![]() |
|
![]() |
#1 |
Ağaç Dostu
|
![]() Özellikle Avrupa' da çok yaygın olan karavancılık hakkında fikir alışverişi yapabiliriz. İzlediğim bir karavan belgeseli dizisinde Avrupa' da karavan sürme kurslarının olduğunu, sadece karavanlar için tasarlanan ekipmanların (tekerlek kilitleri, alarmlar, özel su bidonları, katlanabilir bisikletler v.s..) üretildiğini öğrendim. Sadece karavanların giriş yapabildiği özel park alanları varmış. Evi olanlarında karavanları olduğu gibi hayatını karavanlarında sürdüren aileler varmış. Bu bir tutkuymuş. Karavanda yaşayan ailenin oğlu mesela evlendiğinde kendisi yeni bir karavana taşınıyormuş filan. Antika karavanların restorasyonunu yapan aileler varmış. Pırıl pırıl yapmışlar, geçmişten birer parça günümüzde yenisi gibi duruyor ekrandan gördüğüm üzere. Aileler yaz tatillerini Avrupa' da her yaz farklı bir ülkede değerlendiriyorlarmış galiba. Müthiş manzaralarla dolu Alp Dağları' nda bir manzara kenarında yer alan karavan parkları gözde yerler arasındaymış. Yaz ortasında buzullara yürüyüşler gerçekleştiriliyormuş, dağlara tırmanılıyormuş, balık tutuluyormuş... Oh ne güzelll.. Karavan sayesinde evinizi **** evinizin bir kısmını yollar boyunca peşinizde gezdirdiğiniz için otel odalarına avuç dolusu para bırakmaktan kurtuluyorsunuz. Bende karavan seyahatine çıkmak isterdim. Yavaş bir araç olmasına rağmen son derece keyifli yolculuklar olacaktır. Ülkemizde gerçek anlamda karavan kültürü kesinlikle çok gelişmemiş. Yaz aylarında şehirlerarası yollarımızda kaç tane karavan görüyorsunuz??? Fakat İtalyan otoyollarının özellikle yazları karavanlarla dolu olduğunu öğrendiğimi belirtmek isterim. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Ağaç Dostu
|
Nasıl karavan yaparım: İlk olarak elime büyükçe bir kağıt alıp çizime başlarım. Tüm detaylarını çizerim. ölçülerini belirlerim. Tasarımını yaptıktan sonra "alışverişe" çıkarım. Bir hurdacıya gider sağlam bir aks/akslar alırım. Metal profil satan bir yere gidip iskeleti oluşturacak metal aksamları edinirim. Ondan sonra bir marangoza dış ve iç kaplamayı oluşturacak kontroplak levhaları hazırlatırım. Yalıtım malzemeleri alır, dış kaplama ile iç kaplama arasındaki boşluğu doldururum. Elektrikten anlayan bir arkadaşımla elektrik tesisatını çekerim. Bir oto yedek parçasına gider ve kapı kolları, farlar.. v.s.. gibi şeyleri alırım. Daha sonra da iç dekorasyonunu ve trafiğe çıkış belgelerini tamamlamak kalır. Kolay gibi görünsede zor gerçi ama garajınızda yapılamayacak bir şey de değil. Bu şekilde yapacağınız 2-3 kişilik bir karavan size çok pahalıya patlamaz. Eğer içinde tuvalet, duş, mutfak gibi ayrıntıları istiyorsanız o zaman yapımı zor olacaktır. Fakat anlattığım gibi bir karavan yapımı için basit mühendislik bilgisi yeterli olacaktır. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 | |
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Trafik kanununda zaten ölçüleri bellidir sanırım, öyle değil mi? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Ağaç Dostu
|
Basit gibi görünüyor ama eminim işin içine girince gözden kaçan detaylar ortaya çıkacaktır. Ele kağıt kalem alınarak çizilen taslak ile belki bisikletimizin arkasına takabileceğimiz bir araba ortaya çıkarta biliriz ama taşıt+ev anlamında bir karavan için ciddi hasaplar ve detaylandırmalar gerekecektir. Fakat planlamak ve hatta uygulamak bu işten keyif alan bir için imkansız değildir. Mesela şöyle bir plan başlangıç noktası olabilir...en azından hayallerimiz için ![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
Ağaç Dostu
|
bazı örnekler.. http://www.daphnescaravans.com/index.htm uygulamalar da var. http://www.enslin.com/rae/gypsy/wagon02.htm http://www.daphnescaravans.com/daily.html http://www.daphnescaravans.com/october.htm |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
Ağaç Dostu
|
Benim anlatmak istediğim 2-3 metre boyunda ve içine sığabileceğiniz yükseklikte ve sadece salondan oluşan bir karavan tipi ![]() Aracınıza takabileceğiniz türden karavanlarda en önemli sorun ağırlık dengesi oluyormuş. En başta anlattığım gibi sadece salondan oluşan bir karavan yapılırken ağırlık dengesini sağlamak çok zor olmaz ama işin içine tuvalet ve mutfak v.b. gibi ayrıntıların girmesi işi zorlaştırır. Ağırlık dengesi yerinde olmayan bir karavan ise tehlikeli duruma girer. Karavanın arkasına çok ağırlık binerse yolda aracınızdan ayrılıp tek başına da gidebilir. Özellikle emekli olan ve geniş bir alana (garaj filan) sahip olan kişilere karavan yapımını şiddetle tavsiye ederim. Karavanı mesela 3 senede bitirirsiniz ama kendi tasarımınız olur, istediğiniz gibi gezersiniz. Karavanla Avrupa' ya gider nefis manzaralara sahip karavan parklarında tatilinizi diğer karavancılarla huzur içerisinde geçirebilirsiniz. ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 15-09-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 3,592
|
Sevgili dostlar www.kampkaravan.org sitesinin forumlarını izleyin. Detaylı bilgiler edinebileceksiniz ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
Ağaç Dostu
|
Karavan ve çadır özgürce tatil yapabilmenin ve doğayla iç içe olabilmenin tek yöntemi.Uzun yorucu gri ve beton bir kıştan sonra herşey dahil bir taş yapıda tabiri caizse tutuklu gibi kapanıp yine sosyal kuralların baskınlığıyla her şeye dikkat ederek(kıyafet renginden tutun da yemeği çatalla bıçakla)yemek yemek bile ağır gelir bana ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-07-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 180
|
Karavanda çok yıllarım geçti, çok keyifi bir yaşam şekli. Karavan ile herzaman manzaranızı değiştirme özgürlüğüne sahipsiniz ![]() Hobi olarak imalatını yapmak ise pek mantıklı hareket olmaz. Hazır yapılanları kadar fonksiyonel yapmaya kalkmanın maliyeti yeni karavan fiyatını katlayacaktır. Bazı püf noktaları gözden kaçırmamızda kaçınılmaz olur. Karavanın ısı yalıtımı, su sızdırmazlığı ve ağırlığı oldukça önemlidir. Ve daha birçok hesap kitap, araştırma, planlama gerekir. Maalesef rant hesapları sonucunda istanbulun şehir içerisindeki karavan kampları kaldırılmıştır. İstanbulda silivri ve şile'de karavan kampları mevcuttur. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#16 |
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 21-04-2016
Şehir: tekirdağ
Mesajlar: 1
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Konu Araçları | |
Mod Seç | |
|
|