![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 12-11-2009
Şehir: bolu
Mesajlar: 40
|
Sardunya hastalıklarına ek
ben bütün sardunyalarımı balkona çıkarttım.Gayet sağlıklı yaprakları var fakat bir türlü açmıyorlar.Neden açmadıkları hakkında bir fikri olan varmı arkadaşlar? sevgiler |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 18-10-2009
Şehir: Kırıkkale
Mesajlar: 644
|
Sardunya hastalıklarına ek
Sayın Başbahçıvan sorumun net cevabı sizde gibi... Geçen hafta çok sağlıklı görünen beyaz ve çok koyu kırmızı iki sardunya aldım...Tam bir hafta içinde neredeyse yapraklarının yarısı kurudu.Çiçekli ve tomurcukluydular.Vitamin ya da benzeri bir katkı da vermedim...Tüm yapraklar sanki yanmış gibi kuruyup kavruldular...Yeni çıkan minik yapraklar sağlıklı ve gayet yeşil görünüyor... Problem acaba yeni yerlerinde ki şartlara uyum sağlamak olabilir mi? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 05-02-2009
Şehir: istanbul
Mesajlar: 1,405
|
Sardunya hastalıklarına ek
sakız sardunyalarda ortadan kuruma oluyor cicekleride kararıp dökülüyor . neden olabilir . suyu kurudukca en erken hafdada bir sulanıyor . torf ve toprak karışımı olanlar gayet iyi kum göbre ve toprakda olanlarda dedigim sorunlar var okuduklarımdan tam tersi durum olmalı diye düşünüyorum . |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-08-2006
Şehir: ankara
Mesajlar: 35
|
Sardunya hastalıklarına ek
Selamlar , Benim sardunyalarımda yapraklarında beyazlaşma ve renk açılması söz konusu idi. Buradan takip ettiğim kadarı ilede demir gerekiyormuş .Biryerlere çiçek açan bitkiler için sıvı gübre var dedim akşam aradım taradım ve buldumda .A a birde ne görsem gübrenin içinde demir yok. Bende içtiğim soda şişelerinin metal kapaklarını saksının içine atmaya başladım .Sulama sularına limon tuzu kattım ama içime sinmedi hiç benim demir bulmam lazım güzellerim için. Şimdi soruma geleyim . 2.5 lt 'lik pet şişede 1 tane güvercin gübresini erittim acaba bunu saksılarıma döksem çiçeklerim zarar görürlermi ? Normalde bunu her zaman yapardım ama bu sefer cesaret edemiyorum. ![]() Saygılar |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 11-05-2009
Şehir: samsun
Mesajlar: 2
|
Sardunya hastalıklarına ek
Kasım ayında sardunyalarımı budadım amacım yağacak olan kar'ın zarar vermesini önlemekti, yanlış yapmışım her halde, çünkü bu güne kadar sardunyalarda hayat izi yok. Nerde yanlış yaptığımı bilemiyorum maalesef, bilen varsa lütfen yardım etsin |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yeni Üye
|
Sardunya hastalıklarına ek
Merhaba. Benim sorunum en sevdiğim sardunyalarımdan biriyle ilgili.Taşınırken İzmir'den Bodrum'a getirdiğim sardunyam bahçedeki yerini çok sevdi.Yaprakları çoğaldı bol çiçek açtı.Aradan 2-3 ay geçti birden yaprakları döküldü yeni yaprak vermemeye başladı.Şu anda üstünde 5 tane yaprak var o yapraklarda da ne bir büyüme nede bir çürüme var. sanki donmuş gibi.Bir dalını aldım baktım çok canlı görünüyor.Sorunun ne olduğu hakkında hiç bir fikrim yok. Yardımcı olursanız çok sevinirim.Çok teşekkür ederim. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ağaç Dostu
|
Sevgili ece. acaba bahçede bir zararlı mı var, köstebek gibi? Çünkü bildiğim kadarıyla köklerini yemeyi çok seviyor ya da yakınından geçerken kökünü havalandırıyor. Sorun bu olmayabilir de, sadece aklıma geldiği için yazdım, geçen sene yazlıkta başımıza gelmişti... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 01-12-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 779
|
Bahçelerdeki normal sardunyaların yapraklarının parlak kırmızı-pembe bir renk alıp kurumasının sebebi nedir bilen var mı? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 12-03-2009
Şehir: Konya /Çumra
Mesajlar: 786
|
arkadaşlar hepinize iyi akşamlar alanya tema evine 25 kadar sardunya almıştık aralık ayında hepsi birden kuruma yaptı çiçekleri soldu sadece kökleri kaldı önceki yıldan olan lar gayet sağlık lı yeni aldıklarımız neden kurumuş olabilir böyle bir durumla karşılaşan varmı bilgilendirirseniz sevinirim bahçemiz bomboş kaldı ne yapacağımı şaşırdım |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 10-02-2009
Şehir: k.Maraş
Mesajlar: 70
|
Sardunyalar beni sevmedi galiba yaprağı tüylü olan cinsinin yaprakları yumuşadı bile ne yapmalıyım. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ağaç Dostu
|
Bu mesajdaki sardunyalarım hiç büyümüyorlar galiba. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ağaç Dostu
|
Değerli arkadaşım siz kasım ayında budama yaptınız tamam,bu bitkinin üzerindeki korumayı alıdığınız zaman siz onu kar ve soğuktan korumanız gerekiyor. Bunun içinde budama yapmış olduğunuz sardunyanızı ılık ve ışık alan biryerde korumanız gerekmekte sanırım siz bu korumayı sağlamadığınız için sardunyalarınız zarar gördü. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 10-02-2009
Şehir: k.Maraş
Mesajlar: 70
|
Benim sardunyalarımda çiçek açıyor ama bazı çiçekler tomurçukken üzerinde kuruyor acaba çok fazla tumurçuk yaptığı için olabilir mi ![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 03-03-2008
Şehir: mersin
Mesajlar: 49
|
Aynı sorun benim kamelyamda vardı, besin vermeye başlayınca düzeldi. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-08-2008
Şehir: Kocaeli/Değirmendere
Mesajlar: 109
|
Merhabalar, bir şey sormak istiyorum arkadaşlar ben de. Balkonumdaki sakız sardunyalarımda, yer yer bozulma var. Şöyle ki; aynı kökten çıkan bir dalda, sanki su çekilmesi olmuş gibi, yaprakları buruşmuş, çıkan minik tomurcuk kümeleri kurumuş. Genelde 3 günde bir suluyorum, susuz mu kaldı acaba, bilmiyorum. Ama öyle olsa, diğer dallarda da bozulma olurdu diye düşünüyorum. Bunu yaşayan var mı aranızda? Canlı hallerinden birkaç resim de ekliyorum alta. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Ağaçsever
|
Alıntı:
Kükürt, demir ve azot eksikliği olabilir. Genç sürgünlerde sararma var ise kükürt ve demir, yaşlılarda sorun var ise azot noksanlığındandır. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 24-02-2009
Şehir: yalova
Mesajlar: 7
|
Merhaba arkadaşlar, Yardımlarınızı isteyeceğim. Sardunyamın yaprakları uçlarından başlayarak kahverengi olup soluyor. Solanları hemen kopartıyorum ama ertesi gün bakıyorum başka yapraklarda yine aynı aynı durum. Büyük küçük yaprak demeden soluyor. Çiçekleri çok bereketli ama yaprakları çok azaldı. Sıvı besinle suladım 4 gün önce ama yine fayda yok. Yeri öğleden sonra sürekli güneş görüyor ve 3-4 günde bir suluyorum. En kısa zamanda resmini koyacağım. Yardımlarınızı bekliyorum ![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-08-2008
Şehir: Kocaeli/Değirmendere
Mesajlar: 109
|
Kuruyan tomurcuklar..
Günaydın hepinize arkadaşlar. Bir konuda acil yardımınıza ve fikirlerinize ihtiyacım var. Sakız sardunyalarımda bir süredir bir bozulma vardı, sanki suyu çekilmiş gibi, yapraklarında büzüşme olmuştu. Dün akşam eve gittiğimde baktım, yeni çıkan tomurcukların hepsi, daha minicikken kurumuş, yapraklarında da yer yer sararma ve kuruma var. Geçtiğimiz cuma üzerinde 'Tüm Çiçekli Bitkiler' için yazan, içeriğinde de azot ve demir bulunan sıvı besin verdim. Balkonum saat 3 e kadar güneş alıyor. Toprağı, her gün sulasam sulanacak kadar kuruyor ama, yine de iki günde bir suluyorum. Bunlara rağmen neden kurumuş olabilir tomurcuklar? Acaba nerde yanlış yapıyorum? Saksılarda 4-5 kök, bazılarında daha fazla sardunya var. Bunun için su ihtiyacı fazla mı olur, her gün mü sulama yapmam gerekir acaba, diye düşünüyorum. Ne dersiniz? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ağaç Dostu
|
Sorun burada galiba. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-07-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 180
|
Sn. se-rap, sardunyalarınız hakkında öngörüde bulunmaya çalışacağım. Toprağın hergün kuruduğunu belirtmişsiniz. Toprağın yüzeyi kuruyup aşağısı sürekli nemli kalıyor olma ihtimaline karşı kontrol etmenizi önerebilirim. Kullandığınız sıvı besini tarif edilen miktarda seyrelterek bitkiyi suladınız değil mi? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 06-08-2008
Şehir: Kocaeli/Değirmendere
Mesajlar: 109
|
Teşekkürederim öncelikle. Evet; besini üstünde yazdığı gibi, 1 litreye bir kapak olarak kullandım. Toprağını da kontrol ediyorum sürekli, alt kısımları üstü kadar kuru olmuyor, biraz nem hissediyorum parmağımda. O zaman da su vermiyorum zaten. Ama ikinci günün sonunda oldukça kuru oluyor. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 04-07-2008
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 180
|
Rica ederim. Sorunun su eksikliğinden sebep olduğunu hiç sanmıyorum. Bitki zararlıları ve hastalıkları dikkate alınabilir. Şu konuyu izlemenizi önereceğim, belki ortak belirtiler bulabilirsiniz. http://www.agaclar.net/forum/showthread.php?t=1726 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 07-04-2009
Şehir: ZONGULDAK
Mesajlar: 475
|
Arkadaşlar Sakız sardunyalarım aldığımda çiçekli idi saksılarını değiştirdim, yeni toprak karışımından ekledim gelişimleri iyi, çiçek açmak için tomurcuk veriyorlar fakat tomurcuklar büyümeden kuruyor. Ne yapmam gerektiği hakkında bana bilgi verecek deneyimli arkadaşların yardımlarını bekliyorum. Teşekkür ederim |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 07-04-2009
Şehir: ZONGULDAK
Mesajlar: 475
|
Sayın DefneD. Sardunyalarımı Mart ayında almıştım 30 mayısta' da saksı değişimlerini yaptım. Bütün çiçeklerim günde 4 saat kadar direk güneş ışığı alıyorlar fakat tüm gün bol ışıklılar ve hava akımıda normal açık alandalar. saksı değişimini yaparken kırılan dalları ayrı bir saksıya ekmiştim, ektiğim çeliklerim köklenmiş olsalar gerek şu an çiçek açmak üzereler ve tomurcuklarında her hangi bir sorun yok. Toprakları ve saksıları aynı sulama ise başladımmı tüm çiçeklerimi birden suluyorum nerede hata yaptığımı bir türlü bulamıyorum |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ağaçsever
Giriş Tarihi: 17-04-2009
Şehir: istanbul-fikirtepe
Mesajlar: 45
|
Ceylan ölüyor
arkadaşlar. ceylan sardunyam ölmek üzere galiba ikinci defa çiçeklendikten sonra yapraklarda sarama ve kuruma başladı.fazla sulamadan olabilirmi? malum istanbulda havalar gayet sıcaktı 2 gündebir su verdim ama bu hale geldi. bir önerisi veya fikri olan var mı? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ağaç Dostu
|
Adana'da sakız sardunya bulmak zor. Bu minikleri bir seradan oldukça bakımsız halde almıştım. Canlananlar ön balkona geçti. Bunlar hala karantina ya da yoğun bakım balkonumda ![]() Yeni çıkan beyaz yapraklar sağlıklı gibi ama beyaz... ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
![]() |
| Konu Araçları | |
| Mod Seç | |
|
|