![]() |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Ağaç Dostu
|
Alıntı:
MASAALLAH... ![]() Cok guzelmis, seneye cicek sayisini cogaltir sanirim. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Ağaç Dostu
Giriş Tarihi: 03-03-2013
Şehir: Mersin-Şanlıurfa
Mesajlar: 1,022
|
Alıntı:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ağaç Dostu
|
Sayın fatitoo, bu manolyayı bir ara deneme yapmak için burada bulduğumuz çiçek açan büyük bir manolya ağacından aldığımız gözlerle aşılayarak elde etmiştik. Göz aldığımız ağaç büyük ihtimalle aşılıydı fakat çeşidini bilmemekle beraber çok özel bir çeşit olduğunu düşünmüyorum. Tabi ki küçücük yaşında çiçek açabilen bir manolya çok değerli oluyor Sizin almak istediğiniz çeşidi bilemiyorum fakat Türkiye'de satış listelerinde genellikle gördüğüm çeşidi Magnolia Grandiflora 'Gallissoniensis'. Almayı düşündüğünüz fidanın tohumdan yetişmiş bir manolya olmamasına dikkat ediniz. Yoksa çiçeklerini görmeniz çok uzun seneler alabilir. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ağaç Dostu
|
Manolya tohumlarini topladigim park (Parc de Laeken). Fotograflardaki anit, Belcika Krali 1. Leopold anisina yapilmis. Anitin etrafini cesitli turden Manolya agaclariyla donatmislar. Anitin tam karsisinda da Kraliyet sarayi var. Agaclarin bazilari cok yasli gorunuyor. Bu yasli agaclarin govde fotograflarini daha onceki mesajlarima eklemistim. Manolya agaclarini kimler diktiyse Allah razi olsun, tohumlari bize de nasip oldu. ![]() |
|
|
|
![]() |
|
|