24-08-2013, 18:26 | #241 |
Ağaç Dostu
|
İyi ki, hatırlattınız teşekkür ederim. Şahsen ben, her iki uygulamayı yapmaktayım. Direk kalıcı kapta veya dediğiniz gibi pet bardak da köklendiriyorum. Eğer çok küçük bir kapta başladıysak bana göre çeliği köklendirmek için yaptığımız ilk aşamadır. Tabii ki kişisel tercihe bakmaktadır. Bu işin bir de tek kap çalışması var ki yakında Hoya densifolia nın başına kaza gelmezse, çiçek öbeğini açacak.Bu benim tek kapta ilk çiçek deneyimim olacak.! |
30-10-2013, 12:42 | #242 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 670
|
Arkadaşlar konuyu baştan sona kadar okudum neredeyse.Bunların üzerine bir kaç şey sormak istedim.Katı ortam kültüründe bir arkadaş vokanik cürüf kullanmamı önerdi hatta bardağın alt kısmına iri taneli lav taşı üst kısmına da küçük taneli lav taşı doldurmamı söyledi.Yani bulgur iriliğinde olanı diamoditte de köklenmeyi teşvik edici kimyasal madde olduğunu düşünürsek bu ikisini karıştırmamızın herhangi bir sakıncası olur mu diyorum.Akvaryum gibi mini bir sera içerisine yerleştirip sera ortamındaki nemi de sağlayabilirmiyiz diye de düşünüyorum.Önce oksijenli suda 24 saat bekletmemiz gerekecek mi yine oksijenli suyla diğer çiçekleri sulasak köklenme hızlanır mı acaba mesela atlas çiçeklerini yılbaşı çiçeklerini ya da euhorbia milli kaktüsünü...Hayır oksijenli suyu boşa harcamamış oluruz yani Düzenleyen mmanager : 30-10-2013 saat 13:46 |
30-10-2013, 13:15 | #243 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 545
|
sayın mmanager . volkanik cürüf hoya yetiştiren arkadaşlarda şimdiye kadar görmedim , iri taneli lav taşı kullanan arkadaşlarım var , bilhassa hoya çeliklerini lav taşında köklendirip ,daha sonra toprak karışımına aktarıyorlar , yurt dışından gelen hoya çeliklerini , mutlaka oksijenli suda bekletmelisiniz , çelikler oksijenli suda bekletilince yaprakları canlanıyor, bunun için iki veya üç litre suya yarım çay bardağı oksijenli su yeterli . |
01-11-2013, 17:01 | #244 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-10-2011
Şehir: ADANA
Mesajlar: 670
|
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim .Cürufla pomza taşı aynı şey değil mi acaba ben öyle biliyordum.Beyaz kahverengi ve siyah renklerde olduğunu duymuştum.Hatta bunları üreten (işleyen tarıma elverişli hale getiren)orgamin adında bir firma bile vardı ben oradan aldım.Bir de pomza taşı ile diamoditi beraber kullanmayı da düşünmüştüm.Bu konu hakkında düşüncelerinizi almayı istemiştim.Aslında benim yaptığım karışımla çiçeklerim çok güzel tutuyor ama elime daha hassas türler de geçeceğini düşündüğüm için diğer yöntemleri de denemeyi düşünüyorum...Saygılar sunarım... |
01-11-2013, 17:38 | #245 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 545
|
sayın mmanager . cüruf iri taneli lav taşının daha ufak hali , renk olarak kahverengi bende sayın alaca karanlıktan aldım , lav kırığı daha iri taneli her ikiside aynı cüruf toprak karışımlarında, geçirgen olduğu için kullanılıyor ,hydroton pişmiş kil topları bütün toprak karışımlarında kullanılıyor , atlas çeliklerinden bahsediyorsanız bu karışımlar işinize yarıyabilir, diatomit ile pomza taşını birlikte hiç kullanmadım, bu konu hakkında bilgim yok. |
01-11-2013, 22:58 | #246 |
Ağaç Dostu
|
Pomza taşının yapısı ve rengi farklı sanki. Doğalbahçe'den satın aldığım pomza taşı kirli beyaz renkte ve eliptik, 1 cm'ye yakın uzunlukta, şekilleri birbirine benzeyen oldukca hafif taşlardı. Gözenekli yapısı ile su tutma özelliğinin çok fazla olacağını sanmıyorum. Topraklı ortamda su geçirgenliğini arttırması için pomza taşı ya da diğer malzemeleri ekliyorum ancak topraksızda pomza taşını ben de hiç denemedim. Sevgili mmanager, Seyhan Belediyesi lav taşını kaldırımlardaki agaclarların diplerine bolca döküyor. Ağaç diplerinde kahve ve siyah renklerde şekilsiz lav taşlarına siz de rastlamış olabilirsiniz. |
12-11-2013, 13:51 | #247 |
Ağaç Dostu
|
Topraksız ortamda başaıyla hoya yetiştiren arkadaşlarım yardımınıza ihtiyacım var. Topraksız ortamda yaşadığım en büyük sıkıntı tuz birikimi. Diatomitteki tuzu ılık suda bekleterek çözebiliyoruz ancak benim hatamdan kaynaklanan bitkinin gövdesindeki tuzu çözmeyi başaramıyorum. Besinli suyu tembellik edip iç kap üzerine dökünce lacunosanın gövdesinde tuzdan bir tabaka oluşmuş. Bitki hala sağlıklı ve gelişmeye devam ediyor ancak ani göçmesinden endişeleniyorum. Ne yapmamı önerirsiniz? |
12-11-2013, 14:29 | #248 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 545
|
sayın maki01 . uzun zaman üstten su verilmesi hoyanızın kök kısmında kireçlenme yapmış , kök çürümesi daha farklı kireçlenmenin altındaki dallar sağlıklı görünüyor, bence yapılacak bir şey yok bu şekilde büyümeye hoyanız devam etsin , isterseniz alt kısmından diatomiti elinizle biraz açarak, kök kısmını kontrol ederek, kireçlenme daha derine gidiyormu diye bir bakın ,eğer kök kısmında kireçlenme yoksa bu şekilde hoyanız kalabilir , kireçlenme kök kısmına daha derinlere inmişsse ozaman hoyanızı yeniden çelikleyebirsiniz, benim hoyalarımda devamlı alttan su verdiğim için yaklaşık üç yıl böyle kireçlenme hiç olmadı . |
12-11-2013, 16:43 | #249 |
Ağaç Dostu
|
Hızlı yanıtınız için teşekkür ediyorum Diatomiti yıkarken kökleri fazla hırpalamadan bakmıştım, sorun yok gibiydi. Doğru olur mu bilmiyorum, içimden seyreltik sirkeli suya batırılmış pamukla gövdeleri silmek geliyor |
12-11-2013, 18:47 | #250 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 21-06-2012
Şehir: çorlu\ tekirdağ
Mesajlar: 562
|
Bence de Sn Maki suyun içine biraz sirke ekleyip o suda bekletseniz sonununuz çözülür gibi geliyor. Limon tuzu katılmış su ilede olabilir gibi geliyor. Arada hoyalara verilmesi tavsiye ediliyor zaten. Toprakta biriken kireç için tavsiye edildiğine göre sorununuza çare olur diye düşünüyorum. |
12-11-2013, 19:06 | #251 |
Ağaç Dostu
|
Sevgili turkankaragoz, Adana'da şebeke suyunun pH'ı 7'nin biraz üzerinde . Bu nedenle sulama suyuna zaman zaman küçük bir parça limon tuzu ya da oksalik asit ekleyerek pH'ını 5.5-6 ya düşürüyorum. Yine de besin kullanımından kaynaklanan tuzlanma malesef oluşuyor. |
12-11-2013, 19:27 | #252 |
Ağaç Dostu
|
Mineral, tuz birkimlerinde suya oturtuyorum da bir de kabın üzerindeki artık ne ile yetiştiriyorsak diatomit veya perlit.. gibi. Saksı üzerindekileri alıp yenisini yerine koyuyorum. Ani sistem çökmeleri benim hoyalarımda da oldu. İşte rutin şart bu sistemde. Ben de ihmal etmemeye çalışıyorum. Gövdede hasar olmakça sorun olmaz diye düşünüyorum. |
12-11-2013, 20:41 | #253 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 545
|
seyreltilmiş sirkeli su hoyanın köklerine zarar verebilir , zaten üzerindeki kabuklaşma yüzünden, hassas olan alt ana dallar sirkeli sudan yanabilir , eğer yinede denemek istiyorsanız ,seyreltilmiş sirkeli su ile tek bir dal üzerinde pamuklu çubuk ile kireçli bölüme sürerek deneyin . |
07-03-2014, 12:20 | #254 |
Ağaç Dostu
|
Lav taşında köklendirdiğim bir iki çeliğim var, toprağa geçirirsem bozulacaklarından korkuyorum. Çünkü başka yedekleri yok. Lav taşında büyümeye devam etseler nasıl olur ki? Diatomitte bakar gibi bakarım diye düşünüyorum. Lakin lav taşı çok daha çabuk kuruyor, şu anki saksıya üstten toprak ilavesi yapsam da, büyük gözenekler kendiliğinden dolsa diye de düşünüyorum. Deneyen var mı acaba? |
07-03-2014, 15:22 | #255 |
Ağaç Dostu
|
Sevgili sakdag, Lav taşını hem topraksız ortamda hem de toprak karışımında kullanıyorum. Her iki ortam için de başarılı bir malzeme olduğunu düşünüyorum. Haklısınız diatomit kadar çok su absorbe etmiyor , ıslak görünümden çok nemli oluyor ve sanırım hoyalar bu ortamı çok seviyor. 10 ay önce topraksız ortamda (Lav taşı) yetiştirdiğim pubx 282 çeliğim 1 metreyi geçti. Sorunuz üzerine fotoğraf çekmek için gittiğimde çok sayıda yan sürgün verdiğini gördüm |
08-03-2014, 09:21 | #256 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 545
|
lav taşında hoyaları köklendirip ,daha sonra toprak karışımına aktarıyoruz, şimdiye kadar hoya çelikleri köklendirme'de bir sorun yaşayan arkadaşlarım olmadı , hoya çelikleri sürekli gözlem altında tutmak kaydıyla yedek çelik alana kadar, lav taşı kırıklarında bir müddet daha kalabilir ,diatomitte ise köklenen hoya çelikleri ne yazıkki toprak karışımına geçirince yaşamıyor . |
08-03-2014, 19:44 | #258 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 545
|
sayın maki01. lav taşı uzun dönem olarak , hoyalar için diğer malzemeler gibi kullanılınırmı derseniz, hydroton oda işlenmiş lav taşı kırıklarından üretilmiş, hoyalar için çift kap yönteminde kullanılıyor ,lav taşı ise kısa dönem hoyaların köklenmesinde, çok başarılı daha sonra toprak ortamında uyum sağlıyor, lav taşında ufak pet bardaklarda köklenmiş yaklaşık yedi ay duran hoyalarım var, daha sonra toprak karışımına almayı düşünüyorum, lav taşında köklendirdikten sonra diatomit yerine hydroton daha uygun olur diyebilirim. |
02-05-2014, 16:39 | #259 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 22
|
İyi günler diatomit ile deneme yapmak istiyorum. Diatomite dikeceğim çeliğin gövdesinin su seviyesin üstündemi olması gerekiyor? Suyun içinde çeliğin gövdesinin kalması sorun teşkil ediyor mu? |
02-05-2014, 20:41 | #261 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 26-06-2011
Şehir: istanbul
Mesajlar: 22
|
Sayın maki01 1. mesajdan itibaren konuyu birkaç kez okudum,ama sorumun cevabını tam bulamadığım için böyle bir soru sorma ihtiyacı duydum. Acaba ben mi atlıyorum diye düşünmeye başladım bu mesajdan sonra |
03-05-2014, 09:15 | #263 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 28-06-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 545
|
sıvı seviyesi ufak pet bardaklarda 1cm olmalı, çelik su seviyesinden 4-5 cm yukarıdan ekilmeli, çeliğin dikim yeri su içinde kalmamalı, su seviyesinde kalırsa çelik çürür ,çeliğin ekili olduğu yer nemli olmalı ,daha büyük kaplarda su seviyesi 2-3 cm olabilir,( anaç hoyalarda ) bu defa kök kısmı su seviyesinden 7-8 cm daha yukarıda olmalı, hoya çeliklerini ufak pet bardaklarda, köklendirip biraz geliştiğinde sürgünler verince daha büyük kaplara almalı . |
01-06-2014, 15:26 | #264 |
Ağaç Dostu
|
Bugün bir çılgınlık yapıp daha doğrusu 5-6 çiçek sapını döken bellaya kızıp, elimde varolan hoyaların çoğunu diatomitten lav taşına aktardım. Üçerli dörderli aranjmanlar oluşturdum. Oluştururken de belli bir gruplandırma yapmadım. Rastgele diktim, hayırlısı diyorum. Gelişimlerinden memnun değilim çoğunun. Çiçekte yok zaten lacunosa haricinde. Carnosa white'ta bir tomurcuk demeti görüp ona odaklanmıştım; hiç büyümediğinden şikayet ediyordum ki, bugün 2 tane iyice irileşmiş tomurcuk demeti farkettim arka taraflarda. Güzel bir süpriz oldu. Nummuruloides çok az diatomit içinde olduğu için büyümesi durmuştu, saksı değişimi yaptım, kök çürüklüğü oldu. pufff. |
02-06-2014, 15:04 | #265 |
Ağaç Dostu
|
Aynı durumdayız sevgili sakdag 3 tane çiçek sapı verip 2 sini döken üçüncüsünü de bir türlü geliştiremeyen lacunosanın köklerini kontrol edeyim dedim. Neredeyse hiç kök yok. Çiçek sapı olan dalın kökü ise çürümüş. Olmayan kökleri de temizleyerek hydrotona diktim. Yine kötü kötü bakmaya devam ediyorum, büyük olasılıkla hydroton ve toprak karışımından oluşan saksı harcına aktaracağım |
26-10-2014, 13:55 | #266 |
Ağaç Dostu
|
Bir önceki mesajımda da yazdığım gibi diatomitte hoya yetiştirmeyi beceremeyip , topraksız ortamdan da vazgeçemeyenlerdenim Benim yaşadığım sorunu bozulmaya yüz tutan mathildemin köklerini kontrol edince kavradım sanırım. Kullandığım diatomit hepimizin bildiği ve kullandığı marka. Benim aldığım paketlere mi denk geldi bilemiyorum ancak çok iri taneli değil. 2-3 ayda bir tuzlanmayı gidermek için ılık su dolu bir kovada bekleterek yıkama da yapıyordum. Özeti saksıyı boşaltmaya çalıştığımda diatomitin neredeyse kütle haline geldiğini , küçük parçaların puzzle gibi birleşerek kök gelişiminin devamına izin vermediğini gördüm. Saksıdaki diatomiti kaşık yardımıyla boşaltabildim. Semi-hidrokültürde en sık kullanılan malzemeyi, yani hydrotonu ben de kullanmaya başlamıştım. Araştırma yaparken Doug Chamberlean'nin ( vermonthoya.com) bir videosunu izleyip, hemen uygulamaya başladım http://www.youtube.com/watch?v=MeWLOUj14zk |
26-10-2014, 14:01 | #267 |
Ağaç Dostu
|
Önce hidrotonu yıkayıp tozdan arındırdım ve tamamen kurumasını bekledim. Daha sonra videoda da anlatıldığı gibi hidrotonu gübre ve hümik asit katkılı suda 24 saat bekleterek besin eriyiğini tamamen bünyesina almasını bekledim. Videoda hümik asit ilave edilmiyor. Bu bilgiyi sosyal medyada çok faydalı bilgiler paylaşan deneyimli yetiştirici Carol Noel'in mesajlarında okumuştum. Ve sonuç gerçekten videoda izlediğimiz gibi gelişti. Saksıda 2 kök mathilde vardı. Köklerden biri tamamen çürümüştü, keserek uzun bir çelik şeklinde diktim. Diğerini ise sağlam kökleri bırakarak diktim. Not: Şeffaf büzgülü poşet bulamadığım için yarı saydam sarı poşet kullandım. |
26-10-2014, 14:16 | #268 |
Ağaç Dostu
|
Mathildenin iç kabı şeffaf olmadığı için kök gelişimi ile ilgili yorum yapmam olanaksızdı. Daha önceki bilgilerimiz topraksız ortamda ilk sürgünleri görmeden besin kullanılmaması gerektiği şeklindeydi. Bu nedenle emin olmam gerekiyordu. Devreye topraklı ortamda aşırı sıcaklarla birlikte bozulan fungii girdi Yine ikiye böldüm. Birini kısa köklü çelik olarak bırakıp , kökleri topraktan arındırdıktan sonra semi-hidrokültür ortamında hidrotona dikmiştim. Uzun çeliği (Yaklaşık 75 cm) ise kesmeye kıyamayıp köklenmesi için suya ıslamıştım. Uzun bir süre geçmesine rağmen köklenmese de yapraklardaki susuzluk kaybolmuştu. Genelde uzun çelik dikmeye çekiniriz ancak parçalara bölmeye de kıyamadım. İyi ki öylece bırakmışım. Doug'ın yöntemi için iyi bir denekti. Stoğumda yeterince hidroton kalmamıştı, benzer özellikte olan pomza taşı ile karışım hazırladım. Kap olarak Fındık'ın mama ölçü kabını kullandım. Ve sonuç 10 gün gibi bir sürede sağlıklı kökler gelişti. Suya eklediğim besinler bitkiye zarar vermek yerine destek oldu. |
26-10-2014, 22:21 | #270 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-07-2011
Şehir: ŞİLE _ BURSA
Mesajlar: 204
|
Sevgili maki01 bu uygulamayı lav taşında da yapabilir miyiz acaba? |
|
|