agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Soğanlı ve Yumrulu Bitkiler
(https)




Beğeni Düzeni5316Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 17-09-2008, 11:17   #1
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 15-01-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 118
Galeri: 6
Merhaba, mart ayı gibi ektiğim Amaryllis çiçek açtı. Yapraklarını özellikle kesmeden bakledim. Bu zamana kadar yaprakları yeşil kaldı. Dün solan yaprakları kestim. Bu süre zarfında ev içinde kaldı ve normal olarak suladım. Sanırım bu sene artık açmayacak. Bu aşamadan sonra ne yapmam gerekir ?

Gatay Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-10-2008, 16:06   #2
Ağaç Dostu
 
eylems's Avatar
 
Giriş Tarihi: 02-04-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,444
Galeri: 58
Amaryllislerimden beyaz olanı açtı. İkisini aynı gün, aynı boyuttaki saksıya dikmeme rağmen kırmızı olanı 1cm boyunda ve soğanın ortasından yaprağı bir türlü patlayamadı öylece duruyor. Sizce beyaz amaryllis erken mi açtı ?

Tohum oluşturmak için fırça ile tozlasam başarılı olurmuyum?

Eklenen Resimler
  
sarigoz ve Denizardacan beğendi.
eylems Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-10-2008, 12:15   #3
Ağaç Dostu
 
can17can's Avatar
 
Giriş Tarihi: 27-01-2008
Şehir: antalya
Mesajlar: 418
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi eylems Mesajı Göster
Amaryllislerimden beyaz olanı açtı. İkisini aynı gün, aynı boyuttaki saksıya dikmeme rağmen kırmızı olanı 1cm boyunda ve soğanın ortasından yaprağı bir türlü patlayamadı öylece duruyor. Sizce beyaz amaryllis erken mi açtı ?

Tohum oluşturmak için fırça ile tozlasam başarılı olurmuyum?
ben kürdanın ucuna sardığım pamukla yapmıştım ama fırçaylada olur
yalnız tohumla üretimde çiçeklerin anaçla aynı renkte olmayacağını duydum.
süpriz renkler olabilir vede çiçeklerini görebilmek için 3 ila beş yıl arasında sabretmeniz gerekecek malesef

can17can Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-10-2008, 16:11   #4
Ağaç Dostu
 
berduray's Avatar
 
Giriş Tarihi: 15-04-2007
Şehir: bodrum
Mesajlar: 3,153
Galeri: 72
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Gatay Mesajı Göster
Merhaba, mart ayı gibi ektiğim Amaryllis çiçek açtı. Yapraklarını özellikle kesmeden bakledim. Bu zamana kadar yaprakları yeşil kaldı. Dün solan yaprakları kestim. Bu süre zarfında ev içinde kaldı ve normal olarak suladım. Sanırım bu sene artık açmayacak. Bu aşamadan sonra ne yapmam gerekir ?
Soğanlı bitkiler başlığında bilgiler mevcut.

Şayet soğanı saklayıp seneye tekrar dikmeyi düşünüyorsanız oradan bilgilenebilirsiniz, benimki bahçede hiç bir şey yapmıyorum, baharda kendi kendine açıyor, sürekli toprakta.

berduray Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-10-2008, 22:02   #5
Ağaç Dostu
 
Mermaid's Avatar
 
Giriş Tarihi: 29-05-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 672
Galeri: 4
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Gatay Mesajı Göster
Merhaba, mart ayı gibi ektiğim Amaryllis çiçek açtı. Yapraklarını özellikle kesmeden bakledim. Bu zamana kadar yaprakları yeşil kaldı. Dün solan yaprakları kestim. Bu süre zarfında ev içinde kaldı ve normal olarak suladım. Sanırım bu sene artık açmayacak. Bu aşamadan sonra ne yapmam gerekir ?
Sevgili Gatay; bırakın öylece kalsın dinlenmeye çekildi artık çiçeğiniz. Topraktan çıkartmayın ilk baharda yeniden yapraklar verecek ve tekrar açacak. artık su vermeyin.

Mermaid Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla

Konu Araçları
Mod Seç

Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 11:11.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026