Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 02-12-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 115
|
Gelelim 15 sayılı mesajdaki gülünçlüklere;
Neymis ! Türkiye'nin ulaşım ana planı yokmuş
Ben ilk aklıma gelenleri yazayım, geri kalan onlarcasını siz ekleyebilirsiniz.
Sanki, Eğitim, Sağlık, Haberleşme, İmar, Güvenlik, Sigorta, Bankacılık, Ziraat, Orman, Sanayi vs hususlarda Türkiyenin ana planları varmış da, bir ulaşım planının olmayışı eksik kalmış. Kaldı ki 1983-1993 arası Ulaşım ana planı yapılmış ancak uygulamada çıkan sorunlar nedeniyle anladığım kadarı ile rafa kaldırılmıştır.
Bolu dağı tüneli 2.788 metre, diğeri ise 2.954 metre uzunluğunda iki tüp şeklindedir. Tünel için yaklaşık harcanan para 300 milyon $ dır. Bolu dağı geçi mesafesi viyadüklerle birlikte yaklaşık 26 km olup tüm bu sistemlerin toplam maliyeti 895 milyon $ olduğu halde,
*Ankara İstanbul arasındaki yolda yapılan bolu tüneline (25 km) harcanan para ile, Ankara İstanbul arasını 1,5 saate indirecek demiryolu yapılabileceği, iddia edilirken gerçekte 895 milyon dolara mal olan Bolu dağı geçişi bedeli ile *İstanbul Ankara arasını 3 saat, Ankara Mersin arasını da 3 saatte alacak olan bir demiryolu yapılsa bunun maliyetinin 4 milyar dolar olacağı iddiası çelişki değil mi?
İlyas Yılmazer tarafından, Tarsus Adana Gaziantep arasında yapılan yolun,keşif bedelinin, 360 milyon dolar,keşif uzunluğunun 243 km,öngörülen bitiş tarihinin 1991 yılı olduğunu, Ancak bu yolun 258 km olarak, 2001 yılında 4,2 milyar dolara mal olduğu belirtilmesine rağmen,
Gerçekte 258 km uzunluğunda otoyol ve 46 km uzunluğunda bağlantı yollarından oluşan TAG oto yolunun 4.2 milyar $’a değil de, gerçekte 1.825.000.000 $’a mal olması bir çelişki değil midir.
*Abdülhamit zamanında yapılan demiryolunun, yolu yapan yabancı şirketler tarafından, demiryolunun geçtiği yerlerdeki maden imtiyazı hakkından yararlanmak için bilinçli olarak uzatıldığını, İleri sürülürken, kestirme olsun diye Türkiye'nin en verimli ovalarından biri olan İzmir, Menemen Ovasının ortasından,otoyol geçirmek için proje hazırlandığını,otoyolun ovanın 4 bin dönüm arazisini yok edeceğini. İleri sürmek çelişki değil mi?
Batum'dan Hopa'ya bir TIR'ın 3 bin dolar, Bir vagonun 2500 dolar taşıma ücreti aldığını, Bir vagonun 3 TIR'ın taşıdığı yükü taşıdığını iddiası son derece gayri ciddi değil midir. Zira Batum ile Hopa arasında tren yolu mevcut olmadığından, değil 2500 $, bir milyon 2500 $ taşınabilmesi mümkün olabilir mi?
Dünya deniz ticaret gemisi filo sıralamasında 1 numara, bayrak sıralamasında Liberya ve Panamanın ardından dünya 3. olan Yunanistan kadar denizilik sektörüne yatırım mı yaptık ki *300 milyar dolar olan dünya deniz taşımacılığından, Yunanistan 60 milyar dolar pay alırken, bizim ise 2,5 milyar dolar pay aldığımız vurgulaması komik değil mi?
Mevcut Türk deniz ticaret gemilerimizin %60-70 inin yabancı bayrak altında faaliyet gösterdiğinin belirtilmemiş olması manidar değil mi?
Eğer illada Yunanistan kadar pay almak istiyorsan bastırırsın parayı, tüm ticaret gemilerini satın alırsın, Yunanlılar da ağzını açar, avuçlarını yalarla değil mi?
Zamanım olsa da çok şey yazacağım ama anlayana bu kadar yeter diye düşünüyorum.
|