![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 28-12-2020
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
|
Merhaba, Aralık ayında bir kaç tane limon çekirdeği ekmiştim, şimdiden filizlenmeye başladılar. Çıkan bu filizleri 1 yıl boyunca evde büyütmeyi ve sonra aşılamayı düşünüyorum. Forumdan okuduğum ve öğrendiğim kadarıyla limon fidanlarında 60cm’ den tepe budaması yapılarak yan dal vermesi sağlanıyormuş. Benim sizlere 2 sorum olacak; 1.) 1 yaşında aşı yapılacak limon fidanı için tepe budamasına ihtiyaç var mıdır ? Budama yapmadan da aşı yapılabilir mi ? Hani yöntem daha sağlıklı olur? 2.) Resimde 3 filiz göreceksiniz. Bu filizlerden en büyük olanının ilk yaprakları birbirine yapışık çıktı, bu bitkinin poliembriyonik olduğunu gösterebilir mi ? Meraktan açıp çekirdeğine bakmayı düşünüyorum fakat bitkiye zarar veririm diye yapmadım. Sevgiler, https://i.hizliresim.com/2UpL0A.jpg |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 14-01-2021
Şehir: Denizli
Mesajlar: 7
|
Alıntı:
Merhaba @Güliz.G Bende sizin gibi yolun başındayım. ilk fidelerim büyümeye başladılar. Baharda Büyük saksılara aktaracağım. ![]() https://caylakpenguens.blogspot.com |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 28-12-2020
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
|
Merhaba @caylakpenguen, Ben de filizlenen limonlarımı ayrı saksılara aktarmayı planlıyorum bu ay içinde. Canlı ve sağlıklı gözüküyor limonlarınız. Bende son durum fotoğraftaki gibi ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 17-01-2021
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 12
|
Evde Saksıda Limon
Arkadaşlar merhaba forumda yeniyim. Evde merakımdan dolayı limon çekirdeğinden saksıda limon yetiştirmek istedim. Limon bayağı büyüme gösterdi fakat son çıkan yapraklarda resimdeki gibi kıvrılmalar meydana geliyor. Bunun sebebi ne olabilir. Diğer bir sorum ise kaç günde bir sulama yapmalıyım? Cevaplar için şimdiden teşekkürler ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
|
Çekirdekten yetiştirdiğimiz 1 limon ağacımız oldu .. ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 09-10-2021
Şehir: istanbul
Mesajlar: 95
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 01-01-2007
Şehir: Konak/İzmir
Mesajlar: 272
|
Benim edindiğim bilgilere göre turunçgillere aşı yapılmazsa turunç oluyor.Yani aşı yapmalısınız. Bire de buraya göz atın. http://www.agaclar.net/index.php?id=2469 aybala nın açtığı aşılama başlığını bulup en son sayfasına bakarsanız aşılama ile ilgili video var onu izleyebilirsiniz. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 09-03-2007
Şehir: yalova
Mesajlar: 30
|
buda benim limonum. Tam olarak çeşidini bilmiyorum. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 09-07-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 388
|
Kılıç çiçeğimin dibine zamanını hatırlamıyorum 2 limon çekirdeği atmışım filizlendiklerinde hatırladım yani büyük ihtimalle limondur diye düşünüyorum ikişer tane yaprakları var onları oradan ne zaman almalıyım? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-01-2009
Şehir: izmir/aliağa
Mesajlar: 5,567
|
Sn. Kağan bey hoş geldiniz. Yukarıda Sn. Shunil _ ileti 706_ 2 hafta gibi demiş. Ama toprağın tavı güzel olursa 15 güne varmaz herhalde. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 24-09-2012
Şehir: izmir
Mesajlar: 190
|
Bu bölümü okudukça bunca zaman neden limon çekirdeklerini attıgımı anlıyamadım..Yarın ilk işim bol limonlu bir salata yapmak..Tabii maksat salata yemek değil limon dikmek... |
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| budama, limon ağacı, saksi limon |
|
|