agaclar.net

Geri Dön   agaclar.net > Doğaya ve Yaşamınıza Sahip Çıkın > Doğa, Çevre, Ekoloji, Gıda Hukuk ve Politikaları
(https)




Beğeni Düzeni108Beğeniler
  • 11 Gönderen
  • 10 Gönderen
  • 6 Gönderen
  • 6 Gönderen
  • 1 Gönderen
  • 1 Gönderen
  • 5 Gönderen
  • 11 Gönderen
  • 6 Gönderen
  • 1 Gönderen
  • 3 Gönderen
  • 3 Gönderen
  • 3 Gönderen
  • 7 Gönderen
  • 4 Gönderen
  • 3 Gönderen
  • 5 Gönderen
  • 5 Gönderen
  • 1 Gönderen
  • 2 Gönderen
  • 4 Gönderen Ali İnan
  • 3 Gönderen Oğuz Karsan
  • 2 Gönderen

Cevapla
 
Bookmark and Share Dış Bağlantılar Konu Araçları Mod Seç
Eski 05-12-2014, 00:27   #1
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 10-06-2009
Şehir: Yalova
Mesajlar: 74
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi phoma olea Mesajı Göster
Size katılmıyorum, yüzlerce defa o yoldan geçmiş bir İzmirli olarak bile yolun sağında kavşağa kadar en az 500 metre uzunlukta boş arazi olduğunu biliyorum oradan bir bypass veya yeni şerit yapılabilirdi.

Alt geçit seçeneğini saymıyorum bile.
Sayın Phoma Olea, kesinlikle sözlerimle birisini kırmak gibi bir düşüncem yok ve lütfen sözlerimi yanlış anlamayın ama, bilmeden yorum yapmayın derken bunu kastettim ben. O boş arazi dediğiniz yer, Atatürk Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü'nün arazisidir ve boş değildir. Birçok sera ve ıslahı-geliştirmesi yapılan bitkilerle doludur. O yoldan bir dahaki geçişinizde daha dikkatli bakmanızı rica ederim. Yukarıda yazdığım yazıda, o zeminde alt geçit yapmanın mümkün olmadığını belirtmiştim. O mıntıkanın rakımı 2-3 m ve zemin sıvılaşması riski var.

Ali İnan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-12-2014, 11:55   #2
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 29-11-2014
Şehir: izmir
Mesajlar: 9
Kırılmadım, sadece bana anlamsız geliyor.
Eğer yakın zamanda orası bir avm otel falan olmayacaksa veya Çeşme belediyesinin yaptığı gibi bir Port projesine verilmeyecekse neden seraların arazisinden bir bölüm kullanılmıyor da tek doğal doku tahrip ediliyor? Seralar sabit değiller ya elbet başka yere de kurulurlar.
Zeminin 2m altı sıvılaşma riski taşıyabilir ama bu, yol yapımını ''engellemeyeceği'' gibi eski yolun yanındaki ve kavşak çevresindeki binaların hepsinin hemen tahliyesini gerektirir. ''insan yaşamı ön planda''

O yolun tıkanmasının asıl nedenleri:
Bursa yönüne doğru kavşağın sağında yolcu indiren bindiren otobüsler dolmuşlar.
Hemen üstgeçidin altındaki Yalova içine sola ve sağa giren ışıklar yani ikinci döner kavşak.
Ve Bursa yönünden gelenlerin de bu trafiği kesmesi.

Belediye tüm transfer trafiğini o kavşağa bağlarsa ileride daha da büyüğünü yapmak zorunda kalır. Oysa Bursa yönüne iki ışıksız şerit, ve ikinci kavşağın kapatılması yolcu trafiğinin kaydırılması bile tıkanıklığı çözer. Feribota doğru Bursa yönünden tek şerit ışıksız viyadük de istenilen sonucu verir.
Var olan alan üzerinde çalışmaktansa, yık temizle baştan yap daha kolay geliyor demek istiyorum.

phoma olea Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-12-2014, 12:55   #3
Ağaçsever
 
Giriş Tarihi: 10-06-2009
Şehir: Yalova
Mesajlar: 74
Alıntı:
Orijinal Mesaj Sahibi phoma olea Mesajı Göster
Kırılmadım, sadece bana anlamsız geliyor.
Eğer yakın zamanda orası bir avm otel falan olmayacaksa veya Çeşme belediyesinin yaptığı gibi bir Port projesine verilmeyecekse neden seraların arazisinden bir bölüm kullanılmıyor da tek doğal doku tahrip ediliyor? Seralar sabit değiller ya elbet başka yere de kurulurlar.
Zeminin 2m altı sıvılaşma riski taşıyabilir ama bu, yol yapımını ''engellemeyeceği'' gibi eski yolun yanındaki ve kavşak çevresindeki binaların hepsinin hemen tahliyesini gerektirir. ''insan yaşamı ön planda''

O yolun tıkanmasının asıl nedenleri:
Bursa yönüne doğru kavşağın sağında yolcu indiren bindiren otobüsler dolmuşlar.
Hemen üstgeçidin altındaki Yalova içine sola ve sağa giren ışıklar yani ikinci döner kavşak.
Ve Bursa yönünden gelenlerin de bu trafiği kesmesi.

Belediye tüm transfer trafiğini o kavşağa bağlarsa ileride daha da büyüğünü yapmak zorunda kalır. Oysa Bursa yönüne iki ışıksız şerit, ve ikinci kavşağın kapatılması yolcu trafiğinin kaydırılması bile tıkanıklığı çözer. Feribota doğru Bursa yönünden tek şerit ışıksız viyadük de istenilen sonucu verir.
Var olan alan üzerinde çalışmaktansa, yık temizle baştan yap daha kolay geliyor demek istiyorum.
-Sayın Phoma Olea, Atatürk Bahçe Kültürleri Enstitüsü arazisi kullanılabilirdi diyorsunuz ama gözden kaçırdığınız bir nokta var. O arazi ile malum yol arasında kendiliğinden yetişen sayısız ağaç-çalı-bitki var. Oradaki ağaçlar, sayıca kesilenlerden çok daha fazladır ve korunaklı bölgede kendiliğinden yetiştiği için doğal bitki örtüsü sayılır.
-Kavşak mıntıkası karayolları ve belediyenin ortak malı sayılırken, bahsettiğiniz arazi enstitüye aittir. Belediye ve karayollarının orayı satın alması gerekir. Bu durum, borç içerisinde olan Yalova Belediyesi'nce gerçekleştirilebilecek bir icraat değildir ve karayolları da böyle bir şey yapamaz zaten.
-Sadece o bölgedekiler değil, Yalova'nın tamamındaki binaların %70-80'i yapılaşmaya uygun olmayan temel-zemin ve hasarlı taşıyıcı sistemler üzerinde ayakta duruyor. Yalova'nın aslında tamamen yeni yapılaşmaya gitmesi gerek ama bu dünden bugüne olacak şey değil. Para ve zaman gerek. Zemin yol yapımını engellemez. Doğru söylüyorsunuz ama 160 ağaç kesilmesin diyerek, 200-300 ağaç kesilmez. Zemin, alt geçit yapılmasına engel oluşturuyor. Demek istediğim bu.
-O bölgede kavşak ve yollarda minibüslerin ve şehirlerarası otobüslerin duraklaması, yolcu indirip bindirmeleri yasaklanmıştır. Şehiriçi minibüslerin yolcu indirip bindirebilmeleri için yol üzerine cepler yapılmış, duraklar da buralara konulmuştur. Bunu denetlemek için kavşakta trafik polisi hazır bulunduruluyor ve mobeseli takip sistemi kullanılıyor.
-Kavşak yapılacak bölgede yolun ilk yapıldığı zamanlarda gelecek planı yapılmadan yol yapılmış. Plansız bir yapılaşma var orada. Bahsettiğiniz ikinci döner kavşak, Termal-Çınarcık-Armutlu ilçeleriyle diğer iller arasındaki bağlantıdır. Kapatılamaz.
-Son olarak şunu söylemek istiyorum. Düşüncelerinizde, hassasiyetlerinizde ve yapmak istediklerinizde sonuna kadar haklısınız ancak plansız yapılaşma nedeniyle çevreye olabildiğince az hasar veren çözüm yolunu seçmekten başka çaremiz yok. Bu konuyu ciddi anlamda incelemiş birisi olarak size şunu söyleyebilirim ki, o bölgede orta bölümdeki ağaçları keserek köprülü kavşak yapılması fikri, en az çevresel kayıpla en ekonomik olarak hayata geçirilebilecek en kullanışlı çözümdür. Bana göre kesilen ağaçların sorumlusu, bugün trafik sorununu çözmek için ağaçları kesen değil, bundan yıllar önce bilinçsizce ağaç dikerek, bilinçsizce yapılaşmaya göz yumarak bu sıkıntıları yaşamamıza neden olanlardır.
-Yalova'da yaşıyor olsaydınız inanın bana ne demek istediğimi çok iyi anlardınız.

Ali İnan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 05-12-2014, 14:55   #4
Yeni Üye
 
Giriş Tarihi: 29-11-2014
Şehir: izmir
Mesajlar: 9
Trafiğin matematiğini anlamak için ''yerli'' olmaya gerek yok. Vaktim olsa o bölge için eski halinin üzerine bir kroki çizerdim ama maalesef günler sürer. Elbette ben belediyenin hatası demiyorum. Burada birincil sorun çözümü düşünmeden yık yap a giden karayollarının tutumu, dolayısıyla hükümetin duble yol kompleksi.
Karayolları yapamaz demişsiniz ama, yapabilir. Ve maliyeti devlet öder, belirttiğiniz gibi belediyeye yük binmez.
Hem o kavşak kocaman bir göbek ölü bölgesine sahip ,daraltıp debiyi yükseltmek yerine genişletip yeni şeritler eklemek çözüm değil.
İzmir-İstanbul otoyolu açılınca zaten bu yol rahatlayacak .
Bahsettiğim alt geçitlerin tavan yükseklikleri 4.30 metre dünyanın birçok yerinde aynı tip zeminlerde daha derinleri var.
İkinci kavşak(termal-armutlu)yolu girişleri şuan ki haliyle kapatılıp üstten verilebilir. Ve gereksiz olan 2 trafik ışığı kalkar.
En son 3 ay önce geçtim halen orada yolcu trafiği vardı.

Karayolları isterse kamulaştırma yapabilir, aradaki ağaçlar refüj süsü olarak kalabilir belediye de kendi mıntıkasında yardımcı olabilirdi. Karayolları(hükümet) tepki çekmemek için kamulaştırma yapmaz, belediye de hükümeti karşıma almayayım ödenek gelmiyor sonra diye direnmezse sonucu bu oluyor. Bizim belediye de aynı.

http://woisio.com/tr/bogazici-univer...nilmaz-izleyin


Düzenleyen phoma olea : 05-12-2014 saat 15:52 Neden: link eklendi.
phoma olea Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Eski 13-12-2014, 13:06   #5
Ağaç Dostu
 
Oğuz Karsan's Avatar
 
Giriş Tarihi: 04-12-2006
Şehir: İstanbul
Mesajlar: 1,085
Galeri: 181
Merhaba,

Hiç bir sebep asırlık Ağaçların kesilmesini haklı gösteremez. İster Akp'li ister Chp'li kessin.

Okuduğum yazıların çoğu siyasi tercihlerine göre mazeret bulma veya başka endişelere göre yazılmış.

Bir Ağacı kesmemek için koca binayı taşıyan Ulu Önder, Gazi Mustafa Kemal Atatürk iyi ki bu günleri ve ardındaki tartışmaları görmedi.

Yazık, İnsanlar doğruluğundan yüzde yüz emin oldukları şeyleri bile siyasi tercihlerine göre saptırmaya çalışıyorlar.

Saygılar

Oğuz Karsan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla Başa Dön
Cevapla


Gönderme Kuralları
Yeni konu gönderemezsiniz
Konulara yanıt veremezsiniz
Ek dosya yükleyemezsiniz
Kendi gönderilerinizi düzenleyemezsiniz

BB code Açık
Smilies Açık
[IMG] Kodu Açık
HTML Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şu an saat: 04:50.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)


Forum vBulletin Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0
agaclar.net © 2004 - 2025