![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 415
|
Sayın Msgürkan, İleriye dönük planınız nedir? Bonsaisan'ın rütüşüna bakınca sola keskin asimetrik buket gibi görünüyordu. Sizin son eklediğinizde ise sağa doğru asimetrik buket olur gibi. Ancak bırakdığınız ilk dal bunu bozuyor. Kıvrımlı dik tarza mı çevireceksiniz? Bir de, gövde kesim yerini önümüzdeki kış sonu düzeltmeniz gerekecek gibi. Tamamen iyileşse bile güdük gibi görünecek sanki. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Mehmet Salih bey son eklediginiz acem borusu fotografindaki on yuz daha iyi govdedeki yara arkada kalmis. Not: harniba(harnup) iyi bak. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 22-05-2007
Şehir: istanbul
Mesajlar: 415
|
Ali Bey, doğrudur. Kastettiğim broom. Özellikle, yeni dönem bonsai kitaplarında asimetrik ve yatık olanlar da görüyorum. Bahsettiğim ağaçlar genellikle acer'lardan yapılmıştı. Gövde klasik broom için çok daha kısa ve biraz da kavisli veya yatık. Dallanma ise tam bir yelpaze gibi değil biraz daha bir tarafı sivri bir tarafı konik oluyor. Stil bölümüne de bölümüne genelde broom ya da slanting broom yazıyorlar. Msgürkan'a da yazdığım gibi Acem borusunu tanımıyorum. Dalların o kadar kısa sürede kendiliğinden böyle bir şekil alması bana onu düşündürdü. Zaten, yeni dönemde yapılan ağaçların tarzlarını bir türlü klasik bir tarza oturtamıyorum. Özellikle Masahiko Kimura, Cheng Cheng-Kung gibi üstadların ardıç ve çamlarda yaptıkları (yamadori) şekillendirme ve (eski ağacı) yeniden şekillendirme çalışmaları bırakın bir tarza uymayı, kurallara bile uymayabiliyor. Sorulursa kıvrımlı dik tarz ya da kıvrımlı tarz deniyor ama değiller. Biliyorum bu biraz daha resim çizmeyi bilmeden, "Picasso da ne ki; ben de o eciş büçüşleri çizebilirim" demek gibi oldu. Ama bence Japon veya Çinli olmalarına rağmen klasik kuralları yıkmaları ve bunu neden yaptıklarını da düşünmeye değer. |
|
|
|
![]() |
|
|