agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Üyelerin Balkonları, Bahçeleri > Sürdürülebilir Doğal Tarım Bahçeleri
(https)




Beğeni Düzeni4825Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 11-08-2014, 20:45   #1
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Bademde hastalık

Çok canımız sıkıldı
Umarım tedavisini bulabiliriz.

Eklenen Resimler
   
SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-08-2014, 16:30   #2
Moderatör
 
h_dogan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-07-2007
Şehir: Adana
Mesajlar: 6,003
Galeri: 22
Yaprak arkalarında böcek var mı baktınız mı?

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster
Çok canımız sıkıldı
Umarım tedavisini bulabiliriz.

h_dogan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-08-2014, 08:34   #3
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
Bademde Mildiyö - Powdery mildew

Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi h_dogan Mesajı Göster
Yaprak arkalarında böcek var mı baktınız mı?
Hastalığın mildiyö olduğunu sanıyorum. Yaprakların üzeri tozla kaplanmış gibi . Epey hasar var, tamamen kurumuş ağaçlarda var. Sinsice ilerlemiş bu hastalık keşke biraz daha önce fark edebilseydik...
Biraz yaprak biti de var ama asıl sorunun mildiyö olduğunu düşünüyorum.

Ağaçları potasyum hidroksitle spreyleme yaptık. Bir kısmına arap sabunu da kattık, bir kısmına katmadık - sadece KOH ( potasyum hidroksit) attık.
Bir kaç gün bekleyip bir gelişme var mı diye bakacağız.

SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-08-2014, 09:57   #4
agaclar.net
 
MeyveliTepe's Avatar
 
Giriş Tarihi: 22-03-2007
Şehir: Kocaeli
Mesajlar: 9,051
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi SAHIRE Mesajı Göster
Ağaçları potasyum hidroksitle spreyleme yaptık. Bir kısmına arap sabunu da kattık, bir kısmına katmadık - sadece KOH ( potasyum hidroksit) attık.
Bir kaç gün bekleyip bir gelişme var mı diye bakacağız.
Neden potasyum hidroksit?

MeyveliTepe Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 14-08-2014, 20:31   #5
Ağaç Dostu
 
SAHIRE's Avatar
 
Giriş Tarihi: 11-02-2008
Şehir: Muğla
Mesajlar: 649
Galeri: 27
https://www.greenpassion.org/index.p...ems-and-cures/ linkinden faydalanarak,

"pH Up
pH-Up is a generic term for alkaline pH adjustors, used to increase water pH in indoor gardens. They come as either a powder or liquid. Its active ingredient is usually lye (KOH) or potash (K2CO3).
Fungi require an acidic environment to grow and die in alkaline environments. Changing the leaf surface environment from acidic to alkaline clears up the infection. An alkaline solution with a pH of 8 will make the environment inhospitable for the fungus and will stop its growth. This is one of the simplest means of controlling the fungus. It can be used on critically infected plants."

mantari hastalıklarda etkili olduğunu öğrendik.
elimizde de sıvı formda KOH olunca aplikasyon önerisine göre spreyledik, iyi bir kaplama yapmaya çalıştık. En azından ilerlemeyi durdurabilirse...

SAHIRE Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Etiketler
bahçe, çiftlik, emek, mutluluk, organik


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 16:24.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026