![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Dış Bağlantılar | Konu Araçları | Mod Seç |
|
![]() |
#1 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 27-09-2010
Şehir: Antalya
Mesajlar: 883
|
Kesinlikle katılıyorum Sn. sagol. Zaten ağacı buraya eklememin sebebi bu son sert budama işlemini görmemdi. Bence de biraz fazlaya kaçılmış. Güzel bir ağaç olmayacak mı, elbette olacak. Koniklik de gelişecek. Fakat ağaç belki delice zeytin, çin karaağacı, dağ muşmulası gibi çok minyatür yapraklı bir tür olsa bu sert müdahale yapılabilirdi. Begonvil iri çiçekli, yaprak boyutu konusunda da orta sınıfta diyebileceğimiz bir tür. Ağacın eski halinde artık oturmuş bir folyaj miktarı, dengeli bir enerji dağılımı sayesinde yaprak boyutu önemli oranda küçültülmüştü. Şimdi ağaç aynı dengeyi yakalayana kadar oldukça büyük boyutlu yapraklar verecek, hatta Ocak ayı görselinden sonrası yok, eminim şu anda, nebari ve gelişmiş birincil dal yapısını saymazsak, folyaj bakımından benim kütükten başladığım begonvillerimden farksız bir görseli vardır. ![]() Peki sanatçı bunları bilmiyor mu? Elbette biliyor. Bizden de daha iyi biliyor. Fakat işin temel sebebi şu, kendisinin de bir yerde belirttiği şekilde, "ağaç son 15 senedir önemli bir değişim yaşamadan, aynı formda kaldı." Yani benim yorumum, çok basitçe "sıkılmış". ![]() "İnsan bu ağaçtan sıkılır mı" denebilir, özellikle yeni başlayan arkadaşlar böyle düşünebilir, fakat 15 sene bir ağaçtan hep aynı görseli almak, değil bu ağaçtan, çok daha güzellerinden sıkılmanıza neden olabilir. Başkaları için çok radikal gelen bu karar, sizin için çok kolayca verilip uygulanabilir. Bakalım biz ağaçlarımız bonsai formunu yakaladıktan 15 sene sonra o ağaçlarda nasıl radikal kararlar vereceğiz. ![]() Son sloganınızı çok beğendim, ben de öyle bitireyim: En güzel bonsailere doğru elele... ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Bu sefer Japonya'da Meifu-ten de serilenmiş bir çoklu gövde/küme tarzı bonsai. Bu kadar sık yaparmıydık? Bu kadar sık gelişen delicelerim var ama seyreltiyorum. Bu tarz bir çalışmada arada gelişen yatay dallarla ve yapraklarla uğraşmak da çok zor. Biraz alışmamız gereken bir tarz. Belki bir delicede deneyebilirim. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-08-2011
Şehir: Manisa
Mesajlar: 2,734
|
Bu ağaç hakkındaki görüşleriniz nedir? Her şeyi hiçe saymış görünüyor. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Kuralları çok zorlamış. Sağ alt dal çok açı yapmış, sağ üst dal ise tam aksine aşağıya. Pek sevmedim ama yapılmış artık, beğeniyorsa diyecek bir şey yok. Not: 2 yıl önce Mr. Naka'nın Bonsai Techniques I kitabını okumuştum ozaman dikkatimi çekmeyen bir kısım geçenlerde kitaba tekrar göz atarken gözüme çarptı. KOBUKU: 'Yaprak döken ve geniş yapraklı büyük ve yaşlı kütüklerde dallar çıktığı yere göre şekilledirilir.' Aşağıda ilave ettiğim gibi bir de örnek vermiş, üçgeni bir şekilde tamamlamış, en alt seviyeden çıkan 2 ince dala dikkatinizi çekerim. Yaşlılara saygı gibi bir durum var yani. Neden sadece Geniş yapraklı ve yaprak dökenler denmiş, diğer yaşlılara başka bir tanım var mı bilmiyorum. İyi geceler... |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-01-2012
Şehir: kdz.ereğli zonguldak
Mesajlar: 455
|
Sayın Sağol değişmeyen tek şey değişimdir diye söylenmiş. Her sanatta olduğu gibi yüzlerce yıldır bonsai de değişime uğramıştır diye düşünenlerdenim. Üçyüz - beşyüz sene önceki resim , heykel veya tiyatro anlayışı değişime uğradıysa, yaşayan sanat dediğimiz bonsai 'ninde bundan etkilenmemesi mümkün müdür ? . Fazla derinlere girmeden sadece değişimin renk katıp sanatı çeşitlendireceğine inanıyorum. Kurallara uymak , kurallara uygun eserler ortaya çıkarmak güzel. Ama çok ince detaylara girip ,detaylar arasında boğulmakta yanlış diye düşünüyorum. Bu fikirler nevi şahsına münhasır ( Sadece kendi düşüncelerimdir ) Herşey de olduğu gibi kimse benim gibi düşünmek zorunda değildir. Sizin bu verdiğiniz örneklerdeki gibi çok değişik çalışmalar ufkumuzu açmakta . Saygılarımla , iyi çalışmalar güzel bonsailer de buluşmak üzere.. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Kurallara boş vermeyip mümkün olduğunca uymak önemli ama özellikle yamadorilerde dal kesmeden çok düşünmek gerek. Ortaya bir sanat eseri çıkarabileceksek biraz kural ihlali olsada sorun olmaz ama hem sıradan bir çalışma hem de kuralsız olunca kusur bulan çok olur. Ufkumuzu açıp daha yaratıcı olmamız için bir örnek taşüstü çalışması(Meifu-ten de sergilenmiş). Sürücü eşekten çok iri ama sanatçı güzel bir iş çıkarmış sahibiyle tanışıp tebrik etmek isterdim. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Begonvilde ince işcilik
Beğendiğim Asyalı Ustalardan Min Hsuan'ın bir çalışmasını seçtim bu sabah. Zarif ve kırılgan dalları olan begonvili aynı bir telkari ustası gibi işlemiş. En ince dalları bile üşenmeden telleyip kıvırmış. İnanılmaz bir sabır ve emekle ortaya çıkan bir bonsai. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 27-09-2010
Şehir: Antalya
Mesajlar: 883
|
Sn. sagol, bu kadar olur. Önceki begonvili eklediğimden beri aklımdaydı, dün gece de "yarın sabah paylaşayım" dedim begonvillerimden birini tellerken tekrar aklıma gelince. Çalışma buydu: 6-bougainvillea.jpg ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 27-09-2010
Şehir: Antalya
Mesajlar: 883
|
Bir begonville böyle uğraşabilmek, gelişim döneminde neredeyse tam gün mesai ister. İnanılmaz bir çalışma gerçekten. Dediğiniz gibi, begonvilin teli pek sevmediğini de düşünürsek, bu çalışma biraz da "meydan okuma" gibi geliyor bana. Ustanın el becerisi ve sabrının bir sunumudur bu çalışma. "Ben begonvili bile böyle diz çöktürürüm" demektedir diye düşünüyorum, o anlamı çıkarıyorum. ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-03-2014
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 173
|
ağaca perma yapmış resmen ... kıvırcık begonvil ağacı olmuş ... delilikle dahilik aynı şey bence ... şu ağacı şöyle işlemek kimine göre delilik kimine göre dahiliktir .... |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Estetik-uyum- zerafet
Zarifliği ve estetiğiyle çok beğendiğim bir çalışma |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-06-2010
Şehir: Adana
Mesajlar: 4,815
|
Beğenmemek elde değil gerçekten!!! |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Yine bir begonvil gözüme çarptı. Çok uzun bir ağacı döndürüp dolaştırıp, üçgeni tamamlıyorlar. Çalışmayı yapan Chen Cueh Chu. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Bir başka tarz, Bridge(Köprü). Sal tarzının köprü gibi yapılanı. İlgimi çeken bir tarz, bu tarzla da bir çalışma planlıyorum. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-08-2011
Şehir: Manisa
Mesajlar: 2,734
|
Güzel görünüyor. Hatta gereğinden fazla güzel. Böyle bir çalışma sizin gibi bende çalışmak çok isterim. Özellikle Çin Bonsai sergilerinin videolarında bu tip ağaçlarla fazlasıyla karşılaşıyoruz. Bir ağacın bu şekle gelmesi öyle 5-6 yılda olacak işte değil, yani bu tip ağaçlar aslında oldukça yaşlı olmalılar. Ama bana doğalmış gibi pek gelmiyor. Doğada buna benzer doğal oluşumlar oluyormu? |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#16 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Sayın Badrobot, Çinliler doğayı iyi gözlemlemişler. İlk defa kapadokyada ıhlara vadisinde bu tür bir ağaçla karşılaştım arşivimde olacak ama şu an bulamadım. İnternette gerçek örnekler var, birkaç tane ilave ediyorum. İyi çalışmalar dilerim.... Alıntı:
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-08-2011
Şehir: Manisa
Mesajlar: 2,734
|
Sn.sagol. Bunları görmemiş olmak gerçektende büyük kayıp. Sayenizde farkına vardım. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 27-09-2010
Şehir: Antalya
Mesajlar: 883
|
Sal tarzında, doğa ananın üzerinde yeni çalışmaya başladığı bir aday. ![]() raft style - thailand.jpg Thailand'da kano safarisi sırasında çekmiştim, Nisan 2013'te. Şu an oldukça gelişmiş olmalı. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Sayın Nicholai hel, Evet kesilmezse yıllar onu doğal sal tarzı olarak eğitecek. Sal ve köprü tarzı doğal olarak ya dere kenarlarında ya rüzgarın kuvvetli olduğu bölgelerde ya da heyelan bölgelerinde çok görülüyor. İyi çalışmalar dilerim... Alıntı:
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Flat top style
Konu yeni tarzlara geçmişken 'flat top style' düz çatı tarzından da güzel bir örnek ilave edeyim. Genelde akasyalarda uygulanmasına rağmen küçük yapraklı türlerde uygulama alanı var, ardıç da uygun olabilir. Bu tarz Japonlar tarafından kabul edilmiyor ama Afrika, Amerika ve Avrupada,.. taraftar buluyor. Bu tarz da hoşuma gidiyor. Bu tarzda çalıştığım bir ligustrum şu an açık şemsiye formuna benzemeye başladı. İki tarzın arasındaki fark çok küçük, tepe kısmı biraz tümsek olursa şemsiye formuna geçiyor. flat top style.jpg karakalem çizimi flat-top.jpg Doğadan bir örnek(Namibya) flat top style Namibia.jpg Not: Yeni tarzlardan örnek verirken kimseyi etkilemek gibi bir amacım yok, genel bilgi olarak ilave ediyorum. Düzenleyen sagol : 07-06-2014 saat 17:33 Neden: Doğadan örnek ilave edildi |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Pierneef - Open umbrella - Açık şemsiye tarzı
Yeni tarzlardan biri de 'Pierneef style' veya open umbrella style(Açık şemsiye tarzı). Bu tarz Japonlar tarafından kabul edilmiyor ama Afrika, Avrupa ve Amerikada,.. taraftar buluyor. Bu tarzın üstadı Charles Ceronio tarafından geliştirilmiş bir ağaç: aob_154_buddleja_saligna open umbrella - pierneef style.jpg Tarzın eskizi: Pierneef - open umbrella.jpg Tarzın doğadaki örneği(yemen) Yemen open umbrella 1.jpg Not: Yeni tarzlardan örnek verirken kimseyi etkilemek gibi bir amacım yok, genel bilgi olarak ilave ediyorum, bakarsınız bir genel kültür yarişmasında sorulur. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-08-2011
Şehir: Manisa
Mesajlar: 2,734
|
Bugün gördüğüm bir fotoğraf ben çok şaşırttı. İlk fotoğrafta sanki 40-50 cm gibi normal boyutlarda bir orman bonsaisine bakıyormuş gibi sanıyorsunuz ama durum hiçte öyle değil. Ben çok şaşırdım. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Yaşatması biraz daha zor ama 2-3 tane de çok küçük boyutta çalışmak fena olmaz, seyahatlerde bile yanınıza almak mümkün. İyi çalışmalar dilerim... |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 27-09-2010
Şehir: Antalya
Mesajlar: 883
|
Alıntı:
Sn. badrobot, dijital teknoloji bu kadar ilerlemişken internetteki herşeye de inanmamak gerek. O orman çalışmasının gerçeği bu şekilde. elk-neck-031.jpg Boyut olarak ilk tahmininiz doğru. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 25-08-2011
Şehir: Manisa
Mesajlar: 2,734
|
Bunun fakekinidemi yapmışlar. "Yuh" diyorum özür dileyerek. Ne çıkarları varki bunu yapanın. Allah onu davul etsin. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 27-09-2010
Şehir: Antalya
Mesajlar: 883
|
Alıntı:
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Sanat - Çirkinliği ifade edebilmek
Arada çirkin birşeyler de ilave edelim ki aradaki fark daha iyi anlaşılsın. Eminim ki bu canavarı tek kollu veya kollar aşağı sarkık yapsaydı daha güzel olacağını Mr. Pall da biliyordu. İşe biraz fantezi katmak ve adını duyurmak için yaptığına eminim. Devamlı gündemde kalmayı iyi biliyor, ticari zekasını takdir ediyorum. Not: Bonsai kurallarına uymamasına ve çirkin olmasına rağmen canavara benzettiği için sanatçı olarak takdir ediyorum. Sonuçta çirkinliği ifade edebilmek de bir sanattır. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Bir deliceye rastladım, daha bitmemiş ama biraz yanlış yolda gibi görünüyordu biraz destek olunca ağaç oldukça farklılaştı. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 | |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-06-2010
Şehir: Adana
Mesajlar: 4,815
|
Alıntı:
Bu tür çalışamlar bana bonsaiden çok penjing çalışması gibi geliyor. Penjing'e karşı olduğum için söylemedim bunu kesinlikle ama sonuçta bir doğa enstantanesini karelediği için nedense bana bonsai gibi gelmiyor ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#30 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 26-02-2011
Şehir: -
Mesajlar: 3,144
|
Doğadan delice örnekleri
Genelde deliceyi zeytin gibi hayal ediyoruz. Halbuki zeytinlerde verimi artırmak için özel budama yapılıyor, genelde amaç güneş alan kısmı artırmak. Doğa deliceyi nasıl şekillendiriyor? İlk gördüğümde hayal kırıklığı oldu benim için. Doğadan birkaç delice örneği, 1. hariç keçiler tarafından traş edilmiş, 4. ise tam damat traşı olmuş durumda. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|
|