agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Bu Bitkinin Adı nedir?
(https)




Beğeni Düzeni19Beğeniler

Sadece okunabilir konu
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 29-09-2008, 15:38   #1
Ağaç Dostu
 
Harun Parlak's Avatar
 
Giriş Tarihi: 19-01-2007
Şehir: İstanbul Sarıyer
Mesajlar: 4,272
Galeri: 22
Sayın Sebahattin Sargın Tamarix parviflora İLKBAHAR ILGINI büyük bir ihtimal.

Harun Parlak Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 03-10-2008, 15:43   #2
Ağaç Dostu
 
ciceksever70's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-02-2008
Şehir: Graz(Avusturya)
Mesajlar: 2,666
Ardic oldugunu tahmin ettigim ama burada da arastirdigim resimlerden emin olamadigim agacim. Tam olarak cinsini ve budanip budanmayacagini ögrenebilirsem cok sevinirim.

Eklenen Resimler
  
ciceksever70 Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 03-10-2008, 15:46   #3
Ağaç Dostu
 
ciceksever70's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-02-2008
Şehir: Graz(Avusturya)
Mesajlar: 2,666
Ayni sekilde ardic oldugunu düsündügüm yazin yesil olan yapraklarinin kisin sapsari oldugu cok sedigim agacim. Bunun da budanip budanmayacagini ögrenmek isterdim.

Eklenen Resimler
  
ciceksever70 Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 03-10-2008, 15:48   #4
Ağaç Dostu
 
ciceksever70's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-02-2008
Şehir: Graz(Avusturya)
Mesajlar: 2,666
Bu da cam benzeri kisin ignelerini döken, büyümeyen bir agac. Gecen yil bicimsiz uzadigi icin tepesinden biraz budamistim agaca bir zarari olmadi.

Eklenen Resimler
  
ciceksever70 Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 03-10-2008, 18:38   #5
Ağaç Dostu
 
nariçi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-09-2008
Şehir: Gaziantep-Adıyaman
Mesajlar: 3,412
Galeri: 8
sedir

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ciceksever70 Mesajı Göster
Bu da cam benzeri kisin ignelerini döken, büyümeyen bir agac. Gecen yil bicimsiz uzadigi icin tepesinden biraz budamistim agaca bir zarari olmadi.
Bu türler sedire benziyor ancak iklim yumuşak olunca hızlı sürgün verme gözlenmektedir. Tepe dalların üst tarafından kesildiğinde zarar görmez ancak yeni tepe sürgünleri vermeye çalışır.

nariçi Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 03-10-2008, 18:42   #6
Ağaç Dostu
 
nariçi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-09-2008
Şehir: Gaziantep-Adıyaman
Mesajlar: 3,412
Galeri: 8
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ciceksever70 Mesajı Göster
Ayni sekilde ardic oldugunu düsündügüm yazin yesil olan yapraklarinin kisin sapsari oldugu cok sedigim agacim. Bunun da budanip budanmayacagini ögrenmek isterdim.
Bunlar boylu servi tipi mazı budanabilir. ama bence en güzeli doğal olması. Bu birazda bahçenin peyzaj mimari yapısına bağlı olarak yapılması gereken müdahaleler.

nariçi Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 03-10-2008, 19:12   #7
Ağaç Dostu
 
ciceksever70's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-02-2008
Şehir: Graz(Avusturya)
Mesajlar: 2,666
Yanitlariniz icin cok tesekkür ederim. Iklimimiz yumusak degil oldukca sert. Kisin hava sicakligi -20lere kadar inebiliyor. Genel olarak -10 civarinda. Ama cok dayanikli bir agac. Mazi dediginiz agacin budanip budanmadigini ögrenmek istemem cok boy atmasindandi. Tepesinden biraz budayip ´boyunu kontrol altinda tutabilirmiyiz diye merak etmistim. Saygilar.

ciceksever70 Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 05-10-2008, 10:13   #8
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 04-10-2007
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 3
Merhaba,

Bayram tatilinde (30.09.2008), Çanakkale - Biga - Kepekli köyü kırsalında bir ağaca rastladım (40 derece 16 dakika 12 saniye Kuzey - 27 derece 29 dakika 39 saniye Doğu). Boyu ortalama 3-4 metre kadardı. Genç bir ağaç olduğu anlaşılıyordu. Misket büyüklüğünde, elmaya benzer kokusu ve ekşi bir tadı olan meyveleri vardı. Yerel olarak "Keçi elması" ya da "Yabani elma" olarak adlandırılıyormuş ancak ben "Malus" cinsine ait olup olmadığını anlayamadım. Bu ağacı tanıyan var mı?

Eklenen Resimler
    
scriptrunner Çevrimdışı   Başa Dön
Eski 06-10-2008, 12:56   #9
Ağaç Dostu
 
nariçi's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-09-2008
Şehir: Gaziantep-Adıyaman
Mesajlar: 3,412
Galeri: 8
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ciceksever70 Mesajı Göster
Yanitlariniz icin cok tesekkür ederim. Iklimimiz yumusak degil oldukca sert. Kisin hava sicakligi -20lere kadar inebiliyor. Genel olarak -10 civarinda. Ama cok dayanikli bir agac. Mazi dediginiz agacin budanip budanmadigini ögrenmek istemem cok boy atmasindandi. Tepesinden biraz budayip ´boyunu kontrol altinda tutabilirmiyiz diye merak etmistim. Saygilar.
Ağaç bitkiler de ve çalılarda soğuktan çok havada ki nisbi nem önemli rol oynuyor. Birçok yer soğuk ancak nemli olduğundan ağaçlar etkilenmiyor, kuru havadan çok etkileniyorlar birde ayaz olunca yakıveriyor.

nariçi Çevrimdışı   Başa Dön
Sadece okunabilir konu

Etiketler
bu ne ağacı, kennedy'deki ağaçlar, soru beyaz çiçekli ağaç

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 10:42.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026