![]() |
|
|
|||||||
![]() |
|
|
|
Dış Bağlantılar | Konu Araçları | Mod Seç |
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
|
Orkidemin dallarında yapışkan birşeyler var...
Merhaba... Yaklaşık 3 ay önce Ankara Koçtaş'tan bir Orkide aldım. Cinsinin "Phalaenopsis" olduğunu öğrendim. Saksıyı çakıl taşlarının içinde bulunduğu bir tabağın üzerine yerleştirdim. Üç günde bir suluyorum. Bulunduğu ortamın sıcaklığı 16-22 derece arasında değişiyor. İlk hafta içinde dallarındaki küçük tomurcukarı teker teker döküldü. İki büyük tomurcuk kaldı. Bunlardan birisi dün açtı. Şu anda 6 çiçek var üzerinde. Geçen hafta, uç dallar üzerinde toplu iğne başından biraz küçük, şeffaf, yapışkan reçine benzeri birşeyler gördüm. Takriben 10 adetti. İki gün önce ıslak bir mendille temizledim. Bu sabah baktığımda aynı dallarda 3 tane daha oluştuğunu gördüm ve ıslak mendille tekrar temizledim. Bunların ne olduğu hakkında bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Saygılarımla... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kaybettik...
|
Sayın Atilla76, tasfiriniz çok güzel de kesin bir şeyler söylemek için yetersiz. Sadece belki bir nematod olabileceği yönünde fikirler yürütlebilsek de, burda yapraklarda bu reçine damlacıklarından da öte bir şeyler daha görmeniz gerekli idi. Resimlerini eklerseniz daha iyi olur. Bu arada uygun başlıkta kendinizi de kısaca tanıtmayı ihmal etmeyin lütfen. Saygılar |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yeni Üye
|
Sayın Praecox tekrar merhaba... Dün orkidemin toprağını dikkatle incelediğimde, içinde bir tane toplu iğne başından biraz küçük beyaz bir böcek gördüm. Ayrıca bu sabah baktığımda, orkidenin uç dallarının birisinde tekrar bir adet seffaf reçine benzeri sıvıya rastladım. Fotoğrafını ekliyorum. Selamlar ve saygılar... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yeni Üye
|
Acaba, reçineleri temizlemem gerekiyor mu, yoksa dalların üzerinde kalması daha mı sağlıklı? Ayrıca beyaz böcek ile ilgili ne yapabilirim? Bu arada orkidenin kökleri de saksının dışında ve uçları kuruyor. Bu herhangi bir sorun yaratır mı? İlgilerinize çok teşekkür ederim... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kaybettik...
|
Şimdilik bir tek böcek için bir müdahale gerekmez. Siz bir tane gördüğünüzü yazmışsınız, varsayalım birkaç tane daha var göze çarpıyan ancak bu popülasyon hala bir ilaçlamak için çok az. Bu gibi durumlarda ilaçlama yapmak serçeyi topla vurmak demek olur. Kaldı ki bu tarz bir müdahale bitkiyi de gereksiz bir strese sokacaktır. Saksı harcının kurumasını bekleyin. Haftada sadece bir gün ve sabah saatlerinde saksıyı suya daldırarak sulama yapın. köklerin kuruması çevre neminin kuru kaldığını gösterir. çakıl taşlarının arasında tüm hafta su bulundurmanız iyi olur. Reçine konusunda bir girişimde bulunmanız gerekmiyor. |
|
|
|
![]() |
|
|