agaclar.net

agaclar.net (https://www.agaclar.net/forum/)
-   Soğanlı ve Yumrulu Bitkiler (https://www.agaclar.net/forum/soganli-ve-yumrulu-bitkiler/)
-   -   Frezya (Freesia) (https://www.agaclar.net/forum/soganli-ve-yumrulu-bitkiler/4302.htm)

Füreya 01-04-2025 10:43

5 Eklenti(ler)
En sevdiğim renk açtı ;)
Eklenti 731175

Eklenti 731176

Açanlar ve de solanlar bir arada :rolleyes:
Eklenti 731177

Bakalım bunlar ne renk açacak :)
Eklenti 731178

Eklenti 731179

Füreya 05-04-2025 20:42

3 Eklenti(ler)
Dokuz petalli frezya... Katlı olacakmış da olamamış gibi. :rolleyes:
Eklenti 731184
Olması gerektiği gibi daha güzel sanki :)
Eklenti 731186
Bodurların zarifliği... ;)
Eklenti 731185

Füreya 14-04-2025 15:45

Son frezyalar...
 
2 Eklenti(ler)
Eklenti 731190
En sevdiğim renklerden ;)
Eklenti 731189

Füreya 20-04-2025 10:53

Kırmızı frezyalar...
 
2 Eklenti(ler)
Biri katlı, diğeri yalın kat ;)
Eklenti 731202

Eklenti 731203
Anlaşmışlar gibi ikisi de iki tane açmış. :rolleyes:

Füreya 27-09-2025 12:47

1 Eklenti(ler)
2 gün önce frezya soğanlarımı diktim.
Eklenti 731400
Yıllardır onlarca soğan dikmeye alışmışken bu yıl taşındığımız için ancak 10-15 soğana yer bulabildim. Taşınma işlerinden ötürü paylaşım da yapamadım. Bir tanıdık için bir miktar soğan ayırdım, gerisi köyde dikilecek inşallah.

Füreya 05-10-2025 13:34

4 Eklenti(ler)
Köyde dikilen frezyalar da çıkmaya başlamış.
Eklenti 731413
Dikim tarihi 28 Eylül.
Eklenti 731416

Eklenti 731414

Eklenti 731415
Bu yıl bütün frezyalarımız iç mekanda. İnşallah yeterince güneş görüp açar hepsi.

Füreya 17-10-2025 18:58

1 Eklenti(ler)
Köydeki frezyalar uzamaya başlamış...

Dumlupınar 20-10-2025 20:53

Merhaba,saksıların hepsini pencere önünde,güneş görebilecekleri bir alanda bulundurun.Çok selamlar...

Füreya 08-11-2025 12:52

Cephe farkı...
 
2 Eklenti(ler)
Güney:
Eklenti 731444
Kuzey:
Eklenti 731445
Güneş de su da çok önemli. ☀️💧

Füreya 09-02-2026 09:55

1 Eklenti(ler)
Geliyor gelmekte olan...
Eklenti 731546
Gölgesi göründüğüne göre ilk başağı görmemiz de yakındır...

Füreya 14-02-2026 07:55

1 Eklenti(ler)
İlk başak ✨️

Füreya 18-02-2026 09:04

1 Eklenti(ler)
Üçlendik ✨️

Füreya 22-03-2026 09:17

Bu yıl da frezya kokusuna kavuştuk çok şükür. Ama fotoğraf yükleyemiyorum. Boyut hatası veriyor, küçültmeme rağmen...

flaneuse 23-03-2026 13:14

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Füreya (Mesaj 1629332)
Bu yıl da frezya kokusuna kavuştuk çok şükür. Ama fotoğraf yükleyemiyorum. Boyut hatası veriyor, küçültmeme rağmen...

Küçültmek de çare etmediğinde fotoğrafları sıkıştırmak için şu iki ücretsiz siteyi deneyebilirsiniz:

compressjpeg.com
iloveimg.com

Frezyalarınızı dört gözle bekliyorum; benim de yetiştirmek istediğim ama soğanlarını temin edemediğim bir bitki.

Füreya 25-03-2026 12:59

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi MeyveliTepe (Mesaj 1629336)
Fotoğraf boyut sınırını 136KB'a çıkardım.

Eklenti 731612

Teşekkürler Sn. Meyvelitepe.

Füreya 25-03-2026 13:05

2 Eklenti(ler)
Kırmızı bu yıl da birinciliği kimseye kaptırmadı :)
Eklenti 731616

Zaten ancak birkaç çiçek sapı mevcut. Gerisi köyde ve ne hâldeler bilemiyorum... İnşallah zaman geçmeden gidip bir bakabiliriz.
Eklenti 731615

Füreya 25-03-2026 13:09

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi flaneuse (Mesaj 1629335)
Küçültmek de çare etmediğinde fotoğrafları sıkıştırmak için şu iki ücretsiz siteyi deneyebilirsiniz:

compressjpeg.com
iloveimg.com

Frezyalarınızı dört gözle bekliyorum; benim de yetiştirmek istediğim ama soğanlarını temin edemediğim bir bitki.


Bir süredir fotoğrafları kırparak yüklemek yeterli oluyordu. Ancak geçen sefer benzer uygulamalarla küçültsem de fayda etmedi. Şimdi de telefonumla çektiğim fotoğraflarda sıkıştırma yetersiz kaldı. Ben de daha düşük kalitede olduğu için tabletimle çektim ve şükür ki kırpınca yeterli boyuta düştü.

Soğanları sökünce yaz sonu sonbahar başı gibi sizinle paylaşabilirim inşallah. Yalnız küçük bir ricam olacak, burada yetiştirme sürecine dair birkaç paylaşımda bulunmanız...

flaneuse 29-03-2026 13:10

Alıntı:

Orijinal Mesaj Sahibi Füreya (Mesaj 1629344)
Soğanları sökünce yaz sonu sonbahar başı gibi sizinle paylaşabilirim inşallah. Yalnız küçük bir ricam olacak, burada yetiştirme sürecine dair birkaç paylaşımda bulunmanız...

Çok mutlu olurum, teşekkür ederim ;) Yetiştirme sürecimi de memnuniyetle paylaşırım elbette.

Füreya 04-04-2026 21:33

1 Eklenti(ler)
İlk kez soğan paylaştığım birinden haber aldım... Öyle de güzel bakmış ki benimkilerden güzel açmış 😍
Eklenti 731640
Bu soğanların paylaşma hikâyesi de çok hoş. Önceki yıl frezyalarım açtığında onlar da koklasın diye gönderdiğim bir tanıdığım frezyaları çok sevdiğini söyleyince seneye soğanlarımdan paylaşma sözü vermiştim. Sonra biz taşındık, o tanıdığım da memleketine döndü sanıyordum. Derken o da evlenip bizim taşındığımız şehre taşınmış. :) Ama soğan dikme zamanı geçmeden buluşamadık ve ben soğanları ulaştıramayacağımı düşünüp dikmek zorunda kaldım. Yine de nasibiymiş ki daha yeni taşındığımız şehirde bilmem kaç kiloluk saksıyla bir saatlik yolu göze alıp soğanları ulaştırdım elhamdülillah ve sonuç iyi ki dedirtti 🤗

Füreya 28-04-2026 19:24

2 Eklenti(ler)
Soğan paylaştığım tanıdığımdan gelen fotoğraflar... ;)
Eklenti 731698

Eklenti 731699
Çok güzel bakmış, çok sevindim, iyi ki paylaşmışım :rolleyes:


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 22:02.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)

Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026