![]() |
|
|
|
#21 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
Bitkilerinizin yeteri büyüklükte olduğunu düşünüyorsanız, şişeden çıkarma aşamasında genel de sistemik bir fungusite daldırılıp çıkarılması önerilse de, vanda sp. ssp ler de ben pek gerekli olmadığını düşünüyorum. Asıl öncelik fungusitten ziyade saf sphagnum. Şişeden çılkardığınız bitkileri iyice yıkadıktan sonra özellikle köklerini sphagnum a sarıp sarmalamanız gerek. Tabi sphagnumu da bir gece önceden ıslatmak koşulu ile. ) Aslında en iyi medodun sphagnumu canlı kullanmak gerektiğini düşünüyorum.Sphagnumda bulamazsanız coco chips de olur hatta ince öğütülmüş ağaç kabuğu, ama buları bir fırın poşetine koyup, ağızını düğümleyip, düdüklü tencerede 40 dk siteril etmeniz gerek. Tabi düdüklü tencerenin içine önceden bir miktar su koymak koşulu ile. )Ekim yaptıktan sonra bir streç film ile üzerlerini kapatıp her gün bir kaç çok küçük delik delmek koşulu ile dış koşula alıştırabilirsiniz. Bunlar yapmanız gerekenler, asıl yapılmaması gereken vanda nın şişeden çıkarıldığı gibi ev koşullarında askıya asmak olur. Tüm bu işlemleri yaptıktan sonra yine isterseniz önlem olarak bir fungusit uygulayabilirsiniz, ya da oldu ki bir enfeksiyonla karşılaştınız fungusitiniz yok yine önlem olarak %1 çamaşır suyu sprey yapabilirsiniz. Kolay gelsin. |
|
|
|
|
|
|