@ birnefestoprak, aynı şeyleri söylüyoruz hemen hemen. ABD li vatandaş yüksek insanlık değerlerine sahip olduğu için değil yakalanırsa başına neler geleceğini bildiğinden vergi kaçırmaz.
Bu arada ben Pınar grubunun avukatı değilim, bu olayı savunmuyorum da, ancak Pınar köklü bir kuruluştur. Bu gibi durumlar iş kazası gibi her kurumun başına gelebilir. Önemli olan bu oranın minimumda tutulabilmesi ve karşılaşıldığında üzerine düşeni en iyi ve yakışacak şekilde yapabilmesi. Ancak bu olayda yukarıda bahsettiğim gibi elimiz güçlü değil, yoksa sağlam bir şekilde kuyruğundan tuttuğunuzda bırakmayacak ve sonucu alana kadar uğraşacaksınız. Bu pınar olmuş, mercedes olmuş fark etmez, muz cumhuriyeti değil burası. Bir forumda adamın sıfır aldığı mercedes ile başına gelenleri okusanız arabayı alıp bayinin önünde yakasınız gelir, ancak bir başka mercedesci ise yakalamış kuyruğundan süründürmüş adamları. Ne kadar hakkınızı ararsanız sizden sonrakiler rahat eder.
Üç yıl önce aldığım siemens elektrikli su ısıtıcısına ilk yılında 85 tl. verdim bir sorundan dolayı, yaylaya göçeceğim için zaten kısıtlı zamanım vardı arkasını aramadım. Garanti süresinin bitmesinden üç gün sonra yine sorun oldu yine servis için verdim 30 tl. sorun etmedim. Ancak telefonda müşteri temsilcisi bayan kanunda yeri olduğu halde 'bizim öyle bir uygulamamız yok' deyince çıldırdım. Tüketici hakem heyetine başvurarak öyle bir uygulamanın olması gerektiğini öğrettim ve onlara verdiğim paraları da geri aldım.
Marshall boya ile yayladaki evi boyattım, bir yıl sonra renkler garipleşince boyayı aldığım yere söyledim, şirketten iki adam geldi komik komik şeyler söylediler. İki A4 kağıdı dolusu yazı yazdım bir hafta düşünerek. Maili aldıktan hemen sonra geri döndüler, müşteri memnuniyeti gereği boyayı ve boyacıyı da tutarak tekrar boyadılar sağolsunlar.
Yayladaki evin çatısındaki kiremitlerin çok az bir kısmı üçüncü yılında kabuk atmaya başladı. Şirketi aradım bir hafta sonu eleman geldi, teknik olarak anlattı, olabiliyor dedi, özür diledi, siz nasıl isterseniz öyle halledin biz parasını öderiz dediler ve gittiler. Bir kaç gün sonra tekrar aradılar isterseniz önümüzdeki hafta sonu bir gelip halledelim deyip hafta sonu çatı ustası ve kiremitlerle birlikte geldiler, sorunlu kiremitleri değiştirip gittiler, ne zaman olursa olsun sorun olursa arayın bu kiremitler en az 10 yıl sorun çıkarmaz dediler. Sarılıp yanaklarından öpesim geldi adamları.
Herkes hakkını aramayı bilmeli. Tüketici yasaları 10 yıl önceye göre daha iyi, bilinçli davrandığımız sürece daha da iyi olacaktır.
|