Bağlan

View Full Version : Geleneksel ahşap el sanatları




malina
16-03-2006, 16:06
ekolog mehmet'le konuşurken, vakfın adı geçti :)

Geleneksel Türk El Sanatları Üretici ve Sanatkârlarının Sorunlarının Araştırılarak, El Sanatlarının Geliştirilmesi, Korunması ve Gelecek Kuşaklara Aktarılması İçin Alınması Gereken Önlemlerin Belirlenmesi Amacıyla Kurulan Meclis Araştırma Komisyonu (http://www.tbmm.info/modules.php?name=works&lang=tr&uid=mehmetmehdieker&file=index_detay&idMWorks=1778&PHPSESSID=5c64bd187724a4c1523d4e352c917f40)

İnternette sadece bu bilgiyi ve iki haberi bulabildim... Daha fazla bilgiye ulaşanlar lütfen eklesin.




aydolum
16-03-2006, 16:26
TRT böle bi konu vardı zannedersem bi bakıyım da buraya ekleyi verem

Sevelim
16-03-2006, 23:51
TRT-2'de "El Yapımı" isimli bir program var ki izlemeye doyamıyorum. Şimdiye kadar varlığından haberdar olmadığım El Sanatlarıyla tanışma şansım oldu program sayesinde. Bildiklerimi de yeniden ve ayrıntılarıyla görmek çok güzel.

arsakay
17-03-2006, 00:08
Buraya da mı geldin demeyin ama
ben uzun süredir tahta kaşık konusuyla ilgileniyorum.
Bu konu Türkiye'de çok ama çok özel.
Bazı bölgelerde ciddi şekilde deteklenmiş ve
korunuyor olsa da ustası her geçen gün azalıyor.
Yurtdışına da ciddi miktarlarda satılıyor üstelik.
En kıymetlisi şimşirden yapılanı ama bu da
şimşir ağaçlarının yokedilmesine neden olmuş.
Uzman arkadaşlar daha iyi bilir ama şimşir
ağacının korunduğunu duydum.
Vakit bulursam bilgi toplar aktarırım. :)))

ekolog mehmet
17-03-2006, 19:19
Geleneksel El Sanatları Vakfı, merkezi ankarada olan ve ülkemizin pek çok yerinde el sanatları ile ilgili araştırmalar yapan bir vakıf. 1 hafta onlarla çalışma yapma imkanı buldum. Gelen ekibin başında Şahika Ünal Hanımefendi vardı. GESAV diye kısa isimle bahsediyoruz. Konuyu araştırmak isteyenler yelizyavuz1983@yahoo.com adresinden Genç GESAVlılardan Yeliz Hanımla bağlantı kurabilirler.

yaren33
15-10-2006, 09:56
Bu ülkede geleneksel el sanatları ile ugraşmak kolay değil.
www.yorukler.org

memet
15-10-2006, 10:59
Geleneksel el sanatları deyince aklıma kündekari gelir...
Selçuklu'dan bu yana yaşayan ahşap sanatı..
Çok değerli kündekari sanatçılarımız var..

sezinci
16-10-2006, 01:28
memet, anladığım kadarıyla kündekari ahşaba çivisiz ve tutkalsız desen vermek. Çok zor bir iş olmalı

Ben hiç bu işçiliği yakından incelememiştim. Kündekariyi ilk defa duydum. Bu işin de ahşabın oyularak yapıldığını düşünüyordum.

memet
16-10-2006, 01:49
çok güzel bir örneği Birgi'de var..
Bir örneğini bulup foto ekleyeyim.. Gerçekten çok güzel ve bir o kadar ustalık isteyen bir iş.

memet
16-10-2006, 02:49
çok daha iyi örnekler var.. nette malesef bulamadım...

memet
16-10-2006, 02:51
Değişik renkte görülen parçaların herbiri teker teker ayrı parçalar olarak yapılıyor.Birbirine geçmelerle birleştiriliyor.Ne çivi, ne tutkal...

malina
16-10-2006, 10:03
Kündekarinin kelime anlamı ince marangozluk işi, kıymetli ağaçların işlenmesi ve kavramak anlamına gelmektedir.
Kündekari sanatının ilk örneklerine 12.yy’da Halep, Mısır ve Anadolu’da rastlanır. Bu teknik daha sonra Selçuklular ve Osmanlılar tarafından geliştirilmiştir.
Kündekari sanatının iki çeşidi vardır. Bunlar; hakiki kündekari ve taklit kündekari sanatıdır. Taklit kündekari sanatının da birçok çeşidi vardır. Kündekari sanatının estetiği ve sağlamlığı için birçok geçme tekniği kullanılmıştır. Bugüne kadar gelen tarihi eserler bu geçme teknikleri sayesinde orjinalliğini kaybetmemişlerdir.
Kündekari sanatında göze hitabet de çok önemlidir. Bunun için çeşitli yerli ve yabancı ağaçlar kullanılmıştır. Bu ağaçların özgül ağırlıkları ve nem dereceleri birbirinden farklı olduğu için kurutma işlemlerine tabi tutulurlar.
Kündekari tekniğinin uygulanması için çeşitli rendelerden faydalanılmıştır. Kündekari sanatı suyun ve havanın etkisine karşı çeşitli dayanım özelliği göstermiştir. Kündekari ile yapılan eserleri güzelleştirmek için çeşitli üstyüzey işlemleri uygulanmıştır. Tarihi mekanlara baktığımız da güzel kündekari örneklerini kolayca görebiliriz.


kaynak (http://www.blogcu.com/mobdek)


http://www.vgm.gov.tr/images/ist_muze/ist_müze/509.JPG

http://www.vgm.gov.tr

Sahte kündekari tekniğinde ahşap parçası

Demek tekniğin tam uygulanmadığı bir yöntem de var...

malina
16-10-2006, 10:05
http://www.kastamonu.gov.tr/index_dosyalar/html/tahiref_dosyalar/tahirefdolap.jpg

TAHİREFENDİ (OSMANLI) KONAĞI (kastamonu)
Kündekari ahşap işlemeli kapı

Kaynak (http://www.kastamonu.gov.tr/index_dosyalar/as/tahiref.htm)

memet
16-10-2006, 10:14
Benim verdiğim örneğin aslında gerçek tekniğin örneği olduğundan şüpheliyim..

parçaları birbirine geçme olarak değilde öyleymiş gibi birleştirildiği daha basit bir teknik daha var sanırım..

memet
16-10-2006, 16:57
eski bir sanat.. neredeyse yapanı yok..İzmir'de bir doktorun yaptığını biliyorum.
kağıtlar kesilerek yapılıyor..kat kat yapıştırılıyor

sevil
17-10-2006, 00:52
Katı sanatı kursu Sayın Dürdane Ünver tarafından Yıldız Sarayı Şale köşkünde verilmektedir. Geçtiğimiz sezon ilk mezunlarını verdi ve bu sene iki sınıf olarak devam etmektedir. Ayrıca bu merkezde diğer geleneksel sanatların kurslarıda zamanımızın en iyi sanatkarları tarafından verilmektedir. Katı'nın yanı sıra Tezhip, Minyatür, Ebru, Osmanlıca ve yanılmıyorsam bu sene Kalemişi bölümüde açılacak.

Ayrıca sizler için kündekari hakkında bilgi ve bolca resimde ekleyebilirim geçen sene yaz ödevimiz geometrik süsleme ve kündekari üzerine idi. şuanda resimler bu bilgisayarımda olmadığı için en kısa zamanda diyorum.

memet
17-10-2006, 13:40
gizli bilgiler ortaya çıktı...
Sevil elbete bilgilerini buraya aktarmanı isteriz..

sevil
17-10-2006, 20:02
gizli bilgi mi :)

şuanda İstanbul'a dönme hazırlıkları içinde olduğumuzdan resim ve bilgi ekleyemiyorum birkaç gün içinde elimdeki herşeyi paylaşmaya hazırım.

benim bilgim daha çok geometrik süsleme üzerine elimde İstanbul'daki 4 büyük caminin kündekari ile yapılmış tüm kapı ve pencere kapaklarının resimleri mevcut

memet
17-10-2006, 20:15
Üye bilgilerine hiç bir şey eklememişsin..gizli bilgi diye onu kastettim..
Merakla bekliyorum fotoları
Nette Kündekari hakkında fotoğraflar çok yetersiz..görsel malzeme olarak katkısı olacağına eminim...

sevil
26-10-2006, 14:03
kusura bakmayın birkaç gün dedim ama araya bayramda girince daha da gecikti
ekleyeceğim iki resim Süleymaniye Camii pencere kapaklarından detay
dosya boyutlarını küçültmek zorunda kaldım umarım detaylar belli olur.

4609

4610

sevil
26-10-2006, 14:13
teşekkürler mine hanım
bende neden görünmediğini nasıl düzeltebileceğimi araştırıyordum

sevil
26-10-2006, 16:48
KÜNDEKARİ TEKNİĞİ

Kapı kanatlarında ve minberin yan aynalıklarında daha çok kullanılan bu teknik en özgün ve en zor işçilik gerektiren bir tekniktir. İslam sanatında ilk örneklerini XII. yüzyılında Mısır, Halep ve Anadolu’da bulduğumuz kündekari tekniği bu üç merkezde birbirine paralel olarak gelişmiştir. (*) Kündekari tekniği büyük ustalık isteyen zor bir tekniktir. Sekizgen, baklava, yıldız vs. gibi geometrik şekillerin bir çatma tekniği ile birbirine bağlanmasıyla oluşturulur. Bu ahşap parçalar oluklu ahşap kirişler iç içe geçirilerek bağlanır. Bunları bağlamak için çivi veya tutkal kullanılmaz. Parçalar birbirine geçme olduğundan ağaç kuruduğunda ufalıp parçaların ayrılmaması için satıhların altında ahşap bir iskelet bulunmaktadır. Genellikle geometrik şekillerin oluşturduğu bu parçaların içleri arabesk, rumi, kıvrık dal ve çiçeklerle oyma veya kabartma olarak desenlenmiştir.
Bursa Ulu Cami’si minberi (1400), Bursa Yeşil Cami’nin kapısı (1419), Bursa Yeşil Türbe kapısı (1419), Edirne Üç Şerefeli Cami kapı ve pencere kepenkleri (1443-1447), Manisa İvaz Paşa Camisi minberi (1484), Edirne II. Beyazıt Cami’si kapısı (1484), Amasya II. Beyazıt Cami’si kapısı (1486), Tokat Hatuniye Cami’si kapı ve pencere kepenkleri (1485), Bursa Başçı İbrahim Cami’si minberi (1491), hakiki kündekari tekniğinin uygulandığı erken Osmanlı dönemi eserleridir.


YALANCI KÜNDEKARİ

Minber yan aynalıklarında, kapı ve pencere kepenklerinde uygulanan bu teknikte çakma ve kabartmalı, çakma ve yapıştırmalı olmak üzere kendi içinde farklılıklar göstermektedir. Bu tekniğin uygulanışında ayrı ahşap blokların yan yana getirilerek yapıldığı görülmektedir. Bu ahşap bloklar yine sekizgen, altıgen, yıldız veya baklava gibi geometrik şekillerden oluşur. Bu şekillerin içleri kabartma halinde ince bitkisel motiflerle desenlenmiştir. Geometrik şekilleri meydana getiren ahşap bloklar arasındaki çıtalar çiviyle tutturulmuştur. Daha kaba ve daha az ustalık isteyen bu teknikte ahşap bloklar kuruduğu zaman aralarda yarıklar oluşmaktadır. Çakma ve kabartmalı kündekari tekniğinde çıkıntılı satıhların arasına geometrik örgüyü oluşturan kirişler çakılmıştır. Çakma ve yapıştırma kündekaride ise ahşap bloklar üzerine sekizgen, yıldız veya baklavalar ve geometrik kafesi oluşturan ahşap kirişler çakılmıştır.
Ankara Ahi Elvan Cami’si minberi (1413), Merzifon Çelebi Mehmet Medresesi dış kapısı (1414), Amasya Mehmet Paşa Cami’si kapısı (1485), Ankara Hacı Bayram Veli Cami’si kapısı ve minberi (1427), Bursa Muradiye Cami’si kapısı (1424), Bursa Cem Sultan Türbesi kapısı (1429), Bursa Şehzade II. Ahmet Türbesi kapısı (1441), İstanbul Fatih Cami’si kapısı (1470-71), bu teknikte yapılmış ilk Osmanlı eserleridir.






*. Gönül Öney, “Anadolu Selçuklu ve Beylikler Devri Ahşap Teknikleri”, Sanat Tarihi Yıllığı III, İstanbul, 1969-70 sayfa 137.

sevil
26-10-2006, 17:00
aşağıdaki resimler Üsküdar Mihmimah Sultan camiinden

sevil
26-10-2006, 17:04
Üsküdar Mihrimah Sultan Camii

sevil
26-10-2006, 17:12
Sultan Ahmet Camii
Sedef kakmalı pencere kapağı

sevil
26-10-2006, 17:15
Şehzade Camii pencere kapağı

sevil
26-10-2006, 17:30
sultan ahmet Camii
yine bir sedef kakma pencere kapağından detay

sevil
26-10-2006, 17:31
Sultan Ahmet Camii
Ahşap tavan

memet
26-10-2006, 21:23
çok güzel bir dosya oldu kündekari konusunda..

Mahmut Leventoğlu
27-10-2006, 09:53
Bütün bunlara ilave Ödemiş Birgi deki Aydınoğlu Mehmet Bey Camii, Beylikler döneminin en güzel eserlerinden biridir. Bütün pencereleri ile minber ve mihrabı muhteşemdir. Kündekari nin bence en güzel örneğidir.

memet
27-10-2006, 10:56
Arkadaşlar bu konu bence ciddileşti .
googlede geleneksel ahşap el sanatları konusunda ilk sırada çıkıyoruz.. daha fazla bilgi biriktirmeliyiz.

memet
27-10-2006, 10:58
Bu arada Anadolu medeniyetleri Müzesi'nde ahşap örnekler var..
Şaşkınlık verici işler

hasan42
27-10-2006, 11:50
Mevlâna Müzesi'ne hediye edilmiş ahşap bir kapıdan ayrıntılar görüyorsunuz.

http://www.slibe.com/fullimage/05cb4aa3-mevlana3_JPG.jpg (http://www.slibe.com/publicimage/05cb4aa3-mevlana3_JPG/)

http://www.slibe.com/fullimage/2e896b88-mevlana1_JPG.jpg (http://www.slibe.com/publicimage/2e896b88-mevlana1_JPG/)

Mahmut Leventoğlu
27-10-2006, 14:07
Bu arada Anadolu medeniyetleri Müzesi'nde ahşap örnekler var..
Şaşkınlık verici işler

Ankara Anadolu medeniyetleri müzesinde iki adet Urartular döneminden ahşap sehpa(Çalışma masası) mevcut. İkiside muhteşem ve ince el işçiliğine sahip. Ayrıca ahşaptan çocuk oyuncakları da var.

Mahmut Leventoğlu
27-10-2006, 14:14
Mevlâna Müzesi'ne hediye edilmiş ahşap bir kapıdan ayrıntılar görüyorsunuz.

http://www.slibe.com/fullimage/05cb4aa3-mevlana3_JPG.jpg (http://www.slibe.com/publicimage/05cb4aa3-mevlana3_JPG/)

http://www.slibe.com/fullimage/2e896b88-mevlana1_JPG.jpg (http://www.slibe.com/publicimage/2e896b88-mevlana1_JPG/)

Konya Taşkent te yanan Uzunşıh Camisi de muhteşemdi. Yavuz Sultan Selim tarafından yaptırılan bu camide Çok güzel minber,mihrap ve tavan işlemeleri vardı. Yangından sonra fotografları kaldı yadigar. O fotografları bir süre sonra sitemize yollayacağım.

memet
27-10-2006, 15:29
Mahmut bey Anadolu medeniyetleri müzesindeki çalışma masasına hem şaşkınlıkla hem hayranlıkla bakmıştım..neredeye tamamen sağlam,işçilik olağan üstü, ve günümüz kulanımına uygun.

hasan42
27-10-2006, 15:43
Konya Alaeddin Camii'nin mimberi de görülmeye değer bir ahşap eser. Bu cami Konya'daki en eski Selçuklu eseri. Bu yüzden mimber de çok eski. Üçbinden fazla parça ahşabın geçme tekniği ile birleştirilmesinden meydana gelmiş. Söylendiğine göre her figürün bir anlamı varmış. Zamanın yıpratıcı izlerini görebiliyorsunuz üzerinde. 1155 yılında Ahlat'lı Mengum Berti tarafından yapılmış ve hiç çivi kullanılmamış. Yapımı 40 yıl sürmüş.
Alaeddin Camii zeminindeki kayma yüzünden büyük bir tamir geçirdi ve bu süre içinde mimber İstanbul'da muhafaza edildi. Şu anda camideki eski yerine tekrar yerleştirilmiş durumda.
Üzerini kahverengi boyayla boyamışlar. Bana biraz yapmacık geliyor bu boya ama sanırım bir bildikleri vardır. İşte mimberden bir kaç ayrıntı:

http://www.slibe.com/fullimage/6ce4291e-IMG_9336_JPG.jpg (http://www.slibe.com/publicimage/6ce4291e-IMG_9336_JPG/)

http://www.slibe.com/fullimage/330f8d42-IMG_9307_JPG.jpg (http://www.slibe.com/publicimage/330f8d42-IMG_9307_JPG/)

http://www.slibe.com/fullimage/d8832c87-IMG_9314_JPG.jpg (http://www.slibe.com/publicimage/d8832c87-IMG_9314_JPG/)

Mahmut Leventoğlu
28-10-2006, 08:40
Ödemiş Birgi deki Aydınoğlu Mehmet Bey cami sinin bütün ahşapları yılda bir kez yapan ustanın vasiyeti üzerine ZEYTİNYAĞI ile silinmekte. Yapıldığı ilk günkü gibi sapasağlam durmaktadır.

sevil
28-10-2006, 18:01
hasan bey ve mahmut bey katkılarınızdan dolayı çok çok teşekkür ediyorum.
bu konu özel ilgi alanıma girdiğinden dolayı vaadettiğiniz fotoğrafları heyecanla bekliyorum.
saygılar

Mahmut Leventoğlu
28-10-2006, 18:21
Sevgili Sevil
Ben hala bizim bu sitemizde forumlara nasıl fotograf yüklenir beceremedim. Bu konuda malesef özürlüyüm.Uygun görür ve bir e-mail adresi verirseniz öncelikle Taşkent Uzunşeyh Camii fotograflarını yollayabilirim. Birgi Aydınoğlu Mehmet Bey Camii nin Dia larının taramasını henüz bitiremedim.Onlarıda bitirir bitirmez hemen yollayabilirim.

sevil
28-10-2006, 18:39
mahmut bey size özelden mesaj attım bende acemiyim umarım becerebilmişimdir.

memet
28-10-2006, 19:39
burayı (http://www.agaclar.net/forum/showthread.php?t=487)bir incelerseniz fotoğraf yükleme konusunda faydası olacaktır..
Merakla bekliyoruz fotoğraflarınızı..

memet
28-10-2006, 19:41
konuyu yanıtla yı tıklayın, altında fotoğraf yükle seçeneği var.

Mahmut Leventoğlu
28-10-2006, 20:12
Sevgili Memet ilgine teşekkür ederim. Taşkent Uzunşeyh Camisi malesef geçen yıl yandı.Sadece elde bu fotograflar kaldı. Erguvan Muhibbi nin de memleketidir Taşkent. Bu cami Yavuz Sultan Selim tarafından yaptırılmış. !400 lü yıllardan bu güne kadar gelebilmiş fakat enayice (elektrikli radyatör ) yanmıştır. İçideki çok değerli halılar,bütün ahşaplar.Çok yazık oldu.

Mahmut Leventoğlu
28-10-2006, 20:34
Kastamonu kasaba köyü Candaroğlu Mahmut Bey Cami side 1360 lı yıllarda yapılmış muhteşem bir camidir. Ahşap işlemeciliğinin en güzel örneklerinden birisidir. www.lentomimarlık.com sitesindeki fotograflardan bilgi edinebilirsiniz.

memet
28-10-2006, 20:38
mahmut bey eklediğiniz linkte bir sorun mu var, açılmıyor gibi..

Mahmut Leventoğlu
28-10-2006, 20:51
Olabilir bendede açılmadı. Şöyle yapın Google dan Kastamonu Kasaba köyü diye arayın lento mimarlık ın linkine girin açılacaktır.

memet
28-10-2006, 20:55
Evet bu yolla oldu.. görülmeye değer bir ahşap işçiliği yapılmış..

Mahmut Leventoğlu
28-10-2006, 21:16
Bu tip tarihi eserlerin müze olarak korunması ve kullanılması gerekir bence.Nasıl Ayasofya Müze cami ise Anadoluda ki bu eşsiz güzelliklerde aynı uygulamaya tabi tutulmalıdır diye düşünüyorum.

memet
28-10-2006, 21:26
Divriği şifahane ve camisi için de öyle..Ağaç değil ama taş işçiliği bakımından bir sanat şahaseri olduğunu düşünüyorum.

Mahmut Leventoğlu
28-10-2006, 21:32
Haklısın fakat hükümetler neden se duyarsız davranıyorlar. Doğu Karadenizde yaylalarda yazlık camiler vardır ahşap hepsi muhteşemdir. Doğal taş ve ahşap dünyanın en güzel yapı malzemeleridir. Kaldıki el sanatlarında ahşap ürünler de harikalar yaratmış insanlarız. Mesela Toroslarda Çeyiz sandıkları Ardıç ağacından yapılırdı eskiden. Kokusu nedeni ile güve **** başka haşaratları barındırmadığı için.

memet
28-10-2006, 21:36
bu durumda iş bize mi düşüyor ne?

Mahmut Leventoğlu
28-10-2006, 21:41
Valla elimizi kolumuzu her yere uzatmalıyız. Adam sendecilik almış yürümüş ülkemizde. Hepimize düşen görevler var diye düşünüyorum.

sevil
29-10-2006, 20:59
mahmut beyin katkılarıyla Taşkent Uzunşeyh camii fotoğrafları

not: mahmut bey fotoğraflar bmp uzantılı olduğu için sorun yaşamış olabilirsiniz ben formatı değiştirdim.

4685

4686

4687

4688

4689

sevil
29-10-2006, 21:16
afyon ulu camii sahipata fahrettin oğlu nusreddin hasan tarafından hicri 671 miladi 1273 yılında mimar emirhac beye inşa ettirilmiştir.

ahşap sutunlar ve minber işçilikleri hayranlık uyandırmaktadır.

sevil
29-10-2006, 21:17
afyon ulucamii

sevil
29-10-2006, 21:18
afyon ulucamii minberden ayrıntı

sevil
29-10-2006, 21:27
afyon gedik ahmet pasa camii
sadrazam Gedik Ahmet Paşa'nın Anodolu beylerbeyi iken Karamanoğulları üzerine düzenlediği seferde 1472-1477 Afyon'da konakladığı sırada Mimar Ayas ağa'ya yaptırmıştır.1472'de başlanmış 1475'te tamamlanmıştır.

sevil
29-10-2006, 21:29
afyon gedik ahmet paşa camii

memet
30-10-2006, 00:10
Sevil çok kıymetli görüntüler eklemişsin..
54. mesaj daki görüntülerin boyutları daha büyük olabiliyor mu..
onlar da çok güzel, boyutları biraz küçük kalmış gibi..

hince
30-10-2006, 08:19
tesekkurler arkadaslar bu el sanatların ama ılgı azaldı sanırım umarım ılgı artar.

Mahmut Leventoğlu
30-10-2006, 08:32
Sevgili memet 54. mesaj hatası benim o fotografları yeniden taramaya başladım bitince sizlerle paylaşacağım.

sevil
30-10-2006, 11:42
yine mahmut beyin katkılarıyla
kastamonu candaroğlu mahmut bey camii fotoğrafları

sevil
30-10-2006, 11:42
kastamonu candaroğlu mahmut bey camii fotoğrafları

sevil
30-10-2006, 11:43
kastamonu candaroğlu mahmut bey camii

sevil
30-10-2006, 11:45
candaroğlu mahmut bey camii

sevil
30-10-2006, 11:46
mahmut bey camii

sevil
30-10-2006, 11:46
candaroğlu mahmut bey camii fotoğrafları

sevil
30-10-2006, 11:47
kastamonu
candaroğlu mahmut bey camii fotoğrafları

Mahmut Leventoğlu
30-10-2006, 12:24
Sevgili Sevil teşekkür ederim. Şimdi yeni bir önerim daha var.Beyşehir Eşrefoğlu Camisi.700 yıllık bir cami. www.floor.com.tr/esrefoglucami.htm bu siteye gir ve caminin muhteşemliğini gör. Ben beceremiyorum hala o fotografları da buraya aktarabilirmiyiz? Teşekkür ederim.

sevil
30-10-2006, 12:31
benim için hiç sorun değil bu dediğinizi yaparım da
diğer sitelerden fotoğraf almamızın bir sakıncası var mıdır acaba
malina hanım bizi bu konuda bilgilendirir sanırım
cevabı alalım ondan sonra harekete geçelim derim

Mahmut Leventoğlu
30-10-2006, 12:56
Eşrefoğlu camisine bakabildinmi?

sevil
30-10-2006, 13:04
henüz bakamadım bakmayın siz benim kahvede olduğuma aynı zamanda çalışıyorum şimdi ona dalarsam bırakamam akşam inşallah hem cevapta gelmiş olur uygunsa akşam eklerim

memet
30-10-2006, 13:11
sanırım siteye anlıntı yapmak istediğimizi bildirip izin almamız daha doğru olur..
Caminin ihtişamı için söylenecek söz yok..olağanüstü

sevil
30-10-2006, 13:53
dayanamadım baktım gerçekten uygun kelime bulamıyorum
ben hep böyle şeyler gördüğümde bu ne sabır ya rabbim derim

izin konusunu yöneticiler halledecektir sanırım sonucu bekleyelim

Mahmut Leventoğlu
30-10-2006, 14:08
Ödemiş Birgi Aydınoğlu Mehmet bey camisinin Minberini Muzafferittün usta tam 8 yılda tamamlamış.Kündekarinin üzerindeki altın varaklardan başka zümrütü toz haline getirip boya olarak kullanmış.Yakında onların fotograflarını yollayacağım taramaları bitince.Ben bir dönem Birgi belediyesi Kültür danışmanlığı yapmıştım.Onun için detaylıca anlatıyorum.

Mahmut Leventoğlu
30-10-2006, 14:20
Birgi için ya google dan arayın **** wowturkey.com/forum/viewtopic.php sitesinden birz fikir edinmiş olursunuz.

sevil
30-10-2006, 21:34
bursa ulu camii minberi konusunda

http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=163340

sevil
30-10-2006, 23:00
kastamonu cavdaroğlu mahmut bey camiinden müthiş detaylar

http://www.wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=27499

malina
31-10-2006, 00:39
diğer sitelerden fotoğraf almamızın bir sakıncası var mıdır acaba
malina hanım bizi bu konuda bilgilendirir sanırım

İnternette özel olarak aksi belirtilmedikçe, diğer sitelerden bir kaç fotoğraf almanın sakıncası yok. Ama açık olarak nereden alındığının yazılması şart. Bu aynı zamanda diğer sitenin daha çok kişi tarafından tanınmasına yarayan bir şeydir.

Mahmut Leventoğlu
31-10-2006, 09:51
Anadolunun birçok bölgesinde bu tip eserler mevcut. Bunun yanında her bölgede değişik ebatlarda Kaşık üretimi,Semer üretimi,Akşehir ve Salihlide at arabası üretimi Akseki bölgesinde ardıç ağacından çeyiz sandığı üretimi,Konyada satılan tahta kaşıkların yapıldığı köy Aksekinin Modamya Köyünde her evde kaşık üretimi,Dünyanın en kaliteli av tüfeklerinin üretildiği Beyşehirin Huğlu kasabasında cevizden dipçik üretimi daha bunlar gibi birçok el sanatları mevcut. Burada bunlarıda yazmalıyız diye düşünüyorum.

Mahmut Leventoğlu
31-10-2006, 09:55
Akşehirde Eber gölü kıyısında Eber köyüne her yıl Yaz aylarında Salihli Urganlıdan gelen SEPETÇİLER var.Göl kıyısına yerleşip gölden topladıkları bir bitki ile Muhteşem sepetler örüyorlar. O sepetler İstanbul da satılıyor. O bitkinin gerçek adını bilmiyorum.İncecik söğüt dalı gibi, kabuğunu soyup hemen işlemeye başlıyorlar.

Eber gölünde yöre halkının Kopak dediği yüzen adalar mevcut.

mojo
03-11-2006, 22:14
bursa ulu camii minberi konusunda

http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=163340

Bir bursalı olarak hayran olduğum bir yapıdır. Yıllar önce din bilgisi öğretmenimizin yaptığı bir ulucamii gezisinde görmüştüm ilk kez ve beni gerçekten etkilemişti. Şu an bursada değilim ancak ilk gidişimde fotoğraflarını çekip buyara koymayı düşünüyorum...

memet
03-11-2006, 22:22
Mahmut bey haklısınız saydıklarınızı tekrer teker açıp hepsi hakkında bulduklarımızı burada toplayalım..

memet
03-11-2006, 22:26
Mojo hoşgeldin bu bölümde (http://www.agaclar.net/forum/showthread.php?t=157&page=52)kendini tanıtıp, ahşap işçiliği konusunda başka bilgin varsa onlarıda paylaşırsan seviniriz

mojo
03-11-2006, 22:38
Mojo hoşgeldin bu bölümde (http://www.agaclar.net/forum/showthread.php?t=157&page=52)kendini tanıtıp, ahşap işçiliği konusunda başka bilgin varsa onlarıda paylaşırsan seviniriz

hoşbuldum teşekkürler... kısa da olsa neden burda olduğumu yazdım yeterli olur herhalde:)

Mahmut Leventoğlu
04-11-2006, 21:28
Mahmut bey haklısınız saydıklarınızı tekrer teker açıp hepsi hakkında bulduklarımızı burada toplayalım..

Anlaşıldı memet sevgiyle

Mahmut Leventoğlu
08-11-2006, 07:17
Daha önce bahsettiğim Birgi için www.birgi.bel.tr sitesinden detaylı bilgi alabilirsiniz.

Mahmut Leventoğlu
14-11-2006, 09:49
Eminönü Kutucular da Ulvi Yüksek adında bir usta var. Ulvi Usta her ebatta FIÇI yapıyor. Şarapfıçısı,zeytin fıçısı,turşu fıçısı,hardaliye fıçısı,çiçek fıçısı,dekorasyon fıçıları,sallama yayık,dövme yayıkk,balık tablası,sandalyeler,kovalar,tabureler,şişe rafları aklınıza ne gelirse. Aklınızda bulunsun ister dekoratif ürünler,ister kullanma amaçlı ürünler, yolunuz Eminönüne düşerse bir uğrayın derim.

Mahmut Leventoğlu
26-12-2006, 09:58
Rize Güneyce ilçesi Hacı Şeyh Cami sininde tamamı ahşap ve içindeki ahşap oyma minber,mihrap ve lambalıklar muhteşem. Türk ahşap elsanatlarının en güzel örneklerindendir.

Todor
26-12-2006, 10:07
Mahmut Abi, kutucular Eminönü'nün neresinde?
Ben hiç denk gelmemeşim. Halbuki eminönü gezmeyi çok sevdiğim bir yerdir. Çiçek pazarından bir başlarım, kantarcılar, mercan yokuşu, Nuri Osmaniye, Sultanahmet'ten çıkarım. Hiç denk gelmedim kutuculara.

Mahmut Leventoğlu
26-12-2006, 15:58
Todor eski İTO şimdi Ticaret Üniversitesine sırtını dön karşında sobacıları göreceksin. karşına gelen ara sokağa gir hemen sağda.O sokak sandalye,tabure ve ahşap el aletlerinin satıldığı sokağa da çıkan küçük bir sokaktır. İstanbula gelirken *** de birlikte dolaşırız oraları. Bende 1-2 yıl önce oralara ve Balat -Fener e fotograf öğrencilerimi götürürdüm. :))

Halit Togay
27-12-2006, 05:48
Kastamonu kasaba köyü Candaroğlu Mahmut Bey Cami side 1360 lı yıllarda yapılmış muhteşem bir camidir. Ahşap işlemeciliğinin en güzel örneklerinden birisidir. www.lentomimarlık.com sitesindeki fotograflardan bilgi edinebilirsiniz.

http://www.lentomimarlik.com/tm_kastamonu_kasaba_koyu.asp linki çalışıyor . sanırım ilk linkte mimarlık yazılmış .... lik olacak

ufukeles
29-12-2006, 22:17
Bu forum konusuna benden de bir kaç örnek (ancak bunlar yer döşemesi olarak yapılmış örnekler).

Bu örneklere Dolma Bahçe Sarayı gibi eski binalarda rastlaya biliyoruz. Dolma bahçe Sarayında Kayseri'li Ermeni ustaların yaptığını söylüyordu rehber. Bazı salonlarda bunlara benzer örnekler görülüyor.

Şimdilerde ahşaba aşık bazı işadamlarının villalarında bu tür uygulamalar yaygınlaşmaya başladı.

sevil
30-12-2006, 03:18
teşekkürler ufukeles katkılarından dolayı

buralara uzun zamandır uğrayamadım bana bu konular
hakkında özelden mesaj yazan arkadaşlara da cevaplarını
yine özelden yazdım
herkese sevgiler

ufukeles
30-12-2006, 09:07
Mesleğim gereği bu tür örneklerden bol miktarda elimde var.
Eğer ilgi görürse onlarıda foruma ekleriz.

Buna benzer uygulamaları kendimizde bizzat yaptık.
Farklı renkte ve yakın sertlik değerindeki ağaçlardan yapılan bu işçilikler çok zevk veren bir uğraş.
En sonunda yapılan işin karşısına geçip içilen bir çay ayların yorgunluğunu götürüyor.

Mahmut Leventoğlu
30-12-2006, 18:57
Sevgili Ufuk Eles yaptığınız uygulamaları bizimle paylaşırmısınız ?

Halit Togay
11-01-2007, 19:49
yine mahmut beyin katkılarıyla
kastamonu candaroğlu mahmut bey camii fotoğrafları
3 OCAK 2007 günü Daday'a giderken karlı yolların arasından saptık ve Kasaba Köyü'nde Mahmut Bey Camii'ni bulduk .
Köydeki kar manzaraları ve diğer tarihi kalıntıların görünüşü müthişti .
Camiin kalın taş duvarları ve içindeki masif ahşap işçiliği arasındaki karşıtlık şaşırtıcıydı ama bence ince bir estetik zevki aksettiriyor sayılmaz -bence-.
Kalın, hacimli içmekan ahşaplarının kaba yapısı ve boyamalı ince oymalı bezemeler arasında da çarpıcı bir zıtlık vardı . Ama boyamaların estetiği insanın ruhunu kavrayan bir şeydi. Aklımda kalan şey kalın taş duvarlar ve içerideki filler çıksın diye yapılmış inşaat iskelelerine benzeyen ahşaplar. Etkileyici mi? Evet etkileyici ama ince bir sanat değil .

ufukeles
11-01-2007, 22:46
Sevgili Ufuk Eles yaptığınız uygulamaları bizimle paylaşırmısınız ?

Sayın Mahmut Leventoğlu elbette paylaşırız. Ancak son yazımdan sonra Adana ya geçip bir firma değişikliği yaptık. Bundan dolayı bu konulara eğilim gösteremedim. Yakında örnekler gelmeye başlar.

DEVRlM
13-01-2007, 13:31
http://img142.imageshack.us/img142/9510/liviodemarchi014vhcw4.jpg http://img120.imageshack.us/img120/2683/liviodemarchi101pvew0.jpghttp://img480.imageshack.us/img480/9837/liviodemarchi203cnby8.jpg

DEVRlM
13-01-2007, 13:36
http://img143.imageshack.us/img143/174/liviodemarchi450okxm1.jpg

Sebahattin
13-01-2007, 20:03
Gerçekten çok güzeller. Nerede ve kim tarafından yapılmışlar acaba? Aslında en çok merak ettiğim Türkiye de mi yapılmış?

DEVRlM
13-01-2007, 20:35
Gerçekten çok güzeller. Nerede ve kim tarafından yapılmışlar acaba? Aslında en çok merak ettiğim Türkiye de mi yapılmış?

Sevgili Sebahattin, önce yorumun için teşekkürler. Nerede yapıldıklarını bende bilmiyorum. Arşivimde çok fazla var bunlardan, eklemeden geçemedim. (:

memet
13-01-2007, 20:37
bir yerlerde bu sanatçının sitesine girdiğimi hatırlıyorum. Aklımda Amerikalı diye kalmış emin değilim.

DEVRlM
14-01-2007, 12:38
http://img224.imageshack.us/img224/7230/90215weis3.jpg
http://img224.imageshack.us/img224/2348/90232zocg8.jpg

DEVRlM
17-01-2007, 12:40
http://img216.imageshack.us/img216/9567/ahsapoyama4yk6.jpg

DEVRlM
17-01-2007, 12:41
Nasıl bir sabırdır bu aklımı kaybedebilirim. Hayranlık duymamak elde değil !

Mahmut Leventoğlu
25-01-2007, 12:37
Ahmet Urkay Etnoğrafya ve Arkeoloji Müzesi
www.haliciahmeturkaymuzesi.com

Sevgili Arkadaşlar Marmaris-Muğla karayolu 9.kilometre Taşhan Mevki sinde Halıcı Ahmet Urkay tarafından yapılmış ve düzenlenmiş bir Etnoğrafya ve Arkeoloji Müzesi var.Yukarıda adresini verdim,**** Google dan Ahmet Urkay diye ararsanız ulaşabilirsiniz. Çok güzel bir müze,sitesi de öyle. Anadolu dakiş sivil mimari örneklerinden orijinal parçalar,gülnlük kullanımdaki özgün eserler mevcut.Ahşap işlemeciliğinin güzel örnekleride var.

Sebahattin
18-02-2007, 22:09
Tahtalardan yapılmış bir tahıl ambarı, Nisan 2004, Tepeyatak Köyü,Niksar/Tokat.

7311

ahyar
18-02-2007, 22:37
evet sebahattin bu ambarlardan samsundada çok var,ama artık bunaları parayla toplayıp yazlık bölgelerde ahşap ev yapımı için kullanıyorlar

Sevelim
19-02-2007, 01:21
İnce ahşap işçiliği yok ama çok şirin bir camii.

Gün batmak üzereydi ve gökyüzünün renkleri bir harikaydı. Arabayı sağa çekip günbatımı fotoğrafı çektim ama bir de ne göreyim. Bu şirin camii ile gözgöze geldim.

Gökyüzü pembe çıkmış. Neden öyle oldu bilemiyorum.

Mahmut Leventoğlu
19-02-2007, 08:21
Sevelim bu fotografı nerede çektiniz? Belirtebilirmisiniz ? :))

Halit Togay
19-02-2007, 16:35
Bir de benden geleneksel ahşap el sanatı örneği. Ama gayet kaba ve zevksiz. Kastamonu'da çektim. Hem de belediye veya il özel idaresine ait bir el sanatları satış mağazasında.

aybala
19-02-2007, 16:45
Bunlar orijinaline sadık kalınarak yapılmış örnekler olmalı. Bu tarz kaplara bizim oralarda külek deniliyor ve içinde genelde yoğurt mayalanıyor; daha doğrusu süt mayalanıp yoğurt yapılıyor.

Sevelim
01-03-2007, 13:28
Sevelim bu fotografı nerede çektiniz? Belirtebilirmisiniz ? :))

Galeriye eklediğimde yazdığım için buraya yazmamışım.

http://www.agaclar.net/galeri/showimage.php?i=6882&catid=newimages&cutoffdate=25

Edremit'in birkaç km dışında "Kadıköy" diye bir yer var. Tam olarak Kadıköy levhasının olduğu yerde.

crows34
02-03-2007, 19:49
arkadaslar herkese merhabalar.ben daha önceden üye olup ağaç oyma malzemeleri arıyordum.memet başta olmak üzere tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.arkadaşlar işler yavaş yavaş çıkmaya başladı.sanat eseri demek için çok çok erken.naçizane kendimizce bir şeyler yapmaya ve bu sanatı yaşatma adına.
ufukeles ve diğer arkadaşlar internete sık gelemiyorum.elinizde bulunan resim gibi dökümanları crows34@hotmail.com mail adresime gönderebilirseniz çok mutlu olurum.
tekrar geleneksel sanatlarımıza gönül veren tüm arkadaşlara saygılar...

crows34
02-03-2007, 19:53
arkadaşlar bunlarda geleneksel ebru sanatından yaptığım örnekler

memet
02-03-2007, 21:09
Devrim Erakalın (http://www.devrimerakalin.com/)'ın sitesi ilgini çeker. Güzel işler çıkarmışsın. oymacılığa uyguna ğaçlar ve araç gereç konusunda yardım edebileceğim bir şey olursa, elimden geleni yaparım. Koruyucu malzemeler ve vernikler hakkında da.

crows34
03-03-2007, 10:24
memet konu açılmışken resimlerdeki çalışmalar verniksiz ahşap koruyucu sürdüm.1-renk koyu oluyor ve ahşabın damarları kayboluyor.2-vernikli ahşap koruyucular nasıl.eskitme özelliğini kaybettirecek kadar parlatıyor mu?3- eskitme için senin tavsiyen ne olur??

memet
03-03-2007, 11:13
Ahşap koruyucu bu tür işlerde çok iyi sonuç vermiyor. Malzemenin içeriğine uygun incelticiyle kullanmak biraz daha iyi sonuç veriyor.
Eskitme etkisi için mazot kullanılıyor. Tam nasıl yapıldığını bilmiyorum..Bir de amonyak var. amonyak sulandırılarak sürülüyor ahşaba.. Fakat önce başka bir yerde denemesi şart. Oran fazla olursa simsiyah oluyor ahşap. İyi ayarlanırsa sonuç güzel oluyor.
Ben ahşabın damarları belirginleşsin diye parafin kullanıyorum. Parafini (mumun ana maddesi) sürüp iyice yüzeye sonra şalomeyle ısıtıyorum. (yakmamak için dikkatli olmak gerek.) Elektrik sobası da iş görüyor.

Mat vernik alıp bunu terebentinle açıp sürmek iyi sonuç verir.. Terebentin de yanlız sürülebilir..Çam terebentini diye aramak gerek. neft verebiliyorlar onun yerine.(sonuçta ikisi aynı ama.. çam terebentini diye aramak gerek)
Birde gomalak var. Hazır bulunmaz hazırlanıp sürülür.. Hoş ama parlak bir vernik.

hüseyin suat duman
21-03-2007, 11:21
700 yıl önce, sedir ve abanoz ağacı kullanılarak inşa edilen, Anadolunun en büyük ve en görkemli, ağaç çatı ve ağaç direkli camisi olan, Beyşehir Eşrefoğlu camisinin görüntülerini görmeyen var mı bilemiyorum ama ben görür görmez, ilk gezilecek yerler listeme ekledim.

hilale
28-03-2007, 07:07
Evet ben de çok etkilendim o camiden.

aybala
28-03-2007, 08:38
Burada (http://www.floor.com.tr/esrefoglucami.htm) cami hakkında bilgi ve birkaç fotoğraf var ama çok net değil.

8630

8631

8632

Beyşehir Vakfı'na ait belgelerle de inşaatının başlangıç tarihinin 1296 yılı olduğu kanıtlanmıştır. Cami, Türk mimari kültüründe önemli bir yeri olan Orta Asya'daki Semerkant, Buhara, Hive gibi eski Türkistan şehirlerinde bulunan ağaç direkli camilerin ülkemizdeki örneğidir.

Güney cephesi 31-80m, batı cephesi 46-55 m uzunlukta dış ölçüleriyle Anadolu'da ağaç direkler üzerine oturan düz ahşap tavanlı camilerin en büyüğü olan cami; ahşap, çini ve kalemişleri uygulamaları ile en zengin ince mimari örneklerini gösterir.

Caminin üstü önceleri toprak damla örtülü iken onarımlarla çinko kaplı kırma çatı haline getirilmiştir. Sanki içinde yüzyıllık ağaç direkleri saklamak istercesine cepheler moloz taşlarla örtülmüştür. Uzunlamasına dikdörtgen planlı olan yapı altı sıra halinde mukarnas başlıklı 48 ağaç direk üzerine mihraba dikey uzanan kirişlerle yedi nefli olarak yapılmıştır. Yüzyıllara meydan okuyan ahşap direkler cami içine girildiğinde dingin bir atmosferin sizlere eşlik etmesine sebep oluyor, gezilen bir sütun ormanın sakinliğiyle... Ahşap tavanlar, yer döşemesinin ahşap seçilmesi güzelliği tamamlayıcı elemanlar.

Caminin kapı ve pencerelerinde de ahşap kanatlar seçilmiştir. Kapı ve pencere kanatları üzerindeki ahşap süslemeler eşi benzeri olmayan eserler olarak kabul edilmiştir. Hatta ahşap kapılar çalınararak Danimarka'ya kadar götürülse de duyarlı kişilerin girişimleriyle yerine ulaştırılmıştır. Süslemeler yoğun olarak mihrap önündeki parmaklıklarda ana ve tali kirişlerde görülür. Cami içinde bölümleri birbirinden ayıran ahşap parmaklıklar da oldukça ince bir ustalıkla geometrik şekillerle bezenmiştir.

1.43 m genişliğe, 2.55 m yüksekliğe sahip mihrap da ahşaptır. Mihrabın hemen yanındaki minber tamamen ceviz ağacından yapılmıştır. Caminin neden mimari açıdan zengin bir yapı olarak kabul edildiği bir bütünü oluşturan ahşap örnekler, uygulanan çiniler incelenerek de kolaylıkla anlaşılabilir. Ağaç direkleriyle, ahşap tavanı, minberi ve yüzyılların suküneti ile Beyşehir'de görkemli bir ahşap cami daha yıllara meydan okumaya devam ediyor.


Sizlerde de fotoğraf varsa ve foruma eklerseniz seviniriz.

Bu arada yukarıdaki alıntıda sedir ve abanoz ağaçlarından bahsedilmiyor? Acaba doğrusu nedir?

hüseyin suat duman
29-03-2007, 00:10
Bana gelen mailde sedir ve abanoz ağacından ( Ağaçlar bir yıl Beyşehir gölünde bekletilmiş ) yapıldığı bilgisi vardı. Zaten, değerli Şile orman işletme müdürümüze, 700 yıllık ahşap camiyi biliyormusunuz diye sorduğumda, bilmiyorum ama 700 yıllık ise direkleri mutlaka sedir ağacıdır diye cevap vermişti! Abanoz ağacı ise bağlantı yerlerinde kullanılmış, abanozun dayanıklılığını bilmeyen yoktur herhalde! ( Yanılmıyorsam, antik çağdan günümüze kadar ulaşabilmiş, Akdeniz ve Ege'de bulunan binlerce yıllık gemi batıklarının eğrileri de Lübnan sedirlerinden imal edilmiş )

gubse
29-03-2007, 09:38
Hayran kalmamak elde değil, çok detaylı işler. Nasıl bir sabırla işlemişler. Baştan sona inceledim bu bölümü. Ellerinize sağlık.

antikressam
19-04-2007, 20:53
merhaba........

el sanatları tarihe ve geçmişimize ışık tutan ayna gibidir.
el oyması bir masa, el dokuma halı........gibi
hepsinde eskiyi anımsarız.

geçmişte sanatın önemi daha büyükmüş sanırım.
şimdilerde ne öyle kapılar ne binalar göremiyoruz.


http://img50.imageshack.us/img50/9954/antika5bh6.jpg

KASTAMONU el sanatları teşhir evi yatak odası


http://img161.imageshack.us/img161/6185/antika14ra2.jpg

KASTAMONU el sanatları teşhir evi telefonluk

http://img161.imageshack.us/img161/8231/120oh7.jpg

SAFRANBOLU konakları

http://img178.imageshack.us/img178/2460/149og7.jpg



http://img178.imageshack.us/img178/9822/173jw5.png


http://img178.imageshack.us/img178/1474/1225gu7.gif

safranbolu çeşmeleri

http://img178.imageshack.us/img178/4710/1254ag2.jpg

memet
19-04-2007, 21:08
Güzel örnekler. Bunların nereleri olduğunu da yazabilirmisin altlarına, daha iyi olacak o zaman

aybala
20-04-2007, 13:52
Baston Ustası (http://www.youtube.com/watch?v=0t1emXF9utc&mode=related&search=)

Metin Y.
24-05-2007, 13:46
Cevat Çulpan'ın yazdığı Türk-İslam Tahta Oymacılık San'atından RAHLELER adlı araştırma kitabı 1968 yılında Milli Eğitim Basımevince yayınlanmış.
Bu kitapta Selçuklu ve Osmanlı Dönemi rahleleri incelenmiş, ayrıca Türkiye'deki en seçkin rahlelerin inceliklerine ve fotoğraflarına da yer verilmiş.
Kitapta yer alan rahlelerin en önemlilerinden bir tanesinin de Çankırı Büyük Camide bulunduğunu öğrenince görmek için memleketim Çankırı'ya gittim...
Ne yazık ki, "bu rahlenin camiden çalındığını ve bu hadiseninde üzerinden 5 yıl geçmesine rağmen bir ip ucuna rastlanılmadığı" bilgisini aldım.
Buradan çıkan netice: Böylesi kıymetli eserlerin hiç bir önlem bulunmayan camilerde tutulması yanlıştır. Heleki kıymeti bilindiği halde en azından müzeye nakletmek yerine elde tutulması, tarih yağmacılarına davetiye çıkartmaktır.
Son dönem baskısı yapılmayan bu eser , sahasında çok önemli bir kaynak. Gerektiğinde bu kitaptan bazı bilgileri burada paylaşabiliriz.

Metin Y.
05-06-2007, 13:41
Karaman iMARET Camii kapı kanadı. (13. Yüzyıl)
[Türk-İslam Eserleri Müzesi / İstanbul]

Mahmut Leventoğlu
01-07-2007, 16:56
SÜTÇÜLER Söğüt Yaylası ında geleneksel ahşap pınar ve yalağı

Metin Y.
24-07-2007, 20:34
Ankara'nın Nallıhan'ın İlçesine yolunuz düşerse meşhur AHŞAP SU FIÇISI almadan geçmeyin.

"Kendine has görüntüsü ve yapım tekniği ile Türkiye de başka bir örneği yoktur.Çam ağacından imal edilmektedir.Esas üretim yeri Nallıhan ilçesi Döğmeci köyüdür.Fıçı yapımının yaşayan ustaları şu anda Nallıhan ilçe merkezinde ikamet eden Mustafa ÇİFTÇİ ve Safi BOZKURT‘dur. Ahşap su fıçılarının en önemli özelliği, ana gövdeye eklenen alt parçanın metal çivi kullanılmadan birleştirilmesidir.Tabanından su sızdırmaması da ustanın marifetini gösteren diğer bir özelliktir."

Derya Özen
20-08-2007, 15:24
Çok eski ve süslü bir bina. Sarıkoz Köyünden bir desen.

Mahmut Leventoğlu
20-08-2007, 16:50
Sevgili Derya kız yukarıdaki fotografını çektiğin evin içinde de eminim çok hoş işçilikleri vardır. Eğer mümkünse içinden kapı işlemeleri,rafları,ocaklıklarını,sofa sını ve kapı -pencere işleme detaylarını da çekip bizimle paylaşırmısın.? Ha birde binanın tarihçesi ile ilgili bilgilerde edinebilirsen hoş olur.

Derya Özen
20-08-2007, 17:27
İyisimi ben size binanın fotoğrafını kople olarak göstereyim.
Bildiğim kadarıyla ev köyün en eski evi. Şuan içinde kimse yaşamıyor, ev halkı Ankara'da, ama dediğiniz gibi bir gün içini fotoğraflama şansım olur sanırım.
Evin alt katında fırın, yan tarafında binek taşı, şu an ekranda görünmeyen kısmında ise dibek taşı var.

Karanfilzade
22-08-2007, 08:44
Beyşehir Eşrefoğlu camisinin resimlerini ilk defa görüyorum,gercekten cok mükemmel ve görülmeye deger.Önce bu camiyi burada tanimamin benim ayibim oldugunu düsündüm biraz arastirdim yazilanlari okudum ,camiyi tanitan aciklamayi iki sefer okudum bu ayip benim degil gecmisimizi anlatmasini beceremeyen sIg düsceleri olan görevlilerin sucu.Camiyi tanitan yazida yüz defa ahsaptan yapildigini yazmislarda hangi agacin nerede kullanildigini belirtmemisler,daha dogrusu bilmedikleri icin belirtememisler.
Resimlerden Abonoz agacinin disinda cesitli agac türlerinin kullanildigi anlasiliyor,kavak agacinida ahsap denir ama ne odununun nede isciliginin degeri vardir.Böyle muazzam bir el isciligini bu kadar hafife alip tanitmak onlari yapan sanatkarlara karsi ayiptan baska birsey degildir.

memet
22-08-2007, 09:47
Gazetelerde Eşrefoğlu camisinin onarımı ile ilgili bir haber vardı.
Tesadüfen onarımı gören hocalar, kullanılan boyaların aslına uygun olmadığını, eski desenlerin tahrif edildiğini söylemiş.
Eleştiriyi cevaplayan kurumun yöneticisi, çok parlak olacağı için asıl renklerin kullanılmadığını daha pastel renkler seçildiğini söylemiş.
Hocaları arasıra gelip ukalalık etmekle itham etmiş. Onlar ne bilir demiş.

Mahmut Leventoğlu
22-08-2007, 12:13
Bu konuda söyleyecek çok şey var aslında ama. Sen dinle sen işit.

Sevgili memet ne yazıkki restorasyon konusunda zihniyet hep böyle. Kimsenin umrunda değil malesef. Malesef işbilmez kurum yöneticileri,ihale sistemleri,yetişmiş eleman olmayışı v.s v.s heryerde böyle.

Mahmut Leventoğlu
22-08-2007, 14:35
Beyşehir Eşrefoğlu camisinin içinde bir kar kuyusu(havuzu ) vardır. Günümüzde kullanılmıyor. Üzeri örtülmüş içi çer çöp dolu.

Onun amacı sıcak yaz günlerinde Toroslardan getirilen karlar oraya basılırmış. Yaz sıcağında caminin içi serin olsun insanlar serin serin namazlarını kılilsinler diye.Cami ile ilgili bilgilerde bu detay hiç anlatılmaz nedense.

aybala
24-08-2007, 21:50
Kadıköy'de kurulan ve Karadeniz yöresindeki illerin kültürlerinden kesitler sunduğu mini fuar standlarından birinde bu beye rastladım. Kendisi ağaçtan yaptığı minik heykel ve bastonları sergiliyor ve satıyordu. Heykeller genelde hayvan figürlerinden oluşmakla birlikte, gezgin, horon tepen insanlar...gibi başka figürler de mevcuttu. Heykel ve bastonları 10-15-20-25ytl arasında satıyordu.

19343

Metin Y.
28-08-2007, 14:08
Osmanlı döneminin en ihtişamlı ahşap süsleme sanatı olan " Edirnekari" , Edirne ağaç işçiliği ve boyama tekniği günümüzde unutulmaya yüz tutmuştur. Bu sanatın şahane örneklerinden biri varak yıldız kaplamalı Edirnekari koltuk.

crows34
10-12-2007, 23:54
metin y. arkadaşım 3 sayfadaki ahşap oyama çalışmaları bana ait. bu sıralar rahle çalışmak istiyorum. bahsettiğin kitabı araştırdım fakat milli eğitim yayın evlerini dağıttı. en azından kitap satışı bitmek üzere. mümkünse elinde mevcut ise bahsi geçen rahle konulu kitabın bir fotokopisini göndermen mümkün mü? yardımcı olursan sevinirim.

crows34
10-12-2007, 23:57
arkadaşlar baba olmaya hazırlanan tek maaşlı bir öğretmenim. acındırma değil fakat vazgeçemediğim sanatıma yeterince maddi kaynak ayıramıyorum.bırakmak söz konusu değil.bu nedenle uygun fiyata torna makinesi arıyorum. yardımcı olabilirseniz sevinirim. Antalya

kuru.umit
11-12-2007, 00:25
Bu bölümü yeni keşfettim (utanma halime geçtim). Halbuki el sanatlarına ayrı bir düşkünlüğüm var. Bende size Macahel de bir köy camisinde ki kalem işlerini ekleyeceğim yarın akşam. Bu gece nöbetteyim de :( . Bu site beni hala şaşırtmaya devam ediyor, ne güzel!!

kuru.umit
11-12-2007, 15:13
Sevgili arkadaşlar,
dün gece bu bölümü geç farkettiğimi belirtmiştim. Size bir eski Bitlis evini tanıtarak hatamı telafi ediyorum.
Bitlis'e 2004 yılı gibi sürgün yediğimden gitmiştim. Meslek hayatımda 2 kez bu iş başıma geldi ama ikisinde de hiç üzülmedim. Çünkü devlet babanın bu işleri bana fırsat oluyor.
Bitlis aslında çok güzel bir yer. Ben orayı bacasız sanayi bölgesi olarak düşünmüştüm. Bu terör aslında en çok yöre insanını mahvediyor. Bitlis halkı ne üzerinde oturduğu konusunda bir bilinçlense eminim çok sayıda turist çeker.
Aşağıda fotolarını göreceğiniz ev, benim tanık olduğum en muhteşem evlerden bir tanesi. Burayı eşime Bitlis i gezdiriken tesadüfen bulduk. Sahibi bir bakkaldı. Evi yıkacağından filan bahsediyordu ama izin vermediklerinden dem vuruyordu. Evin önüne gittiğimizde, bizim için sahibi olan bakkala haber verdiler. O dasağolsun elinde anahtar gelip, bizi gezdirdi. Ev eski bir ermeni evi imiş. Kalem boyamalrı ise Türk ustaların eseri. Evde günümüzün şofbenlerinin fonksiyonuna sahip bir düzenekten bahsediyordu. Evin bu harab halinde bile bir asalet vardı. O zaman için çok üzüldüğümüzü hatırlıyorum. Adamcağızı " burayı koruması ve hatta para karşılığı bile gezdirmesi konusunda iknaya çalışmıştık. Ama bakışları hiç de koruma yanlısı gibi değildi. inşallah ev hala korunuyordur. Uzattık lafı yine buyrun fotolara ve sanat şahaserlerine.

kuru.umit
11-12-2007, 15:15
Aynı evden diğer fotolar. Bu ev Bitlis te eski çarşının içinde, bir türbenin yanında diye hatırlıyorum.
Dr. Ümit Kuru

zenfree
11-12-2007, 16:23
Topkapı Sarayın'da 3. Ahmed'in ünlü " Yemiş Odası" süslemelerine çok benziyor. Gerçekten çok güzel.

Not:III. Ahmed Odası

Sultan III. Ahmed’in (1703-1730) Saray Haremi’ndeki bu küçük odası, Hünkar Sofası ile I. Ahmed Odası arasındaki alanda yer alır. Her iki mekandan da odaya giriş vardır.

Tam bir eğlence dönemi olan bu yıllar, çiçek özellikle lale merakı yüzünden, Osmanlı tarihinde Lale Devri olarak adlandırılmıştır. III. Ahmed dönemi, Osmanlı süsleme sanatlarındaki yeni bir üslubun en parlak devriydi. Bu yeni natüralist sayılabilecek tarzdaki üslub, kalemişi, alçı veya mermer kabartma olarak dönemin tüm mimari eserlerine yansıtılmıştır. Sultan’ın saray hareminde yaptırdığı bu odasının duvarları da baştan aşağı yan yana sıralanan çiçek dolu vazolar veya meyve dolu tabaklarla donatılmıştır.

Duvarlarındaki çiçek ve meyva dolu tabaklarından ötürü odaya Yemiş Odası, bazen de Yemek Odası adı verilmiştir. Devrin yeni süsleme zevkini yansıtan bu odada, ünlü ve yetenekli bir hattat olan Sultan III. Ahmed, seçkin hat çalışmalarını yapmış olabilir.
Kaynak (http://www.topkapisarayi.gov.tr/harem.html)

http://www.mkutup.gov.tr/osmanli/85.html

ahsem
16-02-2008, 08:41
merhaba arkadaşlar;
ben bir konuda sizden yardım almak istiyorum ahşap gemi yapımı hususnda bilgisi olan varsa veya bu konu ile ilgili bir site varsa bana söylerseniz memnun olurum...

memet
16-02-2008, 09:43
Gerçek boyutlu gemi mi, maket mi?

ahsem
19-02-2008, 12:25
merhaba arkadaşlar ahşap kafes yapımı hakında bilgisi olan varsa lütfen ban ayardımcı olsun....

ahsem
19-02-2008, 12:26
memet bey teşekürler cevap verdiğiniz için.

maket gemi ama iskelet sisteminde görüntüsü olsun istiyorum

cello
19-02-2008, 12:55
merhaba arkadaşlar ahşap kafes yapımı hakında bilgisi olan varsa lütfen ban ayardımcı olsun....
www.saka-flurya.com adresinde istediğiniz bilgileri bulabilirsiniz.
Birçok kaliteli kafes ustası site üyesidir. Yardımlarını esirgemeyeceklerdir.

memet
19-02-2008, 13:28
böyle bir dernek var (http://www.gemimodelcileridernegi.org/). Ben zamanında yapmasam da, konuyla biraz ilgilenmiştim.
Bu siteye (http://www.endtas.com/main/)girdiğimi hatırlıyorum Sanırım gemi modelcileri de vardı.
Başlangıç için, hazır kitler var. malzemenin nasıl kulanılacağını da anlatıyor. onları bulmaya çalışın.
Bir yahoo grubu vardı sanki, bulabilirsem tekrar onunda linkini vermeye çalışırım.

Bir de burayı buldum (http://www.tersanemodel.com/), bir bakın.

Uğur
05-09-2010, 15:41
k.maraş ahşap oymalarıyla ilgilenirseniz yardımcı olabilirim isterseniz ürünlerle fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz

http://dukkanlar.gittigidiyor.com/yoresel_urun_pazari/

http://www.facebook.com/profile.php?id=100001474753024#!/photo.php?pid=37730&id=100001474753024&ref=fbx_album

yardımcı olabilirim isterseniz...

Antikaahsap
25-12-2011, 17:53
Tahtalardan yapılmış bir tahıl ambarı, Nisan 2004, Tepeyatak Köyü,Niksar/Tokat.

7311
Bana eski meşe tahıl ambarları lazım nereden bulabilirim samsun hariç