agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Doğa, Çevre, Ekoloji, Gıda Hukuk ve Politikaları
(https)




Beğeni Düzeni1Beğeniler
  • 1 Gönderen arzusa

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 16-03-2009, 09:09   #1
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Kentsel sitler koruma ve kullanma ilke kararları ve önemi

Merhaba,

Bilgilenmek veya merak edenler için de yararlı olması dileğiyle, "Tarihi eviniz varsa dikkat" isimli bölümde yazdıklarımın daha rahat anlaşılmasını sağlayacağına inandığım için bu başlığı açtım.

İlke kararları, isminden de anlaşılacağı gibi, Kentsel sitler koruma ve kullanma koşullarına ilişkin alınacak kararlarda göz önünde bulundurulması gereken ilkelerden bahseden kararlardır.

Mesela tarihi bir eviniz, parseliniz varsa veya bitişiğindeyseniz, yapacağınız uygulamalarda o bölgenin bağlı olduğu kurulca alınacak kararlardan sonra inşaat vs. yapabilirsiniz.

Birsürü ilke kararı var. En başa kendi konumu ilgilendiren ilke kararını koyuyorum.

Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü'nün, Şikayetim üzerine Altınoluk Belediyesine 19.02.2009 tarihinde yazdığı 434 sayılı yazıda bahsedilen 720 sayılı ilke kararını aşağıya yapıştırıyorum.


Alıntı:

720 sayılı İlke kararı (Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulunun Kentsel Sitler, Koruma ve Kullanma Koşulları İle İlgili)

Toplantı No. ve Tarihi : 72 4/10/2006 Toplantı Yeri : ANKARA
Karar No. ve Tarihi : 720 4/10/2006 27/10/2006- 26329 R.G


Kentsel sitler koruma ve kullanma koşullarına ilişkin 19/4/1996 tarih ve 419 sayılı İlke Kararı, 5226 sayılı "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ile Çeşitli Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun" ve buna bağlı çıkarılan yönetmelikler kapsamında aşağıda belirtildiği şekilde yeniden düzenlenmiştir.

1- KENTSEL SİTİN TANIMLANMASI VE SINIRLARININ BELİRLENMESİ

Kentsel sitler, mimari, mahalli, tarihsel, estetik ve sanat özelliği bulunan ve bir arada bulunmaları sebebiyle teker teker taşıdıkları kıymetten daha fazla kıymeti olan kültürel ve tabii çevre elemanlarının (yapılar, bahçeler, bitki örtüleri, yerleşim dokuları, duvarlar) birlikte bulundukları alanlardır.

Kentsel sit alanın bulunduğu çevre içinde korunmasında, geliştirilmesinde etkinlik taşıyan ve kentle bütünleşmesine olanak sağlayacak kararlara konu alanlar ise etkileşim geçiş sahası olarak tanımlanır.

2- GEÇİŞ DÖNEMİ KORUMA ESASLARI VE KULLANMA ŞARTLARI TEMEL İLKELERİ

Kentsel sitin ilanından itibaren, üç ay içinde kentsel sit alanlarında koruma amaçlı imar planı elde edilinceye kadar izlenecek kuralları tanımlayan geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartlarının kentsel sitin niteliklerine bağlı olarak koruma bölge kurullarınca belirlenmesine,
Geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartlarının belirlenmesinde, sitin doku özelliklerine bağlı olarak yoğunluk, kütle, konum, yükseklik, mimari özellikler, yapı malzemesi, renk vb. koşulların tanımlanmasına,

Kentsel sitlerde geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartları belirlenene kadar;
a) Yeni imar parseli oluşturmak üzere ifraz ve tevhid yapılamayacağına ancak sınır düzenlemeleri v.b. için gerekli ifraz ve tevhidin yapılabileceği,
b) Koruma amaçlı imar planında öngörülecek yoğunluk ve kentsel donanım kararları belli olmadığından korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı parseline ilave yeni yapı yapılamayacağı,
c) Koruma amaçlı imar planı kriterlerini etkileyebilecek nitelik ve yoğunlukta uygulamalara izin verilemeyeceği,
d) Bulunduğu sokakta ya da imar adasında korunması öngörülen kentsel silüeti olumsuz etkileyebilecek konum ve yükseklikte yeni yapı yapılamayacağı,
hususlarının dikkate alınmasının zorunlu olduğuna,
Yukarıda belirtilen koşullar ile geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartlarına uygun yeni yapılanma talebinin koruma bölge kurulunca değerlendirilmesi için, başvuru dosyasında söz konusu parsel ve çevresindeki yapılar ile dokuya ilişkin bir avan projenin ve fotoğrafların yer aldığı bir etüdün bulunmasının gerektiğine,

3- KENTSEL SİT ALANLARINDA UYGULAMA

3.1- Geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartları bulunmayan kentsel sit alanlarında;
a) Her ne surette olursa olsun yeni yapı veya imar uygulaması yapılamayacağına,
b) Tescilli kültür varlığı yapılar ile tescilsiz yapıların esaslı onarımlarının koruma bölge kurulu kararı doğrultusunda yapılabileceğine,
c) Tescilli kültür varlığı yapılar ile yürürlükteki yasal düzenlemelere göre ruhsatı bulunan tescilsiz taşınmazlardaki tadilat ve tamiratların ilgili Yönetmelikler kapsamında yapılabileceğine,
d) Zorunlu alt yapı uygulamalarının koruma bölge kurulu kararı doğrultusunda yapılabileceğine,
3.2- Geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartları belirlenmiş kentsel sit alanlarında;
a) Yeni yapı veya imar uygulamaları ile zorunlu alt yapı uygulamalarının geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartları doğrultusunda hazırlanmış projelerinin koruma bölge kurulunca uygun bulunması koşulu ile yapılabileceğine,
b) Tescilli kültür varlığı yapıların esaslı onarımlarının, projelerinin koruma bölge kurulunca uygun bulunması koşulu ile yapılabileceğine,
c) Tescilli kültür varlığı yapılar ile yürürlükteki yasal düzenlemelere göre ruhsatı bulunan tescilsiz taşınmazlardaki tadilat ve tamiratların ilgili Yönetmelikler kapsamında yapılabileceğine,
3.3- Koruma amaçlı imar planı onaylanmış kentsel sit alanlarında;
a) Tescilli taşınmaz kültür varlığı parseline komşu olan parsellerdeki her türlü inşai ve fiziki uygulama ile yeni yapılanma için koruma bölge kurulundan izin alınmasına,
b) Diğer parsellerdeki yeni yapı veya imar uygulamaları için koruma amaçlı imar planı ve planın tamamlayıcı eklerinde belirtilen koşullar doğrultusunda ilgili idarelerce izin verileceğine,
c) Tescilli kültür varlığı yapıların esaslı onarımlarının koruma amaçlı imar planı hükümleri doğrultusunda hazırlanan projelerinin koruma bölge kurulunca uygun bulunması koşulu ile yapılabileceğine,
d) Tescilli kültür varlığı yapılar ile yürürlükteki yasal düzenlemelere göre ruhsatı bulunan tescilsiz taşınmazlardaki tadilat ve tamiratların ilgili Yönetmelikler kapsamında yapılabileceğine,

4- KORUMA AMAÇLI İMAR PLANLARININ YAPTIRILMASI

a) Kentsel sitin ilanından sonra iki yıl içinde koruma amaçlı imar plânlarının ilgili idarelerce yaptırılmasına,
b) Bu iki yıllık süre içinde zorunlu nedenlerle plan yapılamadığı takdirde, koruma bölge kurulunca bu sürenin bir yıl daha uzatılabileceğine,
c) Bu sürelerin sonunda, koruma amaçlı imar plânı yapılmadığı takdirde, geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartlarının uygulanmasının koruma amaçlı imar plânı yapılıncaya kadar durdurulmasına,
d) Koruma amaçlı imar planlarının varsa etkileşim geçiş sahaları da göz önünde bulundurularak ve sit alanının bütününü kapsayacak şekilde içinde bulunduğu yerleşme ile ilişkileri kurularak hazırlanmasının esas olduğuna,

5- KENTSEL SİT ALANLARINDA DENETLEME

a) Koruma bölge kurullarınca verilen tadilat ve tamirat izinleri ile ilgili uygulamalara ilişkin uygulama sonrası rapor ve fotoğrafların koruma bölge kurulu müdürlüklerine iletilerek müdürlüğün uygun görüş yazısı doğrultusunda kullanma izin belgesi verilebileceğine, KUDEB’lerin (Koruma Uygulama Denetim Bürolarının) faaliyete geçmesinden sonra bu belgenin KUDEB’lerce verilebileceğine,

b) Koruma bölge kurulunca onaylı projesiyle esaslı onarım izni alan ve uygulamanın onaylı projesine uygun olduğuna dair uygulama sorumlusu ve ilgili idarelerin teknik raporu ile uygulama sonrası fotoğraflarının; tescilsiz yapılarda koruma bölge kurulu müdürlüklerin uygun görüş yazısı, tescilli yapılarda koruma bölge kurulu kararı doğrultusunda kullanma izin belgesi verilebileceğine, KUDEB’lerin faaliyete geçmesinden sonra bu iznin KUDEB’lerin uygun görüş yazısı doğrultusunda ilgili Yönetmelik hükümleri kapsamında ilgili idarelerce verilebileceğine,


c) Koruma bölge kurulu kararı ile projesi onaylanarak yapılaşma izni alan ve inşaatı biten yeni yapılara, uygulamanın geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartlarına, koruma amaçlı imar planına ve projesine uygun olduğuna dair müellif ve ilgili idarelerce hazırlanacak teknik rapor ve uygulama sonrası fotoğraflarının koruma bölge kurulu müdürlüklerine iletilerek, müdürlüklerin uygun görüş yazısı doğrultusunda kullanma izin belgesi verilebileceğine,

d) İlgili idarelerce projesi onaylanarak yapılaşma izni alan ve inşaatı biten yeni yapılara, uygulamanın koruma amaçlı imar planına ve projesine uygun olduğuna dair ilgili idarelerce hazırlanacak teknik rapor ve uygulama sonrası fotoğraflar doğrultusunda ilgili idarelerce kullanma izin belgesi verilebileceğine,

e) Onaylı projesine, geçiş dönemi yapılaşma koşullarına ve koruma amaçlı imar planına aykırı uygulama yapılmış olması halinde ilgili idarelerce ilgili Yönetmelikler kapsamında hazırlanacak teknik rapor ve fotoğrafların değerlendirilmek üzere koruma bölge kurulu müdürlüklerine iletilmesine, inşaat yarım ise koruma bölge kurulu kararı alınmadan inşaata devam edilemeyeceğine, inşaat tamamlanmış ise kullanma izin belgesi verilemeyeceğine, yapının geleceği ile ilgili kararın koruma bölge kurulunca alınmasına, onaylı projesine, geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartlarına, koruma amaçlı imar planına aykırı uygulamaların sorumluları hakkında İmar Kanunu ile 2863 sayılı Kanunda yer alan yaptırımların uygulanacağına,
Kentsel sitlerdeki uygulamaların ve uygulamaların denetlenmesinin bu ilke kararı ve ilke kararında "ilgili yönetmelik" olarak belirtilen,
• Koruma, Uygulama ve Denetim Büroları, Proje Büroları ile Eğitim Birimlerinin Kuruluş, İzin, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik,
• Korunması Gerekli Taşınmaz Kültür Varlıklarının Yapı Esasları ve Denetimine Dair Yönetmelik,
• Koruma Amaçlı İmar Planları ve Çevre Düzenleme Projelerinin Hazırlanması, Gösterimi, Uygulaması, Denetimi ve Müelliflerine İlişkin Usul ve Esaslara Ait Yönetmelik, hükümleri ile birlikte gerçekleştirileceğine,
Bu ilke kararının, daha önce belirlenmiş geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartları ile daha önce onaylanmış koruma amaçlı imar planı bulunan kentsel sit alanları için de geçerli olduğuna,
19/4/1996 gün ve 419 sayılı ilke kararının iptaline,
karar verildi.
Belediyeler, Kaymamaklıklar ve Valilikler ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarının eylemlerinde uymak zorunda oldukları ilke kararları önemlidir.

Ne kadar ? mesela Marmaray ismi ile bilinen milyar dolarlık bir projeyi gerektiğinde durduracak kadar önemlidir.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-03-2009, 08:29   #2
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba.

Bir başka kurul kararı.


Alıntı:
İlke Kararı- Karar No: 696 / Karar Tarihi: 14.11.2002

T. C.
Toplantı No. ve Tarihi : 66 14.11.2002 Toplantı Yeri
Karar No. ve Tarihi : 696 14.11.2002
ANKARA


[CENTER]KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI
KÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARINI KORUMA
YÜKSEK KURULU İLKE KARARI

ARKEOLOJİK, DOĞAL, TARİHİ SİT ALANLARI İLE SİT ALANLARI
DIŞINDAKİ TESCİLLİ KÜLTÜR VE TABİAT VARLIĞI PARSELLERİNİN
KORUMA ALANLARINDAKİ TESCİLSİZ PARSELLERDE UYGULAMALARIN DENETLENMESİ VE İSKAN İZNİ

Arkeolojik, doğal, tarihi sit alanları ile sit alanları dışındaki tescilli kültür ve tabiat varlığı parsellerin koruma alanlarındaki tescilsiz parsellerde uygulamaların denetlenmesi ve iskan izni konularında mevcut ilke kararlarında açıklayıcı hükümler bulunmaması nedeniyle Koruma Yüksek Kurulu üyelerinden oluşacak bir komisyonca konunun tüm yönleriyle birlikte incelenmesi hususundaki 18.04.2002 gün ve 692 sayılı kararımız gereğince Doç.Dr.lşık Aksulu, Prof.Dr.Özer Erenman, Prof.Dr.Tamer Gök ve Ahmet Tanyolaç'tan oluşan komisyonca hazırlanan rapor okundu, açıklamalar dinlendi, yapılan görüşmeler sonucunda;
Doğal, arkeolojik ve tarihi sit alanları ile sit alanları dışındaki tescilli yapıların koruma alanlarındaki tescilsiz parsellerde,
Koruma Amaçlı İmar Planı ile Geçici Dönem Yapılanma Koşullarında herhangi bir farklı hüküm bulunmadığı takdirde,
Koruma kurulunca onaylı projesiyle yapılaşma izni alan ve inşaatı biten yapılara, onaylı projesine uygun olduğuna dair fenni mesul ve belediyesinin (veya valilik) teknik raporu ile uygulama sonrası fotoğraflarının koruma kurulu müdürlüğünce incelenerek, müdürlüğün uygun görüşü yazısı doğrultusunda iskan izni verilebileceğine,
Belediyesince (veya valilik) projesi onaylanarak yapılaşma izni alan ve inşaatı biten yeni yapılara ise uygulamanın geçiş dönemi yapılaşma koşullarına, koruma amaçlı imar planına ve projesine uygun olduğuna dair belediyesince (veya valilik) hazırlanacak teknik rapor ve uygulama sonrası fotoğraflarının koruma kurulu müdürlüğüne iletilerek müdürlüğün uygun görüşü yazısı doğrultusunda iskan izni verilebileceğine,
Onaylı projesine geçiş dönemi yapılaşma koşullarına ve koruma amaçlı imar planına aykırı uygulama yapılmış olması halinde belediyesince (veya valilik) hazırlanacak teknik rapor ve fotoğrafların değerlendirilmek üzere koruma kuruluna iletilmesine, inşaat yarım ise koruma kurulu kararı alınmadan inşaata devam edilemeyeceğine, inşaat tamamlanmış ise iskan izni verilemeyeceğine, yapının geleceği ile ilgili kararın koruma kurulunca alınmasına, onaylı projesine, geçiş dönemi yapılaşma koşullarına ve koruma amaçlı imar planına aykırı uygulamaların sorumluları hakkında İmar Kanunu ile 2863 sayılı Kanunda yer alan yaptırımların uygulanacağına,
karar verildi.

BAŞKAN
Fikret N.ÜÇCAN
Müsteşar

Üye
ÖKMEN (Özgün)
Başbakanlık Müsteşar Yardımcısı
(Bulunmadı) Üye
İDİL (Mümtaz )
Kültür Bak.
Müsteşar Yard. Üye
AVCI (Nadir )
Kül. ve Tab. Var. Kor.
Gn. Md. Üye
TANYOLAÇ (Ahmet )
Vakıflar Gn. Md.Yrd. V. Üye
MARAŞLI (M.Adnan)
Turizm Bak.
Yat.Gn.Md.

Üye
DUYGULUER (Feridun)
Tek.Arş.ve Uyg.Gn.Md.
(Bulunmadı) Üye
BAHADIR (Ali )
Orman Gn. Md. Yrd.
(Bulunmadı) Üye
GÖK (Tamer)
(Bulunmadı) Üye
ÖTÜKEN (Yıldız)

Üye
ERENMAN (F. Özer) Üye
BİLGİ (Önder) Üye
TAPAN (Mete) Üye
AKSULU (B.Işık)

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-03-2009, 23:19   #3
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba.

Esasında bu yönetmeliği en başa koymak gerekirdi.

Alıntı:
KÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARINI KORUMA YÜKSEK KURULU İLE KORUMA KURULLARI YÖNETMELİĞİ

Resmi Gazetenin Tarihi: 30.01.1989
Sayısı: 20065

BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ, YASAL DAYANAK VE KISALTMALAR

Amaç
Madde 1- Amaç, yurt içinde bulunan korunması gerekli taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarıyla ilgili hizmetlerin, bilimsel esaslara göre yürütülmesini sağlamak üzere kurulmuş olan Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu ile koruma kurullarının çalışma kurallarını belirlemektedir.
Yasal Dayanak
Madde 2- Bu yönetmelik 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun 3386 sayılı Kanun ile değişik 51 inci ve 57 inci maddeleri uyarınca düzenlenmiştir.
Kısaltmalar
Madde 3- (8.2.1996 gün ve 22548 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan yönetmelik ile değişik) Bu yönetmelikte geçen;
"Bakanlık", "Kültür Bakanlığı"nı,
"Genel Müdürlük"; "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü"nü,
"Koruma Yüksek Kurulu"; "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu"nu,
"Koruma Kurulu": "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulları"nı ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Koruma Yüksek Kurulu ile Koruma Kurullarının Kuruluşu ve Çalışma İlkeleri
Kuruluş
Madde 4- Korunması gerekli taşınmaz kültür varlıkları ile ilgili olarak, 2863 sayılı Kanunun 8, 10, 20 nci maddeleri ile 3386 sayılı Kanunun 2, 3, 4, 5, 6, 7 nci maddelerinde değinilen görevlerin bilimsel esaslara göre yürütülmesini sağlamak üzere Bakanlığa bağlı Ankara‘da "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu" ile sorumluluk bölgeleri ve merkezleri Bakanlıkça tespit edilecek "Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulları" kurulur.
Koruma Yüksek Kurulunun Oluşumu, Üyelik Süresi, Üyeliğin Sona Ermesi
Madde 5- (8.2.1996 gün ve 22548 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Koruma Yüksek Kurulu 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarının Koruma Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen sekiz tabii üye ile altı seçilmiş üyeden oluşur.
Koruma Yüksek Kurulunun tabii üyeler dışındaki altı üyesi koruma kurulu başkanları arasından Kültür Bakanı tarafından belirlenir. Bu üyelerin üyelikleri Bakanlıkça belirlenen süre içinde geçerlidir.
Koruma Yüksek Kurulunun tabii üyelerinin üyelikleri, kurumlarındaki görevleri süresince devam eder. Tabii üyelerin kanuni izin, geçici görev, görevden uzaklaştırma vs. nedenleriyle kurumlarındaki görevlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde yerlerine vekalet edenler katılırlar.

Koruma Yüksek Kurulunun görevleri

Madde 6- (9.5.2000 gün ve 24044 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Koruma ve Yüksek Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır.
a) Korunması gerekli taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının korunması ve restorasyonuyla ilgili işlerde uygulanacak ilkeleri belirlemek,
b) Koruma kurulları arasında gerekli koordinasyonu sağlamak,
c) Uygulamada doğan genel sorunları değerlendirerek görüş vermek suretiyle Bakanlığa yardımcı olmak;
1- Koruma kurullarınca alınan kararlar nedeniyle uygulamada doğan genel sorunları değerlendirerek görüş vermek,
2- 21/7/1983 tarih ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve diğer mevzuatla koruma altına alınan alanlardaki uygulamada doğan veya doğabilecek genel sorunları değerlendirerek görüş vermek,

Koruma Yüksek Kurulunun Çalışma Şekli

Madde 7- (8.2.1996 gün ve 22548 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Koruma Yüksek Kurulu yılda en az iki defa toplanır. Bakanlık gerekli gördüğünde kurulu olağanüstü toplantıya çağırır.
Koruma Yüksek Kurulunun toplantı gündemi Genel Müdürlükçe hazırlanır.
Koruma Yüksek Kurulu salt çoğunlukla toplanır, toplantıya katılan üyelerin en az dörtte üçünün oyları ile karar verilir.

Gündemdeki konu ile kişisel veya birinci derecede hısımları açısından ilişkisi veya çıkarı olan üye, bu konunun değerlendirilmesi sırasında Koruma Yüksek Kurulu toplantısına katılamaz ve oy kullanamaz.

Koruma Kurullarının Oluşumu, Başkanlık Seçimi, Üyelik Süresi, Üyeliğin Sona Ermesi

Madde 8- (9.5.2000 gün ve 24044 sayılı, 03.10.2002 gün ve 24895 sayılı Resmi Gazetelerde yayımlanan yönetmelikler ile değişik) Koruma kurulları aşağıda belirtilen üyelerden oluşur.

a) Arkeoloji, sanat tarihi, müzecilik, mimari ve şehir plancılığı konularında uzmanlaşmış kişiler arasından Bakanlıkça seçilecek üç temsilci.
Bakanlıkda fiilen çalışmakta olan personel üye seçilemez. Seçilecek üyenin, halen Yükseköğretim Kurumlarının arkeoloji, sanat tarihi, mimari ve şehircilik dallarında öğretim üyesi veya emekli olmuş öğretim üyesi olması tercih edilir.
b) Yükseköğretim Kurulunca kurumlarının arkeoloji, sanat tarihi, mimarlık, şehircilik bilim dallarında, aynı daldan olmamak üzere seçilecek iki öğretim üyesi.
c) Görüşülecek konu, belediye sınırları içinde ise ilgili belediye başkanı veya teknik temsilcisi, dışında ise; ilgili valilikçe seçilecek teknik temsilci.
d) Görüşülecek konu, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile ilgili ise Bayındırlık ve İskan Müdürlüğünden iki teknik temsilci.
e) Görüşülecek konu, Vakıflar Genel Müdürlüğü ile ilgili ise, Vakıflar Bölge Müdürü veya teknik temsilci.
f) Görüşülecek konu, Orman Genel Müdürlüğü ile ilgili ise konuyla ilgili teknik temsilci.
Koruma kurullarındaki tabii üyelerin üyelikleri kurumlarındaki görevleri süresince devam eder.
Koruma kurullarının Yükseköğretim Kurulunca seçilen üyelerinin üyelikleri beş yıl sürelidir. Bu üyeler iki dönemi aşmamak şartıyla yeniden seçilebilirler. Koruma kurullarının Bakanlıkça seçilen üyelerin üyelikleri Yükseköğretim Kurulunca seçilen üyeler gibi beş yıl sürelidir. Bu üyeler iki dönemi aşmamak şartıyla yeniden seçilebilirler.
Koruma Yüksek Kurulu ve koruma kurulları üyeleri Bakanın lüzum görmesi halinde kurumlarınca değiştirilebilir.
Üyelikleri sona eren, ölüm ve istifa nedenleri yanısıra ilgili kurumlarca onaylı belgelerle kanıtlanan görev ve hastalık nedeniyle toplantıya katılamama durumları hariç, bir yıl içinde koruma kurulunun dört toplantısına katılmayan veya bir yıldan fazla süreyle yurt dışına giden koruma kurulu üyelerinin yerine yeni üye seçilir.
Üyelikleri süresince koruma kurulunun görev ve yetki alanına giren konularda koruma kurulu üyeleri, doğrudan veya dolayısıyla taraf olamazlar, bu konularda hiçbir menfaat sağlayamazlar, aksine davranan üyelerin yerine yeni üye seçilir.
Koruma kurulu başkanı ve başkan yardımcısı birinci fıkranın (a) ve (b) bentlerinde belirtilen beş temsilci üyenin katıldığı bir toplantıda, üyeler arasından kurulca seçilir. Koruma kurulundaki temsilci üyelerin yarıdan fazlasının değişmesi halinde başkan ve başkan yardımcısı seçimi yenilenir. Başkanın yokluğunda, kurula başkan yardımcısı başkanlık yapar.
Yukarıdaki fıkra uyarınca başkan ve başkan yardımcısının seçilemediği hallerde en az üç tabii üye olmak koşulu ile yapılan ilk toplantıda, başkan ve başkan yardımcısı katı
lanlar arasından geçici olarak seçilir. Birinci fıkranın (a) ve (b) bentlerinde belirtilen beş temsilci üye ile yapacağı ilk toplantıda geçici olarak seçilen başkan ve başkan yardımcılığı kalkar.


Koruma Kurullarının Görevleri

Madde 9- Koruma Kurullarının, Koruma Yüksek Kurulunun ilke kararları doğrultusunda olmak kaydıyla görevleri aşağıda gösterilmiştir;
a) Bakanlıkça tespit edilen veya ettirilen, korunması gerekli kültür ve tabiat varlıkları ile Vakıflar Genel Müdürlüğünce tespit edilen korunması gerekli kültür ve tabiat varlıklarının tescilini yapmak;
b) Korunması gerekli kültür varlıklarını gruplandırılmasını yapmak;
c) Sit alanlarının, tescilinden itibaren bir ay içinde geçiş dönemi yapı şartlarını belirlemek,
d) Koruma amaçlı imar planları ile bunların her türlü değişikliklerini inceleyip onamak,
e) Korunması gerekli taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının koruma alanlarının tespiti yapmak,
f) Korunması gerekli taşınmaz kültür varlıklarından özelliklerini kaybetmiş olanların tescil kaydını kaldırmak,
g) Korunması gerekli taşınmaz kültür ve tabiat varlıkları ve bunların koruma alanlarının kullanılmaları, kullanma şeklinin değiştirilmeleri ile bu alanlar içinde inşaat ve tesisat yapılıp yapılmayacağı konusunda karar almak,
h) Naklinde zorunluluk bulunan korunması gerekli kültür varlıklarının uygulamaya yönelik işlemleri hakkında görüş vermek,
i) Korunması gerekli taşınmaz kültür varlığı parsellerinde, taşınmaz kültür varlıklarının mahiyetlerine tesir etmeyecek şekilde ayrılma ve birleştirilmelerine ilişkin karar almak.

Koruma Kurullarının Çalışma Şekli

Madde 10- (9.5.2000 gün ve 24044 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Ankara, İstanbul, İzmir Koruma Kurulları ayda 8 kez toplanır. Bunların dışındaki koruma kurulları ayda 4 kez toplanır. Görüşülecek dosya sayısı gözönüne alınarak birikime neden olmayacak şekilde toplantı sayısı 6 ya çıkarılır. Gerektiğinde olağanüstü toplantılar da yapılır. Toplantı günleri ve gündemleri koruma kurulu büro müdürlüğünce belirlenir Kurul üyelerine toplantı çağrısı yapılır.
Koruma kurulları salt çoğunlukla toplanır. Kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Alınan kararlar gerekçeli olarak yazılır.
Koruma kurulunca alınmakta olan kararın mevzuatla çelişmesi halinde koruma kurulu büro müdürü kurula gerekli uyarıları yapar. Uyarılar dikkate alınmadan karar oluşturulursa, koruma kurulu büro müdürlüğünce karar dağıtımı yapılmadan, durum belgeleriyle birlikte Genel Müdürlüğe iletilerek görüş istenir.
Koruma kurulu kararları karşı İdari Yargıda açılan davalarda gerek görülmesi halinde savunmalara esas olacak ayrıntılı görüş ve gerekçe kurul üyelerince hazırlanır.
Koruma kurulları toplantılarına ilgili müze müdürü veya uzmanı, rölöve ve anıtlar müdürlüğünü ilgilendiren konularda ise ilgili rölöve ve anıtlar müdürü oy hakkı olmamak kaydıyla danışman olarak çağrılır.
Gerek görülmesi halinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarından oy hakkı olmaksızın görüş alınmak üzere uzman çağrılabilir.

Gündemdeki konu ile kişisel ve birince derece hısımları açısından ilişkisi veya çıkarı olan üye, bu konunun değerlendirilmesi sırasında koruma kurulunun toplantısına katılamaz ve oy kullanamaz.

Koruma Yüksek Kurulu ve Koruma Kurullarında Komisyon Kurulması
Madde 11- (8.2.1996 gün ve 22548 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Koruma Yüksek Kurulu veya Koruma Kurulları çalışmalarını kolaylaştırmak için, gündemindeki konuları aralarında seçecekleri komisyonlara verip, Kurula aydınlatıcı bilgilerin toplanmasına ve gerektiğinde bazı konuları bunlar aracılığı ile yerinde incelemeye karar verebilir.
Komisyonun görüşleri rapor halinde hazırlanır. Kurul toplantısında görüşülerek karara bağlanır. Komisyon raporu koruma kurulu büro müdürlüğü arşivinde saklanır.
Müzakerenin Tekrarlanması
Madde 12- Koruma kurullarının toplantılarında konular gündeme uygun şekilde görüşülür ve karara bağlanır. Ancak aynı toplantıda konunun 2 inci defa görüşülmesi müzakerenin tekrarlanması yolu ile yapılır. Müzakerenin tekrarlanması önerisi, toplantı süresi sonuna kadar üyelerden birinin isteği ve kurulun kararı ile gündeme alınabilir ve görüşme
. tekrarlanabilir.
Koruma Yüksek Kurulu ve Koruma Kurullarınca Alınan Kararlar ve Dağıtımı
Madde 13- Gündem gereği konularla ilgili Koruma Yüksek Kurulu ve koruma kurulları tarafından alınacak kararlar toplantı sonunda başkan ve üyelerce imzalanır.

Alınan kararlar yazışma usullerine göre ilgili yerlere dağıtılırlar.
Kararlara Uymaz Zorunluluğu

Madde 14- (9.5.2000 gün ve 24044 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Koruma Yüksek Kurulu ve koruma kurulları kararları kesindir.
Koruma kurum ve kuruluşları (belediyeler dahil) ile gerçek ve tüzel kişiler, Koruma Yüksek Kurulu ve koruma kurullarının kararlarına uymak zorundadırlar.
Koruma Yüksek Kurulu ve koruma kurulları kararlarına karşı İdari Yargıya süresi içinde itiraz edilebilir.

Bu tür kararlara karşı açılan davalarda, İdari Yargı mercilerince iptal veya yürütmenin durdurulması kararı verilmedikçe koruma kurulları başvuruları değerlendirebilir.

Kurul Üyelerinin Yolluk, Gündelikleri ve Huzur Hakkı

Madde 15- (9.5.2000 gün ve 24044 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Koruma kurulu üyelerinin kurul toplantıları için yapacakları seyahatlerin yol giderleri ve gündelikleri; üyelerden, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun 3386 sayılı Kanunla değişik 58 inci maddesinin (a) ve (b) fıkrasında belirtilenlerinin Bakanlıkça, (c), (d), (e) ve (f) fıkralarında belirtilenlerinki ise mensup oldukları kurumlarınca ödenir.
Koruma Yüksek Kurulu üyeleri ile koruma kurulu üyelerine Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak, Bakanlıkça tespit edilecek miktarda huzur hakkı ödenir.
Kurullarda değerlendirilecek konuların incelenmesi amacıyla mahallinde çalışma gerçekleştirecek Bakanlık uzmanları ile incelenmesine ihtiyaç duyulan kurul üyeleri ve diğer uzmanlarına gündelikleri ve yollukları 6245 sayılı Harcırah Kanunu kapsamında başvuru sahipleri tarafından ödenir.
Sözlü veya Yazılı Açıklamada Bulunma
Madde 16- Kurulların görevleri ile ilgili konularda Kültür Bakanının yetkili kılacağı görevli hariç, üyeler kurul çalışmaları ve kararları hakkında basına veya başka kişi ve kuruluşlara sözlü ve yazılı açıklamada bulunamaz.
Koruma Yüksek Kurulu ve Koruma Kurullarının Büro ve Raportörlük Hizmetleri
Madde 17- (8.2.1996 gün ve 22548 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Koruma ve Yüksek Kurulunun büro ve raportörlük hizmetleri Genel Müdürlükçe yürütülür.
Koruma Kurullarının büro ve raportörlük hizmetleri Genel Müdürlüğe bağlı koruma kurulu büro müdürlüklerince yürütülür.
Koruma Kurullarında değerlendirilecek konular için, başvurular ilgili koruma kurulu büro müdürlüklerine yapılır.
Koruma kurullarına yapılan bu başvurular üzerine; konunun kapsamında giren en az iki uzmandan oluşan komisyonlarca konular mahallinde incelenir.
Yapılan bu inceleme sonucu hazırlanan rapor ve diğer belgeler değerlendirilmek üzere koruma kurullarına sunulur.
Konuların koruma kurullarında değerlendirilmesi sonucu alınan kararlar, yazışma usulüne göre Koruma Kurulu Büro Müdürlüklerince dağıtılır.
Koruma Kurullarına verilen, kurullarca incelenip karara bağlanan proje belgeler mühürlerin, imzalanır.
Dosyalar konu, kültür varlığı, semt vs. hususlar dikkate alınarak hazırlanacak arşiv yönergesine göre tasnif edilir ve arşivlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler, Yürürlük ve Yürütme
Kaldırılan Hükümler
Madde 18- 16 Şubat 1984 gün ve 18314 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren "Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Yüksek Kurulu ile Bölge Kurulları Yönetmeliği" yürürlükten kaldırılmıştır.
Madde 19- (8.2.1996 gün ve 22548 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin son fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçici Madde 1- (03.10.2002 gün ve 24895 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ile değişik) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte Bakanlıkça seçilmiş olup, görevini sürdürmekte olan koruma kurulu üyelerinden; bu Yönetmelik kapsamında görev süreleri dolan üyeler ile ilgili işlemler üç ay içinde, görev süreleri dolmayan koruma kurulu üyelerinin ise görev süreleri dolduğunda bu Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Yürürlük
Madde 20- Bu yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 21- Yönetmelik hükümlerini Kültür Bakanı yürütür.
Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-04-2009, 16:11   #4
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba.

Yukarıdaki bilgileri okuyanlar, artık Kültür ve Tabiat Varlıklarına kimse yanaşamaz, bırakın inşaat yapmayı yanından bile geçilmez diye düşünmüş olabilirler. Ama malesef durum sandığınız gibi değil.

Zaten benim birşey açıklamama gerek yok. Deliller apaçık ortada. İşte Altınoluk, Bodrum, Ayvalık, Cunda, Patara, Kuşadası, Tarihi İstanbul Surları. Bu saydıklarımın çoğu sit alanı ilan edilmiş. Komisyonlar kurulmuş toplantılar yapılmış ve kararlar alınmış Yönetmelikler çıkarılmış.

Peki kaçak ya da haksız yapılaşmayı önleyebilmişler mi? Tabi ki HAYIR.

Yazın Altınolukta bulunduğum için beni en çok orası ilgilendiriyor. Diğer güzelliklerimiz için ancak kuru kuruya üzülüyorum. Bir yerde bulunan yöneticilerin yolsuzluk yapıp yapmadığını öğrenmek aslında çok kolay.

Önce beldenin veya belediyenin imarını öğrenirsiniz. Sonra etrafı görebileceğiniz hakim bir tepeye çıkarsınız. Diyelim ki imar %40 olsun. Etrafta % 60 ağaçlık veya boş alan varsa tamam. Ama yoksa kesin birşeyler dönmüştür.

Mesela Altınoluk Sit alanı olduğundan imar çoğu yerde % 15 ama etrafta olması veya bırakılması gereken % 85 yeşillik, Zeytinlik veya boş alan kalmamış. Adeta İstanbulun işgale uğramış semtlerine (Esenler, Gaziosmanpaşa, Esenyurt) dönmüş Demek ki yolsuzluk var.

Peki, olası yolsuzlukları önlemek için oluşturulmuş kurullar ne yapar? Malesef onların durumu da hiç içaçıcı değil. Zaten kurullar gözyummasa birçok yolsuzluk ve imar felaketi önlenebilir.

Diyelim ki, imar durumuna uymayan yapıların ve fazladan yapılan inşaatların yıkılmasına karar verilse ne olur? İşte her belde eskiden beğendiğimiz gibi yaşanılacak yerler olur.

Savcının yetkilerinin alınmasına en çok Egede bulunan ve yolsuzlukla suçlanan belediye başkanları sevinmiştir.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 02-10-2009, 16:06   #5
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba.

2863 Sayılı Kanun Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu adıyla bilinir. Genelde eski eserleri korumak amacıyla düzenlenen kanun malesef amacına ulaşamamıştır.

Ülkemizde birçok eski eser olmasına rağmen korunamamıştır. İster bürokrasi ister başka birşey diyelim, eski eserlerimizin korunamadığı ortada. Peki sebebi sizce ne?

1992'den beri eski eser sahibi birisi olarak, Kültür Müdürlükleri ile veya Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulları ile birçok kereler görüştüm yazıştım.

1994 te Balıkesir ili Altınoluk Beldesinde bulunan iki adet tarihi esser olan ve tescilli evime tecavüz oldu. Kısaca yan komşum arazimize tecavüz ederek kaçak inşaat yaptı. Şikayet ettikten sonra Bursa Kurulu Kaçak inşaata düzmece olarak hazırlanan projeyi tasdik etti. Sonra projeyi şikayetimiz üzerine iptal etti. Daha sonra tekrar proje hazırlandı tekrar kurulda onaylandı. Birçok kere Bursaya gittik geldik yetkililer ile kurul üyeleri ile görüştük sonunda yıkım kararı çıktı.

2003 senesinde çıkan yıkım kararı belediyesince uygulanmadı. Yine Bursaya ve diğer dairelere gittik geldik. 2006 senesinde uygulandı. İstinat duvarımızı çektik ve kurtulduğumuzu sandık. Bu kış yine Bursa Kurulundan alınan izinle yine inşaat yapıldı. Bu sefer de kanunlara uymadılar. Komşu paylarına uymadılar ve çekme mesafelerine uyulmadan yapılan inşaatlarının projelerini kuruldan da onaylattılar.

Projeyi şimdiki Altınoluk Belediye Başkanı çizmiş. Birçok kereler şikayet etmemize rağmen Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Müdürlüğü projeye uymayan pencereleri bile kontrole gelmedi. Binanın yüksekliği projesinde 6.50 gerçek yüksekliği ise 8.60. dır.

Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü defalarca şikayet etmeme rağmen binanın yapı kullanma izni olmadığını bahane ederek binanın yüksekliğini ölçmemektedir.

Gerçekte ise binanın Altınoluk Belediyesince 01.06.2009 tarihinde verilmiş 1/322 nolu yapı kullanma izni vardır. Dolayısıyla verilen cevap gerçeği yansıtmamaktadır

En son dilekçeme 02.09.2009 tarih ve 3206 sayılı cevabı verdiler. 02.09.2009tarih ve 3206 sayılı cevabının 2 ve 4. maddesinde kurulun isterse komşu payları bıraktırmadan inşaata izin verebileceğini ayrıca arka cepheye balkon ve pencere açılabileceğini yazarken , 5 ve 6. soruma verdiği cevapta ise Koruma Bölge Kurulunun, Koruma Amaçlı İmar Planına aykırı bir projeyi onaylayamayacağını söyleyebiliyor. Bu ne biçim cevap bu ne biçim çelişkidir.

Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğüne yaptığım şikayetler sonuçsuz kaldı. Kimse kılını kıpırdatmıyor. Birşeyler bekliyor. Ama ne?

Siz eski eser olan menkulünüze birşey yapamazsınız. Kiremidini değiştirmek bile kurul iznine tabi. Ama başkaları herşeyi yapabilirler.

Anladınız mı şimdi eski evler neden yanıyor?.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-07-2010, 11:53   #6
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba.

Bu konu şahsi meselem olmakla birlikte, okuyanlara ve toplumu ilgilendirecek önemli derslerin çıkarılabileceğini düşünüyorum.


Balıkesir İdare Mahkemesi, 554 Ada 2 Parseldeki yapı için Yürütmeyi Durdurma Kararı verdi.

Altınolukta, Tescilli evime bitiştirilerek yapılan yapıyı defalarca şikayet etmeme rağmen, bir netice alamayınca Balıkesir İdare Mahkemesine müracaat etmiştim. İdare Mahkemesi bilirkişi marifetiyle, kanunu aykırılıkları bir bir tespit ederek Yürütmeyi Durdurma Kararı verdi.

Yürütmeyi Durdurma kararı ile, Kültür Bakanlığına da müracaat ederek olayın araştırılmasını istedim. Malum, Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, korumakla görevli olduğu Kültür ve Tabiat Varlığını koruyamadığı gibi, üstelik şikayetim de olmasına rağmen araştırma yapmadan, yola tecavüz eden yapının projesini onaylayarak suç işlemiş konumuna düştü.

Kanuna aykırılık sadece yola tecavüz ile sınırlı değil. Mahkeme, Altınoluk Kentsel Sit Koruma amaçlı imar planında belirtilen komşu paylarına uyulmadan, yine kanunlara aykırı olarak arka bahçeye balkon yapıldığını ve pencereler açıldığını, Ön cephede projesindeki giriş kapısının haricinde yasal olmayan bir kapı ile, 4 adet de pencere yapıldığını, ve yapının giriş merdivenlerinin hem yola tecavüzlü olduğunu hem de onanlı projesine aykırı biçimde inşa edildiğini raporuna yazdı.

Şimdi, Müfettişlere bu kadar kanunu aykırılığa ve şikayete rağmen, nasıl olup da projenin Kurula kadar gelebildiğini ve nasıl olup da bu kadar kanuna aykılığın farkına varılamadan projenin onaylanmış olmasını araştırmak düşüyor.

Değerli kurul üyelerinin yolsuzluğa bulaşmamış olduklarından eminim. Beni esas üzen ve düşündüren bu değerli kişileri yanlış yönlendirerek menfaat elde edecek kadar kalitesiz insanların, nasıl olup da böylesine saygın bir kurulu kandırabilecek kadar yakınlarına ulaşabilmeleri.

Merak edenler için:

Yer: Balıkesir İli, Edremit İlçesi, Altınoluk Beldesi, 554 Ada 2 Parsel.
Sorumlu Mimar(Proje Müellifi) :Belediye Başkanı Hasan Özpolat.
Sorumlu Müdürlük: Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü.
Yapı Denetim Firması: Lider Yapı Denetim.



Saygılar


Düzenleyen Oğuz Karsan : 10-07-2010 saat 12:03 Neden: Harf hatası.
Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 19-07-2010, 21:09   #7
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 19-07-2010
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 3
Merhaba ben bir planlama öğrencisi olarak az çok bahsettiğiniz olaylardan haberdarım.Aynı durum olmamakla beraber İmrahor vadisinin durumundan haberiniz vardır diye düşünüyorum.Ankara'nın yapılaşmamış son vadisini kaybediyoruz.Bu konudaki öğrenci projesi için İmrahor vadisinde hobi bahçeleri kurmak için nasıl finansman sağlanır bunu araştırıyorum.Umarım yardımcı olabilirsiniz,saygılar.

CAGRI88 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-05-2012, 10:52   #8
Ağaç Dostu.
 
pria's Avatar
 
Giriş Tarihi: 06-08-2009
Şehir: Çanakkale
Mesajlar: 6,526
Onlar böyle yapıyor:

6200 tonluk tarihi binayı taşıdılar

Biz ise, maalesef şöyle yapıyoruz:

Bir 'miras' böyle yerle bir oldu - Gerçek Gündem

pria Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-06-2012, 10:28   #9
Yeni Üye
 
arzusa's Avatar
 
Giriş Tarihi: 18-05-2012
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 6
Bugün dünya çevre günü.Munzur milli parkında 1518 çeşit bitki varmış.Bunlardan 227 çeşidi Türkiye endemik türlerinden.

Oğuz Karsan beğendi.
arzusa Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 06-06-2012, 15:32   #10
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba,

Belki ilgilenenler vardır aynı olay başlarına gelebilir diye, Altınolukta bulunan tarihi evim ile ilgili Balıkesir idare Mahkemesinde açtığım davanın seyrini iletiyorum.

Balıkesir idare Mahkemesinde açtığım dava sonucu, Altınoluk Belediye Başkanı Hasan Özpolatın Mimarlığını yürüttüğü binanın kanunlara aykırı olarak yapıldığını tesbit ettirmiş ve mahkemeden yürütmeyi durdurma kararı verilmesini sağlamıştım.

Mahkemenin kararı hoşlarına gitmemiş olacak ki kararı temyiz ettiler. Buraya kadar normal tabii. Anormal olan ise Kültür Bakanlığının da davaya müdahil olması. Olabilir tabii diyenler de olacaktır. Esas üzücü olanın ise Kültür Bakanlığının kanunlara aykırı yapının yanında yer alması.

Mahkeme ve bilirkişiler ne demişti;

1- Yapının yüksekliği olması gerekenden yani 6.50 den fazla,
2- Yapı, parselin tamamına % 100'üne yapılmıştır. (zorunlu çekme payları bırakılmamıştır)
3- Arka cepheye yapılan balkon kanunlara aykırıdır. Kaldırılmalıdır
4- Yapının merdivenleri yola tecavüzlü durumdadır. Kaldırılmalıdır.

Mahkeme verdiği kararın son satırında ise Belediyenin vedriği imar izninde, Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulunun onayında ve yapılan uygulamada Kanunlara uyarlık bulunmamıştır. demişti.

Kısaca özetlersem, Kültür Bakanlığı mahkemenin kararını temyiz etmekle ne demek istiyor ; Kanunsuzluğun sürdürülmesini istiyor.

Benim anladığım bu. Farklı anlayanlar varsa lütfen yazsınlar.


Saygılar


Düzenleyen Oğuz Karsan : 06-06-2012 saat 15:33 Neden: Yazım hatası
Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 22-07-2013, 12:04   #11
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba,

Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, Altınolukta Köyünde bulunan Tescilli evimi koruyacağına, Bitişiğinde tarihi evime bitişik yapılan kaçak ve kanunlara aykırı inşa edilmiş yapıya imar izni verdi,

Bölge İdare Mahkemesi YÜRÜTMEYİ DURDURMA KARARI verdi. Bilirkişi yapının 6.50 olması gereken yükseklikten fazla olarak 8.60 m yapıldığını tespit etti. Komşu payları bırakılmadan parselin % 100'üne inşa edildiğini yazdı.

Binanın mimarı Altınoluk Belediye Başkanı. Kültür Bakanlığı Balıkesir İdare Mahkemesinin verdiği Yürütmeyi durdurma Kararına itiraz etti,

Yani kanunsuzluktan yana taraf oldu.

Burası Türkiye her şey olur dedirtecek olaylar yaşanıyor.

Unutmadan söyleyeyim. Bu kanunsuzluğu yapanlar Atatürk Büstünün önünde Gezi Parkı için saygı duruşu yapabiliyorlar

Hadi hayırlısı.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 03-03-2014, 09:44   #12
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba,

Uzun yıllardır süren hukuk savaşını sonunda kazandım.

Balıkesir İdare Mahkemesi, 2009/410 sayılı ve 13.05.2010 tarihli kararında,"Bilirkişi raporuyla ortaya konulduğu üzere yukarıdaki aykırılıkları içeren,

Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu tarafından onaylanan projede ve Belediyesince düzenlenen dayanağı imar belgesinde mevzuata ve hukuka UYARLILIK GÖRÜLMEMİŞTİR" demiş ve yürütmeyi durdurma kararı vermişti.

Kültür Bakanlığı ve Altınoluk Belediyesi kararı temyiz etmişlerdi. T.C.Danıştay 6. Dairesi ise kararı lehime onadı Yani Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'nun 27.06.2008 tarih ve 3802 sayılı kararını iptal etti.

Şimdi bu ne anlama geliyor. Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu yanlış ve kanunlara uymayan bir karar vererek 2008 den beri yüzlerce kez yazılı ve sözlü başvurmama ve kendi kanunlarını ve ilke kararlarını ortaya koymama rağmen yanlışta ısrar ettiler.

Hatta kaçak ve kanunlara uymayan yapıya resmen taraf oldular.

Buyrun koca kurul üyesi koca profesör dediğimiz kişilerin yaptıklarını.

Yorum sizin.......

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 15:31.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2024