Bahçemin en çok çalışanını bugün yeniledim, geçen yazın yanlışlıkla mazot yerine benzin koymuştuk fazla bir zarar vermedi fakat epey bir güç kaybettiğini bu yazın çalıştırınca daha iyi anladım, baya bir güç kaybı vardı biraz derine bırakınca motor bayılıyordu, söküp bakmak, daha doğrusu sekmanlara zarar verdiğinden endişe ediyordum, takım çantasını alıp motoru söküp silindiri çıkardım tahminimde yanılmamışım sekmanlar gitmiş, krank da gömlekte bir şey yok.
Silindir silindir kapağını pistonu alıp rektefiyecinin yolu tutuldu.
Piston sekman siboplar ve sibop yuvaları yeni alındı, rektefiyeci silindiri yarım milim büyüterek sibopları alıştırarak işini bitirdi.
İş toplamaya geldi, ilk defa bir motor yapıyordum becerebilecekmiyim endişesi heyecanıyla sırasıyla işlemleri yaparak motoru topladım, sibop ayarı iyi yapılmalıydı onuda başarıyla yapıp ya allah bismillah deyip ipi çektim, kibritmisin be mûbarek her şey yerli yerince olmuştu motor çalışıyordu, bir sigara yakıp keyifle onu izledim.
Eh artık bahçe korksun.
Not: Çapa makinası olanlar bilhassa hava filitresini çok iyi kontrol etsinler, motor toprakta çalıştığı için farkında olmadan hava filitresinden çok toz almaktadır, benimkinin filitresi yağlı olmasına rahmen yağdan sonraki boru bile çamur doluydu,(Temizlenip takıldı) mutlaka daha iyi önlem alınmalı, ilk aklıma geleni hemen yaptım, bir bayan çorabı filitreye geçirerek sardım.