View Single Post
Eski 12-02-2010, 09:59   #1162
demirgonenc
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 10-01-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 45
Buradaki bir çok arkadaştan daha az zeytin konusunda bilgim var. Birkaç ağaca sahip veya birkaç bin ağacı olanların mesajlarını görünce daha dikkatli izliyorum. Dikimini yapan, bir bahçeye sahip olan birisi kadar zeytini bilmek mümkün değil. Bir zeytin bahçesi kurmayı düşünüyorum ve bunu da yaparken, dikeceğim bölgedeki köyde bu işe yıllarını vermiş olanların desteğini almaya çalışacağım. Ağaç dikiminde "el" e inanıyorum nedense. Bilmiyorum nereden bana bulaştı ama bazı insanların ellerinde sanki büyü var. Böyle bir amca bulup zeytin diktireceğim.
Bu işin başka tarafı. Sadece zeytin konusunda değil diğer meyvalar için daha doğrusu tüm ülke ziraati için temel sorun bence pazarlama yöntemi eksikliği. Damlama sulama teşvikleri, desteklemeler filan sürekli konuşuluyor, anladığım kadarıyla yararlı da oluyor bahçe kurulumlarını artırmada. Peki pazar stratejisi olmadan ne yapacağız bu ürünleri? Fındık örneği ortada. En önemli üretici olsan bile pazar kavgasında oyunu kuralına göre oynamak gerekli. Devletin ve birliklerin pazarlama anlayışı şudur; uluslararası fuara katılalım, yabancı uzmanları ülkemizde bedava misafir edelim. Bu bürokratik tipi görev anlayışıdır. Tanıtımı yaptım akşam 6'da çıkar gider yatarımdır bu anlayış. Burada bence pazarlama yöntemleri de tartışılmalı. Bir başka mesajımda anlatmaya çalışmıştım, kalitesiz ürünlerin iç ve dış piyasaya çıkışı engellenmelidir. Birisinin ürünü haklı sebeplerle yurtdışından dönerse o üreticinin üretim yapması en az 5 yıl engellenmelidir. Bütün ülkenin tarımını etkileyecek olumsuz örneklere sert yaptrımlar getirilmelidir. Türkün ürünü iyidir imajı oluşturulmalıdır. Birlikler vs. şişe ambalajından ürün tanıtımına kadar her konuda üreticilere eleman sağlamalıdır. Özellikle dış satıma yönelik ürünlerin ambalajından şisenin rengine kadar, etiket bilgileri gibi bütün unsurları bağımsız kuruluşların onayına tabi olmalıdır. Üreticinin pazarlama bilgisi olmaması normaldir ama pazar kavgasında yanlız bırakılamaz. Bu pazarlama konusunda daha fazla sözü olanların çıkacağını tahmin ediyorum. Dikim aralıkları vs kadar satışa da kafa yormalı. Kolay gelsin.

demirgonenc Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön