View Single Post
Eski 05-12-2014, 12:55   #26
Ali İnan
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 10-06-2009
Şehir: Yalova
Mesajlar: 74
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi phoma olea Mesajı Göster
Kırılmadım, sadece bana anlamsız geliyor.
Eğer yakın zamanda orası bir avm otel falan olmayacaksa veya Çeşme belediyesinin yaptığı gibi bir Port projesine verilmeyecekse neden seraların arazisinden bir bölüm kullanılmıyor da tek doğal doku tahrip ediliyor? Seralar sabit değiller ya elbet başka yere de kurulurlar.
Zeminin 2m altı sıvılaşma riski taşıyabilir ama bu, yol yapımını ''engellemeyeceği'' gibi eski yolun yanındaki ve kavşak çevresindeki binaların hepsinin hemen tahliyesini gerektirir. ''insan yaşamı ön planda''

O yolun tıkanmasının asıl nedenleri:
Bursa yönüne doğru kavşağın sağında yolcu indiren bindiren otobüsler dolmuşlar.
Hemen üstgeçidin altındaki Yalova içine sola ve sağa giren ışıklar yani ikinci döner kavşak.
Ve Bursa yönünden gelenlerin de bu trafiği kesmesi.

Belediye tüm transfer trafiğini o kavşağa bağlarsa ileride daha da büyüğünü yapmak zorunda kalır. Oysa Bursa yönüne iki ışıksız şerit, ve ikinci kavşağın kapatılması yolcu trafiğinin kaydırılması bile tıkanıklığı çözer. Feribota doğru Bursa yönünden tek şerit ışıksız viyadük de istenilen sonucu verir.
Var olan alan üzerinde çalışmaktansa, yık temizle baştan yap daha kolay geliyor demek istiyorum.
-Sayın Phoma Olea, Atatürk Bahçe Kültürleri Enstitüsü arazisi kullanılabilirdi diyorsunuz ama gözden kaçırdığınız bir nokta var. O arazi ile malum yol arasında kendiliğinden yetişen sayısız ağaç-çalı-bitki var. Oradaki ağaçlar, sayıca kesilenlerden çok daha fazladır ve korunaklı bölgede kendiliğinden yetiştiği için doğal bitki örtüsü sayılır.
-Kavşak mıntıkası karayolları ve belediyenin ortak malı sayılırken, bahsettiğiniz arazi enstitüye aittir. Belediye ve karayollarının orayı satın alması gerekir. Bu durum, borç içerisinde olan Yalova Belediyesi'nce gerçekleştirilebilecek bir icraat değildir ve karayolları da böyle bir şey yapamaz zaten.
-Sadece o bölgedekiler değil, Yalova'nın tamamındaki binaların %70-80'i yapılaşmaya uygun olmayan temel-zemin ve hasarlı taşıyıcı sistemler üzerinde ayakta duruyor. Yalova'nın aslında tamamen yeni yapılaşmaya gitmesi gerek ama bu dünden bugüne olacak şey değil. Para ve zaman gerek. Zemin yol yapımını engellemez. Doğru söylüyorsunuz ama 160 ağaç kesilmesin diyerek, 200-300 ağaç kesilmez. Zemin, alt geçit yapılmasına engel oluşturuyor. Demek istediğim bu.
-O bölgede kavşak ve yollarda minibüslerin ve şehirlerarası otobüslerin duraklaması, yolcu indirip bindirmeleri yasaklanmıştır. Şehiriçi minibüslerin yolcu indirip bindirebilmeleri için yol üzerine cepler yapılmış, duraklar da buralara konulmuştur. Bunu denetlemek için kavşakta trafik polisi hazır bulunduruluyor ve mobeseli takip sistemi kullanılıyor.
-Kavşak yapılacak bölgede yolun ilk yapıldığı zamanlarda gelecek planı yapılmadan yol yapılmış. Plansız bir yapılaşma var orada. Bahsettiğiniz ikinci döner kavşak, Termal-Çınarcık-Armutlu ilçeleriyle diğer iller arasındaki bağlantıdır. Kapatılamaz.
-Son olarak şunu söylemek istiyorum. Düşüncelerinizde, hassasiyetlerinizde ve yapmak istediklerinizde sonuna kadar haklısınız ancak plansız yapılaşma nedeniyle çevreye olabildiğince az hasar veren çözüm yolunu seçmekten başka çaremiz yok. Bu konuyu ciddi anlamda incelemiş birisi olarak size şunu söyleyebilirim ki, o bölgede orta bölümdeki ağaçları keserek köprülü kavşak yapılması fikri, en az çevresel kayıpla en ekonomik olarak hayata geçirilebilecek en kullanışlı çözümdür. Bana göre kesilen ağaçların sorumlusu, bugün trafik sorununu çözmek için ağaçları kesen değil, bundan yıllar önce bilinçsizce ağaç dikerek, bilinçsizce yapılaşmaya göz yumarak bu sıkıntıları yaşamamıza neden olanlardır.
-Yalova'da yaşıyor olsaydınız inanın bana ne demek istediğimi çok iyi anlardınız.

Ali İnan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön