Bahsettiğim kemer temel ile saman balyasının üstüne konulan platform arasında ayrıca yük taşıyıcı duvarda balyalar arasında çubuklar bulunuyor. Sadece çatının yükü ile sağlam durmasını beklemeyin bence çünkü bu durumda en ufak bir sallantıda yıkım kaçınılmaz olur. Özellikle yanal atımlı depremler bu tip duvarlarda sorun oluyor onun için iyi sıkıştırmak gerekli. Kemer dediğim şey de sanırım yüklerin sallanmasını önlemek amacıyla gemi ya da kamyonlarda kullanılıyor. Bizim proje de sürüncemede henüz... Duvar yapıları ile ilgili bazı resimler vardı bulursam buraya yüklerim.Saman balyaları su görmediği sürece dayanıklı, su ile temas sonrası çürüme ve küflenme başlıyor. Saman balyasında nem sürekli olmamak durumunda yağmur yağdığında ıslanabilir ancak üstüne yaptığınız sıva sayesinde nefes alarak hızlı bir sekilde suyunu vermeli. Kil kum ve samandan oluşan sıva nefes alması için en uygunu, ama yağmurun çok yağdığı yerlerde bu yeterli olmuyor. Bu sıvaya kireç koyarak izolasyonu artırmak mümkün bu da giren suyun dışarıya çıkışını daha da zorlaştırıyor. Bunu düşünürken suyun sadece dışardan değil içeriden de gelebileceğini düşünün. Almanyada dış sıva için ilginç bir çözüm bulmuşlar dış sıvaya un (bildiğiniz un) sosu kaynatarak katıyorlar. Onlar bunun en ideal çözüm olduğunu savunuyorlar. Böyle sıvaları incelediğimde betondan farksız görünüyordu ve almanya yağmuru bol bir ülke. Tabii yağmurdan korunma deyince bu elbette ki sadece sıva ile değil çatının saçaklarını geniş tutarak da yapılabilir ve bunu da tavsiye ediyorlar. Aslında yağmurda savunmasız bırakırsanız kerpiç bile eriyor. Umarım sorulara cevap olabilmiştir ben uzmanmış gibi konuşmama rağmen sadece bu konuya meraklıyım onu da ifade edeyim : )
|