View Single Post
Eski 12-02-2016, 23:40   #16
Fatih Şengül
Ağaçsever
 
Fatih Şengül's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-03-2012
Şehir: Kastamonu/Tosya
Mesajlar: 62
Konuyu fazla kurcalamak istemiyorum ama yorumlarda markaların sistemlerinin böyle bir hata yapmayacağından söz edenler var,işin içinde insan eli varsa her şey mümkündür, makineleşme de dolaylı olarak insan kontrolünde olduğu için pekala sorunlarla karşılaşabiliriz.

İşte kalite yönetimi ve tekrar eden başarı sistemleri burada ortaya çıkıyor. Ürünün ham madde temininden paketlemeye kadar olan kısmından markalar sorumludur, ambalajlarda yazan kurallar dahilinde bir müşteri memnuniyetsizliği yaşandığı zaman garanti kapsamında firmaların halkla iletişim personelleri ya da uzmanları konuya mecburen yaklaşmak durumundalar. Fakat, ürünün fabrikadan aracılara ve oradan da tüketiciye ulaşma kısmında yaşanan hatalardan maalesef her zaman sorumlu bulunamıyor. Bu kısımda da iş bilinçli tüketici ve güvenli satıcı arasında ki ilişkiye kalıyor.

Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde yaşanan pek çok sorun var ama genelde küçük ya da ucuz olduklarından göz ardı ediliyor. Ben şahsen market ürünlerinde yaşanan sorunların büyük kısmının üretim sonrası oluştuğuna inanıyorum. Sorunlar ve hatalar her zaman her yerde yaşanabilir fakat önemli olan karşınızda sizin duygu ve isteklerinize muhatap bulmanızdır. Artık iletişim çağındayız, bu markalardan ve satıcılardan daha çabuk büyüyen bir olay. Kusurlar çabucak ortaya dökülüveriyor.

Başımıza gelen olumsuz olayların kaynaklarını tespit edip gerekli mercilere iletmemiz gerekiyor. Sorun kaynağı kişi de olabilir market de olabilir fabrika da olabilir. Bize basit gelen satıcı hatalarına, ilgili bakanlıkların denetlemeleri sonucu büyük cezalar gelebiliyor. Akşam haberlere çıkınca da şaşırıyoruz ''bakın yediğimiz şey aslında yemek istediğimiz şey değilmiş'' gibi, ya da ''bakın onun içine neler neler karıştırıyorlarmış'' gibi tepkiler veriyoruz. Ülkemizde legal ya da illegal, her kalitede ürünün alıcısı bulunduğu için maalesef kaliteli üretici ve tüketici ilişkisi de azalmaktadır.

Bu sebepten ötürü her zaman bilinçli tüketici ve bilinçli vatandaş olmamız gerekiyor. Alışverişlerimizi kontrollü yapmak hem kulluk hem de vatandaşlık görevimizdir. Yazıyı fazla uzattım bitiriyorum konunun sonunu takip ediyorum hayırlısı olur inşallah.

Fatih Şengül Çevrimdışı   Başa Dön