![]() |
Kesinlikle katılıyorum Sn. sagol. Zaten ağacı buraya eklememin sebebi bu son sert budama işlemini görmemdi. Bence de biraz fazlaya kaçılmış. Güzel bir ağaç olmayacak mı, elbette olacak. Koniklik de gelişecek. Fakat ağaç belki delice zeytin, çin karaağacı, dağ muşmulası gibi çok minyatür yapraklı bir tür olsa bu sert müdahale yapılabilirdi. Begonvil iri çiçekli, yaprak boyutu konusunda da orta sınıfta diyebileceğimiz bir tür. Ağacın eski halinde artık oturmuş bir folyaj miktarı, dengeli bir enerji dağılımı sayesinde yaprak boyutu önemli oranda küçültülmüştü. Şimdi ağaç aynı dengeyi yakalayana kadar oldukça büyük boyutlu yapraklar verecek, hatta Ocak ayı görselinden sonrası yok, eminim şu anda, nebari ve gelişmiş birincil dal yapısını saymazsak, folyaj bakımından benim kütükten başladığım begonvillerimden farksız bir görseli vardır.:)
Peki sanatçı bunları bilmiyor mu? Elbette biliyor. Bizden de daha iyi biliyor. Fakat işin temel sebebi şu, kendisinin de bir yerde belirttiği şekilde, "ağaç son 15 senedir önemli bir değişim yaşamadan, aynı formda kaldı." Yani benim yorumum, çok basitçe "sıkılmış". :D "İnsan bu ağaçtan sıkılır mı" denebilir, özellikle yeni başlayan arkadaşlar böyle düşünebilir, fakat 15 sene bir ağaçtan hep aynı görseli almak, değil bu ağaçtan, çok daha güzellerinden sıkılmanıza neden olabilir. Başkaları için çok radikal gelen bu karar, sizin için çok kolayca verilip uygulanabilir. Bakalım biz ağaçlarımız bonsai formunu yakaladıktan 15 sene sonra o ağaçlarda nasıl radikal kararlar vereceğiz.:) Son sloganınızı çok beğendim, ben de öyle bitireyim: En güzel bonsailere doğru elele... :) |
1 Eklenti(ler)
Bu sefer Japonya'da Meifu-ten de serilenmiş bir çoklu gövde/küme tarzı bonsai. Bu kadar sık yaparmıydık? Bu kadar sık gelişen delicelerim var ama seyreltiyorum.
Bu tarz bir çalışmada arada gelişen yatay dallarla ve yapraklarla uğraşmak da çok zor. Biraz alışmamız gereken bir tarz. Belki bir delicede deneyebilirim. |
1 Eklenti(ler)
Bu ağaç hakkındaki görüşleriniz nedir? Her şeyi hiçe saymış görünüyor.
|
1 Eklenti(ler)
Kuralları çok zorlamış. Sağ alt dal çok açı yapmış, sağ üst dal ise tam aksine aşağıya. Pek sevmedim ama yapılmış artık, beğeniyorsa diyecek bir şey yok.
Not: 2 yıl önce Mr. Naka'nın Bonsai Techniques I kitabını okumuştum ozaman dikkatimi çekmeyen bir kısım geçenlerde kitaba tekrar göz atarken gözüme çarptı. KOBUKU: 'Yaprak döken ve geniş yapraklı büyük ve yaşlı kütüklerde dallar çıktığı yere göre şekilledirilir.' Aşağıda ilave ettiğim gibi bir de örnek vermiş, üçgeni bir şekilde tamamlamış, en alt seviyeden çıkan 2 ince dala dikkatinizi çekerim. Yaşlılara saygı gibi bir durum var yani. Neden sadece Geniş yapraklı ve yaprak dökenler denmiş, diğer yaşlılara başka bir tanım var mı bilmiyorum. İyi geceler... |
Sayın Sağol değişmeyen tek şey değişimdir diye söylenmiş. Her sanatta olduğu gibi yüzlerce yıldır bonsai de değişime uğramıştır diye düşünenlerdenim. Üçyüz - beşyüz sene önceki resim , heykel veya tiyatro anlayışı değişime uğradıysa, yaşayan sanat dediğimiz bonsai 'ninde bundan etkilenmemesi mümkün müdür ? . Fazla derinlere girmeden sadece değişimin renk katıp sanatı çeşitlendireceğine inanıyorum. Kurallara uymak , kurallara uygun eserler ortaya çıkarmak güzel. Ama çok ince detaylara girip ,detaylar arasında boğulmakta yanlış diye düşünüyorum. Bu fikirler nevi şahsına münhasır ( Sadece kendi düşüncelerimdir ) Herşey de olduğu gibi kimse benim gibi düşünmek zorunda değildir. Sizin bu verdiğiniz örneklerdeki gibi çok değişik çalışmalar ufkumuzu açmakta . Saygılarımla , iyi çalışmalar güzel bonsailer de buluşmak üzere..
|
1 Eklenti(ler)
Kurallara boş vermeyip mümkün olduğunca uymak önemli ama özellikle yamadorilerde dal kesmeden çok düşünmek gerek. Ortaya bir sanat eseri çıkarabileceksek biraz kural ihlali olsada sorun olmaz ama hem sıradan bir çalışma hem de kuralsız olunca kusur bulan çok olur.
Ufkumuzu açıp daha yaratıcı olmamız için bir örnek taşüstü çalışması(Meifu-ten de sergilenmiş). Sürücü eşekten çok iri ama sanatçı güzel bir iş çıkarmış sahibiyle tanışıp tebrik etmek isterdim. |
Begonvilde ince işcilik
2 Eklenti(ler)
Beğendiğim Asyalı Ustalardan Min Hsuan'ın bir çalışmasını seçtim bu sabah.
Zarif ve kırılgan dalları olan begonvili aynı bir telkari ustası gibi işlemiş. En ince dalları bile üşenmeden telleyip kıvırmış. İnanılmaz bir sabır ve emekle ortaya çıkan bir bonsai. |
1 Eklenti(ler)
Sn. sagol, bu kadar olur.
Önceki begonvili eklediğimden beri aklımdaydı, dün gece de "yarın sabah paylaşayım" dedim begonvillerimden birini tellerken tekrar aklıma gelince. Çalışma buydu: Eklenti 499065 :) |
Bir begonville böyle uğraşabilmek, gelişim döneminde neredeyse tam gün mesai ister. İnanılmaz bir çalışma gerçekten. Dediğiniz gibi, begonvilin teli pek sevmediğini de düşünürsek, bu çalışma biraz da "meydan okuma" gibi geliyor bana. Ustanın el becerisi ve sabrının bir sunumudur bu çalışma. "Ben begonvili bile böyle diz çöktürürüm" demektedir diye düşünüyorum, o anlamı çıkarıyorum. :) Gerçekten sabır testi gibi bir çalışma.
|
ağaca perma yapmış resmen ... kıvırcık begonvil ağacı olmuş ... delilikle dahilik aynı şey bence ... şu ağacı şöyle işlemek kimine göre delilik kimine göre dahiliktir ....
|
Estetik-uyum- zerafet
1 Eklenti(ler)
Zarifliği ve estetiğiyle çok beğendiğim bir çalışma
|
1 Eklenti(ler)
Yine bir begonvil gözüme çarptı. Çok uzun bir ağacı döndürüp dolaştırıp, üçgeni tamamlıyorlar. Çalışmayı yapan Chen Cueh Chu.
|
Alıntı:
|
1 Eklenti(ler)
Bir başka tarz, Bridge(Köprü). Sal tarzının köprü gibi yapılanı. İlgimi çeken bir tarz, bu tarzla da bir çalışma planlıyorum.
|
Güzel görünüyor. Hatta gereğinden fazla güzel. Böyle bir çalışma sizin gibi bende çalışmak çok isterim. Özellikle Çin Bonsai sergilerinin videolarında bu tip ağaçlarla fazlasıyla karşılaşıyoruz. Bir ağacın bu şekle gelmesi öyle 5-6 yılda olacak işte değil, yani bu tip ağaçlar aslında oldukça yaşlı olmalılar.
Ama bana doğalmış gibi pek gelmiyor. Doğada buna benzer doğal oluşumlar oluyormu? |
3 Eklenti(ler)
Sayın Badrobot,
Çinliler doğayı iyi gözlemlemişler. İlk defa kapadokyada ıhlara vadisinde bu tür bir ağaçla karşılaştım arşivimde olacak ama şu an bulamadım. İnternette gerçek örnekler var, birkaç tane ilave ediyorum. İyi çalışmalar dilerim.... Alıntı:
|
Sn.sagol.
Bunları görmemiş olmak gerçektende büyük kayıp. Sayenizde farkına vardım. |
1 Eklenti(ler)
Sal tarzında, doğa ananın üzerinde yeni çalışmaya başladığı bir aday. :)
Eklenti 500360 Thailand'da kano safarisi sırasında çekmiştim, Nisan 2013'te. Şu an oldukça gelişmiş olmalı. |
Sayın Nicholai hel,
Evet kesilmezse yıllar onu doğal sal tarzı olarak eğitecek. Sal ve köprü tarzı doğal olarak ya dere kenarlarında ya rüzgarın kuvvetli olduğu bölgelerde ya da heyelan bölgelerinde çok görülüyor. İyi çalışmalar dilerim... Alıntı:
|
Flat top style
3 Eklenti(ler)
Konu yeni tarzlara geçmişken 'flat top style' düz çatı tarzından da güzel bir örnek ilave edeyim. Genelde akasyalarda uygulanmasına rağmen küçük yapraklı türlerde uygulama alanı var, ardıç da uygun olabilir. Bu tarz Japonlar tarafından kabul edilmiyor ama Afrika, Amerika ve Avrupada,.. taraftar buluyor.
Bu tarz da hoşuma gidiyor. Bu tarzda çalıştığım bir ligustrum şu an açık şemsiye formuna benzemeye başladı. İki tarzın arasındaki fark çok küçük, tepe kısmı biraz tümsek olursa şemsiye formuna geçiyor. Eklenti 500369 karakalem çizimi Eklenti 500389 Doğadan bir örnek(Namibya) Eklenti 500390 Not: Yeni tarzlardan örnek verirken kimseyi etkilemek gibi bir amacım yok, genel bilgi olarak ilave ediyorum. |
Pierneef - Open umbrella - Açık şemsiye tarzı
3 Eklenti(ler)
Yeni tarzlardan biri de 'Pierneef style' veya open umbrella style(Açık şemsiye tarzı). Bu tarz Japonlar tarafından kabul edilmiyor ama Afrika, Avrupa ve Amerikada,.. taraftar buluyor.
Bu tarzın üstadı Charles Ceronio tarafından geliştirilmiş bir ağaç: Eklenti 500394 Tarzın eskizi: Eklenti 500392 Tarzın doğadaki örneği(yemen) Eklenti 500395 Not: Yeni tarzlardan örnek verirken kimseyi etkilemek gibi bir amacım yok, genel bilgi olarak ilave ediyorum, bakarsınız bir genel kültür yarişmasında sorulur. |
2 Eklenti(ler)
Bugün gördüğüm bir fotoğraf ben çok şaşırttı. İlk fotoğrafta sanki 40-50 cm gibi normal boyutlarda bir orman bonsaisine bakıyormuş gibi sanıyorsunuz ama durum hiçte öyle değil.
Ben çok şaşırdım. |
Yaşatması biraz daha zor ama 2-3 tane de çok küçük boyutta çalışmak fena olmaz, seyahatlerde bile yanınıza almak mümkün.
İyi çalışmalar dilerim... Alıntı:
|
1 Eklenti(ler)
Alıntı:
Sn. badrobot, dijital teknoloji bu kadar ilerlemişken internetteki herşeye de inanmamak gerek. O orman çalışmasının gerçeği bu şekilde. Eklenti 500497 Boyut olarak ilk tahmininiz doğru. |
Bunun fakekinidemi yapmışlar. "Yuh" diyorum özür dileyerek. Ne çıkarları varki bunu yapanın. Allah onu davul etsin.
|
Alıntı:
|
Sanat - Çirkinliği ifade edebilmek
1 Eklenti(ler)
Arada çirkin birşeyler de ilave edelim ki aradaki fark daha iyi anlaşılsın.
Eminim ki bu canavarı tek kollu veya kollar aşağı sarkık yapsaydı daha güzel olacağını Mr. Pall da biliyordu. İşe biraz fantezi katmak ve adını duyurmak için yaptığına eminim. Devamlı gündemde kalmayı iyi biliyor, ticari zekasını takdir ediyorum. Not: Bonsai kurallarına uymamasına ve çirkin olmasına rağmen canavara benzettiği için sanatçı olarak takdir ediyorum. Sonuçta çirkinliği ifade edebilmek de bir sanattır. |
2 Eklenti(ler)
Bir deliceye rastladım, daha bitmemiş ama biraz yanlış yolda gibi görünüyordu biraz destek olunca ağaç oldukça farklılaştı.
|
Alıntı:
Bu tür çalışamlar bana bonsaiden çok penjing çalışması gibi geliyor. Penjing'e karşı olduğum için söylemedim bunu kesinlikle ama sonuçta bir doğa enstantanesini karelediği için nedense bana bonsai gibi gelmiyor :) |
Doğadan delice örnekleri
4 Eklenti(ler)
Genelde deliceyi zeytin gibi hayal ediyoruz. Halbuki zeytinlerde verimi artırmak için özel budama yapılıyor, genelde amaç güneş alan kısmı artırmak.
Doğa deliceyi nasıl şekillendiriyor? İlk gördüğümde hayal kırıklığı oldu benim için. Doğadan birkaç delice örneği, 1. hariç keçiler tarafından traş edilmiş, 4. ise tam damat traşı olmuş durumda. |
Forum saati Türkiye saatine göredir.
GMT +2. Şu an saat: 12:30. (Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.) |
Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025