agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Ağaçlar > İğne Yapraklı Ağaçlar
(https)




Beğeni Düzeni45Beğeniler

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 23-09-2009, 21:57   #1
Ağaç Dostu
 
godofwar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-09-2009
Şehir: Edremit
Mesajlar: 156
Merhaba arkadaşlar ;
Bir konuda danışabilirmiyim. Mavi ladin aşı ile üretmek için hangi cins ağaç gerekiyor . Ben mezarlık servisi diye biliyorum doğrumudur. Aşının etkisi yani tutması ve mavi ladine dönüşmesi gibi olan süreç ne kadar bu konuda yardımcı olabilirmisiniz. Birde tohum almak istiyorum nerden temin edebilirim?

godofwar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-09-2009, 06:23   #2
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 17-06-2008
Şehir: Bursa
Mesajlar: 1,301
Galeri: 3
Question Aşılı mavi ladin

Servi üzerine ladin aşılanmaz.**** ladin üzerine servi

sercan1969 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-09-2009, 19:15   #3
Ağaç Dostu
 
godofwar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-09-2009
Şehir: Edremit
Mesajlar: 156
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi sercan1969 Mesajı Göster
Servi üzerine ladin aşılanmaz.**** ladin üzerine servi
Sercan bey,

Bir yerden öle okudum aklımda öle kalmış Bende bunu doğrulamak için sordum. Nerden kaldı tam olarak hatırlamıyorum ama okuduğum kadarıyla yavaş büyümesi nedeniyle tercih edilmiyormuş diye hatırlıyorum yanlışta olabilir. İlginize teşekkürler

godofwar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-09-2009, 16:29   #4
Ağaç Dostu
 
GAZİ0625's Avatar
 
Giriş Tarihi: 07-03-2008
Şehir: ANKARA
Mesajlar: 166
Aşıda altlık olarak batı ladini kullanılır.Daha hızlı büyüdüğü için.Tohum satışı yapmaktayım dilerseniz gönderebilirim.

GAZİ0625 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 24-09-2009, 19:19   #5
Ağaç Dostu
 
godofwar's Avatar
 
Giriş Tarihi: 12-09-2009
Şehir: Edremit
Mesajlar: 156
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi GAZİ0625 Mesajı Göster
Aşıda altlık olarak batı ladini kullanılır.Daha hızlı büyüdüğü için.Tohum satışı yapmaktayım dilerseniz gönderebilirim.
Gazi bey ,

Cevabınız için teşekkürler...Ama Mezarlık serviside altlık olarak kullanılabilir değilmi? Sanırım mezarlık servisini yavaş büyüme nedeniyle altlık olarak pek tercih edilmiyor. Ama forumdan arkadaşlarımızın bir kaçı bu mezarlık servisi altlık olarak kullanıp üretim yapıyor diye okumuştum. Ddediğim gibi yanlışta hatırlıyo olabilirim. Bu konuda bilginiz varmı?
Ayrıca tohum fiyatları konusunda bilgi verirseniz sevinirim.

Saygılarımla

godofwar Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 11-10-2010, 11:32   #6
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 27-03-2010
Şehir: yalova
Mesajlar: 10
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi godofwar Mesajı Göster
Gazi bey ,

Cevabınız için teşekkürler...Ama Mezarlık serviside altlık olarak kullanılabilir değilmi? Sanırım mezarlık servisini yavaş büyüme nedeniyle altlık olarak pek tercih edilmiyor. Ama forumdan arkadaşlarımızın bir kaçı bu mezarlık servisi altlık olarak kullanıp üretim yapıyor diye okumuştum. Ddediğim gibi yanlışta hatırlıyo olabilirim. Bu konuda bilginiz varmı?
Ayrıca tohum fiyatları konusunda bilgi verirseniz sevinirim.

Saygılarımla
Sn. Godofwar ;
Servinin üzerine ladin aşılanmasının imkanı yoktur,okuduklarınız sanırım aklınızda yanlış kalmış.Altlık olarak kullanılmayan tohumdan yetişen mavi ladindir sebebide yavaş büyümesidir fakat büyüdüğü takdirde çok güzel aşı altlığı olur,kısacası sedir-sedirle,ladin-ladinle,servi-serviyle aşılanır.Mesela bende 20.000 adet kara servi mevcut,bunlara mavi-limon servi ve leylandi aşılanacak.
Mavi Ladin tohumlarını bende Mete kardeşimden almıştım,senesi gelecek yastıktalar ve hala mükemmeller,Yalova gibi 0 rakım bir yerde yetiştiler hemde,sürgünlere devam

cedrus77 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 12-10-2010, 08:08   #7
Ağaç Dostu
 
Giriş Tarihi: 23-05-2006
Şehir: MANİSA/ SALİHLİ / Yeniköy
Mesajlar: 280
Bu seneki aşı çalışmalarımız;
Geçen seneki kış mevsiminin yumuşak geçmesi hoopsilerdeki aşı tutma oranının artmasına , aşılı atlas sedirlerinde ise azalmasına sebep oldu.(Altlık olarak batı ladini ve tohumdan mavi ladin kullanıldı)

Eklenen Resimler
     
ozanutku Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 00:17.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2026