![]() |
|
|
|
#14 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 11-04-2009
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 308
|
Alıntı:
Güneşlenme Süresi Sıcaklık Gübreleme Kışlatma dediğimiz mevzuda biber uzun dönem sürgün veremiyor. Bahar gelince toprağının değişmesi lazım. Toprağı değişmediği **** gübrelenmediği zaman besin içeriği açısından zayıflıyor. Kış dönemi boyunca fotosentez yapamayıp zayıf düşen bitki bir sezon boyunca besin içeriği zayıflamış toprakla canlılığını devam ettiremiyor. Peki Kolay ve kalıcı çözüm ne? Direk güneş ışığı göremese bile canlılığını koruyabilmesi için ortam sıcaklığı da önemli. Ama esas mesele Bibere su verirken su ile beraber gübresini de vermek Yani Besinli su vermek. Eğer besinli su verirsek bitki büyürken topraktan çektiği besini tekrar toprağa ilave etmek en kestirme yöntem olarak gözüküyor. Buna ilave olarak evlerin en verimli alanlarının birkaç saat güneş ışığı alan ama sıcaklığın 15 derecenin altına pek inmediği cam kenarlarıdir. Odalarımız genellikle 20 derecenin altına inmediği ortamlar olduğu için biberler direkt güneş ışığı alamasalar bile kışı rahatlıkla geçirebiliyorlar. Benim fidelerim bakımsızlık ve susuzluktan incecik bir dal parçası gibiydi. Eğer cam ile perde arasında yeterli boşluğunuz varsa en güzel değerlendirilecek alanın burası olduğunu düşünüyorum. Sıcaklık bu konuda önemli. Kışın Peteğin 30 cm kadar yukarısındaki Pencere altı mermerinde sıcaklıkları 25-26 derece aralığında ölçüyordum. Aşağıdakl videoda dev boyutlara erişmiş ağaçlaşmış biberleri göreceksiniz. Düzenleyen bnymnblr : 11-05-2022 saat 19:32 |
|
|
|
|
|
|