Arkadaşlar Çeşme/Alaçatı bölgesi Turizm Planlamaları Kültür Gelişim Alt Bölümlerinde epeyce katkım bulunur. Bu arada Karaburun da dahil tüm yarımadanın sayısal olarak mülki yapısını şirket olarak çıkardık. Karaburun un Çeşme ye göre dezevantajı (**** şimdilik şansı) yolunun Karaburun sapağından itibaren çok iyi olmayışı. Tabi bana sorarsanız o yol benim için bitmese keşke kıvamında ama turist için bitmez bir çile.
Neyse Karaburun a planlanan otobanın devamı niteliğinde yap işlet devret formüllü bir otoban projesi ni Bakanlığa sunalı 9 ay oluyor. Eğer ki bu proje hayata geçerse Karaburun a iyilikmi olur kötülükmü olur bilmem ama yöre halkı büyük ölçüde refaha erer.
Burada önemli bir husus da Ülkemiz de ve dünya da nadir bulunan (civa) madeninin bu bölge de yoğun çıkarılması. Birleşmiş milletler bir karar almak üzere. Civaya yasak gelmesi gündemlerinde. Bu bölge için gerçekten çok ama çok önemli.
Sebeplerini anlatmama gerek bile yok sanırım. Siyanür ile altın çıkarmak bile 1/10 kat daha az tehlikeli.
Bölge de ham araziye imar uygulamasın da aynen Çeşme Yarımadasında olduğu gibi düşük yapılanma hakkı verileceğinden ve betonlaşmaya izin verilmeyeceğinden emin olabilirsiz.
Bu yarımadanın herhangi bir yerinde yatırım yapmak isteyen, **** emekliliğini burada geçirmek isteyenlere seve seve yardımcı olurum.
Bu bölgenin tümünde yer satın alarak yaşayan toplam yabancı uyruklu nüfus (2008 sonu itibari ile) Karaburun ve Çeşme yarımadası dahil 340 konut 512 nüfustur.
Toplamda ise belli aralıklarla gelip gidenleri de katarsak, yabancı uyruklularca satın alınan konut 544 tür.
Sevgiler
|