![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 415
|
Haziran 2008'de Ağacın üzerinde ki tüm yaprakları tek tek uç alma yöntemi ile kısaltım. Bugün itibariyle bu uçların hemen hemen hepsinde çatallanmalar tamamlanmıştı. Malesef resim çekemedim. Aşağıda, aşırı düzeyde uç alma uygulanmış ve önümüzdeki 1-2 yıl ağaç üstünde kalacak telleme uygulanmış hali. Fotoğraflardan tam anlaşılmıyor. Her bir ana daldan çıkan dallar sırasıyla bir öne bir arkaya yönlendirildi. Her bir dala farklı olanlarda kavis verilerek tüm dalların sola bakması sağlandı. Bu uygulamam çıplak gözle bakıldığında her dalın ayrı ayrı görümesi, ağacın boyut kaznaması ve hafif bir rüzgar tarzı almasını sağladı. Ağacın yaşlı olmasından dolayı, dallarda ilk yapraklaraka kadar olan bölüm çok uzun ve boştu. Bu uygulama il dal boyları hem daha kısa hem de daha az çıplak görünmeye başladı. Bu dallardan çıkan üçüncül ve dördüncül dallardan, gerekli olanlara Boon ardıç telleme tekniği ile farklı yönlere bakmaları sağlandı. Burada kullanılan tellerin bazıları o kadar ince ki resimde seçilmiyor. Yeni yaprak/dallara ise herhangibir telleme yapmadım. Daha sonra bir son fotoğraf daha çekmeyi planladığ için bu fotoğraflarda hala daha rayfalar görünüyor. Malesef iş seyahatlerim arttığı için son halinin fotoğrafını çekemedim. Daha fotojenik ve bonsai sergileme kurallarına uygun bir fotoğraf çekmeyi de çok istemiştim. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 415
|
Bundan sonraki planlar. Ekim 2008- Bırakılan güdüklerin tamamı jin yapılacak. Altta kısa ve kalın bırakılan güdük toprağa kadar sıyrılarak shari yapılacak. İlkbahar 2009- yeni sürgünler düzenlenecek. Ekim 2009- Sağ taraftaki tek kalın dalın altı, uç bölümündeki dalların tamamı da dahil olacak şekilde Jin yapılacak. İlkbahar 2010. Ortada kıvrım verilen dallın formu sabillenmiş olmalı. Teller sökülerek dalın en üst bölümündeki çatal gibi jin yapılacak. Dalın gövdesi kendi çevresinde döndüğü için aşağı kadar devam ettirilen jin spiral olarak görünecek. Bu dalın tamamının jin yapılması Kasım 2010 kadar devam edecek. Ağaç 2012 ilkbaharına kadar tekrar tellenecek. İlkbahar 2012- kasım ayına kadar son kalan ana dalda yavaş yavaş jin yapılacak. Sonbahar 2013- Gövde üzerinde fazla kalmış tüm kabuk bölümleri kaldırılarak çok az canlı bölüm bırakılarak tamamı shariye çevrilecek. NOT: Türkiye için ideal ardıç oyma zamanı ekim- kasım ayları. Benim genelde ilkbahar-Ekim aylarında yapmamın nedeni uygulayacağım tekniğin farklı olaması. Her hafta sadece 1 cm'lik bölümlerin soyulması ile yapılacak. Böylece ağaç yavaş yavaş kururken, canlı bırakılan bölümlerde canlılık daha da artacak. Sonuç olarak gövde ve her dalda sadece ip gibi bir canlı hat kalmış olmasına rağmen ağacın gür ve canlı yaprakları olacak. |
|
|
|
![]() |
|
|