Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Serpent
Bizi bu kadar üzmeyecektiniz Sn. MeyveliTepe.
Oturdum hüngür hüngür ağladım. 
|
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Serpent
Çiftçi intiharlarını dramatize etmek amacıyla kullanılan reklam videolarına gelince: Bu reklamlar, o ülkenin adet ve göreneklerine göre hazırlanmış reklamlar. Bize tiksindirici veya yanıltıcı gelebilir. Her ülkede durum böyle değil mi? Şimdi bizim ülkemizden örnekler vereceğim. Hepimiz kredi kartı borçları yüzünden intiharlar olduğunu biliyoruz. Hanginiz bu nedenle kredi kartını kırıp kullanımına son verdiniz?
|
Burada düzeltilmesi gereken çok önemli bir şey var. O videolar "çiftçi intiharlarını dramatize etmek" maksadıyla değil, bizzat şirket tarafından
Hindistanda BT-Pamuk tohumu satmak maksadıyla yapıldılar ve kullanılarak bt-pamuk tohumu satıldı.
Bu reklamlar hakkında "Oturdum, hüngür hüngür ağladım

" tepkisinden 9 ay sonra "t
iksindirici ve yanıltıcı" olarak nitelemek yine de iyi bir gelişme.
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Serpent
Üstelik kredi kartları bizim ülkemizde sadece intihara sebep olmuyor, önce eş, çoluk çocuk katliamı geliyor, ardından intihar ediliyor. Anladığım kadarıyla Hindistan’da çiftçi sadece kendisini öldürüyor. Öyle ya, evde karısı onu boşu boşuna beklediğine göre en azından başkalarını öldürmüyor.
|
Monsanto'nun çiftçileri gdo'lu tohum almaya ikna etmeye yönelik reklamlarının "yalan" ve "yanlış yönlendiren" reklamlar olduğu açıkça görülüyor olmalı ki "tiksindirici ve yanıltıcı" nitelemesi nihayet yapılabilmiş.
Bu reklamlar hakkında şirket merkezi bir şey söylememeyi tercih ediyor. Herhalde bu yüzden doğaçlama yapılarak kredi kartı reklamlarıyla mukayese edilmiş. Kredi kartı reklamları da yalan ve yanıltıcı, o halde bunların da yalan olmasının bir mahzuru olmamalı gibi mi anlaşılmalı bilemedim.
Kredi kartlarının fazladan aile efradının da katledilmesine sebep olması önemli bir tesbit gibi görünüyor. Bu, "şirket Hindistanda kredi kartı işine de girsin" diye bir öneri midir (
bakarsınız innovasyon ödülü verirler), yoksa "hiç olmazsa aile efradı sağ kalıyor bu yüzden daha iyidir" şeklinde mi yorumlanmalı?
Hindistanda Monsanto, alt veya bağlı şirketleri, bunların ajentaları, kırsal kesimde bu maksatla yövmiyeli tutulmuş insanları, birlikte çalıştığı diğer kurumlarıyla hintli çiftçilere GDO tohum ve pestisit satmak üzere uyguladıkları programlar, yöntemler
vb. pek çok şey dökümante edilmiş durumda. Bunların hemen hepsi insanları yanıltmak, türlü yöntemlerle satın almaya mecbur bırakmak şeklinde gelişmiş.
Reklam konusu bir çok bakımdan önemli. IFPRI raporunun içeriğine daha gelemedim ama orada da önemle vurgulanan bir husus. Şirketin yanıltıcı reklam konusunda karnesi epey kırık.