View Single Post
Eski 08-09-2006, 21:42   #5
Baki Berk Kayalar
Ağaç Dostu
 
Baki Berk Kayalar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2005
Şehir: İzmit
Mesajlar: 762
Hızlı tren adı üstünde hızlı olmasına rağmen sadece elektrik yaktığı için 250 kilometre hızla bile seyrederken çok az bir gürültü çıkartır. Trenin yüksek hızda seyretmesi sırasında geçerken belli bir hava akımı yaratacak. Bu hava akımı en fazla bir ıslık sesi kadar bir gürültü çıkartacak. Böyle hava akımları o tren hızda tünele girerken trenin arkasında kuvvetli bir hava akımı yaratacak ve bu tünel kapısının orada durduğu varsayılan bir insanı tünelin içine çekebilecek kadar kuvvetli olabilecek (Bu vakumlanma durumunu Manş Tüneli ile ilgili bir bilgiden öğrenmiştim)

Emülsiyon olarak ise sadece çevreye demiryolunun ve tekerleklerin az miktarda aşınması sonucunda çıkacak metal tozları ve yola damlayacak bir miktar yağ ve tuvaletlerden çıkan atıklar çıkacak.

Hızlı tren hattında sadece yolcu trenleri de işlemeyecek. Mutlaka o hatta fosil yakıtla çalışan lokomotiflerin çektiği yük trenleri de işleyecektir.

Sandığım kadarıyla yeni hat o bölgede doğal yaşamı engelleyecek bir konumda bulunmayacaktır. Bir tren yolunu kuşların sık gezindiği bir koruma alanından geçirmezler herhalde.

Ülkemizde denizler haricinde serbest dolaşan büyük hayvan sürüleri pek bulunmadığı için bu konuda fazla sıkıntı yaşanacağını zannetmiyorum.

Mesela Bakü-Tiflis-Ceyhan Boru Hattı yapılırken canlılar hakkında çalışmalar yapılmış. Üreme dönemlerinde hayvanlara saygı gösterilmiş. Mutlaka bu projede de bu konuda gerekli önemi vereceklerdir.

Bu arada biz Adapazarı Ekspresleriyle İzmit' ten İstanbul' a neredeyse 1.5 saatte ulaşıyoruz. Hızlı tren devreye girdiğinde Konya-Ankara arası 1.5 saat bile sürmeyecek. Elinize gazeteyi alacaksınız, yanında da çay ve simit. Gazeteyi bitirip, çay ve simit ikilisiyle ilgilendikten sonra bir bakmışsınız Ankara' dasınız. Bu kadar kısa.

Baki Berk Kayalar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön