Ben eskiden motorcuydum arkadaşlar. Motor fikri çok güzel, ancak onun da bir kaç sakıncası var:
1- İlk kullandığım motor kanuni'ydi, sıfır almış olmama rağmen sürekli arıza çıkartırdı. (Hatta Antalya İzmir yolunda bir günde 3. kez fren zinciri kopunca, ne iştir diye servisine sormuştum, "abi bunun normali o, kopar sık sık demişti!". demek ki sık sık birileri duvara tosluyor bu motorda diye düşünmüştüm)
2- 2. ucuz alternatif Çin'den gelen motorlar, ama tanıdığım "motorcu" arkadaşlarımın dediklerine bakılırsa onların da Kanuni'den farkı yok
3- Kaliteli, İtalyan, Alman ya da Japon yapımı bir motor alınabilir; ama o zman da, karşımıza motosiklet kullanmanın genel sorunları dikiliyor. Onları da şu şekilde özetleyebiliriz;
a) Motosiklet kullanan herkes, motosikletten düşer arkadaşlar. Bu "alemin" temel kuralı budur, "ben hiç düşmedim" diyene de asla inanmayın. Dolayısıyla, eğer arada sırada yüzüstü tepetaklak aşağı düşmeyi, egzos ya da başka nedenden bir yerlerinizi yakmayı, yolda bütün 4 tekerlekli araçların üzerinize üzerinize gelmesini, göze alabilecekseniz motor kullanmayı düşünün
b) Motosiklet 1, en fazla iki kişiliktir, ve genellikle 2. kişiler motosiklete binmeyi çok fazla göze alamazlar!!

)
c) Motosikletin de kursuna gitmek, çalışmak, ehliyet almak icap eder.
d) Motosiklet kullanırken bir takım aparatlar mecburdur, dolayısıyla onları üzerinizde ya da yanınızda taşımaktan sıkılmayacaksanız bu işe girmek gerek. (ben yıllarca işe motosikletle gidip geldiğim için biliyorum!). Koskoca bir kask, motosiklet çizmeleri, ceketleri, hatta gerekirse pantolonları...Bunlar genellikle motosikletin çantasına sığmadığı için, motosikletle bir yere gittiğinizde onlar da yanınızda durmak zorunda kalıyor.
e) Sanıldığının aksine, eğer çok profesyonel değilseniz, cross tipi de olsa, motosikletle dağa tepeye tırmanmak çok kolay bir şey değildir.
"E....ne yapmalı o zaman.." diyenler için, en süper önerim, bir sonraki mesajda....
