agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Bitki Dünyası > Sarılıcılar
(https)




Beğeni Düzeni11467Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 06-06-2011, 19:13   #1
Ağaç Dostu
 
Eser İlhan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2007
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 1,298
Galeri: 1
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Yılmaz Yalçın Mesajı Göster
Benim 2 yıl önce aldığım clematisle aynıBenim clematisin etiketinde clematis vino yazıyordu.Şuanda üzeri tomurcuk dolu.
Açtığında siz de resim ekleyin de kıyaslayalım. Internette vino resimlerine de baktım. Bir bulduğum resim aynı, diğeri ise çok farklı, açık pembe renginde..
Galiba ismi aynı olsa da çiçekler farklılık gösterebiliyor (Acaba Hibrit olmalarının payı var mı? )

Eser İlhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-06-2011, 09:50   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 821
Clematis 'Vino'

Kaynak : http://www.clematis.hull.ac.uk/new-c....cfm?dbkey=551
Ortasında daha koyu çizgileri olan büyük pembe çiçekler. Beyaz veya krem renkli filamentler üzerinde soluk sarı anterler. Yaz sonuna doğru çiçekler daha küçük olur.

Grup : Erken büyük çiçekli
Boy : yak 2,5 - 3,0 metre
Çiçeklenme Ay(ları) : May Haz Ağ Eyl
Yerleşim : Herhangi
USDA Bölgesi :4 5 6 7 8 9
Budama : Hafif budama (Grup 2)
Yetiştiren : D T Poulsen
Ülke: Danimarka
Yetiştirme Tarihi : 1970
Ebeveyn : 'Lasurstern' x 'Daniel Deronda'
Diğer İsim(ler) : 'Poulvo'
Çiçek Çapı : 10-18cm
Petal : 6-8 (-10)adet; sivri uçlu, üstüste binen

Eklenen Resimler
  

Düzenleyen drhegeli : 07-06-2011 saat 11:15 Neden: Düzeltme
drhegeli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-06-2011, 10:38   #3
Yeni Üye
 
blackpearl's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-05-2008
Şehir: rize
Mesajlar: 26
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi lir Mesajı Göster
İnşallah. Güle güle büyütün. Adlarını biliyor musunuz?
Sevgili lir;
Etiketlerinde Ernest Markham ve Hagley Hybrid yazıyor.Gerçi çiçekleri yok.Artık ne zaman çiçeklenirse göreceğiz

blackpearl Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-06-2011, 11:13   #4
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 821
Clematis 'Warszawska Nike' ('Warsaw Nike')

Kaynak : http://www.clematis.hull.ac.uk/new-c....cfm?dbkey=593

Büyük, ortası hafif daha kırmızımsı çizgili, kadifemsi kırmızı-menekşe ve mor-menekşe arasında değişebilen renkli çiçekler. Yeşil-beyaz filamentler üzerinde sarı anterler.
İsmini 2. Dünya Savaşında Nazilere karşı Polonyalıların yaptığı Varşova Direnişi'nden almaktadır.


Grup: Erken Büyük-Çiçekli
Boy: yak 2,5 - 4,0 metre
Çiçekleme Ay(lar)ı: Haz Tem Eyl Ekm
Yerleşim: Herhangi
Budama: Derin Budama (Grup 3)
Yetiştiren: Stefan Franczak
Ülke: Polanya
Yetiştirme Tarihi: yetiştirme-1966, ilk çiçeklenme-1970, tanıtım-1982
Ebeveyn: Bilinmiyor
Diğer İsim(ler): 'Warsaw Nike'; 'Warszaw Nike'; 'Warszawa Niki'; 'Midnight Showers' (ABD)
Çiçek Çapı: 10-15 (-20)cm
Petal: 6 (-8) adet; 5.5cm uzunluğunda, 4cm genişliğinde, ters yumurta - kaşık şekilli, üstüste binen, derin merkezi oluklu, sivri uçlu, kenarları hafif kıvrık

Eklenen Resimler
  
drhegeli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-06-2011, 11:26   #5
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 821
Eser Hanım,
sizinkinin taç yapraklarının ortasında oluklar var sanki. Bu durumda Clematis 'Warszawska Nike' olabilir.

drhegeli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-06-2011, 17:05   #6
Ağaç Dostu
 
Eser İlhan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2007
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 1,298
Galeri: 1
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi drhegeli Mesajı Göster
Eser Hanım,
sizinkinin taç yapraklarının ortasında oluklar var sanki. Bu durumda Clematis 'Warszawska Nike' olabilir.
Mesajınızı şimdi gördüm. Evet, oluklar var. Ne sevinirim eğer öyleyse Her iki resme de (Kiyo / Warszawska nike) benziyor. Sizin verilere göre çiçek açma zamanları da farklı. Şimdi onu takip edeceğim. Bakalım ne kadar çiçek açacak daha?

Eser İlhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 10-06-2011, 18:13   #7
Ağaç Dostu
 
Eser İlhan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-03-2007
Şehir: Istanbul
Mesajlar: 1,298
Galeri: 1
Bu hafta sonu bahçeme gittiğimde geçen yıl Bauhaus'dan almış olduğum iki clematisn daha açmış olduklarını gördüm. Clematis justa (açık lila-mavi renkli) ve Clematis negritjanka (mor).

Name:  justa.jpg
Views: 2063
Size:  21.4 KB Name:  justa 1.jpg
Views: 1648
Size:  27.7 KB

Name:  n1.jpg
Views: 1029
Size:  25.6 KB Name:  n2.jpg
Views: 1015
Size:  26.1 KB

Eser İlhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-06-2011, 09:51   #8
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 821
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Benol Hazaroğlu Mesajı Göster
Montana tavsiyeleriniz için teşekkürler. Benim laptop yine tamirde. Clematis sayfasından uzak kalmaya daha fazla dayanamadım, komşumun bilgisayarından yazıyorum.
Ağaçlar net hastalık oldu bende, 4 gündür boşluktayım sanki.
Benol Hanım, budama konusunda ne yapmaya karar verdiniz?


Düzenleyen drhegeli : 07-06-2011 saat 16:28 Neden: Düzeltme
drhegeli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 07-06-2011, 10:08   #9
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 821
Clematis 'Kiyo'

Kaynak : http://www.clematis.hull.ac.uk/new-c...cfm?dbkey=3595

Sarı stamenleri olan orta-büyük koyu mor çiçekler. Yetiştirenin annesinin adını taşımaktadır.

Grup: Erken büyük çiçekli
Çiçeklenme Ay(lar)ı: May Haz
Budama: Hafif Budama (Grup 2)
Yetiştiren: Tetsuya Hirota
Ülke: Japonya
Yetiştirme Tarihi: 2003
Ebeveyn: (florida var sieboldiana [florida 'Sieboldii'] x ?) x ?
Diğer İsim(ler): Yok
Çiçek Çapı : 10-15cm
Petal : 6 adet

Eklenen Resimler
 
drhegeli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 08-06-2011, 19:13   #10
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 04-06-2007
Şehir: Trabzon
Mesajlar: 1,913
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi drhegeli Mesajı Göster
Benol Hanım, budama konusunda ne yapmaya karar verdiniz?
Kafam karıştı. Ben de yabancı siteleri çevirterek tarıyorum. Zaten tek dal ama dalın bir yerinden bir sürgün attı beklemedeyim. Yabancı sitelerde montana türü için çiçek geçince hafif budama deniyor.

Clematis alırken dipten sürgünü bol olanı almak gerekir diye düşünüyorum. Biz zaten bulamıyoruz. Bulduğumuzu alıyoruz. Onları aldığımızda ilk yıl budamaları yapılmış mı yapılmamış mı bilmiyoruz.

Sadece polish spiritim çok eşkinli. Diğerleri tek dal.

Benol Hazaroğlu Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-06-2011, 11:48   #11
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Benim minik Jakmanii'm açtı nihayet.
O benim ilk göz ağrım, onun sayesinde clematisleri sevdim ve tanıdım.
Ondan üretip de işyerinin bahçesine diktiğim (örgü telinden nefret ederim)
fidanım


Name:  fotoğraf.jpg
Views: 885
Size:  63.3 KB



Kökünü volkanik taşla korumaya aldım, neredeyse 14 saat güneş alıyor.
Daha cehennem sıcakları bastırmadı ama...

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-06-2011, 13:57   #12
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
jineop's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,113
Galeri: 94
Clematisler açmaya devam ediyor. Piluu ve John Paul2 muhteşem. Bazıları güllerle yarışta... Rouge cardinal önce kırmızı sonra bordo-mor arasına dönüyor.

Eklenen Resimler
    
jineop Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-06-2011, 18:33   #13
Ağaç Dostu
 
Jezebel's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2010
Şehir: İzmir
Mesajlar: 8,681
Galeri: 11
Jakmanii'm


Name:  DSC04123.jpg
Views: 853
Size:  35.9 KB



.

Jezebel Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-06-2011, 21:17   #14
Ağaç Dostu
 
füsunANK's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-10-2006
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,391
Galeri: 49
Dünyada üretilmiş yüzlerce değişik çeşidi var. Kimi dokuz, kimi iki metre gelişebiliyor; 80- 100 sene arası yaşayabiliyorlar. Ortam sıcaklığına göre daimi yeşil kalan ya da sonbaharda yaprağını döken türleri var.

Çiçekler cinslerine göre yazın ayrı zamanlarda açıyor. Çoğu az kokulu; bir tek Clematis Armandii iyi kokuyor. Katmerliler daha çok yaz başında açıyor. Yalın katlar türüne göre gösterilerini farklı zamanda tamamlıyorlar. Yalın kat çiçekler katmerlilere göre soğuğa daha dayanıklı. Kışın -20 dereceye kadar bitkiye bir şey olmuyor; ilkbaharda sürüp tekrar gelişiyor. Türkiye’de yetişen yabani beş türü varmış. Ama onlar, burada anlatacaklarıma pek benzemiyorlar. Çiçekler daha cılız hatta bazen belirsiz görünümde. Erzincan ve Tekirdağ yakınlarında Yaban sarmaşığı, Ak asma, Peçek, Yakmuk ya da Köpek Tutağı gibi isimlerle ormanlarda karşınıza çıkabilirler.
Dünyadaki türlerin çiçeklerinin büyüklükleri 2,5-25 cm. arasında değişiyor. Neredeyse her rengi var. İyi çiçek açmaları, kışın şiddetine göre değişebiliyor. Havalar ne kadar soğuk olursa o kadar iyi açıyorlar.
Clematislerin en karakteristik isteği köklerde gölge, dallarda güneştir. Aşırı güneş çiçekleri bozabiliyor. Gün içinde dört saat süren güneş ideal. Açık renkler tercihen gölgeyi, koyu renkler biraz daha güneşi seviyor. Bu bitkinin kötü bir özelliği de var. Diğer sarmaşıklar gibi vantuzlu değiller, bu sebeple tırmanmak için mutlaka bir desteğe ihtiyaçları var. İster bir sarmaşık gül, ister kamış-bambu çubuklar, adi kümes teli, ya da herhangi yavaş gelişen bir ağaç destek malzemesi olabiliyor. Bitki gövdeden çıkan havadan destek bağlamalarıyla kendini sağlama alıyor.

Clematisler toprağın rahat işlem görebileceği her vakit dikilebilir. Ilık mevsimli bölgelerde en doğru dikim zamanı sonbahardır. : Sonbaharda bile dikseniz ilkbaharda bir sene için elle koparma işlemi yapın. İlk dikimde 45/45 cm. çukur kök için yeterli. Derinlik de 45 cm. olsun. Dikimden sonra kökleri gölgelemek için taş, mevsimlik çiçek ya da ufak çalılar da yerleştirin. Sulamaya dikkat edin, birinci sene rutubetsiz kalmasın. Saksıda yetişecekse 45/45 cm. saksı en ideali. Ama şıklık olsun diye metal saksılara sakın dikmeyin, kökleri ısıtıp rutubet kaçağına sebep oluyorlar. En ideali toprak ya da plastik saksılar…

** Bilgiler internetten alıntıdır

füsunANK Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-06-2011, 21:19   #15
Ağaç Dostu
 
füsunANK's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-10-2006
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,391
Galeri: 49
Nelly Moser Clematis

Çiçeği için yetiştirilen sarmaşık türlerindendir. 3,5 metre kadar uzayabilir. Sağa sola uzayan dalları ile 1 metreden fazla genişlikte alanı kaplar. İlkbahar ortasından sonra çiçek açmaya başlar bütün yaz devam eder. Çiçekleri büyüktür (ortalama 15 cm genişliğinde). N. M. Clematis bahçe dekorasyonunda oldukça güzel bir görünüm sağlar. Kışın soğuğa dayanıklılığı iyidir. Türkiye’nin hemen her yerinde bahçelerde yetiştirilebilir. Hızlı büyür, bakımı kolaydır.

Fidanını bahçeye dikerken dikkat edilmesi gereken şeyler:
Geçici saksısındakine göre 5 cm kadar daha derine gömmeli. Toprak yüzeyi 5 cm yükseklikte ponza taşı + kuru yapraklar (veya saman) + toprak karışımı ile örtülmeli ki kökler serinde kalabilsin. Veya dibine gecesefası gibi toprağı iyi gölgeleyen bitkilerden ekin. Aşırı sıcak yerlerde yarı gölgeli yarı güneşli köşelere dikmek gerekiyor. Gelen güneşi az ölçüde filtrelemek ayrıca çiçeklerinin çabuk solmaması için de çok yararlı olur.

“Nelly Moser Clematis” uzadıkça duvara yapışık gibi tutulmamalı. Dalları her yönden hava istiyor.

Toprağı orta derecede kuruyunca, fazla kurumadan sulanmalı.

Organik besleyici maddelerce zengin toprak sağlamalısınız ki bütün yaz çiçeklenmesi daha iyi olsun. Saksıda yetiştirmek için iyi bahçe toprağı + saf torf + sığır gübresi + ponza taşı karışımı hem besleyicilik hem havadarlık ve süzeklik açısından iyi bir karışım olur. Saksıda yetiştirecekseniz diğer clematis cinsinde tarif ettiğim gibi çok kalın toprak saksı gerekiyor ve toprak yüzeyini yukarda anlattığım karışımla 5 cm örtmelisiniz.

Budamak pek gerekmiyor. Ölü dalları ve çiçeklenme dönemine kadar gelişim göstermeyen güdük kalmış dalları budamalısınız. Bir de dalların çok sıkı çok toplu olmamasına dikkat edin.

Çoğaltılması clematis armandii cinsindeki gibi (») yapılabilir.

Zararlıları: Çeşitli hastalıklar ve parazitler zarar verebilir. Korumak için öncelikle yerinin çok havadar olması, koyu gölgede bulundurulmaması, aşırı sulamaktan kaçınılması ve yapraklarının sık sık yıkanması şart.

** bilgiler internetten alıntıdır

http://www.bitkivecicek.com/nelly-moser-clematis

füsunANK Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 20-06-2011, 21:21   #16
Ağaç Dostu
 
füsunANK's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-10-2006
Şehir: Ankara
Mesajlar: 1,391
Galeri: 49
Clematis Armandii
Yapraklarıyla da oldukça güzel bir sarmaşık türü, güzel kokulu çiçekleri için yetiştirilen bir bitki. Bahçelerde çitleri, duvarları kaplamakta çok başarılıdır. Yetiştirilmesi kolay olup kurak mevsimler dışında fazladan su istemez, özel bakım gerektirmez.

Yurdumuzun bütün kıyı kesimlerinde bahçelerde bütün yıl açıkta yetiştirilmeye uygundur. Kışın dondan fazla zarar görmezse yapraklarını dökmez. Yazları aşırı sıcak olan memleketlerde ağaçların biraz gölgelendirdiği yerlere dikilmeli. Diğer bölgelerde daha güneşli yerler daha iyidir.

Clematis Armandii’nin çiçekleri bir yıllık dallar üzerinde olur. İlkbahar başında güzel kokulu çiçekler açar. Çiçekleri çok sayıda olur. Yaz aylarına kadar çiçeklenmeye devam edebilir. Çok hızlı büyür, çok fazla dallanıp budaklanır. Çiçeklenme döneminin peşinden iyi bir budama yapılmalıdır. Yoksa aşırı dallanacağı için çirkin bir görünüm arz eder. Yazın gelişen yeni dallar sonraki baharda çiçeklenir.

İyi güneş ister ama köklerine, toprağa güneş gelmemeli. Toprağının serin olmasını istiyor. Bunu sağlamak için dibine gecesefası gibi bitkiler ekilebilir veya toprak yüzeyine 5 – 10 cm kalınlığında ponza taşı + toprak + kuru yaprak karışımı yayılmalıdır. Saksıda yetiştirilecekse büyük kalın toprak saksı kullanılmalı ve toprak yüzeyi en ez 5 cm yüksekliğinde güneşin ısıtıcılığından koruyucu yaygı ile kaplanmalı.

Clematis Armandii nasıl çoğaltılır?
1- Haziran ayında, iyice olgunlaşmış ama bu baharda oluşmuş genç bir dal seçilir. En üstteki en yeni yapraklı kısmı kesilip atılır. 8 cm kadar bir dal parçasında sadece iki yaprak bırakılmalı. En alt kısım dala eğik olarak, çaprazlama gibi kesilmeli. Sonra tepe çeliği yazımda anlattığım gibi dikilir ve bakımı ona göre yapılır. Veya Atatürk çiçeği üretilmesi hakkındaki yazımda olduğu gibi.
2- Nisan sonundan yaz ortasına kadar havai daldırma yöntemlerinden şu şekilde çoğaltabilirsiniz: Uzun bir dalını toprağa yaklaştırın, dalın orta yerinden bir kısmını hafifçe toprağa gömün, çıkmasın diye üstüne ağır bir tuğla gibi büyük bir taş koyun. Bir ay sonra köklenmiş olur. Bunu keserek başka yere dikin.


http://www.bitkivecicek.com/clematis-armandii

füsunANK Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-06-2011, 02:32   #17
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 821
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi füsunANK Mesajı Göster
Dünyada üretilmiş yüzlerce değişik çeşidi var...
Alıntı:
Nelly Moser Clematis
Alıntı:
Clematis Armandii...Havai daldırma...Bir ay sonra köklenmiş olur...
Sn füsunANK,
zaman ayırıp emek harcamışsınız. Elinize sağlık...
Kopyala-yapıştır metodu ile Türkçe sitelerden alıntı yapmışsınız. Bilgilerimizi tazeledik, ama sadece linki vermeniz sizi zahmetten kurtarabilirmiş... Bilgi ve deneyim paylaşan Türkçe site yok gibi... Hemen hemen hepsi, özensiz bir çeviri veya birbirinden alıntıları barındırıyor. Örneğin, "Havai daldırma ile bir ayda köklenme..." Clematis için yanlış bir bilgi...


Düzenleyen drhegeli : 21-06-2011 saat 09:06
drhegeli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-06-2011, 12:02   #18
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
jineop's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,113
Galeri: 94
C. Jackmanii, C. Princes Diana

Eklenen Resimler
     
jineop Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-06-2011, 09:52   #19
Ağaç Dostu
 
Terra's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-06-2010
Şehir: Ankara
Mesajlar: 156
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi lir Mesajı Göster
C. Jackmanii, C. Princes Diana
Sayın Lir, çok güzel ve sağlıklı görünüyorlar. Siz de belliki elinizi üstlerinden eksik etmiyorsunuz, dalları çok homojen dağılmış. Ama resimlerdeki Princess Diana olmayabilir. Yaygın tanınan Pincess Diana Clematis Texensis grubundan. Sayın Zeki Yağlı'nın bahçesinde var. 39. numaralı sayfada kendisinin 12.07.2010 tarihli mesajında resimleri var. Kırmızı-pembe arası lale görünümlü bir bitki. Ama belki hibritler içinde de aynı isimli başka bir tür olabilir, belki sizinki odur.
Saygılar,

Terra Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 17-06-2011, 10:06   #20
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
jineop's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,113
Galeri: 94
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Terra Mesajı Göster
Sayın Lir, çok güzel ve sağlıklı görünüyorlar. Siz de belliki elinizi üstlerinden eksik etmiyorsunuz, dalları çok homojen dağılmış. Ama resimlerdeki Princess Diana olmayabilir. Yaygın tanınan Pincess Diana Clematis Texensis grubundan. Sayın Zeki Yağlı'nın bahçesinde var. 39. numaralı sayfada kendisinin 12.07.2010 tarihli mesajında resimleri var. Kırmızı-pembe arası lale görünümlü bir bitki. Ama belki hibritler içinde de aynı isimli başka bir tür olabilir, belki sizinki odur.
Saygılar,
Sevgili Terra,
üzerindeki resimde aynen tarif ettiğiniz gibiydi. Ama bu şekilde açtı.
Ben onların yalancısıyım

jineop Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-06-2011, 01:33   #21
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 821
Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi Terra
Sayın Lir, ....resimlerdeki Princess Diana olmayabilir.
Sn Lir, Terra'ya katılıyorum. Sizinki C. Princess Diana değil... Aynı isimli bir başka bir tür de yok ne yazık ki... Sanırım etiketler karışmış...

Eklenen Resimler
 
drhegeli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 21-06-2011, 01:58   #22
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 27-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 821
Alıntı:
1)Çok kolay çoğalmasına gelince, çok katılamayacağım...
2)İngiltere'de sadece işi Clematis yetiştirmek olan şirketler var...
3)Yarım metrelik dolgun fidanların fiyatı 5 ile 20 Pound arasında değişiyor....
4)Hatay'da ormanlık bir yerin kenarından geçerken tüm çalıların üstünün bir tür yabani Clematis ile sarılı olduğunu gördüm...
Sn Terra,
1) Çok haklısınız... Ortamın kontrollü olduğu profesyonel fidanlıklarda bile bitkinin üretilip satışa hazır hale gelmesi bir yılı bulabiliyor...
2) İngiltere'de bu işin pirlerinden biri Reymond Evison Fidanlığı... "Evipo" kodlu kultivarları üretiyorlar. (www.raymondevisonclematis.com)
Yine de Hollanda bu işin lideri. Sadece Boskoop bölgesinde yılda 3 milyon Clematis üretiliyor.
3) Hollanda'da 80cm boyunda, üzerinde en az iki çiçek veya gonca bulunan bitkinin toptan fiyatı 5€.
4) Bu bitkiyi fotograflama şansınız oldu mu?

drhegeli Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 16-06-2011, 19:07   #23
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
jineop's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,113
Galeri: 94
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Nevzat Mesajı Göster
Sayın lir,

Çok sağlıklı ve güzeller, bordo olanı dahada güzel.
Teşekkür ederim.

jineop Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-06-2011, 11:27   #24
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
jineop's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,113
Galeri: 94
Merhaba,
clematisler açmaya devam

Eklenen Resimler
     
jineop Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-06-2011, 16:11   #25
Ağaç Dostu
 
nurguldk's Avatar
 
Giriş Tarihi: 08-04-2009
Şehir: ankara-gölbaşı
Mesajlar: 714
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi lir Mesajı Göster
Sevgili nurguldk ,
isimlerin önemi sadece budama ve pozisyon açısından önemli. Tüm clematisleriniz sevgi içinde bize gülümsüyorlar. Ellerinize sağlık...
Teşekkür ederim Sevgili Lir, sizinkilere baksınlar da biraz örnek alsınlar diye koydum )

Merak etmeyin hepsinin isimleri dibinde plastik kaşıktan fidan etiketlerinde yazılı

nurguldk Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-06-2011, 16:32   #26
Ağaç Dostu
 
Yılmaz Yalçın's Avatar
 
Giriş Tarihi: 28-04-2009
Şehir: İSTANBUL
Mesajlar: 2,006
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi lir Mesajı Göster
Sevgili Yılmaz Yalçın,
canınızı lütfen sıkmayınız. Bu işleri yapanlar ne yazık ki bizlerle aynı duygu ve sevgiyi yaşamıyorlar. O yüzden önemsemiyorlar. İlk clematisime kavuştuğum an yaşadığım mutluluğu hiç unutamam. Bu yüzden tüm sevenlerin bu güzelliğe kavuşması için elimden gelen herşeyi yapmaya çalışıyorum. Sevgiyle...
Sevgili Lir,
Haklısınız ancak birisi size söz vermişse ve sözünde durmuyorsa inanın o zaman gerçekten üzülüyorsunuz.Söz vermese sorun değil hiç dikkate almassınız.Ama herkesi kendiniz gibi bilince bir anlam veremiyorsunuz olanlara.Neyse artık temenni edelim de olmayan türlerden de inşallah yakında gelirBu arada 2052 no'lu mesajınızdaki ilk clematisin yanında sarılı olan beyaz çiçekli bitki nedir?

Yılmaz Yalçın Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-06-2011, 16:46   #27
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
jineop's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,113
Galeri: 94
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi Yılmaz Yalçın Mesajı Göster
Sevgili Lir,
Bu arada 2052 no'lu mesajınızdaki ilk clematisin yanında sarılı olan beyaz çiçekli bitki nedir?
Solanum jasminoides

jineop Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 27-06-2011, 22:20   #28
Ağaç Dostu
 
iris41's Avatar
 
Giriş Tarihi: 05-02-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,405
sevgili yılmaz üzülmeyin her şeyde bir hayır vardır demek kısmet degilmiş saglık olsun.
Bir cicegin gözüne bakıp kuru bir dalı öve öve bitiremiyordum 3 ay sürgün 3 ay tomurcuk beklenirmi şimdi tadına doyum olmuyor klamatis cok özel bir bitki

iris41 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-06-2011, 08:53   #29
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 09-06-2008
Şehir: Aksaray
Mesajlar: 4,652
Galeri: 2
Bu yüzden tüm sevenlerin bu güzelliğe kavuşması için elimden gelen herşeyi yapmaya çalışıyorum.
Evet yapıyorsunuz. Size ve Sayın Jezebe'e çok teşekkür ederim.

Name:  001.jpg
Views: 1016
Size:  35.0 KB

Name:  003.jpg
Views: 1077
Size:  31.4 KB

Eklenen Resimler
 

Düzenleyen Tura : 28-06-2011 saat 08:54 Neden: imla
Tura Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 28-06-2011, 09:16   #30
Kaybettik, Allah rahmet eylesin
 
jineop's Avatar
 
Giriş Tarihi: 25-11-2008
Şehir: istanbul
Mesajlar: 5,113
Galeri: 94
Sevgili Tura,
mutluluk işte bu. Yıllarca katlanarak artan güzellik karşısında clematise esaretiniz giderek artacak ve clematislerinizde artacak. Ama hiçbir zaman ilk sevdanızın yerini tutmayacak.
Seneye en az 3-5 kat fazla çiçekle karşılayacaklar sizi. Diblerini gölgede olmasına ve toprağın nemli ve geçirgen olmasına dikkat çok önemli.
Eşinize sevgiler, selamlar...

jineop Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 09:06.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026