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bütün cepheleri tamamen toprağın altında kalan bodrum katlarda yer alan, tek başına bağımsız bölüm oluşturmayan, bağımsız bölüm net alanının %50’sini geçmeyen depo amaçlı eklentiler,

l) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bağımsız bölüm net alanının (Değişik ibare:RG-27/12/2019-30991) %15’ini geçmemek kaydıyla açık çıkma şartlarını taşıyan balkonlar, kat ve ara sahanlıkları dâhil açık veya kapalı merdiven evi,

katlar alanına dâhil edilmez.

MeyveliTepe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-08-2020, 16:43   #7
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi MeyveliTepe Mesajı Göster
MADDE 22 - (1) 5 inci maddenin sekizinci fıkrasında belirtilen esaslar dâhilinde;

a) Taban alanına dâhil edilmeyen kullanımlar,

e) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Ortak alan niteliğindeki mescit ve müştemilat,

g) Bina için gerekli minimum sığınak alanı,

ğ) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Ticari amaç içermeyen, ortak alan niteliğindeki çocuk oyun alanları ve çocuk bakım üniteleri,

h) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Otopark alanları,

ı) Yapı yüksekliği 60.50 metreden fazla olan binalar ile özelliği gereği tesisat katı oluşturulması zorunlu binalarda sadece tesisat için oluşturulan tesisat katları,

i) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Bina veya tesise ait olan ısıtma, soğutma, tesisat alanı, su sarnıcı, havalandırma sistemleri ve enerji verimliliği sistemlerinin bulunduğu alanlar, arıtma tesisi, gri su toplama havuzu, yakıt ve su depoları, silolar, trafolar, jeneratör, ısı merkezi, enerji odası, kömürlük, eşanjör ve hidrofor bölümleri,

j) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bütün cepheleri tamamen toprağın altında kalan bodrum katlar ile kısmen açığa çıkan yol cephesi haricindeki bodrum katlarda yer alan, tek başına bağımsız bölüm oluşturmayan, bir bağımsız bölümün eklentisi olmayan, ticari amaç içermeyen, sadece binada oturanların kullanımına yönelik, toplamda emsal hesabına konu alanın % 5’ini ve 1000 m2’yi geçmeyen ortak alan niteliğindeki yönetim ve toplantı odaları ile spor ve sosyal mekânlar,

k) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bütün cepheleri tamamen toprağın altında kalan bodrum katlarda yer alan, tek başına bağımsız bölüm oluşturmayan, bağımsız bölüm net alanının %50’sini geçmeyen depo amaçlı eklentiler,

l) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bağımsız bölüm net alanının (Değişik ibare:RG-27/12/2019-30991) %15’ini geçmemek kaydıyla açık çıkma şartlarını taşıyan balkonlar, kat ve ara sahanlıkları dâhil açık veya kapalı merdiven evi,

katlar alanına dâhil edilmez.
Ustad bugün ilce belediyesine gittim tabi soylediklerimi dinlemeden burasi 3 kat asansor boslugu lazim dediler.(asansorun kendisine gerek yok) Neyse ben buyuksehir belediyesine gittim ve durumu izah ettim, beni hakli gördüler ama belediyenin imar yonetmeligi bakanlikta taslak halinde onay bekliyormus, ama memur arkadas sagolsun bana PLANLI ALANLAR IMAR YONETMELIGININ asansor kısmınin su maddesine dayanarak dilekce yazmami istedi ve bana asansor yapimasina gerek olmadigi yonunde gorus yazisi verdi, bende bunu ilce belediyeye soyledim ve gorus yazisini kabul ettiler, bakalim sirada mimardan tadilat projesi cizmesini istemekte...

Asansörler

MADDE 34-*(1)*(Değişik:RG-28/7/2018-30492)*Tek bağımsız bölümlü konutlar hariç uygulama imar planına göre kat adedi 3 olan binalarda asansör yeri bırakılması, 4 ve daha fazla olan binalarda ise asansör tesisi zorunludur. İskân edilen ve ortak alan bulunan bodrum katlar dâhil kat adedi 4 ve daha fazla olan binalarda asansör yapılması zorunludur. Daha az katlı yapılarda da asansör yapılabilir.

Yapi denetim kismina gelecek olursam, yapi denetim insaat alanina bakiyormus ve bu bende 280 m2 oldugu icin yapacak birsey yok, (katlar alani 180 m2) bodrumu dolgu vs su aşamada uğraşamam ki, yukardaki arkadasin yaşadığı sıkıntıyı sonra yasamayayim

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-08-2020, 08:52   #8
Ağaç Dostu
 
Portakal Rengi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi brf840 Mesajı Göster
Ustad bugün ilce belediyesine gittim tabi soylediklerimi dinlemeden burasi 3 kat asansor boslugu lazim dediler.(asansorun kendisine gerek yok) Neyse ben buyuksehir belediyesine gittim ve durumu izah ettim, beni hakli gördüler ama belediyenin imar yonetmeligi bakanlikta taslak halinde onay bekliyormus, ama memur arkadas sagolsun bana PLANLI ALANLAR IMAR YONETMELIGININ asansor kısmınin su maddesine dayanarak dilekce yazmami istedi ve bana asansor yapimasina gerek olmadigi yonunde gorus yazisi verdi, bende bunu ilce belediyeye soyledim ve gorus yazisini kabul ettiler, bakalim sirada mimardan tadilat projesi cizmesini istemekte...

Asansörler

MADDE 34-*(1)*(Değişik:RG-28/7/2018-30492)*Tek bağımsız bölümlü konutlar hariç uygulama imar planına göre kat adedi 3 olan binalarda asansör yeri bırakılması, 4 ve daha fazla olan binalarda ise asansör tesisi zorunludur. İskân edilen ve ortak alan bulunan bodrum katlar dâhil kat adedi 4 ve daha fazla olan binalarda asansör yapılması zorunludur. Daha az katlı yapılarda da asansör yapılabilir.

Yapi denetim kismina gelecek olursam, yapi denetim insaat alanina bakiyormus ve bu bende 280 m2 oldugu icin yapacak birsey yok, (katlar alani 180 m2) bodrumu dolgu vs su aşamada uğraşamam ki, yukardaki arkadasin yaşadığı sıkıntıyı sonra yasamayayim
Tadilat projesi çizilirken, ısı yalıtım projesini de yeniletebilirsiniz. Mantolamadan da kurtulun derim. Kolaylıklar.

Portakal Rengi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-08-2020, 16:56   #9
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Asansör boşluğu derdinden sizlerin sayesinde kurtulmus oldum arkadaşlar, su an tadilat projesi çiziliyor, şu an kaliplar çakıldı ve membran uygulaması yapıldı, şimdi perde duvara membran uzerine nasil bir isi yalıtım olur diye düşünüyorum, membran uygulamasi yapan arkadaş toprak seviyesine kadar 2 ya da 3 cm xps uygulayalım dedi

Perde beton
3 mm keceli membran m2 24 tl
3 cm xps m2 19 tl toplam = 43 tl

Alternatif olarak poliuretan köpük uygulamasi m2 45 tl


Düzenleyen brf840 : 24-08-2020 saat 18:53
brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-08-2020, 10:54   #10
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
Arkadaşlar merhaba ben de yeni inşaat yapmaya çalışacağım. Daha başlamadan çok sorun yaşadım. Toplam 250 metrekare yapabiliyorum. Bodrum ayrıca yapılamazmış. Yapılırsa 250 nin içine giriyor. Kot farkından dolayı toprak dolgu yaptırdık. Zemin depo ve mesken olarak iki kat düşündüm. Projenin fotosunu atsam, temel atmada su, ısı yalıtımı gibi önemli konularda yol gösterir misiniz? Tadilat projesini de yeni yaptırdım. Yol seviyesinin altından başlamıştı depo. En son hali yükseltildi.

free45de Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-08-2020, 15:40   #11
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi free45de Mesajı Göster
Arkadaşlar merhaba ben de yeni inşaat yapmaya çalışacağım. Daha başlamadan çok sorun yaşadım. Toplam 250 metrekare yapabiliyorum. Bodrum ayrıca yapılamazmış. Yapılırsa 250 nin içine giriyor. Kot farkından dolayı toprak dolgu yaptırdık. Zemin depo ve mesken olarak iki kat düşündüm. Projenin fotosunu atsam, temel atmada su, ısı yalıtımı gibi önemli konularda yol gösterir misiniz? Tadilat projesini de yeni yaptırdım. Yol seviyesinin altından başlamıştı depo. En son hali yükseltildi.

Hayirli olsun kardesim, insallah hayirlisiyla bitirirsin, fotoyu ekleyebilirsen burdaki arkadaslar yardımcı olacaktır

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 26-08-2020, 22:11   #12
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
Name:  genel.jpg
Views: 1250
Size:  30.2 KB

bilenyum beğendi.
free45de Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-09-2020, 13:25   #13
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
arkadaşlar % 90 ihtimalle bims duvar yapacağım ama bir kaç kişi gazbeton yaparsan kava sivaya gerek kalmaz direkt mantolama yaparsın dedi, sizce bu mantık doğru mu yoksa bims+ mantolama daha mi mantıklı

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-09-2020, 16:26   #14
Ağaç Dostu
 
Kozanli's Avatar
 
Giriş Tarihi: 13-09-2015
Şehir: Bursa/Emirsultan/Viyana
Mesajlar: 770
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi brf840 Mesajı Göster
arkadaşlar % 90 ihtimalle bims duvar yapacağım ama bir kaç kişi gazbeton yaparsan kava sivaya gerek kalmaz direkt mantolama yaparsın dedi, sizce bu mantık doğru mu yoksa bims+ mantolama daha mi mantıklı
Kendin oturmayacaksan söyledikleri doğrudur.
Ticari anlayış bu.
Kendin oturacaksan kaba sıvayı mutlaka yaptır üzerine mantolama yaptırırsın.
İç duvarlara piriket üzerine alçı yapıyorlar çok yanlış bir uygulama, masraftan kaçıyorlar kalite ise sıfır.
Alçı yapılan duvarlar ses yalıtımını sağlamıyor.
Kalın Sıva, iç ve dış olarak ses yalıtımını yaptığı gibi sağlamlıkta teşkil ediyor.
Benimde şuan inşaatım var kaba sıvaya ne gerek diyen çok oldu bildiğimden şaşmam ve kaba sıvayı iç dış yaptırdım sıra mantolamada.

Eklenen Resimler
 
skanatlar ve brf840 beğendi.
Kozanli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-09-2020, 19:15   #15
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
kendime yapıyorum kardeşim ve sizlere de Allah kolaylık versin, peki siz duvarlarda bims mi kullandınız?

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-09-2020, 09:53   #16
Ağaç Dostu
 
Portakal Rengi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Kozanli Mesajı Göster
Kendin oturmayacaksan söyledikleri doğrudur.
Ticari anlayış bu.
Kendin oturacaksan kaba sıvayı mutlaka yaptır üzerine mantolama yaptırırsın.
İç duvarlara piriket üzerine alçı yapıyorlar çok yanlış bir uygulama, masraftan kaçıyorlar kalite ise sıfır.
Alçı yapılan duvarlar ses yalıtımını sağlamıyor.
Kalın Sıva, iç ve dış olarak ses yalıtımını yaptığı gibi sağlamlıkta teşkil ediyor.
Benimde şuan inşaatım var kaba sıvaya ne gerek diyen çok oldu bildiğimden şaşmam ve kaba sıvayı iç dış yaptırdım sıra mantolamada.
Dış yüzeyde kaba sıva konusunda haklısınız. Bundan tasarruf olmaz.
Mantolama konusu ise daha önce yazdığım gibi aptalca (kimse kusura bakmasın. Teknik gerçek bu. Ciddi mühendislik hizmeti görmüş uygulamalarda bulunmaz.), modaya uyulan bir uygulamadır. Ticari anlayışa yem olmaktır. Mantolama yapılacak ise dış kaba sıva kesinlikle uygulanmalı ki dubelleri tutsun.
İç sıvada, alçı sıvası kullanarak uygulama yapmak doğru bir seçenektir. Hatta, daha fazla nem tutabilmesi nedeni ile, yangına dayanımı arttırır. Alçı sıvası üzerine perdah yapılırsa doğru uygulama olur. Ses yalıtımı konusunda sorun yaratmaz. İnce duvar, ne ile kaplarsanız kaplayın ses geçirir.

Portakal Rengi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-09-2020, 10:05   #17
Ağaç Dostu
 
Portakal Rengi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi brf840 Mesajı Göster
arkadaşlar % 90 ihtimalle bims duvar yapacağım ama bir kaç kişi gazbeton yaparsan kava sivaya gerek kalmaz direkt mantolama yaparsın dedi, sizce bu mantık doğru mu yoksa bims+ mantolama daha mi mantıklı
Gazbeton dubelleri tutamayacağı için yanlış olur. Kaldı ki gazbeton varsa mantolamaya gerek olmaz. Dış sıva, dış etkilere karşı duvarı korumak içindir. Mantolama yapacaksanız ve yerinde kalacağına eminseniz mantolamanın dışındaki kaplama dış etkilerden korunmayı sağlar. Bu durumda sorununuz dubellerin sağlam olarak tutunabileceği bir duvar bulmak. Tuğla veya bims bunu yapabilir mi ?
Beton yüzeye dubeli tutturursunuz. Uygulama doğru ise kalıcıdır. Pas payı içinde kalır, betona zarar vermez. Kalın dış sıva yapmadan boşluklu bir malzemeye dubel tutturamazsınız. Düşüncesizce maliyet düşürme çabası olur.

Portakal Rengi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-09-2020, 12:16   #18
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Portakal Rengi Mesajı Göster
Gazbeton dubelleri tutamayacağı için yanlış olur. Kaldı ki gazbeton varsa mantolamaya gerek olmaz. Dış sıva, dış etkilere karşı duvarı korumak içindir. Mantolama yapacaksanız ve yerinde kalacağına eminseniz mantolamanın dışındaki kaplama dış etkilerden korunmayı sağlar. Bu durumda sorununuz dubellerin sağlam olarak tutunabileceği bir duvar bulmak. Tuğla veya bims bunu yapabilir mi ?
Beton yüzeye dubeli tutturursunuz. Uygulama doğru ise kalıcıdır. Pas payı içinde kalır, betona zarar vermez. Kalın dış sıva yapmadan boşluklu bir malzemeye dubel tutturamazsınız. Düşüncesizce maliyet düşürme çabası olur.
Kardeşim senin sayende pek çok yanlıştan döndüm bunun için size minnet borçluyum ama bu gazbetona mantolama yapmaya gerek olmadığı noktasında ne belediyeyle ne de inşaat mühendisleriyle anlaşamıyorum. O yüzden en iyisi 20 ilk bims + kaba sıva ve mantolama yapayim diye düşünüyorum. Beldiyeye gidip gazbeton enerji katsayı vs diyorum, adamlar basmakalip hayir arkadaş mantolamaz olmazsa iskan vermeyiz diyor, asansörü bile 1 aylık uzun ugras sonucu iptal ettirdim

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-09-2020, 05:50   #19
Ağaç Dostu
 
Portakal Rengi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
Belediyedeki kişi mesleki yetersizlik durumunda ise sizin yapabilecekleriniz hem sınırlı hem zaman kaybettirici. Projecilerin uğraşması gerekiyor.
Bims+kaba sıva daha kalın olacağı için tuğladan daha iyi çözüm olabilir. Kolay gelsin.

Portakal Rengi Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 29-09-2020, 18:37   #20
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Portakal Rengi Mesajı Göster
Belediyedeki kişi mesleki yetersizlik durumunda ise sizin yapabilecekleriniz hem sınırlı hem zaman kaybettirici. Projecilerin uğraşması gerekiyor.
Bims+kaba sıva daha kalın olacağı için tuğladan daha iyi çözüm olabilir. Kolay gelsin.
aynen öyle kardeşim, derdini anlatamamak gerçekten çok zormuş, artık 20 lik bims + siva + mantolama yapacağız bakalım

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-10-2020, 21:02   #21
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
ustalar biks yerine gazbeton kullan, sivaya gerek kalmaz vs diyorlar. Hep isten kaytarma peşindeler, çünkü gazbeton duvar yapmak daha kolay

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-10-2020, 21:15   #22
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi brf840 Mesajı Göster
ustalar biks yerine gazbeton kullan, sivaya gerek kalmaz vs diyorlar. Hep isten kaytarma peşindeler, çünkü gazbeton duvar yapmak daha kolay
Ustaların lafına bakmayın pek. Öyle derler, sonra da duvarı yamuk örerler, düzeltmek için daha da kalın sıva yapmak zorunda kalırsınız

Duvarlar örülürken elnizde bir şakül ile dolaşmakta fayda var. Yamuk ördüklerini söktürün.

Kozanli ve cemilsisik beğendi.
MeyveliTepe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-10-2020, 19:56   #23
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
son durum, son kat kaldı

https://hizliresim.com/xUBjpe

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-10-2020, 21:40   #24
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
Sn. Brf840 bodrum perde yüksekliği nedir? Temelde Su ve ısı yalıtımı nasıl yaptınız

free45de Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-10-2020, 21:49   #25
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi free45de Mesajı Göster
Sn. Brf840 bodrum perde yüksekliği nedir? Temelde Su ve ısı yalıtımı nasıl yaptınız
Selamlar perde beton yüksekliği 2.20 m , perde beton uzerine 3 mm keçeli membran + 2 cm xps + drenaj levhası uyguladım

free45de beğendi.
brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-10-2020, 21:41   #26
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
Temel ve bodrum a ne kadar harcadınız? 115 metrekare temel üstüne 2.15 perde duvar ile başlıyacağım.

free45de Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-10-2020, 19:02   #27
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi free45de Mesajı Göster
Temel ve bodrum a ne kadar harcadınız? 115 metrekare temel üstüne 2.15 perde duvar ile başlıyacağım.
Selamlar benim temel 99 m2 , radye temel, 2 cephe perde duvar, 2 cephe normal duvar olacak
14 m3 grobeton, 5 m3 koruma betonu, 44 m3 temel betonu, 12 m3 kolon ve perde duvarlar, 20 m3 de 1. Tablaya beton gitti toplam = 95 m3 beton gitmiş oldu
95 x 160 tl = 15.200 tl beton (c25)
7 ton civarı da demir gitti 7x 3.60 = 25.200 tl demir,
17 bin tl işçilik ücreti (duvar orme ücreti icinde) (m2 65 den anlastim)
5000 tl membran ve xps ( 200 m2 membran, 72 m2 xps)
8.000 e yakin hafriyat işleri

70.000 tl gitti kardeşim ( elektrik topraklama,pano, boru, isci sigortaları,hırdavat,vibrator hariç)

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-10-2020, 22:42   #28
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
Maliyet hesabı çok iyi oluyor. Yoksa aşırı fiyat farkı ile 3. Sınıf bir inşaat oluyor. Mütemadi temel ile, 124 metreküp beton ve 13 ton demir projem var.Ay başı gibi başlanacak.

free45de Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-10-2020, 05:37   #29
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi free45de Mesajı Göster
Maliyet hesabı çok iyi oluyor. Yoksa aşırı fiyat farkı ile 3. Sınıf bir inşaat oluyor. Mütemadi temel ile, 124 metreküp beton ve 13 ton demir projem var.Ay başı gibi başlanacak.
Şimdiden hayırlı olsun kardeşim, demiri ve betonu kaçtan aldiniz ?

brf840 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-10-2020, 09:00   #30
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
10 ton demiri daha önce aldım: 33,5 dan. 3 ton demir siparişini vermedim. Sadece demir benden gerisi kaba inşaat olarak anlaştığım ustadan.

free45de Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 09:22.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026