agaclar.net

agaclar.net (https://www.agaclar.net/forum/)
-   Alışverişler ve İlanlar Hakkında (https://www.agaclar.net/forum/alisverisler-ve-ilanlar-hakkinda/)
-   -   Firma alışveriş şikayetleri (https://www.agaclar.net/forum/alisverisler-ve-ilanlar-hakkinda/27376.htm)

hatice p. 09-03-2015 08:47

Arkadaşlar bişey soracağım size, ben ürünlerimi kapıda ödemeli olarak alıyorum, eğer ürünlerim hasar görmüşse almadan geri gönderebilirmiyim, sözleşmede buna dair bişey varmı sizin bildiğiniz, beni suçlu çıkarmasınlarda!

torkulu 09-03-2015 10:11

bende zengarden den bi kaç kere tohum aldım. kargonun hasar göreceğini sanmıyorum. gayet iyi sarıyorlar. sorun tohumların çimlenme oranı. benim aldıklarımdan 3-4 tanesi çimlenmedi, diğerlerinde de çok büyük oran olmamıştı. tohumlar kilitli poşette geliyor, yani kendileri açık olarak koyuyor. sanırım önceki yıllardan kalanları da ekliyorlar. bu yüzden %50-60 ile çimleniyor.

torkulu 09-03-2015 10:27

fideler de kapalı plastikte geliyor. ama tabi 2 gün beklemesi konusunda birşey diyemicem. havalar daha serin çok zarar göreceklerini sanmıyorum ama tabi bilmek imkansız. umarım zarar görmeden elinize geçer hatice hn.

Sûz-i Dilârâ 09-03-2015 11:21

Alıntı:

ZENGARDEN Firmasından 20 ye yakın çiçek fidesi sipariş ettim, elime hafta içi ulaşır diye pazartesi siparişi verdim, ama emin olmak için telefon açayım dedim, bir haftadır telefonu kimse açmıyor, üstelik web sayfasında siparişin hazırlandığı ve gönderildiği gün gün yazıyor, fakat ne maille nede telefonla firmaya asla ulaşamadım, bana mutlaka ulaşmaları gerektiğini 2 kere maiille yazdım çünkü onlara ulaşamadığımı telefonu açmadıklarını bildirdim ama nafile, sonuçmu?
SONUÇ: Cumartesi fideler geldi, işyeri adresimi vermiştim cumartesi kargo çalışmıyor, çalışsa bile işyerim kapalı, bende kargoya gidip alamadım, pazar kapalı zaten kargo, pazartesi elime geçecek fidelerin halini bilmiyorum artık göreceğiz. Eğer telefonla ulaşabilseydim veya mailime karşılık verilseydi ya adres değiştirirdim **** kargoyu bir-iki gün erteleyebilirdim ama olmadı.
Ben de tohum, fide alışverişimi yıllardır zengarden'dan yapıyorum. Şimdiye kadar bir kere kokulu diye aldığım selluka tohumu kokusuz çıktı. Aldığım bitki soğanları sorunsuz bir şekilde çimlendi ve çiçeklendi.

Bakım bilgileri detaylı bir şekilde gönderiliyor, ellerindeki ürünleri hemen kargolayıp tedarik sürecindeki ürünleri de işaretleyerek daha sonra gönderilecektir diye belirtiyorlar. Zaten alırken ön ödemeli ürün alınca dağıtım tarihleri ileri bir tarih oluyor. Bunu da satış sayfasında ayrıca belirtiyorlar.

Fidelerin satışını yaparken mini-xxl diye fide boylarını belirtiyorlar, tercih size kalmış. Fiyatı da ona göre değişiyor.
Aldığım fideler çok güzel bir şekilde çiçeklendi, minicik yasemin fidem çiçeğe durdu, frezyalarım gayet sağlıklı, ağlayan kalplerim gelir gelmez diktim ve filizlendi. Kalonşolarımın tepesi çiçekten görünmüyor vs.

Şimdiye kadar Van'da yaşıyorken de şimdi de kargodan veya paketlemeden kaynaklanan bir sorun yaşamadım. Gayet sağlam bir şekilde paketlenmiş olarak geldiler.

Selluka fidesinde yaşadığım sorunu da o kadar hata olur diyerek es geçtim. Mesaj atma gereği bile duymadım. Biz bile evde üç-beş tohumu çimlendirirken karıştırıyoruz. Onlar da insan sonuçta.


Sizlerin zengarden'la yaşadıklarınızı sizin açınızdan okudum ama bir de firmalardan dinlemek lazım. Onların da eminim söyleyecek şeyleri vardır.

Şikâyetler kadar memnuniyetlerin de yazılması gerektiğini düşündüm. Sürekli şikâyet oralardaki emeğe de haksızlık olur.

torkulu 09-03-2015 12:10

sn Sûz-i Dilârâ konu başlığına bakın lütfen "Firma alışveriş şikayetleri" yani şikayetleri burada yazıyoruz , Firmaların adı, iyiliği, memnuniyet, kargo vs. diğer başlıklar altında sık sık geçiyor. Başımıza gelen sorunları belirteceğimiz, başkalarınında ilgili firmalardan alış veriş yaparken kötü ihtimalleri de görmeleri gerektiğini belirtebilmemiz lazım.
Aynı şekilde adı geçen firmalar da burada yazılanları okuduklarında , kendilerindeki hataları ve eksikleri görebilsinler, kendilerini düzeltebilsinler.
Ayrıca hak yemeyelim derken hakkımızı da yedirtmeyelim ,savunalım....

hatice p. 09-03-2015 12:45

Sûz-i Dilârâ Hanım, 1 haftadır ulaşamıyorum firmanın telefon numarasına, maillerimede karşılık vermediler bunun bir açıklaması olabilirmi bilmiyorum. 0232 239 3670 telefon numarası.

Sûz-i Dilârâ 09-03-2015 17:14

Ben size hakkınızı yedirin demiyorum:D

Niye aniden savunmaya geçildi. Sizin yaşadıklarınız sizi bağlar. Buyrun arayın hakkınızı önünüze duran mı var:D

Ama yıllardır alışveriş yaptığım bir yer zengarden, sorduğum sorular, attığım mailler anında cevaplanır. Şimdiye kadar sipariş edip de gelmeyen hiçbir ürünüm olmadı. Kargoda hasar gören hiçbir çiçeğim de. Evde yoğunluğumdan üç dört GÜN açamadığım bir kolide mini sardunya fidelerim vardı. Onlar bile sapasağlam çıktı. Bir ay oldu dikeli minik fidelerde çiçek tomurcukları oluşmaya başladı.

Ben sizlerin aksine zengarden'ın son derece profesyonel çalıştığını düşünüyorum.

Benim açımdan böyle;)

pire 09-03-2015 17:24

Merhaba bende haftasonu zengarden den tohum aldım bugün kargoya verilmiş diye mail geldi. ama verdikleri kargo takip numarası hatalı kargoyu aradım adınıza bir gönderi yok dediler. firma telefonlarına cevap vermiyor. yarını bekleyeceğiz bakalım :)

torkulu 10-03-2015 09:37

sn arkadaşım biz savunmaya geçmiyoruz ,şikayetlerimizi yazıyoruz da ; sen neden
neden hala adı geçen firmayı öve öve bitiremiyorsun anlamadım? :D
Yani firmayla bir ilgin ,bir alakan varsa söyle , bundan sonra sana yazalım sorunlarımızı :D

tekrar ediyorum burası şikayet yeri, elbette karşılaştığımız güçlükleri yazacağız.
"Sizin yaşadıklarınız sizi bağlar" düşüncesi son derece sığ ve basit bir düşünce. yardımlaşmak, bilgi alışverişi yapmak için buradayız. buna firma sorunları da dahil....

Sitemizin bu bölümü "Firma alışveriş şikayetleri" şikayeti olan yazar, siz övgülerinizi sitenin uygun yerine yazınız.

Sûz-i Dilârâ 10-03-2015 10:21

Evet, zengarden'ın halkla ilişkiler ve satış bölümü müdürüyüm ondan burada savunma yazıyorum:D

Kardeşim, az önce siteden yaptığım ilk alışverişin tarihine baktım 2011. O zamandan bu zamana sayısız fide ve tohum almışım. Bir tane kokusuz çıkan selluka hariç sorun yaşamamışım. Acaba ben mi özel bir müşteriyim de sadece beni memnun etmek için çalışmış bu adamlar:D

Zengarden İzmir'de ben bu seneye kadar Van'da yaşıyordum. Türkiye'nin en batısından en doğusuna fide, soğan ve tohum gönderdiler. Hepsi sapasağlam ve hasarsız elime ulaştı. Kokusuz çıkan selluka tohumum o kadar sağlıklı ve tazeydi ki Van'ın sert karasal ikliminde bile hem çimlendi hem de çiçek açtı. Kokusuz çıktı o ayrı mesele:D Selluka biliyorsunuz Akdeniz ikliminde yetişen bir bitkidir. Karasal iklimde çimlenip çiçek açabilen bir tohum yolladılarsa bence tohumların çimlenmediğini söyleyen arkadaşlar hatayı biraz da kendilerinde arasınlar.

Buraya siteye ulaşamadığını yazan arkadaşlar, dün deneme amaçlı bir mesaj attım zengarden'a. Bugün mail adresime cevap göndermişler. Sizler nasıl ulaşamıyorsunuz bir anlam veremedim.

Sayın torkulu, benim firmayla ilgisi olan biri olduğumu düşünmeden önce sizin rakip bir firmayla ilginiz olabilir mi acaba:confused:

Sûz-i Dilârâ 10-03-2015 10:35

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi torkulu (Mesaj 1362152)
Sitemizin bu bölümü "Firma alışveriş şikayetleri" şikayeti olan yazar, siz övgülerinizi sitenin uygun yerine yazınız.

Bu konuda sonuna kadar haklısınız, ama öyle bir başlık sitede mevcut değil. :D Ben de açmayı düşünmüyorum.:D Burası iyi.;)

Lavanta 10-03-2015 13:18

Evet bende zengarden firmasından tohum siparişi verdim. Biraz önce elime geçti , tohumlar sayfalarında yazdıkları sayıdan çok az gönderilmiş. Telefonlara kimse cevap vermiyor. Aynı sefa 70 tohum yazıyor bana gelen 20 tohum, sarı allssum 250 tohum yazıyor bana gelen 100 , şifalı ekinezya 200 adet tohum yazıyor paketin içinden çıkan 40 adet. zafer papatyası 300 adet tohum olması lazım 150 adet bile değil. çayır lalesi 30 adet , paketten çıkan 8 adet. Yani tohum ilanında kaç adet yazıyorsa ona göre fiyat ödedim. Sizce ne yapmalıyım ?

Lavanta 10-03-2015 13:25

Bütün tohumlar olması gerekenden çok az sayıda gönderilmiş, resmen sahtekarlık. Telefonlara da çıkmıyorlar.Suzi Dilara insanlarla alay eder gibi konuşmanız hoş değil.

torkulu 10-03-2015 17:20

sn lavanta; kafayı takmaya değecek bişi yok. şahsen ben çok eğleniyorum. kimisi boş boş konuşmayı , bol bol yazmayı mağrifet sayar, insanların sıkıntılarını görmezden gelir, çözüm üretmez, yardımcı da olmaz. kızmamak lazım .... :D
biz birilerine yardımcı olabilmek için çabalayalım, bu site zaten bunun için var.

Sizin sorununuza gelince bence baya birşey almışsınız ulaşmayı deneyin. iade edebilirmisiniz onu da bilmiyorum, çünkü en azından nasıl olcağını telefonla ya da mail le konuşmak lazım, konuşmadan iade edersiniz bu sefer paranızı nası alcaksınız ya da değişim nası olcak, kargo vs.gibi sorunlar olacak. Şu an için bi kaç gün ulaşmak için uğraşın, listeyi ve irsaliyeyi atmayın.
Eğer yine de ulaşamazsanız karar size kalıyor ,kargo ile iade edebilirsiniz, belediyerin tüketici hakları bölümüne şikayette bulunabilirsiniz, **** bunu unutup elinizdekilerle yetinebilirsiniz. alış veriş yaparken de daha dikkatli olursunuz.

ben de bi kaç firmada sorun yaşamıştım o yüzden artık telefonla ulaşmadan sorular sormadan sipariş vermemeye çalışıyorum. Ne yazıkki ülkemizde müşteri memnuniyetini de geçiyorum insanları nasıl aldatırım diye düşünülüyor , bu yüzden dikkatli olmak lazım.

Sûz-i Dilârâ 10-03-2015 18:09

Şu saniyeye kadar ben de efendi efendi yazışarak seviyeli bir şekilde eğlendiğimizi (sizin deyiminizle) sanıyordum sayın torkulu.

Hakaretlerinizi size iade ediyorum. Ben sizin seviyenizde bir insan değilim sizin pervasızca yazdığınız saygısız ifadelerinizi yazamayacak ya da alıntılayamayacak kadar kendime saygım var.

Herkes şikâyetlerini yazıyor ben de usturuplu bir şekilde memnuniyetimi. Bu sizi niye bu kadar rahatsız etti:confused:

Siz kendi sorununuzu bile çözememişsiniz başkasına yardım etmeye çalışmanız da ayrıca komik.:D
Sizden başka herkes şikâyet mesajını yazıp çekildi size ne oluyor da ısrarla yazıyorsunuz. Saygısız ifadelerle şahsıma hakaret ediyorsunuz.

Daha dün attığım mesaja bizzat firma sahibi cevap yazdı. :D Ben bu kadar rahat ulaşırken başkasına nasıl oluyor da maillerine cevap gelmiyor, telefonları açılmıyor. Ve emin olun sıradan bir müşterilerinden başka bir şey değilim. Sorun müşteride olmasın...

Niye ısrarla zengarden'ı savunuyorum onu da söyleyim. Onlar olmasalardı bunca güzellikten, güzel kokudan, renkten haberim olmayacaktı. Çiçek yetiştirmenin ruhuma kazandırdıklarından mahrum kalacaktım. Van gibi bir yerde yaşasaydınız ve elinizin altında ne doğru dürüst çiçek, ne doğru dürüst tohum, fide olsaydı anlardınız size bunca güzelliği ulaştıranların değerini. :D

Bu sayfada yazanların şikâyet ettikleri durumların bir kez bile başıma gelmemiş olması şaşırtıcı değil mi? Yoksa bu sayfa amacının dışında şeyler için mi kullanılıyor?

Lavanta 10-03-2015 18:54

Bugün en az 3 mail attım. Bütün gün aradım. Hiç bir şekilde cevap verilmedi. Size bu kadar hızlı cevap vermeleri ilginç değil mi ? Gerçek sorunu yaşayan kişilere cevap verilmemesi daha da ilginç. Rica edelim o zaman sizin aracılığınızla cevap versinler. Kim olduğumu tahmin edeceklerdir.

torkulu 10-03-2015 19:39

sn suzi dilara ; ne kadar üzücü şeyler söylüyorsunuz. yazdıklarımda hakaret içeren bir kelime göremiyorum siz kendi yazdıklarınıza bakın, ayıp ayıp.
Yazdıklarınızda bir öneri, bir yardım ya da bir yol göstermiyorsunuz yani boş boş konuşuyorsunuz.
Seviye konusuna hiç girmeyim yazılanları okuyanlar kimin ne seviyede olduğunu
zaten görürler o konuda müsterihim efendim :D Kendinize saygınızı bilemem ama burada sıkıntı çeken insanlara hiç saygınız yok onu söyleyebilirim, saygıyı da geçtim dalga geçer gibi konuşuyorsunuz. Zaten sn lavanta sorun yaşayan insanlarla alaycı konuştuğunuzu belirtmiş, sn hatice p de sizin adınıza cevap yazmış. Yani başka insanlarda yazdıklarınızdan hoşnut değil.Birtek ben değilim yani.
Benim yazdıklarıma bakcağınıza tüm yazılanları (kendi yazdıklarınız dahil) yavaş yavaş okuyunuz, zira sanırım hızlı okuduğunuzdan bazı yerleri atlıyor ve olmayan şeyleri ekliyorsunuz.
(olmayan hakaret cümleleri)

Bakın bu son paragrafta yazdıklarınız burada yazısı olan herkesi bağlar, insanları birşeyle itham etmeyin. haktan bahsedip kul hakkına da girmeyin. kimse keyfinden yazmıyor burada (sizin haricinde)

son birkaç günde ; sn lavanta , sn hatice p, sn pire, sorunlarını yazmışlar. ne telefonla ne de mail ile ulaşamadıklarını belirtmişler.

sn lavanta iyi bir öneri getirmiş. madem sizin telefonlarınıza ve maillerinize cevap veriliyor, bu arkadaşlar adına siz arayın sipariş kodları ile sorun , buradaki arkadaşlara yardımcı olun.
en azından bir yardımınız dokunur, bir hayır işlemiş olursunuz. :D

Lavanta 11-03-2015 08:24

Firmadan gelen mail i sizinle paylaşayım istedim. Kendilerine cevap yazdım bir tohum çeşidinin bana gelen resimlerinide gönderdim.

Terbiyesizce bedava tohum peşinde koşan kişi muamelesi yapıyor. Hiç bu şekilde hakarete maruz kalmamıştım.

Tohumları burada kurduğum bir dernek adına sipariş vermiş ödemesini de hesabımdan yapmıştım. Tohumlar gelince dernek üyesi hanım kardeşlerim hevesle açtılar. Bekledikleri sayılarda olmadığı çok net görülüyordu örnek 30 adet olması gerek 9 tane. Şüphelendiler ve tek tek saydılar gerçekten. Bizler yardım amaçlı kurulan dernek üyeleri sizce bedava tohum peşinde zaman ve değer harcar mıyız ? ..

Alıntı:

" Merhaba;
Emine hanım adı geçen tohumlarda kontroller düzenli yapılmakta. Yazdığınız rakamlar doğru değildir. Lütfen tek tek sayınız. Eğer bu tohumlardan ekstra hediye olarak istiyorsanız bize yazmanız yeterli, bu şekilde yapmanız doğru değil. Dilerseniz son siparişinizi bir daha onaylayayım, sadece teslim alırken kargosunu ödeyin yeter, tohumlar bizden olsun."

torkulu 11-03-2015 08:58

sn lavanta üzücü bir durum yaşadığınız. uğraşmak zor gelmez ise belediyelerin tüketici hakları bölümüne gidin derim. en azından neler olacağına dair fikir sahibi olursunuz. ama ona başvuru yapmak için de 10-15 gün süre zarfında yapmanız lazım. 2-3 haftada çözüm sağlıyorlar diye biliyorum. tabi detayları sormak lazım.
bu arada elinizdeki irsaliye, listeleri kaybetmeyin.
karar sizin.

Lavanta 11-03-2015 11:49

Zengarden şikayet
 
Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi torkulu (Mesaj 1362403)
sn lavanta üzücü bir durum yaşadığınız. uğraşmak zor gelmez ise belediyelerin tüketici hakları bölümüne gidin derim. en azından neler olacağına dair fikir sahibi olursunuz. ama ona başvuru yapmak için de 10-15 gün süre zarfında yapmanız lazım. 2-3 haftada çözüm sağlıyorlar diye biliyorum. tabi detayları sormak lazım.
bu arada elinizdeki irsaliye, listeleri kaybetmeyin.
karar sizin.

Teşekkür ederim , daha detaylı mail yazdım kendilerine , gelecek cevabı bekliyorum.

Lavanta 13-03-2015 09:30

Eksik tohum ların resimleri ekli olarak ayrıntılı bilgi ve bir dizi mail sonucunda Zengarden firma yetkilisinden son gelen cevabı yayınlamak isterim...Serhan beye teşekkürlerimle. ..... Merhaba;
Emine hanım bunca zahmet edip mesajlar atmışsınız. Sorun yok yeniden göndereceğiz.
Mertcan bey müşterimiz Emine Kobas siparişinde fideler hariç tüm tohum paketlerinin 2 şer tane hazırlanarak müşterimize ücretsiz kargolanmasını rica ederim.
Ekte ki fotoğrafta pakette ortalama 70 olması gerekirken sadece 20 adet sayılan tohumlar var. Sizden ricam tohum sayma makinesinin kontrolü için önümüzdeki haftaya bakım için randevu da almanız. Emine hanımın uyarılarından anladığım kadarı ile özellikle şekli nedeni ile adetle sayılamayan ancak ağırlığı ile paketlenen tohumlarımızda sorun oluşmuş , kalibrasyon gerekebilir. Bahsi geçen tüm tohum paketlerininde satıştan çekilerek yeniden kontrollerinin yapılarak raporlanmasını, eğer hatalı paketler var ise son paketleme sonrası bu ürünlerden satın alan tüm müşterilere ücretsiz olarak yeni paketlerin özür yazısı ile gönderilmesini rica ederim.
Serhan Akdoğan

torkulu 13-03-2015 11:12

peşini bırakmayın sn lavanta. size yeniden paketleri yollamaları bir lütuf değil, zaten baştan yapmaları gereken bir zorunluluk.

dal 14-03-2015 11:27

Siz bu siteyi takip ediyorsunuz da zengarden etmiyor mu?İzlenimlerime göre tüm perakende satıcıların müşteri hizmetleri bu tarz siteleri takip edip ürün arzını ona göre ayarlıyor.Eğer burada biz organik tohum talep etmezsek onlar satış yapamaz.Bir arkadaşımız burada çeşitli domates tohumları satıyor ismi duyulmuş bir firmanın sitesinde burdaki tanıtım resimleriyle birlikte kopya edilmiş bir şekilde hepsi mevcut düne kadar 1 çeşit tohum satarken nerdeyse burada talep ettiğimiz tüm tohumlar satışa sunulmuş bu bir tesadüf mü?
Alıcılar olarak talep edenler olarak bu tür kalitesiz satıcıları deşifre ederek başkalarının zarar görmemesini sağlamak bizim görevimiz.O yüzden bu tür paylaşımlar çok yerinde.
Örnek vermek gerekirse o siteden alışveriş yapacaktım burda yazılanları görünce fikrimi değiştirdim.

Sûz-i Dilârâ 18-03-2015 23:28

Bu başlıkta gereksiz yere tartışmaya girerek canını sıktığım arkadaşlardan özür dilerim.

Bahçevan121 29-03-2015 20:45

zengarden email adresi nedir bilen var mı defalarca yolladım.Ama mailiniz ulaşmıyor adres yanlış maili alıyorum?

HalilAyar 31-03-2015 20:37

Doğa Peysaj mı / Fidan İstanbul mu derseniz...

Bence Doğa Peysaj ...... Hem kalite hemde fiyat

ERKEN48 01-04-2015 07:21

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi HalilAyar (Mesaj 1367382)
Doğa Peysaj mı / Fidan İstanbul mu derseniz...

Bence Doğa Peysaj ...... Hem kalite hemde fiyat

Görüşünüze saygı duyuyorum. Her iki firmadan da alışveriş yapmış birisi olarak yaşadığım tecrübelerden fiyat kısmında sizin dediğiniz gibi olabilir fakat Kalite kısmında benim görüşüme göre doğa peyzaj sınıfta kalır.

HalilAyar 01-04-2015 14:02

erken48 Merhaba

Tabii ki bende sizin gorusunuze saygi duyuyorum
her iki firmadan da birer sefer alisveris ettim..

Ancak Doga Peysaj dan verdigim siparis icin , beni arayan yetkili elindeki urunlerin iyi olmadigini belirtip acelem yoksa Koycegiz / Mugla dan temin edip yollayacagini soyleyip cok guzel 3 fidan yollamisti.. benim icin +1... belki de sans bana gulmustu..

Benden gaza gelip Fidan istanbul dan siparis veren arkadasima ise ciliz fidanlar geldi.
Umarin sans ona da guler fidanlar dallanir budaklanir...

aydemiraydın 03-04-2015 13:35

normalde hiç bi fidanı gözümle görmeden almam. fakat bu internet benide sanal fidan ,tohum alışverişine zorladı. fakat gördüğüm şu ki fide, fidan işi yapan firmalar ne yazıkki ülkemizde çok kalitesiz ürünler ve hizmetler vermekte. siparişi veriyorsunuz aradan bir hafta geçiyor ... fidanlar başka yere gitmiş biz bunları alıcaz size göndercez. ya zaten sitenizde tüplü fidan deyip açık köklü gönderiyorsunuz . onlarıda 10 gün memleket memleket dolaştırıyorsunuz.

benim bu sanal fidan alış verişine güvenim kalmadı. ve bundan böylede görmeden fidan almam. biz yandık siz yanmayın.

Rahşan Yıldırım 10-04-2015 14:22

Zengarden'dan bir çok tohum aldım. hepsini heirloom (evladiyelik) seçtiğim sebze tohumlarımla ilgili bir sorun yaşamadım. bu sene onlardan aldığım tohumları dikip bir de heirloom olup olmadıklarını test edeceğim. gelgelelim çiçek tohumlarından hiç memnun kalmadım. çimlenme oranları çok düşük. özellikle yabancı şu ünlü markanın çiçeklerinin çimlenme oranına alışıksanız tam hayal kırıklığı. hiç çıkmayan bile oldu, ama yiğidi öldür hakkını yeme diyeceğim bir şey varsa internet sayfaları. birçok sitede, bitkinin soğuğa dayanıklılık bilgisini bulamıyorsunuz. bir de çiçek fidelerini denemeye niyetliyim bu sene. ben çimlendiremedim onların çimlendirdiklerine bakayım. sonuçları yazarım


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 01:44.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)

Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025