![]() |
Japonlar Meyve ağaçlarına torpil yapıyor
5 Eklenti(ler)
Japon kültüründe kurallar çok sıkı, ataerkil bir aile yapısı var fazla tolerans yok ama bonsai sanatçıları meyve ağaçlarına oldukça farklı davranıyorlar hatta göz göre göre torpil yapıyorlar.
Kayısıda, vişnede, kirazda, incirde, elmada, armutta, ayvada, şeftalide, narenciyede, erikte, üzümde dünyada ön sıralardayız ama bu kulvarda bonsai adaylarımız çok az. Biz de meyve ağacı bonsailerini teşvik için biraz daha esnek, toleranslı davransak sanki daha iyi olacak sergilerimiz renklenecek. Umarım aramıza meyve üreticilerinden katılan olur. |
Uzun zamandır kafamdada Kiraz vardı. Fakat Türkiye'de fidanlıklarda meyve ağaçlarının %90 aşılı olduğu için bu bizlerin karşısında aşılması gereken kalın bir duvar. Üstte kalan aşı yeri kesilip alt kısım kullanılabilinir ve ya havai köklendirme yapılarak üst kısımda kullanılabilinir, ama hep ekstra bir performans gerektiriyor.
Evimden 100km uzaklıktaki İzmir/Urla'daki bir fidanlığa gitmeyi bile kafama koydum. Erik ve Dut'tan sonra Kiraz'da favori ağaçlarım arasında olacak galiba. Birde süs Kiraz'ı gördüm. O bana dahada ilginç geldi. |
Ya aşısını keseceğiz ya da havai köklendirme yapacağız. Ben de birkaç ağacın aşısını kestim. Biraz geç kaldım ama haftaya meyve ağaçlarında birkaç havai köklendirme daha başlatacağım.
Aslında çok güzel japon kayısısı örnekleri de var ama yukardaki örnekte 3. ume(japon kayısısı) Kokufu-ten de sergilenmiş, hem boy çok uzun hem de dallar yere kadar uzanıyor. Diğer örnekler de biraz uç örnekler, kütük bile denebilecek ağaçlar. Hepinize bol çiçekli, meyveli bonsailer dilerim... Alıntı:
|
"Ya aşısını keseceğiz ya da havai köklendirme yapacağız. "
Sayın sagol, havai köklendirme işleminde köklendirme hormonu olarak ne kullandığınızı ve nerden temin edebileceğimi söyleyebilir misiniz rica etsem? |
Sayın shellomen,
Zirai ilaç satanlarda hatta internette bile bulunuyor. Kullanan arkadaşlar var ama ben köklendirme hormonu kullanmıyorum. Başlangıçta birkaç deneme yaptım ama hormonsuzlar da köklenince birdaha gerek duymadım, belki biriki hafta gecikiyordur ama boşuna kimyasal kullanmak istemiyorum. Elma, çam gibi türlerde ve işlenmesi çok zor olan sert ağaçlarda süre uzuyor belki onlarda kullanmak düşünülebilir ama onlarda da kullanmıyorum, bonsai biraz sabır işi çok acele etmek yaramıyor, beklemeyi öğrenmek gerekiyor. Köklenecekse zaten kökleniyor, köklenmeyecekse ne yapsanız boşuna. İyi çalışmalar dilerim... Alıntı:
|
5 Eklenti(ler)
Kasımpatı batıda bonsai olarak görülmese de Japonya'da çok yaygın. Genelde bir kaya veya kütük şekillendirilerek onun etrafında dallandırılıyor. Birkaç denemem var ama yeterince uç almaya fırsat bulamıyorum.
Japonyadan birkaç kasımpatı çalışması. 1. örnekteki çarşaflı kadın çok güzel dizayn edilmiş, hem taş güzel ham de gözler tam oturtulmuş. Basit bir çalışma gibi görülse de gözleri yerine oturtması güzel bir düşünce. Diğerlerini sadece kasımpatı örneği olsun diye ilave ediyorum. |
Kütüğe hayat vermek
2 Eklenti(ler)
Kütükten yapılmış iki çalışma gözüme çarptı.
Güzel çalışmalar ortaya çıkarmışlar. 1. çalışmadaki ön dalı genelde kesiyoruz, kesilmemiş. Yakından görmek isterdim. |
Alaaddinin Lambası
1 Eklenti(ler)
Yarı şelale bir çalışma gözüme çarptı. Çok uzun bir ağaç ama saksıyla uygun bir kompozisyonla sunulmuş.
|
JİNli mi? JİNsiz mi?
3 Eklenti(ler)
JİN bazen zorunluluktan bazen ise istenerek yapılıyor. Her ağaçta Jin gerekli mi?
Kesik yeri bazen yokedip iyileşmesini sağlamak bazen kovuk yapmak daha iyi gibi geliyor bana. Japonlar Yaprak dökenlerde nadiren JİN yapıyorlar. Abartılı JİN li bir çalışma gözüme çarptı. Ben bu çalışmada JİNi ya kısacık bırakırdım ya da tamamen kesip atmayı tercih ederdim. JİNli: Eklenti 506404 Az JİNli: Eklenti 506405 JİNsiz: Eklenti 506411 |
1 Eklenti(ler)
Bu konuda görüşümüz aynı gibi, ben tamamen kesip atardım Sn. sagol.
Madem konusu açıldı, geçenlerde Kokufu-ten'de sergilenmiş ağaçlara bakarken şuna denk geldim, Eklenti 506412 "NİYE?" diye haykırasım geldi. Ne gerek var bu ağaçta böyle bir eklentiye. Bu tür abartı çalışmalar bana daha çok, elbette büyük ustalar kusura bakmasınlar da, biraz ego tatmini, heykeltraşlık becerilerini sergileme kaygısı gibi geliyor. Yoksa şu ağaçta, sizce o jin varken mi ağaç gerçek bir ağaca daha çok benziyor, yokken mi? Amacımız gerçek ağaçlara benzeyen bonsailer yaratmak değil mi? Gerekli ya da gereksiz jinler bu konunun bir boyutu. Bir de abartı jinler/shariler konusu var ki arşivden sanırım yüzlerce örnek çıkar. Belki de biraz "zevkler ve renkler" kapsamına giriyordur bu konu. Ama bana, doğal görünmüyorsa, belki Mars ikliminde yetişebilecek bir ağacı andırıyorsa o çalışmayı sıkıntılı buluyorum. Heykeltraşlık için çok güzel kayalar var. Ağaçlar ağaca benzemeli diye düşünüyorum. |
2 Eklenti(ler)
Sizin eklediğiniz örnekteki çalışmayı ben yapıyor olsaydım üstteki JİNi tamamen keserdim.
Eklenti 506425 Shari de fazla olmuş dolayısıyle tanuki gibi duruyor. Kabukların bir kısmını bırakırdım. Belki de bu bir tanukidir. Eklenti 506426 İyi çalışmalar dilerim.... Alıntı:
|
Kesinlikle. Bence de her ikisi de fazla.
O ağacı bana verseler yapacağım ilk iş o jini tamamen ayırmak olurdu. Tabii atmaya kıyamaz, gereksiz kısımlarını düzeltip başka bir ağaca tanuki yapardım sanırım.:) |
2 Eklenti(ler)
Hemen haberleri olmuş, ağacı bana verdiler, jin kısmını ayırıp tanuki yaptım.
:) Eklenti 506428 Pek sevmedim, shari abartılı oldu. :)) |
Koniklik sağlamak
2 Eklenti(ler)
Bu çalışma da Walter Pall'ın bir çalışması. Benim ağacım olsaydı tepeyi o şekilde bırakmazdım, konikliği artırmak isterdim. Oradan gelecek sürgünü kullanacaksam gövdeyi ikiye ayırmayı tercih ederdim.
Orijinal çalışma: Eklenti 506609 Photoshopla konikleştirilmiş hali: Eklenti 506610 |
1 Eklenti(ler)
Omiya bonsai museumda sergilenen bir bonsai. Eğik dala gerek varmıydı gerçekten, aşağıda yeterince yeşillik var gibi. Bu dal kullanılacaksa bile yaprakla biraz saklansa fena olmazdı, diğer dallarla kıyaslandığında gözü rahatsız edecek bir eğim var.
|
Doğal koniklik
1 Eklenti(ler)
Doğanın bu zeytine yaptığı konikliği bir delicede yapmak isterim.
|
Çok mu uzun
1 Eklenti(ler)
Japonyada çalışılmakta olan bu ağacın boyu hep gözüme takılıyor. Havai köklendirme ile iki ağaç yapılabilir ama böyle bırakmışlar. İlk zamanlar olmaz diyordum ama biriki ağaç da normalden uzun olsa en azından aradaki fark daha belirgin olur.
|
1 Eklenti(ler)
Sanki şöyle bölünse olur.
|
Alıntı:
|
Ben zaten yenilikçi kanattayım , bu tür adaylar boylarının uzun olması beni rahatsız etmiyor :) Değişik tarzlar her zaman renk katar . Tabi ki standart tarzları çalışmak önemli ama bu tip çalışmalarda olmalı kolleksiyonda . İyi çalışmalar.
|
Bence de ilk dal olarak düşünülmüş. Aslında o dalı gövde yapıp ikiz gövde yapardım heralde ama 1/3 kuralını hiç takmayan buna benzer çalışmalar görüyorum. Birkaç çalışmada ben de oldukça aşağıdan başlattım dalları.
İyi çalışmalar dilerim.. Alıntı:
|
1 Eklenti(ler)
Eda Uchi Kai Ten 2013 de sergilenen bir bonsai. Tarzına karar veremesem de hoşuma gidiyor. Yanındaki tamamlayıcı ile de uyumlu olmuş.
Not: sunum için her tarafının siyah kumaşla kaplanması da ağacı öne çıkarmış. |
1 Eklenti(ler)
Bu kadar sık dal yapısıyla bırakılan ağaçların kış görselleri güzel de, gelişim döneminde yapraklıyken beni çok cezbetmiyorlar.
Bu ağacın yapraklı hali şu örnekten daha sık olacaktır. Eklenti 508001 Bu görsel bana çok da etkileyici gelmiyor. Ya da düzelteyim, sahip olduğu potansiyele göre sönük kalıyor. Ben olsam ana gövdeyi bazı aralıklardan görebilmeyi, ana dalların da bazılarını en azından yaprakların arkasından belli belirsiz silüet olarak seçebilmeyi isterdim. Yani aslında bu örnekler için yarım saatte oluşturulabilecek bir yapı, folyaj içinden bazı dalları seçip uzaklaştırmak kadar basit. Yapmadıklarına göre bu konuyu da "zevkler ve renkler" kapsamında değerlendirmek gerekiyor. Benim ağacım olsa tercihim o yönde olurdu. Not: Görselini eklediğim Trident bir Walter Pall çalışması. |
Benim tercihim de ağacın benim olması yönünde olurdu :)
|
Alıntı:
|
İki ekolden de hoşuma giden ağaçlar oluyor. 4. 5. kademe dallanmalar olunca ağaçların kış görüntüsüne doyum olmaz. Kimbilir belki de ileride Türkiyede de sonbahar, kış sergileri açacak seviyelere geliriz, sadece dalları görmenin zevkine varırız. Birkaç deliceyi bu şekilde yoğun yapmaya çalışıyorum(zeytin yaprak dökmediğinden ancak sergi öncesi tam yapraksızlanma ile dallar gösterilebilir).
İyi çalışmalar dilerim... |
1 Eklenti(ler)
İnce yapısına göre boyu çok uzun bir ağaç. Kalınlığı baz alınacak olsa belki Shito sınıfına girebilecek bir ağaken böyle yapmışlar. Ama görüntüsü yinede güzel. Uzun boylu ve ince bedenli Bonsai'lere bir örnek daha...
|
1 Eklenti(ler)
Türün avantajı kullanılarak kökler biraz fazlaca toprak üstünde bırakılmış, nebari çapı genişletilerek durum birazcık toparlanmaya çalışılmış. Ama yine de çok fazla. Benim olsa sanırım şu boylarda bırakırdım.
Eklenti 509146 |
Sn.nicholai hel.
Sizin çiziminizdeki gibi üst bölgedeki taç kısmı kesilse boyu 1/4 gibi bir oranda biraz daha kısalacak ve en-boy oranı makul bir seviyeye gelecek. Çok zor bir işlemde değil aslında, bir gelişme döneminde hata giderilir. Bu ağaç içinde zaten fazla yapacak bir şey kalmıyor bundan sonra. |
1 Eklenti(ler)
Bence de kısaltmak iyi bir çözüm olur. Uzun kalsın isteniyorsa banyan tarzına dönüştürmek de mümkün. Alt iki dal da biraz kalınlaştırılınca fena durmayabilir, havai kökler de alt dalları biraz daha kalınlaştıracaktır.
|
Forum saati Türkiye saatine göredir.
GMT +2. Şu an saat: 13:36. (Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.) |
Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025