![]() |
Alıntı:
|
Evet bende zengarden firmasından tohum siparişi verdim. Biraz önce elime geçti , tohumlar sayfalarında yazdıkları sayıdan çok az gönderilmiş. Telefonlara kimse cevap vermiyor. Aynı sefa 70 tohum yazıyor bana gelen 20 tohum, sarı allssum 250 tohum yazıyor bana gelen 100 , şifalı ekinezya 200 adet tohum yazıyor paketin içinden çıkan 40 adet. zafer papatyası 300 adet tohum olması lazım 150 adet bile değil. çayır lalesi 30 adet , paketten çıkan 8 adet. Yani tohum ilanında kaç adet yazıyorsa ona göre fiyat ödedim. Sizce ne yapmalıyım ?
|
Bütün tohumlar olması gerekenden çok az sayıda gönderilmiş, resmen sahtekarlık. Telefonlara da çıkmıyorlar.Suzi Dilara insanlarla alay eder gibi konuşmanız hoş değil.
|
sn lavanta; kafayı takmaya değecek bişi yok. şahsen ben çok eğleniyorum. kimisi boş boş konuşmayı , bol bol yazmayı mağrifet sayar, insanların sıkıntılarını görmezden gelir, çözüm üretmez, yardımcı da olmaz. kızmamak lazım .... :D
biz birilerine yardımcı olabilmek için çabalayalım, bu site zaten bunun için var. Sizin sorununuza gelince bence baya birşey almışsınız ulaşmayı deneyin. iade edebilirmisiniz onu da bilmiyorum, çünkü en azından nasıl olcağını telefonla ya da mail le konuşmak lazım, konuşmadan iade edersiniz bu sefer paranızı nası alcaksınız ya da değişim nası olcak, kargo vs.gibi sorunlar olacak. Şu an için bi kaç gün ulaşmak için uğraşın, listeyi ve irsaliyeyi atmayın. Eğer yine de ulaşamazsanız karar size kalıyor ,kargo ile iade edebilirsiniz, belediyerin tüketici hakları bölümüne şikayette bulunabilirsiniz, **** bunu unutup elinizdekilerle yetinebilirsiniz. alış veriş yaparken de daha dikkatli olursunuz. ben de bi kaç firmada sorun yaşamıştım o yüzden artık telefonla ulaşmadan sorular sormadan sipariş vermemeye çalışıyorum. Ne yazıkki ülkemizde müşteri memnuniyetini de geçiyorum insanları nasıl aldatırım diye düşünülüyor , bu yüzden dikkatli olmak lazım. |
Şu saniyeye kadar ben de efendi efendi yazışarak seviyeli bir şekilde eğlendiğimizi (sizin deyiminizle) sanıyordum sayın torkulu.
Hakaretlerinizi size iade ediyorum. Ben sizin seviyenizde bir insan değilim sizin pervasızca yazdığınız saygısız ifadelerinizi yazamayacak ya da alıntılayamayacak kadar kendime saygım var. Herkes şikâyetlerini yazıyor ben de usturuplu bir şekilde memnuniyetimi. Bu sizi niye bu kadar rahatsız etti:confused: Siz kendi sorununuzu bile çözememişsiniz başkasına yardım etmeye çalışmanız da ayrıca komik.:D Sizden başka herkes şikâyet mesajını yazıp çekildi size ne oluyor da ısrarla yazıyorsunuz. Saygısız ifadelerle şahsıma hakaret ediyorsunuz. Daha dün attığım mesaja bizzat firma sahibi cevap yazdı. :D Ben bu kadar rahat ulaşırken başkasına nasıl oluyor da maillerine cevap gelmiyor, telefonları açılmıyor. Ve emin olun sıradan bir müşterilerinden başka bir şey değilim. Sorun müşteride olmasın... Niye ısrarla zengarden'ı savunuyorum onu da söyleyim. Onlar olmasalardı bunca güzellikten, güzel kokudan, renkten haberim olmayacaktı. Çiçek yetiştirmenin ruhuma kazandırdıklarından mahrum kalacaktım. Van gibi bir yerde yaşasaydınız ve elinizin altında ne doğru dürüst çiçek, ne doğru dürüst tohum, fide olsaydı anlardınız size bunca güzelliği ulaştıranların değerini. :D Bu sayfada yazanların şikâyet ettikleri durumların bir kez bile başıma gelmemiş olması şaşırtıcı değil mi? Yoksa bu sayfa amacının dışında şeyler için mi kullanılıyor? |
Bugün en az 3 mail attım. Bütün gün aradım. Hiç bir şekilde cevap verilmedi. Size bu kadar hızlı cevap vermeleri ilginç değil mi ? Gerçek sorunu yaşayan kişilere cevap verilmemesi daha da ilginç. Rica edelim o zaman sizin aracılığınızla cevap versinler. Kim olduğumu tahmin edeceklerdir.
|
sn suzi dilara ; ne kadar üzücü şeyler söylüyorsunuz. yazdıklarımda hakaret içeren bir kelime göremiyorum siz kendi yazdıklarınıza bakın, ayıp ayıp.
Yazdıklarınızda bir öneri, bir yardım ya da bir yol göstermiyorsunuz yani boş boş konuşuyorsunuz. Seviye konusuna hiç girmeyim yazılanları okuyanlar kimin ne seviyede olduğunu zaten görürler o konuda müsterihim efendim :D Kendinize saygınızı bilemem ama burada sıkıntı çeken insanlara hiç saygınız yok onu söyleyebilirim, saygıyı da geçtim dalga geçer gibi konuşuyorsunuz. Zaten sn lavanta sorun yaşayan insanlarla alaycı konuştuğunuzu belirtmiş, sn hatice p de sizin adınıza cevap yazmış. Yani başka insanlarda yazdıklarınızdan hoşnut değil.Birtek ben değilim yani. Benim yazdıklarıma bakcağınıza tüm yazılanları (kendi yazdıklarınız dahil) yavaş yavaş okuyunuz, zira sanırım hızlı okuduğunuzdan bazı yerleri atlıyor ve olmayan şeyleri ekliyorsunuz. (olmayan hakaret cümleleri) Bakın bu son paragrafta yazdıklarınız burada yazısı olan herkesi bağlar, insanları birşeyle itham etmeyin. haktan bahsedip kul hakkına da girmeyin. kimse keyfinden yazmıyor burada (sizin haricinde) son birkaç günde ; sn lavanta , sn hatice p, sn pire, sorunlarını yazmışlar. ne telefonla ne de mail ile ulaşamadıklarını belirtmişler. sn lavanta iyi bir öneri getirmiş. madem sizin telefonlarınıza ve maillerinize cevap veriliyor, bu arkadaşlar adına siz arayın sipariş kodları ile sorun , buradaki arkadaşlara yardımcı olun. en azından bir yardımınız dokunur, bir hayır işlemiş olursunuz. :D |
Firmadan gelen mail i sizinle paylaşayım istedim. Kendilerine cevap yazdım bir tohum çeşidinin bana gelen resimlerinide gönderdim.
Terbiyesizce bedava tohum peşinde koşan kişi muamelesi yapıyor. Hiç bu şekilde hakarete maruz kalmamıştım. Tohumları burada kurduğum bir dernek adına sipariş vermiş ödemesini de hesabımdan yapmıştım. Tohumlar gelince dernek üyesi hanım kardeşlerim hevesle açtılar. Bekledikleri sayılarda olmadığı çok net görülüyordu örnek 30 adet olması gerek 9 tane. Şüphelendiler ve tek tek saydılar gerçekten. Bizler yardım amaçlı kurulan dernek üyeleri sizce bedava tohum peşinde zaman ve değer harcar mıyız ? .. Alıntı:
|
sn lavanta üzücü bir durum yaşadığınız. uğraşmak zor gelmez ise belediyelerin tüketici hakları bölümüne gidin derim. en azından neler olacağına dair fikir sahibi olursunuz. ama ona başvuru yapmak için de 10-15 gün süre zarfında yapmanız lazım. 2-3 haftada çözüm sağlıyorlar diye biliyorum. tabi detayları sormak lazım.
bu arada elinizdeki irsaliye, listeleri kaybetmeyin. karar sizin. |
Zengarden şikayet
Alıntı:
|
Eksik tohum ların resimleri ekli olarak ayrıntılı bilgi ve bir dizi mail sonucunda Zengarden firma yetkilisinden son gelen cevabı yayınlamak isterim...Serhan beye teşekkürlerimle. ..... Merhaba;
Emine hanım bunca zahmet edip mesajlar atmışsınız. Sorun yok yeniden göndereceğiz. Mertcan bey müşterimiz Emine Kobas siparişinde fideler hariç tüm tohum paketlerinin 2 şer tane hazırlanarak müşterimize ücretsiz kargolanmasını rica ederim. Ekte ki fotoğrafta pakette ortalama 70 olması gerekirken sadece 20 adet sayılan tohumlar var. Sizden ricam tohum sayma makinesinin kontrolü için önümüzdeki haftaya bakım için randevu da almanız. Emine hanımın uyarılarından anladığım kadarı ile özellikle şekli nedeni ile adetle sayılamayan ancak ağırlığı ile paketlenen tohumlarımızda sorun oluşmuş , kalibrasyon gerekebilir. Bahsi geçen tüm tohum paketlerininde satıştan çekilerek yeniden kontrollerinin yapılarak raporlanmasını, eğer hatalı paketler var ise son paketleme sonrası bu ürünlerden satın alan tüm müşterilere ücretsiz olarak yeni paketlerin özür yazısı ile gönderilmesini rica ederim. Serhan Akdoğan |
peşini bırakmayın sn lavanta. size yeniden paketleri yollamaları bir lütuf değil, zaten baştan yapmaları gereken bir zorunluluk.
|
Siz bu siteyi takip ediyorsunuz da zengarden etmiyor mu?İzlenimlerime göre tüm perakende satıcıların müşteri hizmetleri bu tarz siteleri takip edip ürün arzını ona göre ayarlıyor.Eğer burada biz organik tohum talep etmezsek onlar satış yapamaz.Bir arkadaşımız burada çeşitli domates tohumları satıyor ismi duyulmuş bir firmanın sitesinde burdaki tanıtım resimleriyle birlikte kopya edilmiş bir şekilde hepsi mevcut düne kadar 1 çeşit tohum satarken nerdeyse burada talep ettiğimiz tüm tohumlar satışa sunulmuş bu bir tesadüf mü?
Alıcılar olarak talep edenler olarak bu tür kalitesiz satıcıları deşifre ederek başkalarının zarar görmemesini sağlamak bizim görevimiz.O yüzden bu tür paylaşımlar çok yerinde. Örnek vermek gerekirse o siteden alışveriş yapacaktım burda yazılanları görünce fikrimi değiştirdim. |
Bu başlıkta gereksiz yere tartışmaya girerek canını sıktığım arkadaşlardan özür dilerim.
|
zengarden email adresi nedir bilen var mı defalarca yolladım.Ama mailiniz ulaşmıyor adres yanlış maili alıyorum?
|
Doğa Peysaj mı / Fidan İstanbul mu derseniz...
Bence Doğa Peysaj ...... Hem kalite hemde fiyat |
Alıntı:
|
erken48 Merhaba
Tabii ki bende sizin gorusunuze saygi duyuyorum her iki firmadan da birer sefer alisveris ettim.. Ancak Doga Peysaj dan verdigim siparis icin , beni arayan yetkili elindeki urunlerin iyi olmadigini belirtip acelem yoksa Koycegiz / Mugla dan temin edip yollayacagini soyleyip cok guzel 3 fidan yollamisti.. benim icin +1... belki de sans bana gulmustu.. Benden gaza gelip Fidan istanbul dan siparis veren arkadasima ise ciliz fidanlar geldi. Umarin sans ona da guler fidanlar dallanir budaklanir... |
normalde hiç bi fidanı gözümle görmeden almam. fakat bu internet benide sanal fidan ,tohum alışverişine zorladı. fakat gördüğüm şu ki fide, fidan işi yapan firmalar ne yazıkki ülkemizde çok kalitesiz ürünler ve hizmetler vermekte. siparişi veriyorsunuz aradan bir hafta geçiyor ... fidanlar başka yere gitmiş biz bunları alıcaz size göndercez. ya zaten sitenizde tüplü fidan deyip açık köklü gönderiyorsunuz . onlarıda 10 gün memleket memleket dolaştırıyorsunuz.
benim bu sanal fidan alış verişine güvenim kalmadı. ve bundan böylede görmeden fidan almam. biz yandık siz yanmayın. |
Zengarden'dan bir çok tohum aldım. hepsini heirloom (evladiyelik) seçtiğim sebze tohumlarımla ilgili bir sorun yaşamadım. bu sene onlardan aldığım tohumları dikip bir de heirloom olup olmadıklarını test edeceğim. gelgelelim çiçek tohumlarından hiç memnun kalmadım. çimlenme oranları çok düşük. özellikle yabancı şu ünlü markanın çiçeklerinin çimlenme oranına alışıksanız tam hayal kırıklığı. hiç çıkmayan bile oldu, ama yiğidi öldür hakkını yeme diyeceğim bir şey varsa internet sayfaları. birçok sitede, bitkinin soğuğa dayanıklılık bilgisini bulamıyorsunuz. bir de çiçek fidelerini denemeye niyetliyim bu sene. ben çimlendiremedim onların çimlendirdiklerine bakayım. sonuçları yazarım
|
Değerli forumdaşlar merhaba; ben de bir şikayetimi aktarmış olayım da başkaları aynı şekilde kandırılmasın. Şöyle ki : Mart ayının 3 ünde 50 Tl lik muhtelif tesbih çiçeği ve cala soğanı siparişi verdiğim "e-fidancım" sitesinde 1 hafta boyunca kargo ile alakalı bir bildirim gelmeyince kendilerini aradım. Siteleri üzerinden stokta yoktur ibaresi olmamasına ve satışı yapmalarına rağmen yine alakasız bir sayfada çok küçük puntolarla yazılmış olan ve bu çiçeklere ait soğanların mart ayının 2. haftasından itibaren hasat edileceği ibaresini gösterdiler. Stokta olmayan bir ürünü sistem satışını yapıyor ancak ürünün ellerinde olmadığını alakasız bir sayfada minnacık yazılarla belirtmişler. Buna rağmen zaten 2. haftaya girdiğimiz için bekleyeyim dedim ancak değil 2. hafta 3. hafta bile elime ulaşmayınca tekrar aradım. Bu sefer de ithalatta sorun olduğunu, gelen soğanların hastalıklı olduğunu belirttiler. Firmaya güvenimi iyice yitirdiğimden Mart sonu siparişimin iptalini ve kredi kartıma iadenin yapılmasını talep ettim, fakat talebimi işleme almalarına rağmen 2 gün sonra elime bir kargo ulaştı. Üstünde kanna ve cala yazılı muhtelif sağlıksız ve hava almayan poşette nemini alacak bir malzeme olmadan yollandığı için terlemiş ve kalibresi epey küçük soğanları teslim aldım. Filizlenmelerinden hiç umutlu olmadığım halde hepsi filizlendi ve yaprak vermeye başladı lakin birde ne göreyim başlarda emin olamadığım halde büyüdükçe farkettim ki kanna diye gönderilen soğandan resmen SÜMBÜL çıktı Canna lar henüz yapraklanmadığından bilemiyorum ancak onlardan da ümitli değilim. Bukurnazlığı yapan şirketten dürüstlük beklenemez. Benden 50 lira tokatladılar başkalarının canı yanmasın. Şirketi müteakip seferler aradım ancak anladım ki telefondan kaçıyorlar, çünkü daha önce görüştüğüm vatandaşın sesinden emin olduğum halde yetkillilerin orda olmadığını söyledi. Başka bir haftasonu görüştüğüm halde, diğer haftasonu kimsenin çalışmadığını söyleyen oldu. Anlayacağınız dürüst ticaret üzerine kurulu bir site değil. Vurkaç ile vatandaşı aldatıyorlar. Stokta olmayan ürünü satıp sonra da iade yapmamak için alakasız malzeme gönderiyorlar
|
aynı kişide kaç tane internet satış sitesi var. normaldir.
|
İnternet üzerinden şikayetimi yazınca nihayet yetkili biri arayıp hatayı kabul edip ürünlerin ücretinin iadesini yaptılar. Sorunum boşa geçen 1 aylık başarısız çimlendirme çalışması ve tatsız telefon konuşmalarını saymazsak sorunuma çare bulmuş oldum. Birdaha alışveriş yaparmıyım ? Malumunuz
|
fidan firmaları niye ısrarla sürat kargoyu tercih ediyor? 1 günde gelecek fidan 1 haftada geliyor ve sonucu bu. resim ekleyemedim. işin tuhafı özellikle kargo seçeneğinde aras kargoyu tercih ettiğim halde.
|
1 Eklenti(ler)
|
Alıntı:
Alıntı:
|
Merhaba, arkadaşlar mart ayında efidancım.com isimli siteden önce 1 adet, daha sonra 7 adet gül siparişi verdim. Güller geldiğinde bir tanesinin yaprakları çok küçüktü(ponpon veya minyatür gül gibi) aradığımda açmasını beklememi, yanlışlık varsa yardımcı olacaklarını söylediler. Gül açtığında haklılığım ortaya çıktı(2 cm çapıda) Oysa siparişini verdiğim gül 'Double Delight Pembe Beyaz'(çiçek çapı 12 cm) idi.
Ayrıca onlinebahcem.com'dan 6 adet kapıda ödemeli gül siparişi verdim. Güller geldi ve geldiği gün stok güncellediler. Siparişini verdiğim güller için'stakta yok' ibaresi kondu. İletişim bilgilerine baktığımda efidancım.com'la aynı firmaya ait olduğunu anladım. Aradığımda güllerin açmasını beklememi, daha sonra yardımcı olacaklarını söylediler. Arkadaşlar güller gelişigüzel bir uçtan alınıp gönderilmiş ve çoğu aynı renk. Telefon görüşmelerimiz, gönderdiğim faks sonucu görevli bir bayan beni aradı. 'Yanlış gönderilen güllerden bir tanesinin stokta olduğunu, diğerleri için sitede varolan güllerden(ödediğim tutarı geçmemesi şartıyla) seçebileceğimi söyledi. İstemediğim ve 5 liralık değeri olupta 35 tl yazdıkları güllerden seçmek zorunda kalmama rağmen stokta var dedikleri gülü göndermedikleri gibi gelenlerden biri yine yanlış-sıradan bir gül çıktı. Fidanlar özensiz, saksısız, hasta ve oldukça pahalı. Yine de istediğim güller olsaydı her şeyine razıydım. Güllerle stres atayım derken var olan stresim iki katına çıktı. Açıkça 'dolandırıldım' diyebilirim. Ayrıca canımbahcem.com, fidantohum.com siteleride aynı firmaya ait. Evidea.com, tarımtedarik.com sitelerine de gülleri aynı firma gönderiyor. Bu Kadarı benim bildiğim. Saygılar. |
Alıntı:
malum kişinin bi çok satış sitesi var. bende çeşitli fidanlar aldım. kimisi hiç yeşermedi. çomakları poşete koyup tüplü diye satıyorlar. yeşerenlerde ne kadar ilaçlasam hastalığı üzerinden atamadılar. en son hepsini söküp attım. |
2010 yılında Fidanistanbul'dan 19,90 TL ye aldığım Japon armud Nashi-Hosui bu yıl ilk meyvesini verdi. Ama satın almak istediğim ürün değil, bilinen formda bir armut.
Geçen zamana mı, yediğim kazığa mı yanayım? :mad: |
1 Eklenti(ler)
E-fidancım com ve güller konusunun üstünden zaman geçmiş ama yazmadan edemeyeceğim önceki iletilerimde ben de orda gördüğüm durumu sizlerle paylaşmıştım ve oradan alışveriş yapmaktan vazgectim. Geçen yaz ağustos başı gibi aynı güllerin asıl dağıtımcısı olan Ekerler Gül'ü aradım direk olarak çünkü kendi perakende siteleri olan Gül Market'te genelde tüm güllerde "stokta" yok yazısı çıkıyor. Telefondaki bayana derdimi anlattım onlarda bana kendi durumlarını anlattılar:)
Ekerler Gül, daha çok çıplak köklü gül satışı yaptıkları için ön siparişle çalışıyorlar o nedenle siparişler haziran başı ile yaz sonu gibi bir arada alınıyor. Eğer ellerinde istediğiniz gülün stoğu varsa daha sonra da sipariş verebiliyorsunuz ama bu biraz şans işi çünkü yurtdışına büyük oranda satış yaptıkları için pek stok kalmıyor. Perakende satış yaptıkları müşterilerde genelde sorun yaşıyorlarmış, önce sipariş veren müşteri alma zamanı gelince vazgeçtim vs... gibi mazeretler çıkarabiliyormuş ki bu konuda onlara hak vermemek elde değil. Bu nedenle gülleri alma konusunda gayet istekli olduğumu belirttim sağolsun onlar da bu süreçte çok yardımcı oldular, üstelik e-fidancımın 35 tl istediği 1 yaşında gülleri onlarda 2 yaşında ve 10 tl idi. Geçen yıl 17 tane sipariş verdim ve siparişim elime geçene dek çok yardımcı oldular. Hava şartları nedeniyle aralıkta yapılacak teslimat şubat sonu gibi yapıldı. Keşke resimlerini çekseydim, gelen güllerin kökleri gayet kalın ve sağlıklıydı, güller budanmış ve çok güzel paketlenip gönderilmişlerdi. Şu an bahçemde gayet güzel açmış durumdalar. Üstelik Kordes gülleri yurtdışında Amerika, Rusya gibi ülkelerde çok tanınan, forumlarda listelenen güller. Mesela bir Rus site olan "Rosebook ru" oradaki Kordes gülleri syafasından (Ïîèñê ñîğòîâ :: İíöèêëîïåäèÿ ğîç) kullanıcı yorumlarından, güllerin resimlerinden bakarak verdim siparişlerimi ha bir de sağ olsun **** me find" var. Bu yıl da Ekerler'den 21 tane gül sipariş verdim:) Firma şikayet sayfasında bir tane de memnuniyet paylaşımı bulunsun istedim:) |
Merhaba ; Zengarden'dan papaya tohumu alacağım güvenilir midir,çimlenebilir tohumlar mıdır, oradan alan var mı acaba daha önce ?
|
Papatya değil ama birkaç çeşit tohum aldım, hepsi çimlendi sorun yaşamadım
|
Bauhause dan devamlı torf alıyorum ve hep kurt sinek problemi yaşıyorum. Artık torfdan kaynaklandığını düşünmeye başladım tüm saksılarım sorunlu. Siz sorun yaşıyormusunuz
|
Papatya değil papaya (tropik bir meyve) yı sormuştum :) neyse sorun değil alıp deneyeceğim.Torftan olması büyük ihtimal ben hiç oradan almadım.Metro marketten alıyorum genellikle.
|
Topraksız tarım uygulamaları için firmalarla sorun yaşayanlar **** önerisi olanlar.
Sevgili agaclar.net üyeleri
Sera kurulumu,topraksız tarım fide vs.. Tedarik için firmalarla sorun yaşayanlar lütfen paylaşalım. Bu paylaşımlar yeni alışveriş yapacak olanlara yararlı bilgi olacaktır.Burada yazılan sorunlar ve şikayetler alışveriş yapacak olanların önceden bilgilendirilmesine yardımcı olacaktır.... |
iNTFA - Tarımsal Alışveriş Merkezi
İntfa tarım dan alışveriş yapacakların dikkatine 250 adet çilek fide siparişi verdim.Perşembe günü verilen sipariş cumartesi günü kargo şubesinden teslim alabilirsiniz dediler.cumartesi sabahı kargo şubesine geldim sistemde kargo var ama hareketlilik yok diyorlar intfa tarımı arıyorum sistemsel sorun vardır diyorlar kargonuzu gönderdik diyorlar meğer kargoyu cumartesi günü göndermişler pazartesi aradığımda neden böyle yapıyorsunuz dedim yoğunluk varmış o zaman yalan konuşmak niye yoğunluktan dolayı falan gün göndeririz deyin neyse pazartesi akşamı kargoyu teslim aldım bu seferde 180 adet çilek fidesi gönderdiler intfa tarımı arıyorum geri dönüş yapılacak diyorlar ne arayan var ne soran ısrarla aramam sonucu geri dönüş yapıldı yanlışlıkla farklı paket göndermişler 2 HAFTA içinde eksik fideleri göndereceklermiş. inşaallah gönderdikleri fideler farklı bir cins değildir.onlar değil diyor ama bunca olanlardan sonra inanasım gelmiyor. İNTFA TARIM hakkında buna benzer şikayetler şikayet.com var. |
Forumun bu kismini simdiye dek nasil halden kacirmisim ben. :(.
Selam herkese; Size anlatmak, sormak istediklerim var. Ben internetten sık sık alışveriş yapan biriyim. Zaman sorunu oldugu icin bazen evime çaydanlık, hatta deterjan bile alıyorum internetten. Durum boyle olunca ve kucuk sehirde de yasayinca tohum, cicek sogani, fidanlarimi da internet uzerinden alıyorum. Geçtiğimiz ayın son gunleri süsen sogani arayinca internetten sık sık karşıma cikmaya baslayan bir siteye baktım. Fiyatlar cok uygundu ve ürünlerde stoklarında hazir gözüküyordu. Bazi sitelerde oldugu gibi soğanlar hazir oldugunda gonderilecek falan da demiyordu. Bir an once soğanlarıma kavuşmak icin dort cesit süsen soganiyla birlikte baska soğanlarda sipariş ettim. Ama amacım süsen sogani almakti. Madem kargo ücreti verecegim bari yanına bir seyler ekleyeyim diye dusundum. O zamandan beri soğanların gelmesini bekliyorum. Bu hafta dayanamadım ve mail yazdım, hala kargom gelmedi diye. Hemen cevap geldi, ürünler yeni geldi, istek sırasına gore gonderiyoruz, bu hafta icinde kargoya verilecektir, diye. Bugun onemli bir görüşme esnasında telefonum caldi. Kayıtlı olmayan bir numara. Kayıtlı olmayan numaralara asla geri donmem ama beni aramışsa da acarım. Sipariş yaptigim yerden aranıyordum. Ellerinde süsen sogani yokmus yerine lale, anemin,.. (3 ya da 4 bitki adi söylediler) alabilirmisim. Hangisini istersem o gonderilecekmis. Bulunduğum ortam cicek konusunda konusmaya hic uygun degildi. Sadece neden yok diyebildim. Susenler cikarilken kökleri zedelenmismis. Para iadesi demediler, benimde soylebilecek ortamım yoktu. Simdi bir suru anemon sogani gelecek. Hic de ihtiyacim olmadigi halde. Susenlerin köklerinin zarar görmesi bana hic inandırıcı gelmedi. Sonucta fide degil, sogan. O cok uygun fiyatlarında diger ürünlerini satmak icin verdiklerini dusunuyorum. Yani, bence kandirildim. Alışveriş yaptigim site e-fidancim idi. Bundan sonra da bir sey almam oradan zaten. Buradaki mesajları okuduktan sonra gelecek olan soğanların anemon sogani olacagi bile şüpheli. |
SN abk aynı siteden bende frezya soğanı sipariş ettim ve o gün ödeme yaptım.Bir ay bekledikten sonra telefon ettiler ve frezya soğanlarında problem olduğu anemon veya başka çiçek soğanı gönderebileceklerini söylediler.Uzun bir konuşmadan sonra paramı geri almaya ikna ettim.
|
Zengarden'dan bir kaç kere tohum aldım, çimlenme oranı çok düşük. Hatta son seferinde kendimden emin olamayıp jiffy tabletlerde çimlendirme yapmaya çalıştım, sonuç yine aynı, boş yere bir sürü de jiffy harcadım:( İnsan hayal kırıklığına uğruyor. Tohumları kaliteli olan başka bir site var mı Türkiye'de yoksa yurtdışından mı sipariş verelim bilemiyorum. Yurtdışı daha mantıklı olabilir, Zengarden iyi değil
|
Alıntı:
dedikleri her katlamayı yaptım internet üzerinden alınan hiç bir tohumun çimlendiğini görmedim. çünkü tohumlar yıllanmış. bunlara denetimde yok. 3-5 tohumu kilo fiyatına satıyorlar. |
Forum saati Türkiye saatine göredir.
GMT +2. Şu an saat: 18:32. (Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.) |
Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025