agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Ağaçlar > Meyve Ağaçları > Turunçgiller
(https)




Beğeni Düzeni435Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 04-01-2021, 08:50   #1
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-12-2020
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
Merhaba,

Aralık ayında bir kaç tane limon çekirdeği ekmiştim, şimdiden filizlenmeye başladılar.

Çıkan bu filizleri 1 yıl boyunca evde büyütmeyi ve sonra aşılamayı düşünüyorum.

Forumdan okuduğum ve öğrendiğim kadarıyla limon fidanlarında 60cm’ den tepe budaması yapılarak yan dal vermesi sağlanıyormuş. Benim sizlere 2 sorum olacak;

1.) 1 yaşında aşı yapılacak limon fidanı için tepe budamasına ihtiyaç var mıdır ? Budama yapmadan da aşı yapılabilir mi ? Hani yöntem daha sağlıklı olur?

2.) Resimde 3 filiz göreceksiniz. Bu filizlerden en büyük olanının ilk yaprakları birbirine yapışık çıktı, bu bitkinin poliembriyonik olduğunu gösterebilir mi ? Meraktan açıp çekirdeğine bakmayı düşünüyorum fakat bitkiye zarar veririm diye yapmadım.

Sevgiler,
https://i.hizliresim.com/2UpL0A.jpg

Eklenen Resimler
 
Güliz.G Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-01-2021, 19:16   #2
Yeni Üye
 
caylakpenguen's Avatar
 
Giriş Tarihi: 14-01-2021
Şehir: Denizli
Mesajlar: 7
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Güliz.G Mesajı Göster
Merhaba,

Aralık ayında bir kaç tane limon çekirdeği ekmiştim, şimdiden filizlenmeye başladılar.

Çıkan bu filizleri 1 yıl boyunca evde büyütmeyi ve sonra aşılamayı düşünüyorum.

Forumdan okuduğum ve öğrendiğim kadarıyla limon fidanlarında 60cm’ den tepe budaması yapılarak yan dal vermesi sağlanıyormuş. Benim sizlere 2 sorum olacak;

1.) 1 yaşında aşı yapılacak limon fidanı için tepe budamasına ihtiyaç var mıdır ? Budama yapmadan da aşı yapılabilir mi ? Hani yöntem daha sağlıklı olur?

2.) Resimde 3 filiz göreceksiniz. Bu filizlerden en büyük olanının ilk yaprakları birbirine yapışık çıktı, bu bitkinin poliembriyonik olduğunu gösterebilir mi ? Meraktan açıp çekirdeğine bakmayı düşünüyorum fakat bitkiye zarar veririm diye yapmadım.

Sevgiler,
https://i.hizliresim.com/2UpL0A.jpg

Merhaba @Güliz.G

Bende sizin gibi yolun başındayım.

ilk fidelerim büyümeye başladılar.

Baharda Büyük saksılara aktaracağım.

https://caylakpenguens.blogspot.com

caylakpenguen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-01-2021, 22:57   #3
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 28-12-2020
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 2
Merhaba @caylakpenguen,

Ben de filizlenen limonlarımı ayrı saksılara aktarmayı planlıyorum bu ay içinde.

Canlı ve sağlıklı gözüküyor limonlarınız.

Bende son durum fotoğraftaki gibi

Eklenen Resimler
 
Güliz.G Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-01-2021, 16:33   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 17-01-2021
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 12
Evde Saksıda Limon

Arkadaşlar merhaba forumda yeniyim. Evde merakımdan dolayı limon çekirdeğinden saksıda limon yetiştirmek istedim. Limon bayağı büyüme gösterdi fakat son çıkan yapraklarda resimdeki gibi kıvrılmalar meydana geliyor. Bunun sebebi ne olabilir. Diğer bir sorum ise kaç günde bir sulama yapmalıyım? Cevaplar için şimdiden teşekkürler


smtwolf Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 02-04-2021, 20:02   #5
Ağaç Dostu
 
Resulgur's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2015
Şehir: Tokat - Niksar
Mesajlar: 1,610
Çekirdekten yetiştirdiğimiz 1 limon ağacımız oldu ..


Resulgur Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-01-2022, 19:36   #6
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 09-10-2021
Şehir: istanbul
Mesajlar: 95

Amatörceanlatım Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 04-03-2007, 10:47   #7
Ağaç Dostu
 
caploonba's Avatar
 
Giriş Tarihi: 01-01-2007
Şehir: Konak/İzmir
Mesajlar: 272
Benim edindiğim bilgilere göre turunçgillere aşı yapılmazsa turunç oluyor.Yani aşı yapmalısınız.
Bire de buraya göz atın.
http://www.agaclar.net/index.php?id=2469

aybala nın açtığı aşılama başlığını bulup en son sayfasına bakarsanız aşılama ile ilgili video var onu izleyebilirsiniz.

caploonba Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 18-03-2007, 22:18   #8
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 09-03-2007
Şehir: yalova
Mesajlar: 30
buda benim limonum. Tam olarak çeşidini bilmiyorum.

Eklenen Resimler
 
tener beğendi.
richirich2 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 31-03-2007, 07:45   #9
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 09-07-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 388
Kılıç çiçeğimin dibine zamanını hatırlamıyorum 2 limon çekirdeği atmışım filizlendiklerinde hatırladım yani büyük ihtimalle limondur diye düşünüyorum ikişer tane yaprakları var onları oradan ne zaman almalıyım?

gulcingiller ve merihd beğendi.
bitkiseli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 02-11-2011, 22:16   #10
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 18-01-2009
Şehir: izmir/aliağa
Mesajlar: 5,567
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi KAĞAN KARATAŞ Mesajı Göster
Lütfen bana cevap yazın.
Sn. Kağan bey hoş geldiniz.

Yukarıda Sn. Shunil _ ileti 706_ 2 hafta gibi demiş. Ama toprağın tavı güzel olursa 15 güne varmaz herhalde.

Halil Önen Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 09-03-2016, 22:53   #11
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 24-09-2012
Şehir: izmir
Mesajlar: 190
Bu bölümü okudukça bunca zaman neden limon çekirdeklerini attıgımı anlıyamadım..Yarın ilk işim bol limonlu bir salata yapmak..Tabii maksat salata yemek değil limon dikmek...

ıldır Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
budama, limon ağacı, saksi limon


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 07:19.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026