View Full Version : Bonsai biçimlendirme oyunu "Sizin ağacınız olsa ne yapmazdınız?"
badrobot
29-11-2014, 20:54
Güzel veya çirkin? Tartışılır. Ben beğenmedim.
Saksıda sınır yoktur.
Bu kadar çok kıvrımı ben de sevmiyorum gözü yoruyor.
Bayağı abartmışlar, değil mi?
nur.erdoann
30-11-2014, 04:49
Bende bu ficus'a bakmaya doyamıyorum :) dallarından çıkan Kökleri var!.. Sanırım buna banyan kök deniyor (yanlış yazmış olabilirim ) benim fidan ficuslarım da Büyüyünce böyle bonsai olurlar mı acaba ;)
Sayın nur.erdoann,
Güzel bir ficus, büyük ihtimalle retusa microcarpa türünde. Bu türde 2 ficusum var, bir tane de çelikten köklendirdim geliştiriyorum. Evet tarz Banyan tarzı, kökler ise aerial roots(havai kökler diyebiliriz). Bir ficusumda havai köklerin sayısını artırmaya çalışıyorum, kökler oluşuyor ama sürekli nem ve ısıyı sağlayamadığımdan fazla gelişemeden kuruyorlar. Aşağıdaki linkteki ficusumda 1 kökü yaşattım, yosun kümesi içinde yere ulaştırmaya çalışıyorum(fırsat bulduğumda fotoğraf ilave ederim).
Bazı ficus türleri havai kök yapıyor belki sizin ficusunuz da yapar denemek lazım ama olmazsa olmaz iki şeyi ısı ve nemi sürekli sağlayabilmek gerekiyor.
http://www.agaclar.net/forum/market-bonsaileri/32369.htm
Ficus benjaminle yapılmış bir banyan tarzı çalışma buldum, güzel de olmuş.
528173
İyi çalışmalar dilerim....
Bende bu ficus'a bakmaya doyamıyorum :) dallarından çıkan Kökleri var!.. Sanırım buna banyan kök deniyor (yanlış yazmış olabilirim ) benim fidan ficuslarım da Büyüyünce böyle bonsai olurlar mı acaba ;)
badrobot
30-11-2014, 08:42
Bu tip çalışmalar fusion (kaynaştırma) çalışmasıdır. Yani aslında bu bonsai'de 1 bitki yok, bir çok bitkiden oluşan bir komposizyona bakıyorsunuz. Bunu yapmakta çok zor değil. Yeterki elinizde yeterli sayıda birbirlerine uyumlu şekilede bitki olsun. Ficusların bedenleri çok esnek olduğundan ve birbirine kaynaşma kabiliyetleri yüksek olduğundan bu tip çalışmaları yapmak daha kolay.
nur.erdoann
30-11-2014, 12:06
Sayın sagol, Verdiğiniz bilgiler ve Örnekler için çok teşekkürler. Forumda gezinirken sizin bonsai çalışmalarınıza kısaca göz atıp Geçmek olmuyor insan uzun uzun seyre dalıyor. Gerçekten hayranlık uyandırıcı :) emeğinize sabrınıza sağlık... Merak ediyorum ne zamandan beri bonsai ile ilgileniyorsunuz acaba?
nur.erdoann
30-11-2014, 12:08
Sayın Badrobot, Bahsettiğiniz çalışmayı biliyorum siz öğretmiştiniz :) bende bunu denemek için sabırsızlanıyorum ama Şubat'a kadar beklemek gerekiyor demiştiniz :) iple çekiyorum...
Teşekkürler Sayın nur.erdoann,
Aslında çok uzun süre olmadı ama çok okuyup çok örnek görmeye çalışıyorum, denediğim ağaç türü ve sayısı da öğrenmeyi hızlandırıyor. 2011 şubat ayında Harun Beyin bir atölye çalışması ile başladım, 3 yıl oluyor başlayalı.
Size güzel bonsailer dilerim...
Sayın sagol, Verdiğiniz bilgiler ve Örnekler için çok teşekkürler. Forumda gezinirken sizin bonsai çalışmalarınıza kısaca göz atıp Geçmek olmuyor insan uzun uzun seyre dalıyor. Gerçekten hayranlık uyandırıcı :) emeğinize sabrınıza sağlık... Merak ediyorum ne zamandan beri bonsai ile ilgileniyorsunuz acaba?
nur.erdoann
30-11-2014, 12:17
Sn sagol, öyleyse harika bir hızınız var ;) 3 yıla kadar sizin gibi olmayı hedefliyorum efendim
badrobot
30-11-2014, 12:21
Sn.nur.erdoann.
Bu Ficus türleri her nekadar tropik türler olup kış uykusuna yatmasalar da ve ev orrtamında iç mekanlarda olsalar da, kış dönemlerinde gelişimlerini durdurup kısa dönem için kendilerini kapatıyorlar. Şubat-Mart sonrası bahar gelip tekrar havaların ısınamya (17 derece tüm bitkiler için kırıtik bir sıcaklıktır) başladığında ağaçlarda tekrar aktivite (su yürür) başlar. Ağaçların özellikle kökle ilgili işlemlerinin bu dönemde yapılmasının çok büyük faydası vardır. Riski en aza indiği bir zamanlamadır bu.
Tüm bu anlattıklarıma göre; "biraz daha sabır." demekten başka söyliyebileceğim bir şey yok şu an.
nur.erdoann
30-11-2014, 12:42
sayın badrobot,
fusion(kaynaştırma) çalışmasından siz de yapacağınızı söyelmiştiniz. belki 3. manisa bonsai atölye çalışmasında bunu birlikte yapabiliriz? siz ne dersiniz?
(manisa 2. bonsai atölye çalışmasına son anda gelememiştim ama sıradakileri kaçırmayacağım inşallah ;) )
badrobot
30-11-2014, 13:18
Sn.nur.erdoann.
Toplantılar yine olacak kısmetse.
badrobot
02-12-2014, 07:51
Ağacı şekillendirene ve 100 yaşının üzerindeki bu ağaca saygım var ama işaretlediğim gibi kısaltılsa daha iyi olmaz mı?
badrobot
02-12-2014, 07:55
Çok kibar bir çalışma. Süpürge formu adeta özenilerek oluşmuturulmuş.
Evet tam bir basketbolcu olmuş. Biraz kısaltılıp biraz da şekillendirilse şahane olur.
Ağacı şekillendirene ve 100 yaşının üzerindeki bu ağaca saygım var ama işaretlediğim gibi kısaltılsa daha iyi olmaz mı?
JİN/Shari şahane, bonsai olarak da çok uyumlu.
Bu kadar bükme bana biraz fazla geliyor ama bu tür çalışmalar da var.
Bu ve benzer çok çalışma var dediğiniz gibi sn sagol ama bana da çok itici ve doğallıktan uzak geliyor doğrusu.
Biraz da farklı açılardan bakalım diye Japonyadan bazı örnekler ilave ediyorum.
Kurallara göre hiç olmaz ama ilk dal önde.
Gürgen:
528647
Büyük Ustalardan Kimura'nın basketbolcular grubu diyebileceğimiz iki orman çalışması.
badrobot
05-12-2014, 18:20
Oymada son nokta.
Çok emek var, belli. Ben çok abartılı buldum. Siz?
Adem Keskin
05-12-2014, 21:42
Sayın Sağol ilk bakışta göze hoş gelmese de yüksek rakımlarda ve sık olan ormanlarda milyonlarca örneğini görebileceğimiz bir güzel bir resim. Bazen konuştuğumuz gibi bonsai yapalım, kurallar karmaşasında boğulmak yerine. Tabi ki kurallara uygun ,stillere uygun bonsailer yapmakta en güzeli belki. Ama önce bonsai yapalım :D En güzel bonsailerde buluşmak üzere. İyi çalışmalar.
Adem Keskin
05-12-2014, 21:44
Sayın Badrobot , saksı da olduğu için biraz abartılı ama doğa da bundan daha acımasız örnekler de var. Başarılı çalışmalar.
En alt dal bu kadar inceyken böyle yaparmıydım emin değilim ama o dal biraz daha kalın olsaydı neden olmasın derdim, yere kadar olanlar da hoşuma gidiyor aslında.
Japonyadan serisiyle bakış açımızı genişletmek ve biraz daha esnek bakabilmeyi amaçlıyorum aslında. Başka örnekler de ilave edeceğim fırsat buldukça.
Güzel bonsailer dilerim....
Büyük ustalardan Kimura'nın bir çalışması.
Kurallarda genelde aynı noktadan tek dal çıksın isteniyor. Bu çalışmada ön yüzden görünen 3 bölge var, arka yüzü göremiyoruz belki orada da var. Bunlardan ikisinda aynı noktadan 2 dal çıkıyor, en alt sağ dal ise o noktadan ikiz olarak çıkıyor. Bu ikinci dalları kesseydi ne olurdu? Ağaç bu kadar 3 boyutlu olmazdı. Ağacın 3 boyutlu bir görüntü vermesi çok önemli o nedenle gerektiğinde istisnalar yapmak gerekiyor.
Japonyadan bir orman çalışması. Çok ince fidanlarla yapılmış. Fidanların kalınlığına göre çok uzun boylu. Estetik olarak güzel. Ben bu kadar uzun boylu yaparmıydım derseniz yapmazdım.
badrobot
06-12-2014, 14:10
Sanki Photoshop.
nicholai hel
06-12-2014, 14:27
Japonyadan bir orman çalışması. Çok ince fidanlarla yapılmış. Fidanların kalınlığına göre çok uzun boylu. Estetik olarak güzel. Ben bu kadar uzun boylu yaparmıydım derseniz yapmazdım.
Evet Sn. sagol, orman çalışmalarında genelde "uzak bakış" ilkesi esas alındığından bunun gibi fazla uzun boylu ve koniklik kaygısı taşımayan çalışmaları bol miktarda görüyoruz. Aynen Kimura'nın basketbol takımı gibi.:)
Fakat bu çalışmada her ne kadar doğal bir görsel verse de, zirvedeki yoğunluk biraz fazla gibi geliyor gözüme. Üçgen kaygısı zaten güdülmemiş ama, yine de tepe şemsiyesi biraz daraltılıp toparlansa sanki daha güzel duracak gibi.
Yine uç bir örnek ama uç örneklerin sayısı hiç de azımsanacak gibi değil. Dallar saksıdan bile aşağı sarkıyor.
Kimura Ustanın beğendiğim bir kaya çalışması. Bu çalışmada ilk dalın ön dal yapılmasının zorunluluktan değil de isteyerek yapıldığını düşünüyorum, birkaç ağaçtan meydana geldiği için ağaçları dilediği gibi dizebilirdi.
Bu inanılmaz çalışma hayran kaldıklarımdan biri. Dallar sıfır seviyesinden başlıyor, ilk dal arkada.
badrobot
09-12-2014, 09:12
Birleşik yapraklılardan bonsai çalışmak yaprak yapılarından dolayı zor. Hele birde ağaç ince ve dolayısıyle boyu kısa oldumu işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor.
Ama buradaki Akasya çok hoş duruyor. Cesaret veriyor.
badrobot
09-12-2014, 09:19
İlk dal önden çıkmış. Ama gözü rahatsız etmiyor.
Japonyadan bir başka orman çalışması. Bu çalışmada ağaçlar diğerleri kadar uzun boylu değil. Dalların yere kadar inmesi ilginç.
nicholai hel
10-12-2014, 17:04
İlk dal önden çıkmış. Ama gözü rahatsız etmiyor.
Evet Sn. badrobot, ilk dalın önden çıkması hoş karşılanmadığı gibi aslında tüm kurallar içinde esnetilmesine de biraz daha katı bakılan bir durumdur. Fakat bu ağaçta o kadar da katı durmanın gerekmediğini görüyoruz. Çok sık olmasa da benzer yapıda çok güzel örnekler çıkabiliyor.
Bu ağaçta o öne çıkan ilk daldan daha çok gözüme batan iki durum var, bunlardan biri, içbükeyde kalan ikinci dalın yapay şekilde bir yay yaparak çıkıyor olması. "Ben çok geç tellendim" diye ağlıyor sanki dal.:) O yapay eğim göze batıyor.
Bir de ağacın genel dengesinde bir problem görünüyor. Folyaj üçgeninin solda kalan yarısı fazla, sağdaki kısım az, halbuki ağaçta genel dengeyi yakalamak için tam tersi yapılsa daha güzel olurdu. Bu tabii kolay çözülebilecek bir sorun, sol taraf toparlanıp sağ tarafla bir iki sezon ilgilenilirse. Yine bu konuya paralel bir durum da dal kalınlıklarında var, bunun için de yine sol dal zayıf tutularak sağ dal geliştirilmeli.
Ağaç benim olsa nebariye yakın shari bölümünde de bazı değişiklikler yapardım ama daha fazla yazıp ağacı beğenmediğim izlenimi yaratmak istemem. :)
Güzel örnek için teşekkürler.
nicholai hel
11-12-2014, 17:09
Bir görselle pekiştirelim o zaman.
Solda ağacın orjinal hali, anlattığım düzenlemelerin kabaca yapılmış şekli sağda.
529263
Yalnız bu şeklinde öne doğru çıkan ilk dal biraz sırıttı. Kessek mi bilemedim. ;)
Herkese keyifli çalışmalar...
Haklısınız Sayın Nicholai hel, soldaki küçük dal gözü rahatsız ediyor, hem de üçgeni bozuyor.
Sağ alt dalı biraz kalınlaştırıp biraz daha uzatsak daha iyi olacak zannediyorum.
İyi çalışmalar dilerim....
Bir görselle pekiştirelim o zaman.
Solda ağacın orjinal hali, anlattığım düzenlemelerin kabaca yapılmış şekli sağda.
529263
Yalnız bu şeklinde öne doğru çıkan ilk dal biraz sırıttı. Kessek mi bilemedim. ;)
Herkese keyifli çalışmalar...
Japonyadan bir örnek daha. Biraz fazla uzun olmuş, bu kadar uzun yapmazdım.
nicholai hel
16-12-2014, 16:35
Bir de bu tarz çalışmalar var.
529672
Benzerlerine sık rastlıyoruz fakat bu örnek onların içinde bile biraz uçlarda kalıyor.
İşin kural kısmını zaten dillendirmeye gerek yok, zevkleri de tartışmak pek bir anlam ifade etmiyor.
badrobot
16-12-2014, 17:14
Ben böyle bir şeyle bonsai adı altında uğraşmam. Görsel olarak güzel, üzerinde emek verilmiş ve güzel bir düzen içinde ama buna bonsai diyesim gelmiyor. Beni bonsai olarak heyecanlandırmıyor. Bu daha çok Roma İmparatorluğu zamanında ortaya çıkmış ve son dönemde Japonya sokaklarında popülerlik kazanmış Topiary çalışmalarını hatırlatıyor bana.
Ben de pek bonsai sınıfına sokamadım, daha önce görmediğim bir çalışma. Paylaşım için teşekkürler Sayın Nicholai hel.
İyi çalışmalar dilerim....
Bir de bu tarz çalışmalar var.
529672
Benzerlerine sık rastlıyoruz fakat bu örnek onların içinde bile biraz uçlarda kalıyor.
İşin kural kısmını zaten dillendirmeye gerek yok, zevkleri de tartışmak pek bir anlam ifade etmiyor.
Neolanders Trophy de sergilenmiş bir çalışma. Çok yoğun yapılmış, kış hali güzel ama yapraklı halini de görmek isterdim, bu kadar yoğun gövde varken nasıl duracak acaba.
badrobot
16-12-2014, 18:20
Çok iddialı bir çalışma. Tek kökmü bu yoksa köklerin birbirine kanaşmasımı sağlanmış?
Sayın Badrobot,
Ben de merak ettim büyütüp baktım tek kökten gibi duruyor ama belki de kökleri kaynaştırmışlardır.
İyi çalışmalar dilerim....
Çok iddialı bir çalışma. Tek kökmü bu yoksa köklerin birbirine kanaşmasımı sağlanmış?
Neolanders Trophy de sergilenen bir başka çalışma. 3 lü gövdeli gürgen. Soldaki ikisi tek gövde gibi görünüyor sağdakine emin değilim. Gürgende kaynaştırma çok zor ama imkansız da diyemeyiz.
Bizim pek yapmayacağımız kadar sık dallı bir çalışma, keşke yapraklı hali de olsaydı.
Yine Neolanders Trophy de sergilenmiş bir çalışma. Ağacın gövdesi hem hareketli hem de konik, oyma da güzel yapılmış.
badrobot
17-12-2014, 17:23
Bu ağaç bana hediye gelse bunu bahçemde nereye koyardım bilmiyorum. Herhalde hediyeyi getiren arkadaşım görmeden böyle keserdim.
Sayın Badrobot,
O keseceğiniz kısmı havai köklendirme yapıp bana verseniz bu güzel ağaçtan birer bonsaimiz olur.
İyi çalışmalar dilerim....
Bu ağaç bana hediye gelse bunu bahçemde nereye koyardım bilmiyorum. Herhalde hediyeyi getiren arkadaşım görmeden böyle keserdim.
badrobot
17-12-2014, 19:20
Kusura bakma abi, gerçektende unuttum. Kesinlikle paylaşırız.
Dalları göremesek de renkler şahane.
caglarxx
18-12-2014, 17:06
sn. sağol
bonsaide dalların görünmesi ile ilgili kurallar varmıdır? katımıdır?
yoksa üçgeni oluşturduğumuz an tamammıdır.
Sayın caglarxx,
Gövde ve dalların kısmen bile olsa görünmesi tercih ediliyor. Genel kural ana dallar arasında kuş uçuşu bölgesi(ağacın boyutuna göre değişir) bırakılması yönünde ama her tarza uygulamak mümkün değil örneğin süpürge tarzında imkansız.
Yaprak dökenlerde kışın zaten dallar ortaya çıkacağından bu tür çalışmalar da yapılıyor, bazıları sadece kışın yapraksızken sergilenmek için hazırlanıyor. Bu çalışmanın dallı halini de gördüm, dallar güzel değil yani kışın sergilemezler. Yapraklı hali ve renkler hoşuma gitti.
İyi çalışmalar dilerim...
sn. sağol
bonsaide dalların görünmesi ile ilgili kurallar varmıdır? katımıdır?
yoksa üçgeni oluşturduğumuz an tamammıdır.
caglarxx
18-12-2014, 18:06
sayın sağol bilgiler için teşekkür ederim.
şahsen, böyle iğne atsan yere düşmeyecek derecede yaprak ve dalcık oluşumunu çok beğeniyorum.
kurallara yüzde yüz uyamasakta bilmek faydalı..
ekte yapraksız hali görünen ağaç yapraklandığında muhtemelen ondada dalları göremeyeceğiz doğrumudur?
Güzel çalışmalar.
1. çalışma çok güzel dallanmış, yapraklı halinde belki biraz dal gösteriyorlardır, sırf kış görüntüsü bile yeter.
2. çalışma da alt dal gösterilmiş, üstte de bazı dallar görünüyor o nedenle dal gösterme açısından pek sorunu yok, belki küçük boşluklar bırakılabilirdi.
3. çalışmada da gövde gösterilmiş, arada bazı boşluklar bırakılmış. Belki biriki yerden dal gösterilse olurdu ama yine de güzel görünüyor.
Not: Çatallanma arttıkça yaprak sayısı da çok arttığından bazen dal göstermek çok kolay olmaz. Küçük yapraklılarda daha kolay tabi ki.
İyi çalışmalar dilerim....
sayın sağol bilgiler için teşekkür ederim.
şahsen, böyle iğne atsan yere düşmeyecek derecede yaprak ve dalcık oluşumunu çok beğeniyorum.
kurallara yüzde yüz uyamasakta bilmek faydalı..
ekte yapraksız hali görünen ağaç yapraklandığında muhtemelen ondada dalları göremeyeceğiz doğrumudur?
Sayın caglarxx,
Dal gösterilmesi açısından aşağıdaki çalışmayı örnek verebilirim.
İyi çalışmalar dilerim....
Bir de bu tarz çalışmalar var.
529672
Benzerlerine sık rastlıyoruz fakat bu örnek onların içinde bile biraz uçlarda kalıyor.
İşin kural kısmını zaten dillendirmeye gerek yok, zevkleri de tartışmak pek bir anlam ifade etmiyor.
Yılbaşında noel ağacı yapmak amacıyla tasarlanmış olabilir :)
Yine Neolanders Trophy de sergilenmiş bir çalışma. Ağacın gövdesi hem hareketli hem de konik, oyma da güzel yapılmış.
Çok güzel bir alıç ağacı sn. sagol.
Bildiğim kadarıyla Tony Tickle adlı İngiliz bonsai sanatçısına ait ve yanlış hatırlamıyorsam sağdaki (hafif arkaya doğru) bir dalını geçen sene taşıma esnasında kırarak kaybetmiş. Çok üzücü...!
Bu ağaç bana hediye gelse bunu bahçemde nereye koyardım bilmiyorum. Herhalde hediyeyi getiren arkadaşım görmeden böyle keserdim.
Tasarım açısından düşüncelerimiz sizinle genelde paralellik arz ediyor sn badrobot ama bu ağaç için sizden farklı düşünüyorum; benim olsa kesinlikle güzel bir literati olarak o hareketli ana gövdeyi koruyarak ama hafif açı vs. değişiklikleriyle muhafaza ederdim. :)
Güzel bir ikiz örneği. Gövdelerdeki hareket de şahane ama çalışmak için böyle bir ağaç bulmak milli piyangoda yılbaşı büyük ikramiyesi çıkması olasılığından pek farklı değil heralde.
Bonsai üstadlarından John Naka Ağacımızı bonsaiye değil Bonsaimizi ağaca benzetelim demiş. Üstadın izinden yürüyüp doğada kendiliğinden çıkan ağaçlara bir gözatalım.
Doğadan Bunjingi tarzına bir örnek.
Doğadan bir başka bonsai.
Tarih ve doğa birlikte neler yapıyor. Ta prohm tapınağı Kamboçya
Bileşik yapraklılarla uğraşmak çok kolay değil. Bileşik yapraklılarla yapılmış güzel bir orman çalışması.
badrobot
09-01-2015, 12:13
Gerçektende müthiş bir çalışma. Cesaret veriyor. Türü nedir tam anlayamadım.
Sayın Badrobot,
Benim de hoşuma gitti, bileşik yapraklı olmasa da bu sene ben de 2-3 tane orman çalışması başlatmayı planlıyorum.
BU ağaç Brezilya yağmur ormanlarından Chloroleucon tenuifolium. Dalının yakından çekimini ve bir örnek daha ilave ediyorum.
İyi çalışmalar dilerim...
Gerçektende müthiş bir çalışma. Cesaret veriyor. Türü nedir tam anlayamadım.
badrobot
09-01-2015, 12:34
haaa şu raintree dedikleri galiba. O tür gerçektende banada ilginç geliyor. Sadece internetten görüyorum tabii.
İlginç bir kayaüstü çalışması, hoşuma gitti.
Konikliği ve hareketiyle güzel bir ağaç ve çalışma.
badrobot
20-02-2015, 18:57
Ağaç çok güzel ama saksıyı beğenmedin. Bana itici geldi veya ağaca uymamış, tam olarak bilemiyorum ağaç dışında beni rahatsız eden bir şey var.
Sayın Badrobot,
Evet saksı küçük, ağaç da o kadar geriye yatık konumlanmasa daha iyi olurdu ama koniklik ve hareket çok güzel....
İyi çalışmalar dilerim..
Ağaç çok güzel ama saksıyı beğenmedin. Bana itici geldi veya ağaca uymamış, tam olarak bilemiyorum ağaç dışında beni rahatsız eden bir şey var.
nicholai hel
20-02-2015, 20:49
Bu kadar yumuşak kavisli bir gövdeye, yuvarlak hatlı zarif bir taç yapısına sahip, genel olarak baktığımızda feminen bir karakter sergileyen bu ağaçta, her ne kadar yuvarlak köşeli olsa da dikdörtgen saksı seçimi yanlış olmuş.
Elips bir saksı olsa ve ağaç bu elips saksının 1/3'lük sağ merkezine konumlandırılmış olsa çok daha müthiş bir seyir zevki verirdi.
Ağaç ne kadar mükemmel olursa olsun, saksıyla uyumu olmadan "bonsai"de birşeylerin eksik kalacağına harika bir örnek.
Sayın Badrobot ve Nicholai hel'in arzularını kıramadım ve çok beğendiğim bu alıca özel bir saksı yaptım, ağacın sahibi ağacı gönderirse aşağı yukarı bu şekilde dikeceğim. Photoshopta çok uğraşmadım ama tepe kısmını biraz daha öne gelecek şekilde dikmek daha iyi olur. İki renkli bir saksı seçmemin nedeni ise ağacın beyaz çiçek açmasına rağmen meyvelerinin siyah oluşu(siyah alıç).
En güzel ağaçlar, saksılar sizlerin olsun.....
Kimura Ustanın yaptığı kaya çalışmaları da çok ilgimi çekiyor, birkaç örnek paylaşacağım, ilki bu çalışma. Kayanın tepe kısmı insanı andırsın diye uğraşılmış.
Bir delice çalışmasına rastladım, çalışma güzel ama bu kadar JİN e ihtiyaç varmıydı. Bana fazla geldi biraz sadeleştirdim, çok fazla abartıya gerek yok bence. Saksı olarak da başka alternatifler düşünürdüm.
Orijinal çalışma:
538758
JİN biraz kısaltılınca:
538759
JİN çok kısaltılınca:
538760
badrobot
01-03-2015, 08:48
Güven abi bence ağacın kendisi güzel değil. Ne yaparsan yap bu düzelmez.
badrobot
01-03-2015, 08:58
Kengai stili ve birleşik yapraklı. Hiç böylesini görmemiştim. Ağacın şeklide başka bir güzel.
badrobot
01-03-2015, 09:01
Aslında oyma işi ne kadar çok ama gözü hiç rahatsız etmiyor, tam tersine çok hoş ve doğal duruyor.
badrobot
01-03-2015, 09:04
Çok hoş bir zeytin çalışması. Ağaç geriye doğru bir hareketi var. Belkide bu arka yüzüdür.
Bu çalışmayı beğendim, bir küğü ne hale getirmişler.
Aslında oyma işi ne kadar çok ama gözü hiç rahatsız etmiyor, tam tersine çok hoş ve doğal duruyor.
Evet hareketi çok güzel bir ağaç. Bence ön yüzü bu yöndür, bazen zorunluluktan dolayı gövde geriye doğru tutuluyor, ben de 1-2 ağacımda yapmak zorunda kaldım.Yeşil kısmı öne çekerek durumu mümkün olduğunca düzeltmiş.
Bugünkü çalışmada kolaylıklar dilerim.....
Çok hoş bir zeytin çalışması. Ağaç geriye doğru bir hareketi var. Belkide bu arka yüzüdür.
badrobot
01-03-2015, 09:12
Evet sevgili abim. Toplantıya saatler kaldı. İçimde bir heyecan var.
badrobot
01-03-2015, 09:15
Güzel bir üçlü gövde.
İkiz gövdelerden ince olanının arkada olması derinliği artırmış, 3 boyutlu görünüme katkısı olmuş.
Sn sagol verdiğiniz bu örnekte ikiz gövdeyi arka (çaprazda) konumlandırmasının bir sorundan ileri geldiğini düşünüyorum (bu ağacı farklı açılardan da gördüğüm için biliyorum) ki bu sorun benim de 1-2 ağacımda var; ikiz gövdeleri tam karşıdan görüntülediğinde hem toprak yüzeyindeki ana kök izleyene doğru gelecek hem de ana gövde olduğundan daha ince görünecek. Benim özellikle bir ağacımda bu sorun var: nebari kalın olmasına rağmen yassı bir şekle sahip ve bu sebepten ötürü tam karşıdan bakılınca nebari normalden %50 daha ince görünüyor, hafif profilden bakıldığında ise hem nebari daha kalın hem daha konik görünüyor.
Japonyadan bir taşüstü çalışması, acer olmasına rağmen köklerin taşa bu kadar kaynaşması için uzun yıllar gerekiyor.
Akçaağaç çalışmıyorum ama Japonlar bu türde harikalar yaratıyor.
Kuralcı Japonlar da her zaman kurala uymuyor, yeşil kısım yere kadar ulaşıyor. Bir alıç çalışması, kış görüntüsünü de görmek isterdim, alt dallar yeterince kalınlaşmamış zannediyorum.
Made in Almanya, Walter Pall tasarımı bir kayın. Alttaki dal o boşluğu dolduruyor ama gözümü yoruyor. O dalı kesip üstteki dalın aşağı sarkmasına izin vermeyi tercih ederdim. Tabi ki sağ alt dalı da zamanla kalınlaştırmak gerek.
nicholai hel
14-03-2015, 16:31
Walter Abimiz bunları bilerek yapıyor bence. Sırf inadına. :))
Klasik orman tarzına uymayan bir dizilişle yapılmış güzel bir çalışma. Bu çalışma Almanyada 2500 euro fiyatla satışta. Biraz daha derinlik kazandırılabilirdi..
badrobot
22-03-2015, 19:12
Aslında burada bir ilizyon var; ilk bakışta göz aldanıyor. Bunu sağlayan özellikle soldan 1.ve 3. ağaçlar ve sağdaki son 3 ağaç sağlıyor (neredeys tüm ağaçları saydım, geriye ne kaldıki). Sanki kalın tek bir ağaç varmışta, içi oyulmuş muş. Ama elbette öyle değil. Bu ilizyonu birbirleriyle uyumlu gövdeleri yanyana kombin ederek elde etmişler.
Noelanders Trophy 2015 den bir çalışma, hareketi de dallanmayı da sevdim, ağacı diğer taraftan da görmeyi isterdim.
Sergiye katılanlardan bir başka çalışma. Bu serginin önemi International olup Avrupada ve 15 yıldır yapılıyor olması. Kusuru ise fotoğraf çekmek yasak, katılımcıların internete koydukları fotoğraflardan bir fikir alınabiliyor.
Bu çalışma Yaprak dökenlerde derece almış:
542293
Öne gelen dal direk çıkmasına rağmen yana dağıtılarak gözü yorması önlenmiş, kesilse 3 boyut hissi azalırdı, böylece her yönde dal var.
542294
Sergiden bir delice çalışması
Güzel bir çalışma. Geçen sene erikten bu tarz bir çalışma başlatmıştım malesef kışın kurudu.
badrobot
25-03-2015, 11:56
Bariz bir şekilde öne gelen bir dal var ama ağaç Çin'de bir sergide sergilenmiş.
Sergiden bir delice çalışması
Sn sagol,
Zeytini shimpaku yapmak ancak bu kadar başarılı olabilir herhalde :)
Yakışmış mı diye sorarsanız, gerçekten çok kararsız kaldım doğrusu!
Sayın Sakaki,
Çok emek verilmiş, yıllarca uğraşılmış bir çalışma ama doğada böyle bir delice görmek zor, sanat açısından bakarsak iyi diyebilirim. İspanyollarda bu şekilde çalışma çok baka baka oldukça alıştım ama yine de bu kadar abartmazdım heralde.
İyi çalışmalar dilerim...
Sn sagol,
Zeytini shimpaku yapmak ancak bu kadar başarılı olabilir herhalde :)
Yakışmış mı diye sorarsanız, gerçekten çok kararsız kaldım doğrusu!
Sayın Sakaki,
Çok emek verilmiş, yıllarca uğraşılmış bir çalışma ama doğada böyle bir delice görmek zor, sanat açısından bakarsak iyi diyebilirim. İspanyollarda bu şekilde çalışma çok baka baka oldukça alıştım ama yine de bu kadar abartmazdım heralde.
İyi çalışmalar dilerim...
Benim de kararsız kaldığım nokta tam olarak bu! :)
Zarif, estetik, hoş bir görünüme sahip ama bir delice için gerçekçi mi, doğal mı derseniz bence de hayır.
Şimdilik kedi misali mundar diyelim en iyisi :)
Bu çalışma da hoşuma gitti, ağacın konikliği de şahane.
Sergiden önce Walter Pall Noelanders 2015 için bu ağacını düşündüğünü yazmıştı ama bununla mı katıldı bilmiyorum. Görünüşü çok doğal.
Walter Pall ın sergi için düşündüğünü söylediği diğer çalışma ise buydu, Ağacın hareketi çok güzel.
badrobot
26-03-2015, 22:07
Birleşik yapraklı Bonsai için çok güzel bir örnek.
Sergilenen bir başka çalışma
Bu seneki sergiden bir başka ağaç. Süpürge tarzı gibi görünmesine rağmen değil. Doğal tarz(natural style). Bu tarz da hoşuma gidiyor, doğada karşılaşabileceğimiz örnekler elde ediliyor.
Not: Tepe dal ikiz , biri önde biri arkada, genelde biz olsak o dallardan birini keserdik zannediyorum ama bu şekilde derinlik hissi kazandırılmış.
2011 yılında sergilenen bu çalışma ilginç.
Noelanders 2011 den bir orman çalışması. Sol ve sağ iki ağacın ne kadar yerden olduğuna dikkatinizi çekerim.
Güzel bir çalışma. Konikliği güzel. Alt dalları daha kalınlaştırmak lazım.
Kimseden ses çıkmıyor bari bir yabani elma ilave edeyim. Genç bir fidan, nebari yok, koniklik yok, kalınlığı boyuna göre az ama çiçekleri güzel.
Gülün bonsai zor, deneyip şimdilik vazgeçtiğim türlerden. Zarif ve güzel bir tane gördüm, tekrar denesem mi.
Çok başarılı bir gül çalışması
badrobot
27-03-2015, 20:23
Her iki gül çalışması çok güzel.
Boşuna dememişler "gülü seven dikenine katlanır."
Ben de çok beğendim. Uygun bir zamanda tekrar denesem iyi olacak.
İyi geceler dilerim...
Her iki gül çalışması çok güzel.
Boşuna dememişler "gülü seven dikenine katlanır."
Çalışma halinde bir gül daha. Bu da çok başarılı.
Ağaç da çalışma da çok güzel, sağ alt dal dallandıkca daha da muhteşem olacak. Bu ağaçtaki ters koniklik gerçekten yakışmış. Bulursam bir tane gelişmiş mahleple çalışmak istiyorum.
Bu prunusun gövde hareketini çok beğeniyorum ama elime böyle bir meyve ağacı geçmedi. Meyve fidanını bahçede şekillendirip geliştireceğiz heralde.
badrobot
29-03-2015, 15:51
Çok hoş bir çalışma...
Walter Pall'ın bir alıç çalışması. Altdaki dal gerekli mi gereksiz mi diye tartışılabilir ama bu haliyle hoşuma gitti. Saksıyla da uyum içinde ama az daha büyük seçerdim saksıyı zannediyorum.
Bir yaban elması çalışması. Güzel görünüyor. Güzel bir yaban elması bulamadık. İnce bir fidanım vardı sonbaharda bahçeye aldım biraz kalınlaştırmak için.
Bir yaban elması çalışması. Güzel görünüyor. Güzel bir yaban elması bulamadık. İnce bir fidanım vardı sonbaharda bahçeye aldım biraz kalınlaştırmak için.
Bahçeme sizinle aynı sevdadan ötürü bir tane yaban elması ektim sn sagol. Gerçekten şahane ama özellikle ilkbahardaki çiçekli hali çok ayrı bir güzel. Amacım büyütüp gelişen dallarından havai köklendirme yapmaktı ama gelişim hızını görünce tohumdan bile başlanabileceğini anladım.
Bu yaz sonu tohumları dağıtırım sizlere de :)
Walter Pall'ın alıcı bende olsa ne yapardım acaba. Alt dalı kesip sağa döndürürdüm, saksıyı da büyütürdüm. Umarım Walter Abi kızmaz.
Walter Pall'ın bir alıç çalışması. Altdaki dal gerekli mi gereksiz mi diye tartışılabilir ama bu haliyle hoşuma gitti. Saksıyla da uyum içinde ama az daha büyük seçerdim saksıyı zannediyorum.
Walter Pall'ın alıcı bende olsa ne yapardım acaba. Alt dalı kesip sağa döndürürdüm, saksıyı da büyütürdüm. Umarım Walter Abi kızmaz.
Katılıyorum :)
Meifu ten 2014 de segilenen bir Han kengai
Meifu ten de sergilenen meyveli bir bonsai
Çok güzel bir hanımeli örneği
badrobot
11-04-2015, 20:17
Ben saksıya takılı kaldım. Şekil olarak ağacın bedeni taklit edilmiş.
Evet saksı da çok güzel, ağaç da. İşin garip tarafı ikisi de Japon değil Çin işi.
Ben saksıya takılı kaldım. Şekil olarak ağacın bedeni taklit edilmiş.
Yang Zhao'da sergilenen bir Kengai.
İlginç bir kaya çalışması. Kayayı da ağacı da bir heykeltraş gibi yontmuşlar.
Kovuğu güzel oymuşlar. Üçgeni tamamlaması gövdenin duruşu güzel.
Yine güzel bir kaya çalışması
Güzel bir çalışma daha...
Değişik bir kengai çalışması. Normalde soldaki dalı keserdik ama böyle de güzel olmuş.
Twin, literati çalışması. Zarif olmuş, beğendim.
En güzel ginkgolardan biri ise 'international bonsai arboretum' da bulunuyor
2000 yılında tohumdan incecik bir fidancıkken başlanan bir gürgen çalışması. Ortaya güzel bir şey çıkmış. Koniklik, nebari güzel ve gövdede yara izi yok. Sabrını ve ustalığını takdir ettim. 22 cm yüksekliğinde.
Not: Bir hata nedeniyle arka yüz ön yüz olarak kullanılmaya başlanmış, yapımcı önde görünen yara izi için üzgünmüş.
1990 yılında incecik bir fidancıktan başlanmış bir karaağaç çalışması. 13.5 cm yüksekliğinde.
Japonya'da Omiya müzesinde sergilenen bir yaban elması. Dalların inceliğine dikkatinizi çekerim.
Bir forumda çalışılmaya yeni başlanmış bir Ova karağacının fotoğrafını ve başka bir bonsaicinin önerisini ilave ediyorum. Doğadakine yakın bir görünüm öneriyor.
Naturalistik, neagari tarzında bir çalışma. Klasik kurallara uymasa da güzel görünüyor.
nicholai hel
20-04-2015, 13:39
Doğallığı çok güzel ama benim ağacım olsa ilk işim sağda kök üzerinden çıkan en alt dalı kesmek olurdu. :)
547721
Noelanders 2011 e katılmış güzel bir alıç çalışması. Hans van meer tarafından geliştirilmiş.
Noelanders 2014 de sergilenmiş bir karaağaç çalışması
Noelanders 2013 de sergilenen karaağaç olduğunu zannettiğim bir çalışma. Soldaki JİN bana biraz fazla geldi.
Doğadan bir bonsai çalışması
Minik ve güzel bir çalışma. Tahminen 8 cm çapında bir saksıya yerleştirilmiş, yaklaşık 5 cm nebarisi ve 16 cm boyu var gibi.
Japonyadan Kengai bir yasemin çalışması. Yapraklarından türünün yıldız yasemin olacağını zannediyorum.
Saksısıyla, seramik sehpasıyla güzel bir kengai çalışması. Biz olsak kırmızı yerine mavi boncuk sallandırırdık heralde.
nicholai hel
30-05-2015, 09:38
556066
Cüce yıldız yasemin.
Kouka-en'de uzun süre çıraklık yaptıktan sonra artık kendi yolunu çizmeye başlamış yeni nesil usta adaylarından Bjorn Bjorholm'ün paylaştığı ağaçlardan biri ve onun notuna göre "tescillenmiş bonsai başyapıtı".
Çok emek var, güzel bir çalışma olmuş. Hele ki yaseminler çiçeklenince kokusuna doyulmaz. İstanbulda fidancılarda kalın yıldız yasemin bulamadım, belki akdeniz bölgesinde bulunur. Kıysam yıldız yaseminlerimin birini bahçeden söküp bonsai yapmayı deneyeceğim ama 10-12 sene uğraştan sonra sökmeye kıyamıyorum.
556066
Cüce yıldız yasemin.
Kouka-en'de uzun süre çıraklık yaptıktan sonra artık kendi yolunu çizmeye başlamış yeni nesil usta adaylarından Bjorn Bjorholm'ün paylaştığı ağaçlardan biri ve onun notuna göre "tescillenmiş bonsai başyapıtı".
nicholai hel
30-05-2015, 10:41
Ağaçta müthiş bir çatallanma var bu da yıllarca eğitimin sonucu, bu yönüyle çok değerli, fakat benim elimde olsaydı bu ağaç mutlaka alttan bazı dalları eler gövdeyi bir miktar açığa çıkarırdım.
Belki böyle
556083
Hatta belki daha ileri gidip sol alttaki öbeği de alırdım.
Ve bu şekliyle ağaç muhtemelen başyapıt olmaktan çıkar, "güzel bir bonsai" olurdu. :)
Yaşlı yıldız yasemin bizim buralarda da bulunmuyor. Ya çelikten üretim genç fidanları satıyorlar ya da topiary teknikleriyle geliştirilip şekil verilmiş, dolayısıyla çok pahalı olanlarını. Serbest gelişime bırakılmış uygun fiyatlı yaşlı aday hiçbir yerde karşıma çıkmadı malesef.
Tohumdan yetiştirdiğim su yaseminlerim var. On sene kadar sonra güzel olabilirler. :)
Ben yere kadar inen ağaçları da seviyorum. Aslında ağaç göründüğü kadar kalın değil, arkadaki taşı güzel seçerek kalın bir gövde izlenimi yaratmış. Bendeki yıldız yaseminler 7-8 cm oldu ama bahçenin bir parçası oldular bu aşamadan sonra sökmek zor, 2 yıl önce birkaç tane daldırma yaptım ama kalınlaşmaları için çok zaman gerekiyor. Yıldız yaseminler dalı kesmeden toprağa yatırılıp üzerine toprak atılarak daha kolay üretiliyor. Bahçede 1 tane de sarı yasemin kalınlaştırmaya çalışıyorum ama daha yeterli kalınlığa ulaşmadı, ulaşırsa sökeceğim.
İyi çalışmalar dilerim.
Ağaçta müthiş bir çatallanma var bu da yıllarca eğitimin sonucu, bu yönüyle çok değerli, fakat benim elimde olsaydı bu ağaç mutlaka alttan bazı dalları eler gövdeyi bir miktar açığa çıkarırdım.
Belki böyle
556082
Hatta belki daha ileri gidip sol alttaki öbeği de alırdım.
Ve bu şekliyle ağaç muhtemelen başyapıt olmaktan çıkar, "güzel bir bonsai" olurdu. :)
Yaşlı yıldız yasemin bizim buralarda da bulunmuyor. Ya çelikten üretim genç fidanları satıyorlar ya da topiary teknikleriyle geliştirilip şekil verilmiş, dolayısıyla çok pahalı olanlarını. Serbest gelişime bırakılmış uygun fiyatlı yaşlı aday hiçbir yerde karşıma çıkmadı malesef.
Tohumdan yetiştirdiğim su yaseminlerim var. On sene kadar sonra güzel olabilirler. :)
Değişik bir kengai çalışması. Normalde sadece üstteki kısmı yapardık. Bu şekilde şelale gibi kat kat dökülme açısından ilginç olmuş.
Manolya bonsaileri de çiçekliyken çok hoşuma gidiyor. Japonyada Omiya müzesinde sergilenen bir manolya.
Bir manolya çalışması daha. Yarı kengai tarzında yapılmış.
Begonvili çok sevmeme rağmen yaşadığım yerler begonvile uygun değil. Akdeniz ve EGE deki arkadaşlar için örnek alınabilecek bir çalışmayı ilave ediyorum. Zamanla belki bir begonvil denemesi daha yaparım.
nicholai hel
01-09-2015, 14:02
Begonvil, kıyı Ege ve Akdeniz'de yaşayanlar için neredeyse olmazsa olmaz diyebileceğimiz bir tür gerçekten. Bakımı oldukça kolay, gelişimi son derece hızlı, hastalığı zararlısı neredeyse yok denecek kadar az ve bunların üstüne bir de çiçek vermesi en kolay türlerden biri olduğunu düşünürsek, fazla söze gerek kalmıyor.
573484
Japonya Omniya'da sergilenen bir yaban elması çalışması. Bazı meyve ağaçlarıyla yapılan çalışmalarda kurallara tam uymak çok zor, kuralları biraz esnetip bol çiçek ve meyve göstermek ön plana alınabiliyor.
Bir başka yaban elması çalışması. Boyu gövdeye oranla çok uzun olmakla beraber zarif görünüyor.
Peter Tea isimli, sevdiğim ve yetenekli bir bonsai sanatçısının çalışması (trident maple)...
Nebarinin göze batan görüntüsü, koniklikten yoksunluk, tarz olarak kolay kolay kategorize edilememesi.... nereden bakarsanız bakın pek alışılagelmiş bir çalışma değil...
Herşeye rağmen yapraklı görüntüsü ise bir o kadar renkli ve güzel.
574256
574257
Bu çalışması, yeteneğinin kesinlikle bir ölçütü değil. Çok güzel ama bir o kadar da sıradışı çalışmaları var, örn.:
https://peterteabonsai.wordpress.com/2014/04/03/utah-juniper-aka-big-****/ (https://peterteabonsai.wordpress.com/)
Bazen kalıpları kırmak zevkli ve çekici çalışmaların ortaya çıkmasını sağlayabiliyor.
Japonyadan sıradışı bir Bunjingi tarzı çalışma
Bir begonvil çalışması. Birkaç fidanın kaynaştırılmasıyla yapılmış gibi.
Elma çok başına buyruk dal atıyor, dikine çıkan obur dallarla devamlı bir savaş gerekiyor ama çiçekli ve meyveli halini seviyorum.
çiçekli bir yaban elması(4 gövdeli, 4=ölüm))
Gürgen, Omiya Japonya. Alt dal çok kişide soru işareti doğurabilir ama ben altta dal seviyorum.
Trident Maple. Omiya Japonya. Bir zamanlar bir reklam filmi vardı 'ince uzun babam gibi' diyordu.
Pariste Japonya tanıtımı. Sokakta bonsai çalışması.
Çok beğendiğim bir sal çalışması
Çok güzel bir acer çalışması. Yere kadar olması da ayrı bir güzellik katmış.
Şahane bir kengai yaban elması çalışması. Yaban elması gibi inatçı bir türü bu hale getirmek neredeyse imkansız. Taikan ten de sergilenmiş bir çalışma.
Eşyanın tabiatına uymayan çalışmalar da yapılmıyor değil.
Tazmanyadan bir begonvil yamadorisi. Çapı 50 cm den fazla.
Dev bir begonvil.
Yeni yılda her şey gönlünüzce olsun.....
Avrupanın en büyük Bonsai show'u Noelanders Trophy 2016 da yaprak dökenler dalında birincilik alan ağaç:
Noelanders Trophy 2016 da kazanamamış olsa da en iyiye aday gösterilenlerden Quercus ilex.
Kazanamamış olsa da en iyiye aday gösterilenlerden biri ise bu acer palmatum
598203
Yakın çekim:
598204
Bu ağaç benim olsaydı biraz daraltıp aşağıdaki gibi bir yapıya dönüştürürdüm
598205
En iyi suiseki ödülü alan ise
Noelanders Trophy 2016 dan birkaç foto daha
Kokufu ten 2016 dan da birkaç ağaç ilave ediyorum
Bu ağaçta altta öne doğru gelen dala bakın, normalde direk bakana gelen dal istenmiyor ama bu hem boşluk doldurulmuş hem de 360 derece görünüm kazandırılmış. Ben sevdim.
dusunenadam
05-03-2016, 11:47
Vay be!..
dusunenadam
05-03-2016, 11:49
Böyle bir sergide içimizden birinin bir ağacı olacak mı acaba?
İnşallah....
Böyle bir sergide içimizden birinin bir ağacı olacak mı acaba?
İlginç bir çalışma olmuş hoşuma gitmedi desem yalan olur.
Bonsaibark sitesinde yayınlanmış bir çalışma çok hoşuma gitti. Hem ağaç hem sanat başka ne bekliyoruz ki bonsaiden.
Gerçekleştiren Sanatçı : Tim Burton
dusunenadam
27-03-2016, 22:51
Muhteşem...
Cemaleddin
28-03-2016, 09:21
Siz olsaydınız hangi çizime göre ilerlemek isterdiniz?
Sayın Cemaleddin,
Ben 1. olmazsa 3. derdim..
Kolay gelsin...
Siz olsaydınız hangi çizime göre ilerlemek isterdiniz?
Cemaleddin
28-03-2016, 18:39
Sayın Sagol; 1. çizimdeki dal sıralaması : 2 dal sağda üst üste, 2 dal solda üst üste sıralanıyor... Bunun size de aykırı ve eleştirel gelmediğini anlıyorum... Yanılıyormuyum?
Sayın Cemaleddin,
Bütün olarak bakınca 1. gözüme daha hoş göründü.
Kolay gelsin...
Sayın Sagol; 1. çizimdeki dal sıralaması : 2 dal sağda üst üste, 2 dal solda üst üste sıralanıyor... Bunun size de aykırı ve eleştirel gelmediğini anlıyorum... Yanılıyormuyum?
Akdeniz bölgesinde özellikle Antayada sokaklarda parklardaki Ficus Benjaminleri görünce biraz moralim bozuluyor aslında. Ufacık bir çelikle kolaylıkla çoğaltılıp bonsai yapılabilecek bir ağaç. Akdeniz bölgesinde İster evde salonda balkonda yetiştir istersen bahçede. Adam kurşun kalem kalınlığında bir benjamin çeliğini ne hale getirmiş görüp ders alalım diye paylaşıyorum.
Bizde de Dededen toruna kalan bonsailer olur inşallah. Bu ficus Benjaminaya Dede başlamış, oğluna bırakmış, oğul da kendi oğluna bırakmış. 10 yıldan fazladır 3. kuşakta. 100 yaşının üzerinde.
İncecik bir filizle başlanmış bir çalışma. 20 yıl olmuş.
Saksı derdi malum. Bir Alman kalın sactan saksı yapmış.
45 cm çapındaki bu çam yaklaşık 400 yıllık. Hiroşima bombalanmasından sağ kurtulmuş. 1976 yılında National Arboretuma bağışlanmış.
National Arboretumda sergilenen bir başka çalışma. Zarifliği hoşuma gidiyor.
Vaughn Banting tarafından bağışlanmış , 1974 den beri çalışılıyor. Diğer orman çalışmalarından farklı bir yaklaşım sergilenmiş , derinliği de güzel vermiş
Almanyada rastladığım bir kış yasemini. Bu hale 100 yıldan önce geleceğini zannetmiyorum. Esas zenginlik devamlı yeni gökdelenler dikmek değil bahçelerdeki, parklardaki ağaçların ihtişamıyla, yaşıyla ölçülmeli.
O kadar güzel örnek varken bu ağacı Kokufu ten e seçmezdim zannediyorum ama seçmişler. Hareketi güzel ama çok karmaşık geliyor bana. İnce ağacı zorlamayla kalın göstermişler oran ve orantıyı tutturmak için. Belki harcanan emek ve sıradışılık nedeniyledir.
Bu çalışma da diğerlerine göre basit kalmış. Çalı formunda.
Bu çalışma da değişik ama kalın gövdeden sadece 2 ince dal çıkması ne kadar normal, kütükten 2 dal çıkmış gibi aslında. Görünüm olarak güzel. Kural açısından seçilirmiydi acaba.
Bir oya çalışması, yine değişik bir çalışma. 2015te jüri mi değişti acaba daha önceki yıllara göre biraz daha farklı ağaçlar var gibi.
Bu ağaçta direk bakana doğru çıkmış dallara bir bakın kurala uygun mu ama Japon yapımı bonsai olduğundan alınmıştır. Bunu Walter Pall gönderse sergiye kabul ederlermiydi acaba.
Bu biraz bodur kalmış, gövde boy oranı 1:4 civarında. 10 cm lik kütükten olsa 40-45 cm olur boyu. Genelde 1:6 veya altında tutmuşlar.
Japon ayvasının renkleri güzel olmuş. Aslı beyazmış, renkli olması için kırmızı olanlar aşılanmış
Alt dalların inceliğine bir bakın. Japon Ustalar yapmış ve en saygın bonsai sergisine saygıdeğer bir konuk gibi kabul edilmiş. Üst taraftaki ters konikleşmeye bir bakın, kurala uygun mu? Nerede bizim 1/3 kuralı. En alttaki fotoğrafta işaretlediğim dala ve 90 derece dönüşüne bir bakın. Dallar en alttan başlıyor. Ortadaki fotoğrafta sağdaki 2 dalın inceliğine bakın. Bu ağaçta aslında bir siluet çalışılmaya çalışılmış ama iş tam yerine gelmemiş. Aslında 2 kişi var ağaçta. Bu ağaca bir heykele bakar gibi bakınca beğeniyorum aslında yani sanat olarak bakınca ama bir bonsai olarak bakınca eksikleri ve yanlışları çok. Walter Pall fairy tail akımında ağacını hilkat garibesine benzetince böyle bonsai mi olur diye herkes eleştirir ve sergiye başka ağacınla katıl bunun yerine deniyor ama Kokufu ten gibi En saygın sergide sergilenen bu ağaca hop dedik kardeşim burası heykel sergisimi kardeşim diyen olmuyor çünkü ağacı Japon ustalar yapmış. Eğer olaya sanat açısından yaklaşıyorsak Walter Pall fairy tail diye güzel bir akım yaratmış ama bonsai açısından bakarsak yanlış buluruz. Şimdi kendimize sormamız lazım Bonsai sanatı diyoruz da bonsaiyi sanattan kabul ediyormuyuz etmiyormuyuz.
Not: Fırsat bulunca daha önce paylaştığım Tanaka'nın bir çalışmasının detaylarını paylaşacağım silüet nasıl çalışılır hayret ediyor insan.
Bu ağaç Walter Pall tarafından gönderilse Kokufu ten gibi dünyanın en saygın bonsai sergisine kabul edilirmiydi?. Walter Pall karşıtları hele bakın Walter ne göndermiş diye aylarca bu ağacı tartışmazmıydı?
Kokufu ten e genelde Japonyada yetişmiş ağaçlar kabul ediliyor. Son yıllarda Amerikadan bir ağaç kabul edildi ama yapılan yorumlarda onun da zaten Japonyada ünlü bir bonsai firması tarafından yetiştirilip sonra Amerika ya ihraç edilen bir ağaç olduğu yazıldı(Yani dünyaya bir mesaj verilmiş oldu ağacı bizden alın ki ileride Kokufu ten e seçilme şansı olsun).
Kokufu ten e baktığımda sumo tarzlarını ayrı tutarsak Japonların çoğunlukla en sıkı uyguladığı kural Gövde boy oranı(1:6).
Bonsai, rakamlar ve kurallardan ibaret olsaydı, sanat değil mühendislik dalı olurdu.
Muhtemelen bu ağaç, sergide üzerinde en çok konuşulan olumlu veya olumsuz yorum yapılan ağaç. Bir şekilde zıtlık oluşturarak konuşturmak yorum yaptırmak sanatçıların hoşuna gidiyor. Aynı ağacı ben yapsaydım muhtemelen Japonya'dan içeri bile sokmazlardı. :)
Bonsai'nin bir sanat olduğu kesin ancak bizler belirli ölçülere sadık kalarak ne kadar özgün ağaçlar yaratabiliyoruz?
Büyük Dede Tanaka bir çalışmaya başlamış, oğluna bırakmış, o da oğluna bırakmış, o da oğluna bırakmış. Büyük Dede Tanaka kimdir derseniz Aichi-en bonsai şirketini kuran adam. En büyük değişiklikleri torun yapmış.
Bu hem heykel hem bonsai ama çalışma o kadar ustalıkla yapılmış ki çok dikkatle incelemeden hataları görmek zor. Bu ağacı çok önce paylaşmıştım şimdi detayları yakından görelim.
Tabi ki çalışmada Tanaka'nın görüşü ön plana çıkıyor. Sıradışılık ile göze hoş görünen ve sıradışılık arasında çok ince bir çizgi vardır.
Ağacın genişliği 88 cm
Ağacın yüksekliği ise saksı hariç 72 cm
Önden görünüş:
606649
Yandan görünüş:
606652
Yandan görünüş:
606650
Arkadan görünüş:
606651
Ayak kısmını geniş ve daha alışılmış yapamazmıydı yapardı ama tercih etmemiş. Neden böyle yaptim 1. fotoğrafa tekrar bakın diyor.
606659
Bu bir Ana-Oğul tarzı. Sağda küçük oğlanı zaten görüyorsunuz.
606660
Ana:
606661
Ana-oğul detay:
606663
606662
Dallanma detayı:
1995 yılındaki görünüm:
606664
Son sonbahardan bir görüntü
606665
Hem sanat hem bonsai yapmış, ama hem 100 yıllık bir çalışma hem bilgi birikimi çok. Bunu zaten satmak için yapmamış, reklam için yapmış.
Şahane Şahane Şahane
Noelander 2016 da en ilginç bulduğum çalışma. Her dalda heykel/heykeller var ve bir bütün olarak da çalışmayı beğendim. Hem sanatçı, hem heykeltraş hem de bonsaiciymiş yapanlar.
Kokufu ten 2016 nın en ilginç ağacı bir kayısı.
Çok iri bir ağacın alt kısmından yapılmış. Kütükten demeyeceğim tartışma çıkar çünkü bizde kütük genel olarak düz olarak yerleşmiş zihinlerimize halbuki tanım olarak üstü kesilmiş bir ağacın toprakla birleştiği yere kadar olan kısım.
Bir bonsai mi desem bir heykel mi desem. Tarzı nedir, kurallara uyuyor mu, aşırı ters konik mi, dalları gövde kalınlığına göre ince kalmış felan demeden çok güzel diyorum. Hem heykel hem de bonsai. Artık her bonsai sergisinde en az bir tane bu tür çalışma görüyorum hoşuma da gidiyor aslında, içindeki kuşları, insan figürlerini,... sayıyorum bulmaca gibi.
2016 daki Kokufu ten sergisinde ödül almış olan kırmızı çiçek açan kayısı. Prunus mume, çin eriği veya Japon kayısısı olarak adlandırılıyor. Kışın çiçek açmaya başlayıp ilkbahara kadar açıyor. Anavatanı, Çin, Japonya, Kore nin yüksek kısımları. Sıcak bölgelerde çiçek açsa da genellikle meyve vermiyor. Bunun aşısını bulsak kayısının yarısını aşılasak hem beyaz hem kırmızı açan gösterişli bir kayısımız olur.
Kokufu ten, Noelander trophy, Omiya da sergilenmiş ağaçları gözümüzde çok da büyütmeyelim, kendi çalışmalarımızı da çok küçümsemeyelim diye de birkaç örnek vermek fena olmayacak. Ya folyajla kapatıyorlar ya da ön yüzü öyle seçiyorlar ki biz sergilenen ağaçlara üfff be diyoruz Amerikalılar Wawwww diyorlar ama gerçekten hepsi öyle mi.
Kokufu ten 2016 da sergilenmiş bir ardıç: bu ağaçta 3 yerde nerdeyse gövde kalmamış, bunlardan biri görünüyor
607009
Ünlü Kimura garden dan bir ardıç bükme: bir kısım kesilmiş döndürmek için ama bütünlüğü bozmaz diyor.
607010
Ünlü Kimura garden dan bir ardıç bükme: döndürürken gerekli önlem alınmadığından kırıklar apaçık görünüyor. Biz acemiler bunu yapsak yuh ağacı mahvetmiş barbarlar derler.
607011
Walter pall informal broom
Amerikada yapılmış bir çalışma. 1995 yılında çekirdekten başlamış, 21 yıl eder, sabrın sonu selamet olmuş. Bahçede kalınlaştırmış. Çekirdekten yetiştirdikten sonra oyma yapmazdım heralde(yaralarını iyileştirirdim) çünkü oyma yapılacaksa fidandan çok daha kısa zamanda yapılabilirdi.
Yaklaşık 30 cm imiş. Fotoğrafa göre gövde çapı yaklaşık 8 cm felan eder.
Amerikadan Naturalistik bir çalışma.. Amerikada bir kısmı diyorki bonsai kurallarını boşverelim, tabiatta nasılsa aynısını alalım.
Biraz da dünyada neler konuşuluyor, tartışılıyor ona kulak verelim.
Bu çalışma 1917 yılında New York sanat galerisinde sergilenmek istendiğinde bu bir sanat değildir denip reddedilmiş. 2004 yılında 500 İngiliz sanat uzmanı bu çalışmayı 20. yüzyılın en çok etkilenilen sanat çalışması ilan etti. Şimdi hiç beğenmediğimiz bonsai akımları da 100 yıl sonra belki en çok etkilenilen akımlar olur.
607068
Adamın biri de diyor ki madem yukarıdaki sanat, ben de onda bonsai sergilerim.
607069
Ben bir şey demeyeceğim sadece haberdar ediyorum....
Not: bu akım tutarsa bonsai saksısı sorunu kökünden çözülür....
Cemaleddin
21-04-2016, 19:27
Sayın Sagol; 474. iletinizdeki Armutun gövde kalınlığı 8 cm değil, 3.5- 4cm civarında olmalı...
İlginç ve güzel çalışmaları bizlere ulaştırdığınız için teşekkür ederim...
Cemaleddin Bey,
haklısınız 4 cm den az olmalı yanlış hesaplamışım.
Beğenmenize sevindim. Daha çok araştırıp öğrenmemiz gerekiyor, gözüme çarpan iyi, kötü, ilginç örnekleri fırsat buldukça ilave etmeye çalışıyorum. Paylaşarak, deneyerek bilgi birikimini artırmamız lazım.
Kolay gelsin....
Sayın Sagol; 474. iletinizdeki Armutun gövde kalınlığı 8 cm değil, 3.5- 4cm civarında olmalı...
İlginç ve güzel çalışmaları bizlere ulaştırdığınız için teşekkür ederim...
1996 yılında 5 incecik 3 dişli akçaağaç(trident maple)fidanıyla başlanmış bir taşüstü çalışması. Zamanla fidanlar kaynaşmış, taş ile bütünleşmiş ve şahane bir bonsai olmuş. Bu tür çalışmalarda birbiriyle kolay kaynaşan türleri seçmek iyi olur.
Will Baddeley tarafından yapılmış kütükten bir karaağaç çalışması.
Çok güzel bir çalışma. Takdir ettim adamı.
Kokufu 2016 Birinci bölümünde sadece 4 esere ödül verilmiş.
Taşüstü trident maple(üç dişli acer) de ödüle layık görülenlerden. Sol ikinci dala göre sol alt dal biraz ince kalmış. Aslında ters koniklik de var ama sıradışı bir çalışma olduğundan ödüle layık görüldüğünü tahmin ediyorum.
607638
Bu çalışmanın 1965 deki hali ise aşağıdaki gibi
607639
1. bölümde ödül alanlardan 2. si bir ardıç çalışması
Kokufu 2016 1. bölümde ödül alan bir diğer çalışma ise tek bir bonsai değil, bir shohin kompozisyonu
1. bölümde ödül alanlardan biri ise bir Japon ayvası çalışması
2. bölümde ödül alanlardan bazıları
Sırasıyla
Japon Ayvası
Ardıç
Yaban elması
Ardıç
Kırmızı çiçekli kayısı
İncecik fidanlarla başlanmış bir huş ormanı
1993 deki hali:
607674
2012 deki hali:
607675
İlk hali yok ama bunlara benzer 1-2 yıllık fidanlarla başlanmış
607677
Benjaminden bonzai olurmu bu Nasıl yapılır ?
Sayın edasu,
Özellikle asya ülkelerinde ficus benjaminden yapılmış çok bonsai örneği var.
Türe özel bazı şeylere dikkat edilerek yapılabiliyor. Hiç bir dal tam yapraksız bırakılamıyor(en uçta 1 tane kalmazsa o dal geriye doğru kuruyor. Dalların veya gövdelerin birbiriyle çok kolay kaynaşma özelliğinden faydalanılarak, çeşitli aşı yöntemleri kullanılabiliyor(yanaştırma aşı, matkap aşısı, kök aşılama,..). Yaprakları çok fazla küçültülemediğinden büyük ve orta boy bonsailer yapplıyor, küçük boy çok anlamlı olmuyor.
Önceki sayfalarda 2 örnek paylaşmıştım, örnek olsun diye birinin linkini aşağıda veriyorum.
http://www.agaclar.net/forum/1452087-post451.htm
Kolay gelsin....
Benjaminden bonzai olurmu bu Nasıl yapılır ?
Japonyadan kütük gibi bir çam çalışması. Yan dalların sonradan aşı yapıldığını sanıyorum. Tepe dal da ince sayılır. Şimdilik çok ince kalmışlar ama adamlar çok uzun vadeli düşündüğünden 10-20-30 yıl sonra uyumsuzluk sorunu kalmayabilir. Bizler çok kısa vadeli düşündüğümüzden bu tür çalışmalara karşı acımasız olabiliyoruz ama babadan oğula, dededen toruna, dededen küçük toruna kalan birkaç nesillik çalışmalar olduğunu düşünürsek bu tür çalışmalara daha farklı yaklaşırız.
Bizim hayalimize uzak bir orman çalışması başlatmış Japon. İncecik çamları saksıya dikmişler, acaba geriden sürgün verecekler mi. Büyük olasılıkla geriden sürgün vermeyecekler ama alttan istedikleri yerlerden aşı yapacaklar. Hayalimizi sınırlamayıp farklı çalışmalar yapmalıyız, atı alan zaten üsküdarı geçmiz biz bir de o olmaz, bu olmaz dersek olduğumuz yerde kalırız.
Bonsai denince akla genelde Japonya geliyor ama günümüzden 2000 yıl önce bile Çinde bonsai vardı. Japonlar bonsaiyi Çinlilerden öğrenip kurallar koydular ve bir sanat haline getirdiler. Çin ile Japonya arasında 1000 yıllık bir fark var. Türkiyeye bonsainin gelişi ise Çinlilerden 2000, Japonlardan ise 1000 yıl sonra. Bizler daha taklit aşamasındayız.
Birkaç Çin bonsaisi örneği sunmak istiyorum..
İlki Çin Karaağacından bir çalışma. NC Arboretumda sergilenmektedir, başlangıç tarihi bilinmiyor. Bu çalışmayı Japonlar yapsaydı düzenli bir ordu gibi olurdu, Çinliler yapınca eski tabirle Başıbozuk ordusu gibi olmuş.
Karışık orman çalışmaları genelde acerlerin farklı türleriyle yapılıyor ki sonbaharda farklı renkler görülsün.
Bu çalışma şimdiye kadar gördüğüm en karışık orman çalışması. Gürgen, Kırmızı akçaağaç, Shrubby St. John's-wort, Virginia Spirea, Rhododendron olmak üzere 6 tür var(yöresel ağaçlardan bir orman çalışması). NC arboretum da 120 cm uzunluğunda ahşaptan yapılmış bir saksıda sergileniyor Gözümüz alışmamış olsa da hoşuma gidiyor. Ortadaki ise tam bir kütük çalışması.
Acerleri ihmal ettik birkaç tane de acer ilave edeyim.
NC arboretumdan birkaç acer
Koniklik bonsainin kurallarından biri ama ama kadarı da fazla, pek doğal görünmüyor. Her şeyi tadında bırakmak iyi galiba.
Walter Pall'ın bir çalışması gözüme takıldı.
609542
Bonsai kurallarından biri de sadeliktir. Bu ardıç benim olsaydı alt dalı tümüyle keserdim...
609543
badrobot
03-05-2016, 12:48
Abi bu Çam değilmi? Benmde düşüncem şöyle: alt dalı daha da yukarıya çekip folyajı bir bütün olarak çoğaltmaya çalışırdım.
Evet daha heybetli görünebilir ama yine de tümden keserdim heralde.
Kolay gelsin...
Abi bu Çam değilmi? Benmde düşüncem şöyle: alt dalı daha da yukarıya çekip folyajı bir bütün olarak çoğaltmaya çalışırdım.
vBulletin® v3.8.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.