![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Alıntı:
Ustad bu sefer de otopark sıkıntı olmaz mı? Benim bodrumda otopark + 1 wc + 1 su deposu görünüyor, mimar arkadas belediyeye meyilden dolayi zorunlu bodrum cikiyor diye itiraz etti ama asansör konusuna birsey yapamayız dediler, dediğim gibi buyuksehire itiraz ettik ama sonuç uzadığı için ben de inşaata başladım, bu aşamaya kadar bile hep bizim yönlendirmemizle is yaptırdık, düşün zemin kat seviyesi yol seviyesinin altındaydı, itiraz sonucu 1 metre yükselttik, proje de bims yaziyor, ruhsatta tuğla yazıyor şaka gibi + 22. Madede soyle bir detay var "Katlara dahil olmayan yerler bölümünde: Bütün cepheleri tamamen toprağın altında kalan bodrum katlar" Benim bodrum kat neredeyse zaman kat gibi olacak, 2 tarafi tamamen toprağa gömülü, belki de bu yüzden belediyedekiler cok diretti +olarak asansör koymak mecburi değil (4 katta zorunlu) ben sadece asansor boşluğu bırakacağım |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
|
Mimarınız ile konuşun, proje tadilatı diye bir şey var. Yapı denetimden kurtaracak şekilde değişiklik yapılabilir. Para bir yana, bir şey bilmeyen adamların ağız kokusundan kurtulursunuz. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Alıntı:
Simdi belediyeye gidip durumu mimara da izah edeceğim. Bana böyle bir durumdan bahsetse zaten bodrumda wc falan istemem. Projede tadilat yapmasını isteyeceğim, çünkü şu asama da oldu,oldu yoksa tadilat olsa da isime yaramaz. Belediyenin ilk baştaki itirazı evin on cephesinden bakınca 3 kat gibi gorunuyormus, on cephe toprak üstünde olduğundan dolayı. Bakalim simdi ne diyecekler |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 13-08-2020
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1
|
Sayın brf840 ben de sizin gibi aynı sorunla karşılaştım. 2 katlı müstakil bir ev yaptırmak istiyordum. Kot farkından dolayı ya dolgu yapacaksınız ya da bodrum kat çıkacaksınız dediler. Mimarla görüştüm ve o da bodrum yaparsak 30 bin tl fark eder dedi. Bende orayı dolgu alanı olarak gösterelim dedim ve planı öyle çizdik ancak inşaata başladığımda ustalar bu zemin sorunlu burayı biraz da kazıyıp bodrum kat yapalım her tarafını da gizleriz daha sonra buraya iskan aldıktan sonra açıp kullanırsın dediler. Dedikleri gibi yaptık. Bizim iki katlı ev oldu 3 kat. bodrum katı da komple kapatmadık bir kapı bıraktık. Ve sonra yan parseldeki vatandaş ev yaptırmak istiyor ve asıl film bundan sonra başlıyor. Bizim proje zemin kat 72 m2+ 1 kat 97 m2. Yan taraf belediyeye gidiyor orada tartışıyor , belediye personeli geliyor inşaata bakıyor bizim inşaat 3 kat olmuş altta bir kapı var. Biz yapı denetim olmadığı için kafamıza göre yaptık binayı proje harici dış merdiven yaptık. Bina mühürleniyor hemen . Yapı denetime giriyoruz mecburen. Yeniden ruhsat almak için tekrardan plan proje çizdiriyoruz. Yapı denetim geliyor bakıyor bu bina olmamış diyor projedeki beton demir oranı tutmuyor.Bir sürü uğraşıyoruz.( yaklaşık 3 ay ) projede kolonlarda 16 lık demir varmış.Biz 14 lük kullandık.Beton oranı fazla çıkıyormuş. 60*30 kolon yaptık 50*30 olsa demir oranı tutuyormuş. Yapı denetime soruyorum bu binayı yaparken bu kolonlar 6 katlı binayı taşır dediler ben de ustanın dediğine göre yaptırdım. Şimdi bu sağlam olmamış mı diyorum. Yapı denetim bu binaya hiç birşey olmaz gayet sağlam diyor AMAAAA ben bu projeye imza atmam diyor. Yapı denetim bizi kabul etmiyor. Yeniden sisteme giriyoruz kader ağlarını örüyor ve yine aynı yapı denetim çıkıyor. Şöyleydi böyleydi bir sürü gürültü patırtı en son projeyi onlar çiziyor ve ruhsatı çıkarıyoruz.Tabi bu arada bizim hesap kitap şaşıyor. Ben 2 katlı eve 200 bin tl nakit parayla başladım. 30-40 bin kredi çeker bitiririm hesabı yapmıştım ama evdeki hesap çarşıya uymadı. Hesabınızı iyi yapın milletin ağzıyla asla iş yapmayın.Ustanın lafıyla şunun bunun önerisiyle asla bir iş yapmayın size tavsiyem budur. Allahım kolaylık versin. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Alıntı:
Gecmis olsun mu desem hayirli olsun mu desem bilmededim ustad, aslinda insaat yapmak da birsey yok ama insanlarla uğraşmak, heleki yonetmelige goz gore gore uymayan insanlari gorunce insani bezdiriyor, bende kesinlikle asansor kat olmamasi gerekiyor, benim arsa 2 kat imarlı, belediye bodrum+2 kat olarak projeyi onayliyor ve bana diyor ki senin ev 3 katli asansor boslugu birakman gerekiyor diyor, aslinda kendi imar planiyla çelişiyor, kaldi ki benim evim villa imarlı, tek kullanimli yapi, 1 kapi numarasi var ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
|
MADDE 22 - (1) 5 inci maddenin sekizinci fıkrasında belirtilen esaslar dâhilinde; a) Taban alanına dâhil edilmeyen kullanımlar, e) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Ortak alan niteliğindeki mescit ve müştemilat, g) Bina için gerekli minimum sığınak alanı, ğ) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Ticari amaç içermeyen, ortak alan niteliğindeki çocuk oyun alanları ve çocuk bakım üniteleri, h) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Otopark alanları, ı) Yapı yüksekliği 60.50 metreden fazla olan binalar ile özelliği gereği tesisat katı oluşturulması zorunlu binalarda sadece tesisat için oluşturulan tesisat katları, i) (Değişik:RG-30/9/2017- 30196) (2) Bina veya tesise ait olan ısıtma, soğutma, tesisat alanı, su sarnıcı, havalandırma sistemleri ve enerji verimliliği sistemlerinin bulunduğu alanlar, arıtma tesisi, gri su toplama havuzu, yakıt ve su depoları, silolar, trafolar, jeneratör, ısı merkezi, enerji odası, kömürlük, eşanjör ve hidrofor bölümleri, j) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bütün cepheleri tamamen toprağın altında kalan bodrum katlar ile kısmen açığa çıkan yol cephesi haricindeki bodrum katlarda yer alan, tek başına bağımsız bölüm oluşturmayan, bir bağımsız bölümün eklentisi olmayan, ticari amaç içermeyen, sadece binada oturanların kullanımına yönelik, toplamda emsal hesabına konu alanın % 5’ini ve 1000 m2’yi geçmeyen ortak alan niteliğindeki yönetim ve toplantı odaları ile spor ve sosyal mekânlar, k) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bütün cepheleri tamamen toprağın altında kalan bodrum katlarda yer alan, tek başına bağımsız bölüm oluşturmayan, bağımsız bölüm net alanının %50’sini geçmeyen depo amaçlı eklentiler, l) (Değişik:RG-25/7/2019-30842) Bağımsız bölüm net alanının (Değişik ibare:RG-27/12/2019-30991) %15’ini geçmemek kaydıyla açık çıkma şartlarını taşıyan balkonlar, kat ve ara sahanlıkları dâhil açık veya kapalı merdiven evi, katlar alanına dâhil edilmez. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Alıntı:
Asansörler MADDE 34-*(1)*(Değişik:RG-28/7/2018-30492)*Tek bağımsız bölümlü konutlar hariç uygulama imar planına göre kat adedi 3 olan binalarda asansör yeri bırakılması, 4 ve daha fazla olan binalarda ise asansör tesisi zorunludur. İskân edilen ve ortak alan bulunan bodrum katlar dâhil kat adedi 4 ve daha fazla olan binalarda asansör yapılması zorunludur. Daha az katlı yapılarda da asansör yapılabilir. Yapi denetim kismina gelecek olursam, yapi denetim insaat alanina bakiyormus ve bu bende 280 m2 oldugu icin yapacak birsey yok, (katlar alani 180 m2) bodrumu dolgu vs su aşamada uğraşamam ki, yukardaki arkadasin yaşadığı sıkıntıyı sonra yasamayayim |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Asansör boşluğu derdinden sizlerin sayesinde kurtulmus oldum arkadaşlar, su an tadilat projesi çiziliyor, şu an kaliplar çakıldı ve membran uygulaması yapıldı, şimdi perde duvara membran uzerine nasil bir isi yalıtım olur diye düşünüyorum, membran uygulamasi yapan arkadaş toprak seviyesine kadar 2 ya da 3 cm xps uygulayalım dedi Perde beton 3 mm keceli membran m2 24 tl 3 cm xps m2 19 tl toplam = 43 tl Alternatif olarak poliuretan köpük uygulamasi m2 45 tl Düzenleyen brf840 : 24-08-2020 saat 18:53 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
|
Arkadaşlar merhaba ben de yeni inşaat yapmaya çalışacağım. Daha başlamadan çok sorun yaşadım. Toplam 250 metrekare yapabiliyorum. Bodrum ayrıca yapılamazmış. Yapılırsa 250 nin içine giriyor. Kot farkından dolayı toprak dolgu yaptırdık. Zemin depo ve mesken olarak iki kat düşündüm. Projenin fotosunu atsam, temel atmada su, ısı yalıtımı gibi önemli konularda yol gösterir misiniz? Tadilat projesini de yeni yaptırdım. Yol seviyesinin altından başlamıştı depo. En son hali yükseltildi. |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Alıntı:
Hayirli olsun kardesim, insallah hayirlisiyla bitirirsin, fotoyu ekleyebilirsen burdaki arkadaslar yardımcı olacaktır |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
|
![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
arkadaşlar % 90 ihtimalle bims duvar yapacağım ama bir kaç kişi gazbeton yaparsan kava sivaya gerek kalmaz direkt mantolama yaparsın dedi, sizce bu mantık doğru mu yoksa bims+ mantolama daha mi mantıklı |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 13-09-2015
Şehir: Bursa/Emirsultan/Viyana
Mesajlar: 770
|
Alıntı:
Ticari anlayış bu. Kendin oturacaksan kaba sıvayı mutlaka yaptır üzerine mantolama yaptırırsın. İç duvarlara piriket üzerine alçı yapıyorlar çok yanlış bir uygulama, masraftan kaçıyorlar kalite ise sıfır. Alçı yapılan duvarlar ses yalıtımını sağlamıyor. Kalın Sıva, iç ve dış olarak ses yalıtımını yaptığı gibi sağlamlıkta teşkil ediyor. Benimde şuan inşaatım var kaba sıvaya ne gerek diyen çok oldu bildiğimden şaşmam ve kaba sıvayı iç dış yaptırdım sıra mantolamada. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
kendime yapıyorum kardeşim ve sizlere de Allah kolaylık versin, peki siz duvarlarda bims mi kullandınız? |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Alıntı:
Mantolama konusu ise daha önce yazdığım gibi aptalca (kimse kusura bakmasın. Teknik gerçek bu. Ciddi mühendislik hizmeti görmüş uygulamalarda bulunmaz.), modaya uyulan bir uygulamadır. Ticari anlayışa yem olmaktır. Mantolama yapılacak ise dış kaba sıva kesinlikle uygulanmalı ki dubelleri tutsun. İç sıvada, alçı sıvası kullanarak uygulama yapmak doğru bir seçenektir. Hatta, daha fazla nem tutabilmesi nedeni ile, yangına dayanımı arttırır. Alçı sıvası üzerine perdah yapılırsa doğru uygulama olur. Ses yalıtımı konusunda sorun yaratmaz. İnce duvar, ne ile kaplarsanız kaplayın ses geçirir. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Alıntı:
Beton yüzeye dubeli tutturursunuz. Uygulama doğru ise kalıcıdır. Pas payı içinde kalır, betona zarar vermez. Kalın dış sıva yapmadan boşluklu bir malzemeye dubel tutturamazsınız. Düşüncesizce maliyet düşürme çabası olur. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 19-02-2018
Şehir: Muğla
Mesajlar: 734
|
Belediyedeki kişi mesleki yetersizlik durumunda ise sizin yapabilecekleriniz hem sınırlı hem zaman kaybettirici. Projecilerin uğraşması gerekiyor. Bims+kaba sıva daha kalın olacağı için tuğladan daha iyi çözüm olabilir. Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
aynen öyle kardeşim, derdini anlatamamak gerçekten çok zormuş, artık 20 lik bims + siva + mantolama yapacağız bakalım |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
ustalar biks yerine gazbeton kullan, sivaya gerek kalmaz vs diyorlar. Hep isten kaytarma peşindeler, çünkü gazbeton duvar yapmak daha kolay |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
|
Alıntı:
![]() Duvarlar örülürken elnizde bir şakül ile dolaşmakta fayda var. Yamuk ördüklerini söktürün. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
|
Sn. Brf840 bodrum perde yüksekliği nedir? Temelde Su ve ısı yalıtımı nasıl yaptınız |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Selamlar perde beton yüksekliği 2.20 m , perde beton uzerine 3 mm keçeli membran + 2 cm xps + drenaj levhası uyguladım |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
|
Temel ve bodrum a ne kadar harcadınız? 115 metrekare temel üstüne 2.15 perde duvar ile başlıyacağım. |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Alıntı:
14 m3 grobeton, 5 m3 koruma betonu, 44 m3 temel betonu, 12 m3 kolon ve perde duvarlar, 20 m3 de 1. Tablaya beton gitti toplam = 95 m3 beton gitmiş oldu 95 x 160 tl = 15.200 tl beton (c25) 7 ton civarı da demir gitti 7x 3.60 = 25.200 tl demir, 17 bin tl işçilik ücreti (duvar orme ücreti icinde) (m2 65 den anlastim) 5000 tl membran ve xps ( 200 m2 membran, 72 m2 xps) 8.000 e yakin hafriyat işleri 70.000 tl gitti kardeşim ( elektrik topraklama,pano, boru, isci sigortaları,hırdavat,vibrator hariç) |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
|
Maliyet hesabı çok iyi oluyor. Yoksa aşırı fiyat farkı ile 3. Sınıf bir inşaat oluyor. Mütemadi temel ile, 124 metreküp beton ve 13 ton demir projem var.Ay başı gibi başlanacak. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 01-05-2020
Şehir: Bursa
Mesajlar: 70
|
Şimdiden hayırlı olsun kardeşim, demiri ve betonu kaçtan aldiniz ? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 23-08-2020
Şehir: MANİSA
Mesajlar: 13
|
10 ton demiri daha önce aldım: 33,5 dan. 3 ton demir siparişini vermedim. Sadece demir benden gerisi kaba inşaat olarak anlaştığım ustadan. |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|