16-03-2006, 16:06 | #1 |
agaclar.net
|
Geleneksel ahşap el sanatları
ekolog mehmet'le konuşurken, vakfın adı geçti Geleneksel Türk El Sanatları Üretici ve Sanatkârlarının Sorunlarının Araştırılarak, El Sanatlarının Geliştirilmesi, Korunması ve Gelecek Kuşaklara Aktarılması İçin Alınması Gereken Önlemlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırma Komisyonu İnternette sadece bu bilgiyi ve iki haberi bulabildim... Daha fazla bilgiye ulaşanlar lütfen eklesin. |
16-03-2006, 23:51 | #3 |
Ağaç Dostu
|
TRT-2'de "El Yapımı" isimli bir program var ki izlemeye doyamıyorum. Şimdiye kadar varlığından haberdar olmadığım El Sanatlarıyla tanışma şansım oldu program sayesinde. Bildiklerimi de yeniden ve ayrıntılarıyla görmek çok güzel. |
17-03-2006, 00:08 | #4 |
ağaç dostu
|
Buraya da mı geldin demeyin ama ben uzun süredir tahta kaşık konusuyla ilgileniyorum. Bu konu Türkiye'de çok ama çok özel. Bazı bölgelerde ciddi şekilde deteklenmiş ve korunuyor olsa da ustası her geçen gün azalıyor. Yurtdışına da ciddi miktarlarda satılıyor üstelik. En kıymetlisi şimşirden yapılanı ama bu da şimşir ağaçlarının yokedilmesine neden olmuş. Uzman arkadaşlar daha iyi bilir ama şimşir ağacının korunduğunu duydum. Vakit bulursam bilgi toplar aktarırım. )) |
17-03-2006, 19:19 | #5 |
*Ağaç Dostu
|
Geleneksel El Sanatları Vakfı, merkezi ankarada olan ve ülkemizin pek çok yerinde el sanatları ile ilgili araştırmalar yapan bir vakıf. 1 hafta onlarla çalışma yapma imkanı buldum. Gelen ekibin başında Şahika Ünal Hanımefendi vardı. GESAV diye kısa isimle bahsediyoruz. Konuyu araştırmak isteyenler yelizyavuz1983@yahoo.com adresinden Genç GESAVlılardan Yeliz Hanımla bağlantı kurabilirler. |
15-10-2006, 09:56 | #6 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 13-10-2006
Şehir: MERSİN
Mesajlar: 1
|
Bu ülkede geleneksel el sanatları ile ugraşmak kolay değil. www.yorukler.org |
16-10-2006, 01:28 | #8 |
Ağaç Dostu
|
memet, anladığım kadarıyla kündekari ahşaba çivisiz ve tutkalsız desen vermek. Çok zor bir iş olmalı Ben hiç bu işçiliği yakından incelememiştim. Kündekariyi ilk defa duydum. Bu işin de ahşabın oyularak yapıldığını düşünüyordum. |
16-10-2006, 10:03 | #12 | |
agaclar.net
|
Alıntı:
http://www.vgm.gov.tr Sahte kündekari tekniğinde ahşap parçası Demek tekniğin tam uygulanmadığı bir yöntem de var... |
|
16-10-2006, 10:05 | #13 |
agaclar.net
|
|
16-10-2006, 10:14 | #14 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Benim verdiğim örneğin aslında gerçek tekniğin örneği olduğundan şüpheliyim.. parçaları birbirine geçme olarak değilde öyleymiş gibi birleştirildiği daha basit bir teknik daha var sanırım.. |
17-10-2006, 00:52 | #16 |
Ağaç Dostu
|
Katı sanatı kursu Sayın Dürdane Ünver tarafından Yıldız Sarayı Şale köşkünde verilmektedir. Geçtiğimiz sezon ilk mezunlarını verdi ve bu sene iki sınıf olarak devam etmektedir. Ayrıca bu merkezde diğer geleneksel sanatların kurslarıda zamanımızın en iyi sanatkarları tarafından verilmektedir. Katı'nın yanı sıra Tezhip, Minyatür, Ebru, Osmanlıca ve yanılmıyorsam bu sene Kalemişi bölümüde açılacak. Ayrıca sizler için kündekari hakkında bilgi ve bolca resimde ekleyebilirim geçen sene yaz ödevimiz geometrik süsleme ve kündekari üzerine idi. şuanda resimler bu bilgisayarımda olmadığı için en kısa zamanda diyorum. |
17-10-2006, 20:02 | #18 |
Ağaç Dostu
|
gizli bilgi mi şuanda İstanbul'a dönme hazırlıkları içinde olduğumuzdan resim ve bilgi ekleyemiyorum birkaç gün içinde elimdeki herşeyi paylaşmaya hazırım. benim bilgim daha çok geometrik süsleme üzerine elimde İstanbul'daki 4 büyük caminin kündekari ile yapılmış tüm kapı ve pencere kapaklarının resimleri mevcut |
17-10-2006, 20:15 | #19 |
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
|
Üye bilgilerine hiç bir şey eklememişsin..gizli bilgi diye onu kastettim.. Merakla bekliyorum fotoları Nette Kündekari hakkında fotoğraflar çok yetersiz..görsel malzeme olarak katkısı olacağına eminim... |
26-10-2006, 14:03 | #20 |
Ağaç Dostu
|
kusura bakmayın birkaç gün dedim ama araya bayramda girince daha da gecikti ekleyeceğim iki resim Süleymaniye Camii pencere kapaklarından detay dosya boyutlarını küçültmek zorunda kaldım umarım detaylar belli olur. Düzenleyen Mine Pakkaner : 26-10-2006 saat 14:08 Neden: resimleri görünür hale getirmek |
26-10-2006, 16:48 | #22 |
Ağaç Dostu
|
KÜNDEKARİ TEKNİĞİ Kapı kanatlarında ve minberin yan aynalıklarında daha çok kullanılan bu teknik en özgün ve en zor işçilik gerektiren bir tekniktir. İslam sanatında ilk örneklerini XII. yüzyılında Mısır, Halep ve Anadolu’da bulduğumuz kündekari tekniği bu üç merkezde birbirine paralel olarak gelişmiştir. (*) Kündekari tekniği büyük ustalık isteyen zor bir tekniktir. Sekizgen, baklava, yıldız vs. gibi geometrik şekillerin bir çatma tekniği ile birbirine bağlanmasıyla oluşturulur. Bu ahşap parçalar oluklu ahşap kirişler iç içe geçirilerek bağlanır. Bunları bağlamak için çivi veya tutkal kullanılmaz. Parçalar birbirine geçme olduğundan ağaç kuruduğunda ufalıp parçaların ayrılmaması için satıhların altında ahşap bir iskelet bulunmaktadır. Genellikle geometrik şekillerin oluşturduğu bu parçaların içleri arabesk, rumi, kıvrık dal ve çiçeklerle oyma veya kabartma olarak desenlenmiştir. Bursa Ulu Cami’si minberi (1400), Bursa Yeşil Cami’nin kapısı (1419), Bursa Yeşil Türbe kapısı (1419), Edirne Üç Şerefeli Cami kapı ve pencere kepenkleri (1443-1447), Manisa İvaz Paşa Camisi minberi (1484), Edirne II. Beyazıt Cami’si kapısı (1484), Amasya II. Beyazıt Cami’si kapısı (1486), Tokat Hatuniye Cami’si kapı ve pencere kepenkleri (1485), Bursa Başçı İbrahim Cami’si minberi (1491), hakiki kündekari tekniğinin uygulandığı erken Osmanlı dönemi eserleridir. YALANCI KÜNDEKARİ Minber yan aynalıklarında, kapı ve pencere kepenklerinde uygulanan bu teknikte çakma ve kabartmalı, çakma ve yapıştırmalı olmak üzere kendi içinde farklılıklar göstermektedir. Bu tekniğin uygulanışında ayrı ahşap blokların yan yana getirilerek yapıldığı görülmektedir. Bu ahşap bloklar yine sekizgen, altıgen, yıldız veya baklava gibi geometrik şekillerden oluşur. Bu şekillerin içleri kabartma halinde ince bitkisel motiflerle desenlenmiştir. Geometrik şekilleri meydana getiren ahşap bloklar arasındaki çıtalar çiviyle tutturulmuştur. Daha kaba ve daha az ustalık isteyen bu teknikte ahşap bloklar kuruduğu zaman aralarda yarıklar oluşmaktadır. Çakma ve kabartmalı kündekari tekniğinde çıkıntılı satıhların arasına geometrik örgüyü oluşturan kirişler çakılmıştır. Çakma ve yapıştırma kündekaride ise ahşap bloklar üzerine sekizgen, yıldız veya baklavalar ve geometrik kafesi oluşturan ahşap kirişler çakılmıştır. Ankara Ahi Elvan Cami’si minberi (1413), Merzifon Çelebi Mehmet Medresesi dış kapısı (1414), Amasya Mehmet Paşa Cami’si kapısı (1485), Ankara Hacı Bayram Veli Cami’si kapısı ve minberi (1427), Bursa Muradiye Cami’si kapısı (1424), Bursa Cem Sultan Türbesi kapısı (1429), Bursa Şehzade II. Ahmet Türbesi kapısı (1441), İstanbul Fatih Cami’si kapısı (1470-71), bu teknikte yapılmış ilk Osmanlı eserleridir. *. Gönül Öney, “Anadolu Selçuklu ve Beylikler Devri Ahşap Teknikleri”, Sanat Tarihi Yıllığı III, İstanbul, 1969-70 sayfa 137. |
27-10-2006, 09:53 | #30 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 15-09-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 3,592
|
Bütün bunlara ilave Ödemiş Birgi deki Aydınoğlu Mehmet Bey Camii, Beylikler döneminin en güzel eserlerinden biridir. Bütün pencereleri ile minber ve mihrabı muhteşemdir. Kündekari nin bence en güzel örneğidir. |
|
|