![]() |
|
|
|
|
|
#1 | |
|
Ağaç Dostu
|
Hava ve yalıtım.
Alıntı:
Örneğin kuş tüyü, en soğuk şartlarda en sıcak tutandır, ıslanınca yani içindeki hava su ile yer değiştirince işler tersine döner. Evde de aynı mantık geçerli. gece gazlar ısı iletiminden çok yalıtımına elverişlidir diyen forum kişisi. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 442
|
Sayın gece Kısa bir şehir dışı yaptığım için geç teşekkürümü kabul edin. Araştırdım. Dediğiniz gibiymiş. Konuya ben yanlış yerden bakmışım. Gazların katı ve sıvılara göre daha çabuk soğuyup ısınmasını, ısı yalıtımı ile karıştırdım. Sahi; Therapido nerede? ses yok! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 28-01-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 81
|
Kusuruma bakmayın.... Lüfer zamanıydı, bu soğuklarda peşlerine düştüm. Üşütmüşüm, korktuk malum hastalıktan. Sorun yokmuş ama, biraz istirahat edeceğim. Elimden alıyorlar bilgisayarı "dinlen" diye. En kısa zamanda aklıma düşen bezir yağı ve çam nefti ile aranızda olmak istiyorum. Sizlerde dikkatli olun lütfen, korkusu bile yetiyor. Kerem AKYAR |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
|
Arkadaşlar merhaba, Daha önce bahsettiğim arazime küçük bir kulübe yapma fikrimden vazgeçmek zorunda kaldım. Küçücük de olsa kaçak bir yapı yapmak istemediğimden dolayı belediyeyle konuyu irdeleyip durduk. Ancak bir türlü işin içinden çıkamadık. Zaten bir masraf yapılacaksa bu masrafın gerçek bir ev için harcanmasına karar verdik. Sizin anlayacağınız "taş ev" hayalimi gerçeğe dönüştürmenin zamanı geldi gibi. Üstelik de ortada hiç bir bütçe olmamasına rağmen. Yapmam gereken ilk işlemin tapuda cins değişikliği olduğunu öğrendim. Tarım arazisi olarak görünen arazimin parsellenip "arsa"ya dönüştürülmesi gerekiyormuş. Hayırlısı bakalım ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 20-09-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 126
|
Sn. therapido, uzun süre oldu... Sağlığınız yerinde mi, keyifler iyi mi? |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-07-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 442
|
Alıntı:
Sayın Therapido sağlık ve afiyette olduğunuzu bilmek için bir merhaba deseniz? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
agaclar.net
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,052
|
Therapido bir senedir foruma girmemiş. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-09-2009
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 9
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 20-10-2009
Şehir: izmir
Mesajlar: 4
|
Ben de merak ettim. Heyecanla bekliyorum arkadaşlar. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 01-03-2010
Şehir: istanbul
Mesajlar: 30
|
Isi yalitimi insaatta epey maliyet tutuyor. Burada amac, bir arazide tek katli bir ev yapmaksa, klasik insaat tekniklerinden(sehirlerde uygulananlar) uzak durmak gerekmez mi? Topragin bir isisi var, bunu kullanma cok daha akilci olur. Bunun icin de betondan uzak durmak gerekir. Baslikta surekli mantolamadan bahsedilmis. Mesela ben, isiyi gecirebilecek bir malzeme bulamiyorum. Toprak cuvalla yapilan evlerde statik hesap nasil yapilir? Celik kolon ve kirislerle yapilan bir iskeletin 3 yanı, toprak cuvallarla cevrilebilir mi? Sayet bunun 1-1, 5 metre ilerisinden bir toprak cuvalli duvar daha orulup, arasi toprakla doldurulursa deprem yuku hesabi nasil yapilir? Sayet boyle yapilirsa, ısıtma ihtiyaci ortadan kalkacak, topragin ısısı kışın evi isitacak, yazin serinletecektir. Bu konulari tartisabilir miyiz? |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|