View Single Post
Eski 13-02-2016, 13:17   #26
TCM
Ağaç Dostu
 
TCM's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-01-2014
Şehir: İzmir
Mesajlar: 3,892
Hata olacaktır, önemli olan sonrası. Sigortacı lafıdır; "sigortacının iyisi kaza anında belli olur" diye. İnsanda da öyle değil midir, mükemmel bildiğiniz arkadaşlarınızı tanımak için zor anlarında neler yapacağına bakmanız lazım.

Hata olacaktır derken, iş güvenliğine önem veren ve uygulayan büyük firmalarda bu hata oranının çok az olması beklenir. Her ay Türkiyenin farklı bölgelerinden "aaa bizde de bunlar çıktı" lafları duymaya devam edersek tabi ki o şirketin büyüklüğünü sorgulamalıyız.

Amerika ve Avrupa da epeydir 'malpraktis' (bir mesleğin hatalı icra edilmesi, kötüye kullanılması ve benzeri durumların doğurduğu sonuçlara verilen ad diye alıntı yapalım kısaca) konularında uzmanlaşmış avukatlar var. Ülkemizde de son dönemde yaygınlaşıyor ve hatta doktorları bu gibi durumlardan bir nebze korumak için 'zorunlu meslek sigortalarını' yatırıyorlar adı üstünde sorunlu olarak. Yıllar önce okurken hocamız anlatmıştı olayı; Amerikada adam yolda giderken kalp krizi geçiriyor, neyse o sırada yanından geçen bir doktor görüyor olayı, adam gitmiş, solunum dolaşım yok vs. ve o şartlarda kalp masajı suni solunum ile şahsı hayata döndürüyor. Ancak ilkyardım esnasında kişinin bir kaç kaburgası da kırılıyor. Adam iyileştiğinde doktora dava açıyor madem tam bilmiyordun ilkyardımı niye yaptın da bana zarar verdin diye ve doktor ceza alıyor.

Büyük firmalar az hata yapar, yapmalı ve bu hatalar sonucunda da üzerine düşeni fazlasıyla yerine getirmelidir. Tüketiciler de hakkını mantık ve yasalar çerçevesinde sonuna kadar arayarak bu sürece destek vermeli ve böylece sonraki hataların azaltılmasına, diğer tüketicilerin daha az mağdur olmasını sağlamalıdır. Kenarda pusuya yatıp "hah buldum işte hatanı, şimdi anandan doğduğuna pişman edeceğim seni" yaklaşımında bulunursak bu şirketlere, yarın ilkyardım yapacak kimseyi bulamayız.

Oğlum aradı anahtarını yanına almamış eve gitmem lazım, tüketici hakları ile ilgili başıma gelen (iki büyük bir küçük firmayla) olayları daha sonra anlatırım.

Bu arada hazır gıdaların hiç birini sevmem, bu Pınar da olsa Maret de olsa, UHT sütlere de karşıyım, sucuk, sosis vs. aldığım da çok nadirdir çocuklar zorlamazsa. Ben olaya 'yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim' açısından bakıyorum.

TCM Çevrimdışı   Başa Dön