Cimlerde oynasin cocuklar...
Alıntı:
Babasi bildigi bir konudan sorulmasina keyiflenerek, "Bak kizim, o cim alanda " Cimlere basmayiniz, Cimlere basmak yasaktir, yazisini yazili lehvalari görürsün.Birde oranin görevlisi vardir... baka ülkelerde genic cim alanlarinda insanlar gezinir,dolasir,uzanir,oynasir... cocuklar kayip,cesitli oyunlar oynarlar... Kiz araya girip, "Peki o cimler kurumazmi baba? diye sorar.Babasi kurumaz diye yanitlar.(ve neden kurumadigini aciklamaya koyulur) "Bizde cimler üzerine basinca kurur.Cünki tek bir cim tohumu ekilir.Dayaniksizdir,üzerine basilincada kurur.Bizde halk arasinda `ingiliz cimi`denilen Lollium Perenne ekilir.Ekilen tohumdan olan cimin ömrü bir mevsimlik olur.O da üzerine basilmaz ve iyi korunursa. Oysa dogrusu,cim ekilecek yerin ekolojisine uygun cim tohumu karisimi ve yüzdesi belirlenmis ve ekilmis ise tamam.Bas üstüne.Oyna,kostur. Bunun böyle olmasida istenir.Cünki basildikca cim tohumlari kardeslesir,daha gür ve daha saglikli cikar... ( Akin Birdal`in Betula adli kitabinda yer alan `kardeslesme`hikayesinden) Sevgili dostlar aranizda olmaktan,onur ve mutluluk duyuyorum. Gür cimenlerin üzerinde oynamis bir cocugun mululugu üzerinize olsun. |
Alıntı:
Çevre düzenleme işleri ile aktif olarak ugraşıyorum.Arkadaşların yorumuna ileveten katkıda bulunmak istedim. Çim ekimini özellikle tavsiye ederim.(Yürüyüş yolları,merasim alanları ve oto park yerleri hariç)Kesinlikle ihmal etmeyin.Kaliteli bir tohum verimliliği artırılmış bir toprak ve güzel bir bakımla çimden daha dayanıklı ve faydalanılabilir bir peyzaj uygulaması düşünemiyorum.Çocukların çimler üzerinde oturması oyması koşması,tozu engellemesi ve her seyden öte sert bir zeminden çocukların zarar görmeyecek olması bu işin en güzel yanı.Çimsiz bir okul bahçesi düşünemiyorum. Fotoğraflardan anladığım kadarı ile bahçe yeterli büyüylüge sahip.Yürüyüş,gidiş gelişlerde ve park olarak kullanılan alanların etrafını çevreleyecek DİKENSİZ çit bitkileri tavsiye ederim.(Taflan,mazı,lüküstrum,şimşir).Büstün olduğu kısımı kesinlikle yediveren güllerle yeşillendirmelisiniz.Ayrıca gülleri tüm duvar dipleri ve oluşturacagınız kaya bahçelerinde mümkün oldugu kadar bol kullanın.Gülün yeri ve önemi bambaşka. Ayrıca diğer arkadaşların da dediği gibi alan kullanımı engellemeyecek şekilde parsel bütünlüğünü bozmadan çeşitli meyve fidanları dikmeyi ihmal etmeyiniz. Acizane bizim tavsiyelerimiz daha çok kullanılacak meteryallerle alakalı oldu.Zira plan proje olmayınca ancak bukadar oluyor. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.... |
1 Eklenti(ler)
Atatürk büstünün etrafındaki demir çitleri kaldırsak. Çocuklar büstle daha iç içe olsa.
Eklenti 87624 |
Sayın füsunAnk, Sayın Gökçeada, Sayın habidat.
Önerileriniz, fikirleriniz için çok teşekkür ediyorum. Sağolun var olun. Gelen mesajları okudukça bazı yeni şeyler de öğrenmiş oluyoruz. Bilgilerimiz tazeleniyor. Ufkumuz genişliyor. Bu işi başaracağız. Başka yolu yok. |
2 Eklenti(ler)
Füsun'dan esinlenerek, değişiklik yaptım.güllerin çevresine biraz düz alan ve çim ilave ettim. Büstü ve çiçekleri biraz korumak için yeterli ama çit olmamalı bence de.
Ve büstün yazılı yüzünde çiçeklenmemiş küçük bir yol bıraktım. Hem çiçekler Atatürk' ün sözünü kapamasın, hem de törenlerde buradan büste çelenk koymak ya da küçük bir kürsü konarak konuşma yapılabilmesi için. |
1 Eklenti(ler)
Ağaçlı ve gölgeli alanlardan birine karşılıklı ahşap bankların arasında taştan dama masaları konabilir. Yer uygunsa sayıları çoğaltılabilir.
Top oyunlarını sevmeyen çocuklar (varsa tabii) zeka oyunlarına teşvik edilebilir. Fotoğrafa ekliyecektim ama beceremedim. |
1 Eklenti(ler)
Malzemeler birebir değil elbette. Dama tahtalı bank fotosu bulamadım :o Daha farklı banklar tercih edilebilir.
|
İnanın çok harikasınız. Bu Fhotoşhop ların (Yazıların) renkli baskılarını alıp okulda bir köşede sergileyeceğim. Öğrenciler de görür. Belki onlarda fikir belirtir. Kimbilir neler düşünüp neler yaratacaklar.
|
Okul öğrencilerin okulu, nasıl bir okulda eğitim görmek istediklerini sormak gerekir bence de.
|
Bütün fikirler çok hoştu fakat, en güzel fikir Adalet Hanım'dan gelmiş.
Bir de çocuklara sormalı, nasıl bir okul bahçesi istiyorlar, hatta resim dersleri için harika bir konu. Kim bilir ne güzel fikirler ve resimler çıkacak. |
Teşekkürler sevgili Ülker, temel gereksinimleri öğrenciler belirler ise üzerine çıkmak daha kolay olur, biz büyükler çocuklarımızın en çok nelere ihtiyaç duyabileceklerini çoğu zaman atlıyoruz, kestirmeden sonuca gidiyoruz değil mi?
Onların fikrinden yola çıkılarak hazırlanan bir listeyi geliştirmek daha doğru olur diye düşünüyorum. |
Çocuklar en çok çimlerde oturmayı ve yuvarlanmayı seviyordur herhalde.:rolleyes:
|
Nefis bir öneri
Alıntı:
|
Sevgili Cumhur bey...
Alıntı:
Okulunuz ve ögrencileriniz icin göstermis oldugunu bu icten caba,fedakarlik ... benim ögrencilik yillarimda ,ögrencisi oldugum ögretmen enstitülü hic unutamadigim ögretmenlerimi bir kez daha yad etmeme neden oldu. Ve bu gün yüregi ögrencileri ve ülkesi icin atan on binlerce yurtsever,demokrat... ögretmenimiz oldugunun bilincindeyim. Su an neyi,ne kadar biliyorsam, siz ögretmenlerimden ; ve sizin gösterdiginiz yolda ilerlerken yasadigim sosyal iliskilerden biriktirmis oldugum bilgilerdir,bildiklerim. Bu harikulade doga ve insan sevgisi dolu sitenin bir üyesi olmak,bu sitenin bir ögrencisi olmak ne güzel.Bakiniz site arkadaslarim nasilda sizin ,ve ögrencilerinizin okulu ile ilgilenmekte,... tabir yerinde ise tas`in altina ellerini koymaktalar. Site arkadaslarimada yürek dolusu tesekkür ederken,aralarinda bulunmaktan duydugum insanca onuru,ve sevinci yasamaktayim sürekli. Sevgili Hocam; okul bahcesi ve belkide okulun yeni bir renge,reklere,kisilige bürünmesi ve cocuklarimizin,genclerin daha arzulu,daha sahiplenerek egitim görecekleri bir "egitim yuvasi "olamasi icin bende maddi olarak kendimi asacak katki sumak arzusundayim. Sitemin acacagi her türlü destek kampanyasinda yer alacagim. Rumuzum Gökceada, Gökceada`li olmayan bir Gökceada sevdalisiyim.Temmuzun ilk hafta sonu gibi Gökceada`ma gidecegim. Sizi yakindan tanimak ve okulunuzu görmek ... beni cok mutlu edecektir. Sayet sizde Temmuz baslarinda müsaitseniz gerek özel olarak , gerekse tüm arkadaslarimizinda okuyabilecegi sekilde mesaj atin lütfen. Hem kim bilebilir! Belkide sitemizin bir cok üyesi ile okulunuzda bulusmus olabiliriz. Selam ve sevgilerimle... Saglicakla kalin sevgili ögretmenim. |
Sevgili gökçeada,
Sevgi dolu, içten yazılmış harika yazınız ve düşünceleriniz için öncelikle teşekküretmek istiyorum. Ben ne yazık ki öğretmen değilim. Keşke o kutsal mesleğin bir mensubu olsaydım. Bundan gurur duyardım. Gölköy Öğretmen Okulunun yanıdaki Kastamonu Ziraat Okulunu ve Sonradan Besicilik Meslek Yüksek okulunu bitirdim. Sizin tatdığınız havayı çok iyi bilen birisiyim. Günümüzün 4-5 saati Öğretmen okulunda geçerdi. 1970-1974 arası. Benim adresim belli. Lütfen imkanınız olursa gelin ve misafirimiz olun. Okulumuzu da görmüş olursunuz. Size ayrıca mesaj çekeceğim. |
Sevgili Gökceada,
Sevgili Vildan Hanım , Güzel projeler üretiliyor. Dama taşlarının üzerinde dev satranç taşlarını hayal ettim bir an. Çok güzel olur gerçekten. |
1 Eklenti(ler)
Eklenti 89417
Mevcut olan alt yapıyı fazla değiştirmeden ufak bir öneri de benden. Sevgili Vildan Hn'ın da yazdığı gibi büste ulaşmak için ufak bir yürüme yolu gerekir diye düşünüyorum. Etrafının çim olması çok güzel olurdu ama bakımı problem olursa görüntü de hoş olmaz, oranın koşullarına göre buna karar verilebilir. Büstün yakınında güller ve bol kasımpatı mutlaka olmalı bence. Bakımı kolay, genelde çok yıllık, bir kısmı herdem yeşil bitkilerin ön kısmına bir kaç mevsimlik çiçek dikilebilir. Kısaca düşündüklerim: -Arkada düzgün formlu iki ağaç (herdem yeşil) -Bu ağaçların iç kısmına ama büstün tabanının arkasına gelecek şekilde birer adet gül (boyu uzun)-pembe ile işaretli. -Büstün yanlarını ve ön kısmını çevreleyecek şekilde kasımpatı (sadece yazının önü boş) -Yazının önünü bahçeye bağlayan taş döşeme (yol) -Bu yolun her iki yanına mevsimine uygun çiçek (hercai menekşe, çuha,...). Öndeki pembe-morla işaretli alan. -Sağ taraftaki önceden dikili bitkilere ellemedim, sol tarafa çiçekli bir veya iki çalı-ağaççık (baharda açan altınçanakları, keçi sakalı) koydum -Büstün her iki yanına meyland gülleri (çok uzun süre çiçekli kalıyor)- kırmızı ile işaretli -Arkadaki çitleri örtecek şekilde, budanabilen, herdem yeşil, sınır yapılabilen çalı türleri. -Yandaki ve öndeki demirler çıkarılıp başka yerde kullanılabilir buraya bodur şimşirle sınır çekilebilir. Öndeki mevsimlik çiçekler gözükecek şekilde şimşir sınırı belirlenir. -Aralarda kalan yerlere, uzun boylu mevsimlik çiçekler de dikilebilir ama hazirandan önce açacaklar seçilmeli. |
Sayın Göceada, yüreğinizin Vatan hasreti ile ne kadar da coşkulu yazmışsınız, ellerinize sağlık.
Ben derim ki, büstün olduğu kısım sadeliği muhafaza edilerek renklendirilsin, sevgili Kiraz'ın dediği gibi, korkulukların yerine bodur şimşirler güzel durur, iç kısma çim ekilir ve kasımpatı öbekleri çimlerin ortalarına yerleştirilir. |
Adalet Hn, sadelik derken, ben de sol tarafı fazla doldurmuşum, tek çalı bile yetebilir ya da hiç, sadece gül.
Çimlerin arasına öbek öbek çiçek dikilirse biçmesi çok zor olmaz mı? |
Sanırım olmaz sevgili Kiraz, yani şunu söylemek istemiştim ki, o alanı çok fazla boğmayalım, çiçekli ama geniş ferah görünsün.
|
Alıntı:
Bu nedenle bitkilerin büstten uzun olmaması lazım. Aslında büstlerin çevre düzenlemesi ile ilgili bazı kurallar olması lazım, ben pek bulamadım. |
2 nolu mesaj. 5nci fotoğraf. Atatürk büst2ünün bulunduğu yerin arkası 1,5 metre düşük. 4ncü mesajdadaki son fotoğraf (Veleybol sahası)
Bu durumu 20 nci mesajda (G.Earth) yüklediğim fotoğrafta görebilirsiniz. İlk binanın önünde Atatürk Büst ü var. Altı veleybol sahası. Atatürk Büstünün arka tarafına 2 veya 3 tane servi ya da mazı dikilebilir. Alt tarafa. Bu da benim düşüncem. Duvar kısmınada 3 tane ceviz dikilse 5-6 sene sonra hem çocuklara gölge yapar hem de fazla bir bakım istemez. Hepiniz çok harikasınız. İlginize çok seviniyorum. |
Okul açılır açılmaz gönderilen fotoğrafları, yazıları öğrencilerle gözden geçirip, onlarında fikirlerini ve düşündüklerini ekleyerek işe yavaş yavaş başlarız.
Müdür beyle bir konuşmamızda bahçeyi 8 guruba bölerek öğrencilere paylaştırmak istiyoruz. Herkes kendi alanından sorumlu olacak. Bu şekilde onlarında olayın içinde olmasının iyi bir fikir olacağı kanaatındayız. |
Cumhur Bey, bahçenin bölünüp çocuklara sorumluluk verilmesi çok güzel. Sorumluluk aldıklarında bakım dışında kollama, temiz tutma görevlerini de isteyerek yaparlar, belki sene sonunda en bakımlı bölüm bile seçilebilir.
İlk başta onlardan da proje istenebilir, kızım 1. sınıfı bitirdi ama bu sene beni görünce heveslenip projeler çizdi, çok enteresan fikirler çıkabilir, özellikle oyun alanlarında. Büstün arkasına ağaç düşünüyorsanız, en arkadaki ağaçlardan farklı tonda (sarımsı veya mavimsi) olursa daha iyi olabilir, arkadaki ağaçlık alan çok güzel, öne farlkı ton seçilirse iki görüntü birbirine karışmaz. Kolaylıklar dilerim. |
Alıntı:
Sarı muhteşem yaprakları ile süper görünebilir, yeter ki, ortama uyum sağlayıp büyüyebilsin. |
Mesajlarınızı okudukca neler unuttuğumuz göz önüne seriliyor. Örneğin iklim.
İlk olarak ben size genel bir bilgi aktarayım. EDİRNE Edirne, Marmara Bölgesi'nin Trakya kısmında yer alır. Güneyinde Ege denizi, kuzeyde Bulgaristan, batıda Yunanistan, doğuda Tekirdağ, Kırklareli ve Çanakkale ileri ile çevrilidir. Yüzölçümü 6.276 km² olan Edirne'nin, deniz seviyesinden ortalama yüksekliği 41 metredir. Edirne, idari olarak, biri merkez ilçe olmak üzere 8 ilçe ve 248 köyden oluşmaktadır. Edirne ili, Trakya Yarımadasında; kuzeyde Istranca Dağları, güneyinde Koru Dağları ve Ege Denizi-Saroz Körfezi, batısında Meriç Nehri ve Meriç Ovası, doğusunda da Ergene Ovasını içine almakta olup, il topraklarının % 80'i tarıma elverişlidir. Türkiye'nin batı sınır topraklarının önemli bir bölümünü içine alan ilin Bulgaristan'la 88km'lik bir sınırı vardır. Bulgaristan'la olan sınır, Kırklareli il sınırından başlayarak, Tunca Irmağı'nı kesip, güneybatı yönünde uzanarak Meriç Irmağı'nda sona ermektedir. Burada, Türk, Bulgar ve Yunan sınırları birleşmektedir. Meriç Irmağı, ilin Yunanistan'la sınırını oluşturur. Irmağın doğu yakası Edirne, batı yakası Yunanistan'dır. Edirne-Yunanistan sınırının uzunluğu 204 km'dir. Bu sınır, Enez'de sona ermektedir. Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne ili, yeryüzü şekilleri bakımından çeşitlilik gösterir. Bu çeşitliliği, farklı yükseltiler gösteren dağ ve tepeler ile, daha az yükseltide olan platolar ve ovalar oluşturur. İlin kuzey ve kuzeydoğusu ile güney ve güneydoğusu dağlar ve platolar ile kaplıdır. İlin önemli akarsularından olan Meriç, Tunca, Arda ve Ergene nehirlerinin debileri Mart-Nisan aylarında yoğun yağışlara bağlı olarak maksimum seviyeye ulaşmaktadır. Yaz aylarında da normal debilerini muhafaza etmektedir. Yörenin en önemli tarım potansiyeli olan çeltik ekim ve sulama zamanlarında ise nehir debileri en az seviyeye ulaşmaktadır. Edirne, akarsular dışında kalan yüzey sularını, doğal göller, barajlar, rezervuarlar ve göletler oluşturmaktadır. Doğal göllerin başlıcaları Meriç'in denize döküldüğü Enez yöresindedir. Bu göller gala, Dalyan, Taşaltı, Tuzla, Bücürmene, Sığırcık ve Pamuklu gölleridir. Edirne, her Akdeniz ikliminin hem de Orta Avrupa'ya özgü kara ikliminin etkisi altında kalan bir geçiş bölgesidir. Bölge Karadeniz, Ege ve Marmara denizlerin de etkileriyle zaman zaman ve yer yer farklı iklim özellikleri gösterir. Kışları, Akdeniz iklimi etkisini gösterdiği zamanlarda ılık ve yağışlı, kara iklimi etkisini gösterdiğinde de oldukça sert ve kar yağışlı geçmektedir. Yazlar sıcak ve kurak, bahar dönemi yağışlıdır. İlin bitkisel üretim açısından önem taşıyan Ergene Havzası'nda ise sert bir kara iklimi egemendir. Çevresi dağlara sınırlı olan bu yörenin denizlerden gelen yumuşatıcı etkilere kapalı olması bu iklim yapısını ortaya çıkarmaktadır. Yıllık ortalama sıcaklık 13,4 °C, en yüksek sıcaklık 41,5 °C Temmuz ayında, en düşük sıcaklık –22,2 °C Ocak ayında gerçekleşmiştir. Yıllık ortalama yağış miktarı 585,9 mm ve yıllık ortalama nispi nem % 70'dir. Fakat 18 senedir burada yaşayan bir kişi olarak gözlenimlerimi de anlatayım. Sıcaklık -5 derecenin altına düşmüyor. Eskisi gibi yolları kapatan kar yağışları yok. Bulunduğumuz yerin iklimi Edirne iklimine pek benzemiyor. Edirne iklimine göre daha ılıman. Örneğin bu yıl kar bir-iki defa yağdı. Yağışlar ilkbahar da yoğun. Haziran ayında da güzel yağışlar alıyor. Okulumuzun konumu Ergene Ovası içidir. Nokta konumu Enlem: 41° 8' 42,25'' K Boylam 26° 34' 43,85'' E |
3 Eklenti(ler)
|
Cumhur bey, ne güzel bir dokuman sunmuşsunuz, siz bu işe baş koymuşsunuz belli.
Anlattığınız gibi ısı -5 altına düşmüyorsa Ginkgo Biloba olabilir, çok görkemli bir ağaçtır biliyorsunuz. Arkadaşlarımın da başka önerileri olacaktır, bekleyelim bakalım ne cevherler çıkar kimbilir? Öğrenciler geleceğin sahipleri, yıllar sonra bizim gibi onlar da sizi sevgi ile anacaklar. |
Buraya katılım nenense pek olmadı. Ben de konuyu unuttum sanmayın. Okulların açılmasını bekliyorum. Öğrenciler, öğretmenler, veliler le görüşüp onlarında fikirlerini almak ve biryerlerden başlamak lazım. Agaşlar.net üyelerinin daha çok fikir belirtmesini ve güzel bahçe sahiplerininde buraya hiç olmazsa bir göz atmasını isterdim. Hatta özel olarak mesaj çektiğim kişilerin.
|
Sevgili Cumhur Tonba,
Unutmadığımı bilmenizi isterim,okul için çelik aldığım,yaprak dökmeyen kartopu 3 tane,3 bodrum papatyası,2 tane papatya (çalı formu),2tane limoni servi,2 tane fıstık çamı,4 tane kasımpatı ,1 palmiye,2 tane taflan,4 tane büyük pitosporium yetişmeye devam etmekte.Sevgiyle kalın. |
Forum saati Türkiye saatine göredir.
GMT +2. Şu an saat: 01:05. (Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.) |
Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024