![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Bahçe tanıtmaya devam...
Sevgili çiçeksever, ne iyi ettinizde uğradınız. Cesaret verici sözleriniz için çok teşekkür ederim. Ortanca çok sevdiğim bir çiçek, ilk işim Karşıyaka seralarını gezip üç kök ortanca bikisi satın almak oldu ve sizinde önerdiğiniz gölge bölgeye belli aralıklarla dikim yaptım. Tomurcuklu olan pembe çiçeklerini gösterdi ama günün çoğu saati gölgede olmasına rağmen pek sevmedi sanki yerini. ![]() Akşam hava kararana kadar pörsük pörsük görünüyor yapraklar. Ankara kışını çıkarmaz korkusuyla ektiğim bir kökü saksıya alıp tamamen gölge olan bölgeye yerleştirdim o daha sağlıklı ve diri ama tomurcuk vermeye niyeti yok. ![]() Sayın ünal, isteyen herkes bahçe sahibi olur inşallah günün birinde. Uğradığınız için çok teşekkür ederim. ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-02-2008
Şehir: Graz(Avusturya)
Mesajlar: 2,666
|
Bol suyu seven bitkiler ortancalar. Bir de dikimden sonra yerine alismasi icin biraz zaman tanimak gerekir tabii. Biz celikten ekmistik, ön tarafta cit haline gelmeleri üc yili buldu. Siz yetismis bitki ektiginiz icin daha cabuk toparlanir. Ne kadar sulasaniz bikmaz. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 14-02-2008
Şehir: Graz(Avusturya)
Mesajlar: 2,666
|
Bizim burasi kisin -20 dereceyi buluyor. Ben sifirdan bir bahce yapacak olsam, agirlik verecegim hem kisa dayanikli hem her yil kendiliginden yetisen birkac bitki cesidi var. Clematisler, ortancalar, güller, gün güzelleri, hanimeli, mor salkim,leylaklar, kelebek calisi, phlox, rudbekia, ekinezya, aksam sefasi, passiflora, hatmi, cali türleri (inci calisi, spirealar v.s), hedera ve amerikan sarmasiklari, fare kulaklari, karanfiller, hüsnüyusuf, physallis, lupinler, forsythia, kanarya gülü, rhododendron, acelya, acer bunlardan bazilari. Hepsi su anda bahcemde var ve isimi cok kolaylastiriyorlar. Hem her yil ekmem gerekmiyor, hem de zaman icinde bir düzen olustugu icin isim kolaylasiyor. Hepsi kisa dayanikli. Tabii soganli cesitleri ve ibrelileri de unutmamak lazim. Cok yazdim kusura bakmayin. Ancak bu liste garanti soguk kis kosullarina dayanikli. Umarim size faydasi olur. Düzenleyen ciceksever70 : 03-07-2012 saat 11:34 Neden: ekleme |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Yan bahçemin genel görüntüsü şu an itibariyle böyle. ![]() Çimlerimiz çıktı ama istediğimiz formu almadı henüz. Yer yer boşluklar oluştu. Kısa bir süre önce mantar hastalığına yakalandılar, erken müdahaleyle ancak bu kadar kurtarabildik. Fazla basılan ve su tutan bölümlerde yosunlaşma sorunu görüldü, bazı bölümler ise kupkuru olup sarardılar. ![]() Evin arka girişi de bu şekil. Çimler çok formsuz ve açıklıklar göz çarpıyor. ![]() Daha yakından görmek ister misiniz? ![]() ![]() Çim taşı döşediğimiz bu bölge göllenme sorunu nedeniyle bu şekil oldu. Sorunu çözmek için loğar kapağının kenarından boru döşedi eşim ve kenarlarına mıcır doldurduk. Çimler sürekli ıslak ve nemli olduğu ve fazla basıldığından çürüyüp yosunlaşıyorlardı, engellleyebilmek için taşla koruma altına alıp içlerine çim ektik ama gördüğünüz gibi en ıslak bölümler yine çürüdü ve renkli taşlarımla kapattım. Çok iyi olmadı ama elde ki imkanlar bu kadar, ilerleyen zamanlar için önerilerinizi bekliyorum. ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 23-01-2012
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,397
|
Sevgili çiçeksever, öyle işime yarayacak ki önerileriniz, çok yazdım da ne demek, ne kadar yazsanız az gelir, fikir almaya öyle ihtiyacım var ki.. Sevgili gilan'ın önerilerini de yazdım bir kenara, notlarım var. Yine de nereye ne ekeyim, fikrinizi almak için açtım bu sayfaları, peyzaj konusunda pek yetenekli değilim. Şimdi sıra bu bitkilere sahip olmak ve yetiştirmekte, olacak inşallah, yavaş yavaş olacak ama olacak, uygun düştükçe alıp dikeceğim. Şu hali bile eskiye göre içimi açıyor, her gün bir kaç saatimi bitkilerimle geçiriyorum ve çok mutluyum. ![]() Ortancalarımdan umutluyum ama komşularım benim korkutuyor. Bizim buralar -26 'yı buldu bu kış, donduk buz tuttuk, inşallah sağlam çıkarlar, malçlama yapacağım diplerine. Toprağına da eklemeler yapmam gerek sanırım, yaprak çürüntüsü ve funda toprağı eklesem köklerine iyi gelir diye düşünüyorum ama malzeme bulmak zor. ![]() Sayın sarin, hoşgeldiniz, teşekkür ederim. ![]() Sayın hberbul, Ortanca için daha da cesaretleniyorum mesajlarınızı okudukça. Çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz. ![]() Düzenleyen Sudenur : 03-08-2012 saat 01:44 Neden: Harf hatası.. |
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|