Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Yarkin
Sn maybach. Dediginiz gibi,pulluk karasaban gibi derine dalmaya caba gösterir. Bunu engellemek ve mesafeyi saglamak üzere pulluk basina bir tekerlek - cember konurdu.
Bu cember - tekerlek hem pullugun agirligini paylasir hemde dalma mesafesini ayarlardi.
Pulluk kenarina ( sürülmemis tarafta dönen) takilan cemberin üst tarafinda kalin bir lama demir olacak. Bu lama demirin üst tarafinda kasayi olusturan yerde 2 deliklli karsiligi olanin icinden gececek. Tekerlek baz alinarak. örnegin; 10 - 20 - 25 gibi ölcüleri baz alan delikler olacak. Arzu edilen mesafe iki delik arasina civata veya delikli pim ile sabitlenerek olabilir. El freni ve celik tel ise sadece pullugu gerektiginde yukariya kaldirabilmek amacina dönük olmali derim. Bosaldiginda yere temas edecek seklinde. Ayrica bir fikrim daha var. Nasil olurdu bilemiyorum. Arkadaki pullugu veya tilleri gerektiginde agac kenarlarina yaklasabilmek icin, saga sola haraketli yapilamazmiydi? Belki ekstra hareketli tek pulluk da olabilirdi belki! Bir düsünelim...
Sn maybach ben 15 marttan evvel hic bir seye basliyamiyorum malesef. Ama yapacalariniz icin bende seviniyorum. Direksiyon filan hic sart degil. Yaptiklarinizin detayini merak ediyorum. Benim ufkumu da acacagina eminim. Olasi bazi yerlerde katkim olursa bende sevinirim. Allah isinizi rast getirsin.
Not: Bu yapilanlar - üretilen fikirlerin, ilgi duyan cok kimseye ilham vereceginden eminim.
|
bu meseleyi ne yaptınız merak ettim doğrusu bir netice aldınız mı?