Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Halil Önen
Wisconsin Üniversitesi profesörlerinden Robert Jakson ve Robert Norton tarafından binlece avcı ile yüz yüze görüşme sonucu gerçekleştirilmiş çalışma sonuclarına göre, avcıların avla ilgili davranış gelişmelerinden olan dördüncü aşamayı oluşturur.
|
4_ METOT BASAMAĞI
Bu basamaktaki avcı, beceri gerektiren ve dolayısıyla ava daha kaçıp kurtulma olanağı sağlayan avalanma metolarına yönelmektedir.
Bu basamağa ulaşmış avcılar kullandıkları silahların kalibrelerini düşürürler.
Örneğin 12 çaplı bir bir silah yerine 16 çaplı veya çok daha küçük çaplı silahlara (20 veya36) kendi özgür iradeleri ile yönelirler.
Hatta bu silah, tek kırma veya ağızdan dolma bir silah bile olabilir.
Bu basamakta avlanma fiili yavaş yavaş birinci plandaki yerini kaybeder.
Avlanmış olmak veya av sırasında vurup vurmamak artık eskisi kadar önemli değildir.
Bazı hallerde avın kaçması onu
sevindirir.
Çevre ile farklı boyutlardaki ilgi bu basamakta yoğunlaşır.
Avlanmaya gittiği bölgenin
sosyal ve ekonomik değerleri hakkında bilgi toplama ihtiyacı bu basamakta başlar.
Avlanma
süresi, gün içinde olduğu gibi yıl içinde de
kısalmıştır.
Kendisine tanınan avlanma
limitleri altında av yapmış olması, onu artık eskisi gibi
üzmemektedir.
Azla da yeterince
haz alınabileceği şelindeki düşünceler yavaş yavaş
kemikleşme sürecine girmeye başlamış, hatta,
değerleri içinde bir
yargı olarak yerine oturmaya başlamıştır.
Doğaya bakış açısında köklü değişimler bu basamakta başlar .
Avcının kafasında geçmiş yıllara göre farklı soru ve cevaplar oluşmaktadır.
Neden? Niçin? Nasıl? ağırlıklı sorular gündemin yoğunluğunu teşkil eder.
Bu basamakta avcı her konuda
seçiçidir.
İsteklerinde taviz vermez.
Yapılan
sohbetlerde yaşanan günün olayları hakkında
felsefi boyutlar içeren ve gittikçe yoğunlaşan
ağdalı konuşmalar ağırlık kazanır.
Her konuda ayrıntılara inilmeye başlanır.
Genç avcılara verdiği öğütlerde daha
tutarlı ve ısrarcıdır.
Geçmişi sorgulamanın başlangıcı, metot basamağının son yıllarıdır.
Rastgele