![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
Yeni Üye
Giriş Tarihi: 14-07-2007
Şehir: ankara
Mesajlar: 13
|
merhaba 2007 haziran ayında bir süper marketten ''ficus microcarpa'' türünde bir bonsai aldım. türünü fotoğraflarını siteye yokduğumda öğrendim. fotoğraflarını görmek isterseniz ''Süpermarketten bonsai alırken dikkat etmeniz gerekenler '' bölümünde görebilirsiniz. bu aralar yapraklarının sararması ve dökülmesi sorunuyla karşı karşıyayım. aslında bir sorunu mu **** gerekli mi olduğunu bilmiyorum. nisan ayı gibi bonsai nin saksısını ve toprağını değiştirdim. süper marketten aldığım hazır bonsai toprağını kullandım. değiştirdikten sonra ağustos ayına kadar çok canlıydı sürekli yeni yapraklar açıyordu ama ağustostan beri durdu. şimdi ise yavaş yavaş uzun süredir üzerinde bulunan yaprakları sararmaya başladı. bunun sebebi ne olabilir? sitede bazı türlerin kışın soğuk istediklerini okudum. acaba benim ağacımda bu türlerden mi? yaprak dökülmesi konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim. teşekkürler |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ağaç Dostu
|
Bir bonsai sahibi iyi gunler. Sozunu ettiginiz incir (Ficus microcarpa) bir tropik bitki oldugundan yapragini dokmez. Sizin inciriniz yapragini sarartip dokuyorsa sorun var demektir. Yapraklarin alt taraflarina bakiniz kirmizi orumcek veya baska kucuk orumcekler olabilir. Incirler sulama konusunda cok duyarlidirlar cok sulama gibi az sulama da yapraklarin sararip dokulmesine neden olabilir. Ani hava, iklim degisiklikleri de incirleri olumsuz etkileyip yapraklarinin dokulmesine neden olabilir. Incirinizin yerini degismisseniz(oda icerisindeki) olimsuz etkilenebilir. Agacinizin topragini degistirdiginizi belirtiyorsunuz, umarim en az 4 hafta ona gubre ve ya besin vermemisinizdir. Incirinize acil sifalar diliyorum. |
|
|
|
![]() |
| Etiketler |
| bonsai |
|
|