Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi ncp1963
merhaba
kişisel görüşüm..
ülkemiz her yıl artan miktarda ceviz üretmeye başladı. artarak üretime devam edecek, yani uygulanan politika tuttu.
şimdi ne olacak ??
beklenen iyi fiyatlar nadir yıllarda olacak( iklimsel olumsuzlukların yaşanıp verimin düşük olduğu yıllar)
diğer yıllarda toptan satışlar ithalat fiyatının az altında kendine yer bulacak.( yani ürününü 3-3,5 usd fiyatından satan sevinecek) yerel pazarlarda yöresel cinsler alıcı bulacak.
yabancı cinsler toptancılar tarafından alınır olacak tabi bir miktar çevremize pazarlarız.
kısaca basında, internette fidan üreticilerinin doldurması ile yapılan haberlerde duyduğuna inanıp bu işe giren herkes pişman olacak gibime geliyor.
|
Ülke genelinde ceviz üretiminin artacağı kaçınılmaz bir gerçek. Ne var ki,buna paralel olarak,nüfus artışını ve geçmişe göre cevizin kullanım alanlarının gün geçtikçe çoğaldığını da unutmamak gerekir. Örnek olarak ( cevizli ekmek,cevizli salata çeşitleri,cevizli börek gibi )
Eskiden,ceviz sadece belli başlı yerlerde ( özellikle baklavada ) kullanılırdı. Ancak günümüzde,internetin ve tv kanallarının da katkılarıyla,halkımız cevizin aslında ne kadar faydalı bir ürün olduğunu ve mutfaktaki kullanılabilirlik yönünü keşfetmeye başladı. Bu da tüketime olumlu katkı sağladı ve sağlamaya devam edecek.
Cevizin bol olduğunda nasıl pazarlanacağından bahsetmişsiniz. Bir çuval irili ufaklı,içleri güneş yanığı olmuş,tam kurutulmadığı için küf yapmaya başlamış ve yumuşamış olan ürünü mü satmak daha kolay, yoksa tır bazında ( nakliyeye uygun ) kalibrasyona gelen,mekanik işlemeye uygun,içi bütün ve açık renk çıkan,sağlıklı ve tam kurutulmuş olan ürünleri pazarlamak mı daha kolay ? Tabi ki 2. olanı. Kuruyemiş firmaları,ürünü uygun görüp alım yapmak istediğinde 1-2 ton değil 50-100 ton olmasını tercih eder. Bunun sebebi de aynı ürünü işlemeye başladığında,kırma ve paketleme makinelerinin işlevselliğinden en iyi şekilde faydalanmak istemesidir. Ne kadar bol ve standart ürün, o kadar kolay pazarlama ve yüksek fiyat.
Aslında,bizim üreticiler olarak pazarlama endişesinden önce,nasıl bol ürün elde ederim,ne gibi bir bakım uygulayarak kalibrasyona uygun hale getiririz gibi konuları konuşmamız gerekir.